Archive for novembre, 2010

Educació compartida?

0

NOMÉS EL 7% DELS PARES CUIDEN ELS FILLS IGUAL O MÉS QUE LA MARE

Un estudi revela que si la parella comparteix la criança els resultats escolars milloren.

El 36% dels pares han donat una plantofada al seu fill en l’última setmana.

El pare tradicional que delega en la dona el pes de la criança dels fills està de retirada, però encara perdura en el 19% de les llars espanyoles. Per contra, un 51% dels pares exerceixen tasques de manera responsable en l’atenció i l’educació dels nens de 5 a 10 anys, però només un 7% ho fa igual o més que les mares. Així ho revela un estudi presentat ahir per la Fundació la Caixa, que arriba a la conclusió que encarregar-se a parts iguals dels fills millora el seu rendiment escolar i el seu equilibri emocional, redueix tensions familiars i fins i tot ajuda a combatre l’obesitat infantil.

El 69% dels pares -gairebé un 30% més que el 1990- es mostren partidaris d’assumir tasques igualitàries a l’hora de cuidar els fills, d’acord amb la investigació, que descriu importants canvis familiars associats al de l’estil de vida: més feina, més estrès i menys temps per estar amb els fills.

«S’ha produït un avanç significatiu en la paternitat responsable, però encara no hem arribat ala igualtat absoluta», va explicar el sociòleg i investigador del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) Pau Marí-Klose, un dels autors de l’informe.

Una prova de la distància que queda per recórrer fins a arribar a una família igualitària, va apuntar Marga Marí-Klose, professora de Sociologia de la Universitat de Barcelona i coautora del treball, és que un de cada quatre homes creu que la dona ha de deixar de treballar mentre els nens no estiguin escolaritzats. En la pràctica, un 23% de les mares de nens menors de 5 anys han deixat la feina, una cosa que només passa al 4,8% dels homes.

ASPIRACIONS PROFESSIONALS / Però, al mateix temps, decreix el nombre de mares disposades a renunciar a les seves aspiracions professionals per la criança. A més a més, el 13% de les mares de nens menors de 5 anys que estaven treballant en el moment del naixement del seu fill estan ara desocupades.

Aquest estudi constata que, des de l’aprovació l’any 2007 de la llei d’igualtat, amb la qual el permís de paternitat ha passat de 7 a 15 dies, s’han quadruplicat (del 15% al 58%) els homes que s’acullen a aquesta llicència. Els autors de l’estudi, dut a terme amb una mostra de 2.206 famílies amb fills de fins a 10 anys, van apuntar que en això també hi influeix la creixent incorporació laboral de les dones, ja que un 20% més de pares s’acullen als permisos quan elles treballen.

LES ÀVIES / L’informe indica que el 21% de les llars poden comptar amb l’ajuda d’una àvia diàriament, i que ha crescut fins a un 43% el percentatge de les famílies que han optat per deixar els seus fills més petits de 2 anys en mans de professionals, en guarderies o en centres infantils. El 66% dels espanyols menors de 35 anys creuen que aquesta és la millor opció.

La conciliació de la vida laboral i familiar segueix generant tensions i discussions a les famílies, encara que disminueixen amb una paternitat responsable. El 63% de les llars reconeixen episodis de tensió vinculats a la falta de temps personal per relaxar-se, el 43% pel repartiment de tasques domèstiques i el 28% per l’atenció als fills.

Malgrat els canvis, encara persisteixen conductes del passat: el 36% dels pares reconeixen que han donat una plantofada als seus fills en l’última setmana. Aquesta xifra de càstig físic es redueix a la meitat entre els pares més compromesos. «Encara queda molt per millorar en aquest capítol», va advertir Marga Marí-Klose.

