Visita de l’alcalde de Manresa

Avui, dilluns 19 de juny de 2023, els alumnes de 6è de l’escola Bages hem rebut la visita de l’Excel·lentíssim Senyor alcalde de Manresa Marc Aloy. Ha estat el seu primer acte oficial del nou mandat, després de la presa de possessió d’aquest dissabte passat.

L’equip directiu de l’escola ha inaugurat l’acte i, seguidament, hem anat plantejant els dubtes i propostes que ens han anat sorgint relacionats amb diferents temàtiques: l’escola verda, la mobilitat a Manresa i els equipaments municipals que permetin millorar la qualitat de vida dels manresans i manresanes.

Ens agradaria destacar que, ens ha anat resolent els nostres dubtes i ens ha semblat molt proper i dedicat a la seva feina, amb ganes de posar-se a treballar a partir de les nostres inquietuds i propostes.

Finalment, li hem recitat dos poemes: el primer, L’Elionor de Miquel Martí i Pol, i el segon Canción del Pirata de José de Espronceda.

Ens agradaria donar-li les gràcies per visitar-nos ja que ha estat una gran oportunitat, per a nosaltres, ha estat un moment emocionant que sempre guardarem al nostre record. L’escola també li agraeix la seva visita, i espera que es pugui repetir en futures ocasions.

També ha sortit la notícia publicada al Regió 7

Alumnes de 6è (Promoció 2014-2023)

Escola Bages, Manresa

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Colònies Mas Badó

Dimecres 31 de maig de 2023

Avui és el nostre primer dia de colònies.

Ja tenim les nostres coses instal·lades a les habitacions. Hem menjat i berenat i hem començat a fer les primeres activitats.

En clicar a la foto podeu veure les nostres activitats.

D’aquí a una estona tocarà dutxa, sopar i dormir que demà tenim tot el dia ple d’activitats.

Dijous 1 de juny de 2023

Segon dia de colònies a Mas Badó!

Després d’una nit bastant tranquil·la, amb alguns moments d’enyorar la família i moltes ganes de comentar les experiències viscudes ahir, ens hem tret la son de les orelles i hem tingut un matí ple d’activitats amb jocs d’equip, tir amb arc, tirolines,…

La pluja ens ha respectat fins al migdia que ens ha fet una bona visita i ens ha obligat a fer activitats més tranquil·les la primera part de la tarda. Després hem pogut tornar a gaudir de les activitats a l’aire lliure.

I aquesta nit per començar a comiadar-nos tindré una estona de discoteca!

Divendres 2 de juny de 2023

Ahir a la nit amb els nostres vestits de gala vam anar a la discoteca i els monitors ens vam fer ballar a tots.

Aquest matí ja hem recollit les nostres coses i gaudim de les últimes activitats.

Aviat ens veurem i us explicarem totes les nostres aventures.

Han estat unes colònies genials i inoblidables!

Més-Compromís - Wikipedia, la enciclopedia libre

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Jornades de portes obertes a escoles i instituts

Atenció famílies de 6è,

durant aquests propers dies les escoles i instituts de Manresa celebraran els seus dies de portes obertes. Cada institut ha escollit els seus propis horaris i dates.

Feu clic aquí per poder accedir a la pàgina de l’Ajuntament i consultar els centres que us interessin pel proper curs.

Publicat dins de cicle superior, General, ORIENTACIONS FAMÍLIES, primària | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Les cooperatives ja estan en marxa

Les cooperatives escolars d’aquest curs ja estan en funcionament i gairebé constituïdes, a falta de fer els tràmits legals amb l’Ajuntament de Manresa, les classes de 6è A i 6è B ja han realitzat els primers passos com informar-nos de què es una cooperativa, decidir alguns càrrecs, informar-nos sobre com registrar la nostra cooperativa de forma legal i crear logotips dels nostres productes entre d’altres. Vam escollir també els nostres noms, ens direm CreArts i Km0.

Ens queden moltes tasques per fer encara i molta feina per endavant.

Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Notícia: preinscripcions ESO curs 2023-2024

Mireu la pàgina web de cada institut per a veure com realitzaran les preinscripcions pel pròxim curs 2023-2024:

Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Decoració de tardor

La tardor ha arribat i, encara que amb aires d’estiu, el paisatge del nostre entorn ha anat canviant de colors. El nostre passadís també ha patit canvis de la mà de l’alumnat de les dues classes de 6è que van fer créixer arbres i van fer caure fulles per decorar els passadissos de la planta més alta de l’escola.

Us deixem una imatges del paisatge que veiem cada dia les classes de 6è quan arribem al darrer pis de l’escola. Segur que tot aquest bosc anirà canviant amb el pas de les estacions.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Dissecció d’una flor

Com cada any, hem realitzat una activitat pràctica a l’àmbit de medi per tal d’entendre millor la funció de la reproducció en les plantes. A partir de la flor del lliri, en vam disseccionar les seves parts i les vam classificar en un full anomenant-les tal com havíem après a l’aula.

Va ser un treball en grup on vam col·laborar conjuntament per acabar fent el treball que ara tenim exposat a l’aula i que ens va servir per aprendre millor la reproducció en el món vegetal.

Publicat dins de cicle superior, primària | Etiquetat com a | Deixa un comentari

L’espai de notícies

Enguany, el nostre alumnat de 6è, realitza un espai d’aprenentatge on es converteixen en redactors de notícies. Nens i nenes han d’utilitzar les seves habilitats d’escriptura i redacció per informar de les notícies més rellevants que han passat al centre i, inclús, ser creatius i inventar-ne alguna d’inversemblant, segur que sabreu quines poden ser. Aquest és el recull de les primeres notícies.

Publicat dins de cicle superior, General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Visita al Museu Pau Casals

El passat dimecres, 19 d’octubre, l’alumnat de 6è A i 6è B vam realitzar la visita al museu Pau Casals a la localitat d’El Vendrell. La sortida va ser a les 9 del matí des de l’escola i un cop arribats, vam fer un bon esmorzar abans de començar la visita. Vam poder veure la casa d’estiueig de Pau Casals, molt ben conservada i adaptada per, a mesura que visitàvem els espais, anar aprenent coses sobre la seva vida i què succeïa al món en aquells anys.

En una segona part de la visita, vam poder tocar el violoncel, l’instrument que tocava Pau Casals. La monitora ens va donar unes pautes per a poder tocar algunes notes acompanyats/des dels companys/es que cantaven de fons. Va ser una experiència molt divertida i interessant.

En acabat, vam poder gaudir de l’entorn de platja del Vendrell per acabar dinant i jugant una estona a la platja abans de tornar cap a l’escola i completar així, la primera sortida d’aquest curs.

Cliqueu a la fotografia per veure més imatges.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Nou curs, noves aules, nous noms

Aquest curs 2022-23, per celebrar que ja som Escola Verda, hem decidit que els noms de les aules girin entorn d’aquesta distinció. A cicle superior, ens hem centrat en els pulmons del planeta, indrets importantíssims del planteta en infinitat d’aspectes. Ja sigui a nivell nacional o internacional, l’alumnat de 6è A i 6è B ha escollit quin indret voldrà que representi cada classe per aquest curs.

És així com la classe de 6è a escollit que sigui l’Amazones, qui doni nom al grup; i 6è B ha escollit els Picos d’Europa, com a indret que doni nom a la seva classe.

Enguany anirem realitzant treballs i projectes on tinguem presents aquests indrets per extreure’n el màxim d’aprenentatges possibles.

Selva Amazònica. Brasil.

Picos de Europa. Llacs de Covadonga.

Publicat dins de cicle superior, primària | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari