Museu Pau Casals

El dimecres 14 de novembre de 2018 vem anar al museu de Pau Casals, al Vendrell.

Entrada Museu Pau Casals

A les 9 del matí sortia l’autobús i vem arribar aproximadament a dos quarts d’onze.

A la platja jugant

Quan vem arribar vem esmorzar al jardí que era molt gran i bonic.

Després d’esmorzar vem començar la visita al museu .

Només entrar ens van ensenyar un video del Pau Casals, també vem veure el seu primer violoncel que estava fet pel seu pare.

Més tard vem anar a l’habitació on ens van ensenyar el piano on sempre practicava els seus dits per després tocar el violoncel.

Ben guapos per la foto

Vem veure l’habitació, on dormia,les amplificacions i la terrassa etc.

A l’hora de dinar vem anar a la platja a menjar, a uns bancs que hi havien.

Llavors vem estar com una hora mitja jugant a la platja.

Ja era hora de plegar i tornar amb l’autobús a Manresa.

EL RECICLATGE DE L’OLI

El dilluns 21 d’octubre ens van venir a fer un taller sobre l’oli.

Ens van explicar qualitats de l’oli i com s’havia  de reciclar.

També ens va ensenyar la furgoneta de reciclatge.

Dintre la furgoneta hi havien uns contenidors per reciclar,i a la part de darrera i guardaven les radiografies,els cables,les llaunes…

Ens va explicar que l’oli contaminava molt per això la deixalleria mòbil  tenia un compartiment on guardaven l’oli fet servir.

També ens va explicar que si  no començàvem a reciclar no quedarien recursos.

LEGO WE DO

El dia 16 d’octubre ,vam fer una primera part del LEGO WE DO.El primer pas va ser revisar totas las peces de lego. Varem obrir l’ordinador i vam entrar a la web de LEGO WE DO. Vam començar a montar  el lego seguint les instruccions de l’ordinador i del paper. Després de fer el muntatge vam conectar el USB a l’ordinador i vam clicar el botó enter i es va moure cap la dreta i l’esquerra. Un cop  acabat de que es mogués  el lego vam respondre les preguntes de cada apartat del full. La setmana que ve farem la segona part ,i d’aquí dues setmanes farem el tercer classe i construirem un robot. Ens va agradar molt.

EXPERIMENT AMB LES OMBRES

El divendres dia 21 de setembre la classe de 6è A vam sortir al pati a fer un experiment,amb les ombres.Vam agafar un paper,un llapis,i un objecte que s’aguantés dret. L’experiment consistia en buscar una línia de referència per posar l’objecte a sobre, d’un paper de manera que pugéssim resseguir l’ombra. Després,a dalt vam fer una senyal amb el color que corresponia a la tardor.I  ho tornarem a repetir el primer dia de cada estació de l’any.

Al pati reseguint l’ombra.

TALLERS DE LES FLORS

En aquest taller tots vam portar una flor, per conèixer millor l’aparell reproductor. Cada un va portar flors diferents, la flor principal que vam estudiar va ser el Lliri .

Hem estudiat les parts de la flor masculina i la flor femenina, després d’aquest procés vam mirar pel microscopi. Vam fer un mural de les parts de la flor, i així vam acabar aquest experiment.

hola

Observant el microscopi

Mural 6èA

Un cop fet l’experiment, hem arrencat, part per part una flor i ho hem enganxat en una cartolina. Després, hem assenyalat cada part del lliri.

Mural 6èB

Tornada a l’escola.

La tornada de vacances aquest any ha sigut molt diferent, ja que aquest any fem sisè i és el nostre últim any a l’escola. Hem tingut moltes professores noves.

Aquest any farem nous projectes i apendrem moltes coses.

Tenim moltes ganes de passar-nos ho bé durant el curs i començar nous projectes.  Farem un projecte d’emprenedoria i un taller de robòtica.

També farem les colònies a Mas Badó.

CLOENDA PROJECTE EMPRENEDORIA

Els alumnes de 6è ja hem acabat el projecte d’emprenedoria i cada cooperativa ha donat una part dels diners que hem guanyat a diverses ONG.

La classe de 6èA han destinat un 25% dels beneficis a cada un de aquestes ONG: AEEC i  Aixopluc Manresa.

La classe de 6èB ha destinat un 40% aAixopluc Manresa.

La classe de 6èC ha destinat un 25% dels beneficis a Metges Sense Fronteres i a Pallapupes.

VENDA DEL MERCAT

El dimarts dia 22 els alumes de 6è vam fer la venda dels productes que cada cooperativa havia elaborat. La venda va ser al mercat de la Font i vam estar tot el matí treballant! Va ser una experiència única perquè hem estat treballant tot el curs. L’any que ve anirem a l’institut i ens ha quedat un bon record!  Creiem que ens servirà pel  futur si volem crear la nostra pròpia empresa. Divendres també vendrem els productes a la festa de la primavera de l’escola a partir de les 16:30h, hi esteu tots convidats!  Després de la venda donarem uns quants diners a ONG’s i l’altre part per algunes activitats que volem fer. El treball que hem fet ha sigut dur però després arribarà la recompensa! Estem molt emocionats!

TALLER PRIMERS AUXILIS

Dijous 17 de maig va venir el Pol Muntada, una noi que és bomber, a fer-nos un taller de primers auxilis. Ens va explicar les coses més importants que hem de tenir en compte davant de qualsevol tipus d’accident. Una de les coses que ens va dir és que 1r- Protegir, 2n- Avisar i 3r- Socórrer

Va ser molt xulo i interessant. Al final vam poder provar de fer la reanimació cardíaca.