CREEM UNA COOPERATIVA!

Els alumnes i les alumnes de sisè de Primària, molt emocionats i amb ganes de començar, aquest curs portaran a terme un projecte d’emprenedoria a l’escola.
En primer lloc, amb l’ajuda dels tutors van investigar i descobrir les diferències entre empresa i cooperativa. A partir d’aquí, van decidir democràticament que volien crear la seva pròpia cooperativa.

En la seva primera assemblea com a cooperativa els membres d’aquesta van exposar les seves candidatures per tal de formar part de l’equip directiu, format per: president/a, secretari/ària i tresorer/a. Tots i totes tenien l’oportunitat d’explicar per què creien que podrien ser capaços d’ocupar aquell càrrec i què podien aportar a la cooperativa.

Finalment, tots els membres de la cooperativa van poder escollir mitjançant unes votacions quines persones voldrien que ocupessin els càrrecs esmentats anteriorment.

TREBALLEM ELS PERÍMETRES AMB FILS

Els i les alumnes de 6è han treballat el perímetre de les figures utilitzant una quadrícula i un cordill de 40cm de longitud. Primer han intentat fer el màxim de figures possibles amb el fil i enregistrar-les a la llibreta apuntant la longitud de cada costat.

Un cop anotats cada quadrilàter han mesurat el perímetre de cada figura. Un cop tenien tota la informació a la llibreta han intentat buscar una relació amb els diferents rectangles. Fins veure que la suma de tots els costats de totes les figures és el mateix resultat.

Taller de medi: Dissecció d’una flor

Hola a tothom!

Els i les alumnes de 6è de l’Escola Bages hem estat treballant la reproducció de les plantes a l’assignatura de medi natural.

Hem descobert el per què les pinyes dels pins s’obren amb l’escalfor i es tanquen amb l’humitat o el fred, els diferents tipus de reproducció que hi ha (sexual i asexual), les plantes amb i sense flor, les parts d’una flor…

I, és per això que, per conèixer de primera mà les parts d’una flor hem fet la dissecció d’una.

A la imatge podeu observar com es veuen de ben a prop les parts d’una flor com els sèpals, els pètals, l’antera, els estams i el pistil (l’estigma i l’ovari).

Va ser una experiència nova que ens va servir per entendre millor la reproducció de les plantes amb flor!

Ha arribat la tardor!

El dia de l’equinocci de tardor va ser  el 22 de setembre. Com bé diu la paraula, “equinocci” vol dir “igual dia que nit”, 12 hores de dia i 12 hores de nit.

A l’escola vam sortir a mesurar les ombres que hi ha al pati just a les 12 hores del dia 22 de setembre. Tornarem a repetir les nostres mesures quan arribin les altres estacions. Ens han explicat que les ombres seran diferents, però ho volem comprovar nosaltres mateixos.

Aquí teniu una mostra de les ombres del dia 22 de setembre, us anirem informant de les nostres observacions.

Ens hem engrescat amb l’estudi de les plantes,  per això estem omplint el nostre passadís de fulles de tardor. Així de maco està quedant!

Bones vacances!

Ara que ja ha arribat el final de curs, només us volem dir que tingueu unes molt bones i merescudes vacances i que gaudiu al màxim de l’estiu!

Us trobarem a faltar!!!

Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Última setmana de curs!

Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Museu Virtual de sisè

Us presentem el museu virtual creat pels i les alumnes de sisè.

Representen de manera molt realista un quadre escollit per ells i elles, fent servir la seva imaginació, i els recursos que han trobat per casa, amb material reciclat o bé material natural, etc.

De ben segur que us agradaran, perquè han quedat genials!

Hecho con Padlet
Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , , , , , , , | Deixa un comentari

Exposició LandArt

Aquí us deixem l’exposició de LandArt feta pels alumnes i les alumnes de sisè!

Hecho con Padlet
Publicat dins de cicle superior, General, primària | Etiquetat com a , , , , , , | Deixa un comentari

Classroom 12/06

Publicat dins de cicle superior, ENGLISH, General, primària | Etiquetat com a , , , , , , | Deixa un comentari