“Amb freqüència la diferència entre el possible i l’impossible es redueix a la tenacitat de certes persones per no rendir-se davant la primera evidència.”
Pot volar un cranc?
Per què les prunes negres són vermelles quan estan verdes?
Per què separat s’escriu tot junt i tot junt s’escriu separat?
Per què si algú té la raó hem de donar?
On està el que no existeix?
L’acte de preguntar potser sigui en si mateix un acte de saviesa.
Qüestionar i qüestionar el perquè d’allò més trivial potser signifiqui fer un ús immediat de la intel·ligència.
Preguntar és raonar abans d’obtenir una resposta.
L’acte de preguntar comença a cobrar importància i naturalitat si ho comparem amb les conductes adquirides o generades errònia i pedagògicament anys enrere.
Quan estava en tercer grau preguntar significava o no estar prestant atenció o no haver comprès l’explicació de la mestra.
Així m’ho ha demostrat algunes docents el nom no puc recordar.
La veritat és que el que pregunta s’anima. Qui pregunta desafia.
El que pregunta és valenta.
El que pregunta és il·luminat i molt abans de ser-ho, el que pregunta ha aconseguit encendre en la seva ment una facultat humana exquisida per excel·lència.
La capacitat de confirmar allò que el sorprèn. D’esmicolar aquest fenomen que val la pena conèixer.
Preguntar exigeix ??un viatge intel·lectual des de la comprensió cap a l’aventura de l’enteniment.
Algunes obres no generen preguntes. ¿A qui li importa la probabilitat de la realitat quan la versemblança desplega els seus encants?
En relació amb la literatura infantil, de vegades, preguntar pot significar un joc entre el lector i l’escriptor.
Entre el text i l’imaginari de qui el llegeix.
Entre el llibre com a obra d’art i l’humà com a receptor de la bellesa en les paraules, de l’atracció a les imatges.
En el llibre Pot volar un cranc? les escriptores Graciela Repún i Florència Esses que és un fet menor que un cranc no pugui volar.
Que si el lector és un nen obert a la fantasia tot l’il·lògic o improbable és possible.
D’aquesta manera el text ens farà imaginar l’existència de polls en una puça o la imminent inundació que provoca un cocodril.
Conegudes i destacades persones de la cultura participen en aquest llibre per mitjà de les originals il·lustracions de Javier Peña que complementen el text en interpretar les preguntes de manera diferent i rupturista.
Preguntar per sentir la curiositat d’allò que mereix als nostres ulls ser descobert.
Per creure que mai serà increïble que pugui una tortuga salvar el món.
Segell: Oceà Travessia
Col·lecció: Els àlbums
Autors: Esses, Florència / Repún, Graciela
Il·lustracions de Javier Peña
Deixa un comentari