L’estudi també analitza la caiguda de la natalitat a Espanya. El 52% de les parelles joves espanyoles estan d’acord que «tenir fills limita massa la llibertat dels pares».-

EL PERIODICO. 26.11.10

Llegeix si vols

0

SI VOLS … LLEGEIX de Juan Domingo Argüelles

Contra l’obligació de llegir i altres utopies lectores

Aquest llibre és una declaració d’intencions de la recent nascuda editorial Fórcola: “El llibre només és important per les reflexions que suscita, la lectura només val pel que desencadena en el nostre esperit”.

Juan Domingo Argüelles critica de manera continuada però constructivament tot allò relacionat amb l’intent de promoció de la lectura que busca més la publicitat i complir de manera immediata i màgica el seu objectiu que el fet mateix de promocionar una lectura sana i agradable. “L’únic sensat i noble que podem fer és ser-hi, cordials i sense moralitzadors ni imposicions, quan decideixin provar quin gust la lectura “.

En una segona part s’analitza el lector més freqüent, al més enèrgic i al més voraç en el que per mi és una guia del comportament personal pel que fa als llibres. Hem de llegir aquest llibre tots aquells que llegim més de 15 llibres a l’any o que ens considerem “posseïts de la nostra importància” sempre que parlem amb els altres de llibres. S’hauria de tenir-ho en la nostra tauleta de nit, per rellegir de tant en tant i no perdre’ns. Quantes vegades no hem destrossat algun llibre que un amic o familiar està llegint? “Estàs llegint això!?” En aquest moment no estem fent cap bé a ningú, ja que com bé diu l’autor la idea és que es llegeixi, què més dóna el que llegeixin sempre que puguin sentir el mateix que nosaltres quan llegim?.

L’autor defensa que la lectura és personal, que s’ha de fer com una cosa plaent, que el plaer de la lectura no podrà mai aconseguir obligant-se a llegir, i que és una revelació, el llibre no ens fa millors persones. Ens pot fer més conscients del món en què vivim, pot mostrar-nos com som, però no per llegir Dostoievski serem millors que un que llegeixi a Mercedes Salisachs, i que no per llegir Katherine Neville anem a ser uns malfactors. L’únic dolent dels llibres nous és que ens impedeixen llegir els antics. I que “resulta recomanable suspendre de tant en tant la lectura i aixecar la vista, passejar la mirada al voltant nostre, per comprovar que la realitat existeix més enllà de les pàgines d’un llibre”.

Dins de la segona part hi ha tres capítols que als que jo englobaria en una tercera part en què parla sobre tres lectors i escriptors com Borges, Michéle Petit i Gabriel Zaid que són una representació real de tot allò que Domingo Argüelles ha estat defensant durant tot el seu llibre i és que el llegir ha de ser un plaer i que no per llegir més som millors, llegir més només ens fa millors lectors, no millors persones.

Extret del bloc:  http://yonosoyjoyce.blogspot.com

si_quieres_lee

Llocs molt útils

0

Adreces de 60 llocs molt útils

És tanta la informació a Internet, que aclapara.
I sol ser difícil trobar dades precises.
No sempre es disposa del temps necessari per visitar tots els llocs que ens ofereixen després d’una cerca.
De vegades, només necessitem confirmar una dada o aclarir un dubte.
Aquí és on es tornen molt útils les enciclopèdies i els diccionaris digitals, llocs de referència per tenir a pocs clic de distància.
I tenen, a més, un avantatge sobre els seus parells de paper: s’actualitzen amb freqüència i corregeixen els seus errors.

ENCICLOPÈDIES

Des de la cèlebre Enciclopèdia Britànica fins a la versió en línia de la Microsoft Encarta, passant per la Wikipedia, feta per voluntaris.

www.britannica.com

www.encyclopedia.com

es.wikipedia.org (en espanyol)

es.encarta.msn.com (en espanyol)

