Les cooperatives ja estan en marxa

Les cooperatives escolars d’aquest curs ja estan en funcionament i gairebé constituïdes, a falta de fer els tràmits legals amb l’Ajuntament de Manresa, les classes de 6è A i 6è B ja han realitzat els primers passos com informar-nos de què es una cooperativa, decidir alguns càrrecs, informar-nos sobre com registrar la nostra cooperativa de forma legal i crear logotips dels nostres productes entre d’altres. Vam escollir també els nostres noms, ens direm CreArts i Km0.

Ens queden moltes tasques per fer encara i molta feina per endavant.

Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Notícia: preinscripcions ESO curs 2023-2024

Mireu la pàgina web de cada institut per a veure com realitzaran les preinscripcions pel pròxim curs 2023-2024:

Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Decoració de tardor

La tardor ha arribat i, encara que amb aires d’estiu, el paisatge del nostre entorn ha anat canviant de colors. El nostre passadís també ha patit canvis de la mà de l’alumnat de les dues classes de 6è que van fer créixer arbres i van fer caure fulles per decorar els passadissos de la planta més alta de l’escola.

Us deixem una imatges del paisatge que veiem cada dia les classes de 6è quan arribem al darrer pis de l’escola. Segur que tot aquest bosc anirà canviant amb el pas de les estacions.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Dissecció d’una flor

Com cada any, hem realitzat una activitat pràctica a l’àmbit de medi per tal d’entendre millor la funció de la reproducció en les plantes. A partir de la flor del lliri, en vam disseccionar les seves parts i les vam classificar en un full anomenant-les tal com havíem après a l’aula.

Va ser un treball en grup on vam col·laborar conjuntament per acabar fent el treball que ara tenim exposat a l’aula i que ens va servir per aprendre millor la reproducció en el món vegetal.

Publicat dins de cicle superior, primària | Etiquetat com a | Deixa un comentari

L’espai de notícies

Enguany, el nostre alumnat de 6è, realitza un espai d’aprenentatge on es converteixen en redactors de notícies. Nens i nenes han d’utilitzar les seves habilitats d’escriptura i redacció per informar de les notícies més rellevants que han passat al centre i, inclús, ser creatius i inventar-ne alguna d’inversemblant, segur que sabreu quines poden ser. Aquest és el recull de les primeres notícies.

Publicat dins de cicle superior, General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Visita al Museu Pau Casals

El passat dimecres, 19 d’octubre, l’alumnat de 6è A i 6è B vam realitzar la visita al museu Pau Casals a la localitat d’El Vendrell. La sortida va ser a les 9 del matí des de l’escola i un cop arribats, vam fer un bon esmorzar abans de començar la visita. Vam poder veure la casa d’estiueig de Pau Casals, molt ben conservada i adaptada per, a mesura que visitàvem els espais, anar aprenent coses sobre la seva vida i què succeïa al món en aquells anys.

En una segona part de la visita, vam poder tocar el violoncel, l’instrument que tocava Pau Casals. La monitora ens va donar unes pautes per a poder tocar algunes notes acompanyats/des dels companys/es que cantaven de fons. Va ser una experiència molt divertida i interessant.

En acabat, vam poder gaudir de l’entorn de platja del Vendrell per acabar dinant i jugant una estona a la platja abans de tornar cap a l’escola i completar així, la primera sortida d’aquest curs.

Cliqueu a la fotografia per veure més imatges.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Nou curs, noves aules, nous noms

Aquest curs 2022-23, per celebrar que ja som Escola Verda, hem decidit que els noms de les aules girin entorn d’aquesta distinció. A cicle superior, ens hem centrat en els pulmons del planeta, indrets importantíssims del planteta en infinitat d’aspectes. Ja sigui a nivell nacional o internacional, l’alumnat de 6è A i 6è B ha escollit quin indret voldrà que representi cada classe per aquest curs.

És així com la classe de 6è a escollit que sigui l’Amazones, qui doni nom al grup; i 6è B ha escollit els Picos d’Europa, com a indret que doni nom a la seva classe.

Enguany anirem realitzant treballs i projectes on tinguem presents aquests indrets per extreure’n el màxim d’aprenentatges possibles.

Selva Amazònica. Brasil.

Picos de Europa. Llacs de Covadonga.

Publicat dins de cicle superior, primària | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

CIENTÍFICA AL COLE!

El 16 de maig va venir la científica Núria Salan a l’escola, ella ens va explicar que coneixem a molts homes inventors i que coneixem 2 o 3 noies inventores.

Primer de tot va començar a explicar el seu dia a dia, i també la seva vida com a inventora,

des de el principi fins l’actualitat. Ha arribat molt lluny.

La Núria  treballa amb un programa de  tele ,es diu: Enginy invisible , aquesta activitat ens va fer pensar molt  a tots perquè sempre els homes tenen  més visibilitat  que les dones , en aquella època més que ara, però això no vol dir que ara no passi.

Les dones han inventat millors invents i  ens fixem en el que han fet el homes, això és el que ens va explicar la Núria i això ens va fer pensar molt.

Alguns exemples que ens va dir la Núria son:

élène Antonopoulos  Hertha Marks Ayrton

Jane Addams    Maria Angela Ardinghelli

Aquestes noies tenen molt poques visualitzacions a internet i han fet molt invents molt més útils per ara a la actualitat.

Visita a l’ajuntament

El passat dijous 17 de març els alumnes de 6è vam anar a l’ajuntament per recollir el NIF de la nostra cooperativa.

Vam veure a l’alcalde de Manresa, la regidora de cultura i a la regidora d’ensenyament i li van donar a la Paula (presidenta) i a l’Aloma (secretaria) el NIF.

Què és el NIF?

Les sigles NIF signifiquen número identificador fiscal. És com un DNI però per empreses.

També ens van donar una placa per l’escola per participar en aquest projecte d’emprenedoria a les escoles.

JA HEM ARRIBAT!

Els nens i nenes de 6è ja hem arribat a Mas Badó!

Només arribar ens hem instal·lat a les habitacions i hem tingut una estona de joc lliure. Al migdia ens han donat arròs i pollastre per dinar i tot seguit hem començat les activitats amb els monitors de Rosa dels Vents!

Estem gaudint moltíssim i ara ens prepararem per anar a la piscina!

A la nit, després de sopar, farem el joc de nit, que encara no sabem quin és… quins nervis!