DICCIONARIS

El significat de les paraules, sinònims, antònims i els girs regionals.
buscon.rae.es/diccionario/drae.htm

www.elmundo.es/diccionarios

www.elcastellano.org/miyara

dic_arg_esp. html (argentinismes)

www.diccionarios.com

www.dictionary.com

www.wordreference.com/es/index.htm

www.dictionarium.com

CITES CÉLEBRES

Frases genials de tots els temps sobre els temes més diversos.
www.bartleby.com

buscabiografias.com/frases.htm

MEDICINA

Molta informació sobre el cos humà, el seu funcionament i les seves malalties.
www.nlm.nih.gov/medlineplus/spanish/encyclopedia.html

www.msd.es/publicaciones/mmerckhogar/index.html

TECNOLOGIA

Per conèixer com funcionen les coses i què signifiquen aquestes sigles tan comuns en informàtica.
www.pcwebopedia.com /A

www.howstuffworks.com

BIOGRAFIES

Vida i obra dels homes que van forjar la història del nostre país i el món.
buscabiografias.com

www.biografiasyvidas.com

biographie.net/es

www.historiadelpais.com.ar/menubio/camden.html

www.micromegas.com.mx/papeleria /biografias.htm

www.literatura.org

EFEMÈRIDES

Un llistat amb els fets més importants de la història mundial, ordenats dia per dia.
www.periodismo.com/cgi-bin/ f/fm.pl

www.me.gov.ar/efeme

TRADUCTORS AUTOMÀTICS

Molt útils per saber com es diu una paraula en un altre idioma o saber el significat d’una frase simple.
world.altavista.com

www.freetranslation.com

FUSOS HORARIS

Llocs per saber l’instant quina hora és en qualsevol part del món, seguint els fusos determinats per Greenwich.
www.worldtimeserver.com

www.worldtimezone.com

CONVERSIONS
Per calcular el valor d’una moneda respecte d’una altra i equiparar mesures de, longitud, etc.
www.xe.com/ucc/es (monedes)

www.feaav.org/common/pi/servicios/conversiontemperatura.shtm www.secomex.com.ar/Secomex/conversor.asp

RECORDS MUNDIALS

El lloc on es publiquen els més i els menys del món.
www.guinnessworldrecords.com

TAULES PERIÒDIQUES

Informació sobre la composició atòmica dels elements, el seu pes, símbol, com se’ls anomena en altres idiomes, etcètera.
www.lenntech.com/espanol/tabla-periodica.htm

www.geocities.com/erkflores/Tabla.htm

www.webelements.com

EQUACIONS I CONSTANTS

Un llistat d’equacions i constants per a càlculs en matemàtica, àlgebra, astronomia, estadística, geometria o química.
www.tcaep.co.uk (matemàtica, astronomia, constants científiques)
www.equationsheet.com (equacions de tot tipus)

MAPES DEL MÓN

Cartes i plànols de tot el món amb informació sobre la seva geografia i divisió política.
plasma.nationalgeogra-phic.com/mapmachine

www.sitesatlas.com

www.todo-mapas.com.ar

www.mapsofworld.com

BANDERES

Dos llocs per als amants de la vexil·lologia, amb informació sobre totes les banderes nacionals del món.
flagspot.net/ flags

www.flags.net

GUIES DE TELÈFONS

La guia telefònica local i pàgines grogues
www.telefonica.com.ar/guias

www.paginasamarillas.com.ar

www.buenosaires.gov.ar/areas/com_social/tel_utiles/ index.php

CLIMA LOCAL I DEL MÓN

Per tenir l’instant el pronòstic del temps de qualsevol altra ciutat del món.
www.meteofa.mil.ar

www.weather.com

www.wunderground.com

www.accuweather.com

www.worldclimate.com

MAPES DE CARRERS I TRANSPORT

Plànols i indicacions per arribar a qualsevol part de la ciutat.
www.endondequeda.com

www.cybermapa.com.ar

www.mapred.com

www.comoviajo.com

www.loscolectivos.com.ar

www.xcolectivo.com.ar

MITES URBANS

Pàgines que busquen desvetllar la veritat sobre fets de la història i del nostre planeta.
www.snopes.com

pw1.netcom.com/~uncleken/urbanmyths.html

Go to Top