Experiment amb amb el llevat

Aquest any a l’àrea de Coneixement del Medi hem fet un experiment molt xulo que us volem explicar.

Estàvem aprenent com són alguns éssers vius i com actuen alguns microorganismes. I ens vam fer la següent pregunta: – Perquè té forats el pa?

Llavors vam fer diferents hipòtesis i vam fer un experiment per poder comprovar quina era l’encertada, seguint els passos següents:

1-Vam agafar un matràs i li vam posar aigua tèbia, sucre i una mica de llevat.

2-Vam agafar un altre matràs i a aquest li vam posar aigua i sucre.

3- Els vam sacsejar i tots dos matrassos els vam tapar amb un globus a la part superior.

4- I llavors vam comprovar que en el primer s’inflava el globus perquè el llevat amb el sucre va produir un gas anomenat diòxid de carboni.

I quan això passa dins del pa, es fan els forats.

I llavors vam felicitar als que van encertar la hipòtesi.

Podeu veure més fotos si cliqueu la fotografia.

COMENCEM UN NOU CURS!

Ja fa dies que hem començat aquest inici de curs tan esperat. Al principi es feia una mica pesat portar la mascareta, però ara ja ens hi hem acostumat.
De moment a educació física ens la podem treure i podem jugar millor. A l’aula ens rentem les mans molt sovint i han canviat algunes coses però de mica en mica ens anem adaptant. Tot i això, estem molt contents de poder-nos veure un altre cop i estar a l’escola. Ens fa molta il·lusió seguir avançant!

Activitats d’estiu

Benvolgudes famílies i alumnes,

Per aquest estiu, hem fet un recull d’activitats interactives i jocs de diferents àrees per poder seguir aprenent. Cliqueu damunt de cada assignatura i hi accedireu directament:

També, es pot accedir anant a la pestanya “ÀREES” i clicar a l’assignatura corresponent.

Us desitgem un bon estiu!

Tutores de 5è

Vídeo – “Repte del millor moment!”

Calendari Videoconferències maig – juny

Sant Jordi

Felicitats per les feines que ens heu fet arribar.
Com fer flors

Sant Jordi

Videotrucades de 5è

Comencem el 3r trimestre

Vacances Setmana Santa

Hola a tots i totes! Aquests dies no farem deures, però et proposem unes activitats per poder compartir amb la família.

• Visiteu la Sagrada Familia, en aquesta visita vitual.
  • Aprenem escacs!
    Mira les lliçons, són molt bones i t’ensenyaran a pensar molt.

Al tornar de vacances farem una partida junts, d’acord?
  • Et proposem que dediquis un temps a cuidar plantes, va som-hi!

• Us animem a que participeu en la proposta que fa Althaia “Posem-hi paraules” per enviar missatges, dibuixos, poemes, cartes i vídeos, als pacients i professionals sanitaris. En aquest document trobareu tota la informació.

Carta Posem-hi Paraules

• També, no t’oblidis d’anar fent, cada dia que puguis, el qüestionari d’emocions. El trobareu a “Treballs de classe” a dalt de tot amb el nom “Control de les emocions: Com em sento avui?”.

Recorda que cada dia t’has de moure.!

Una forta abraçada i bona Setmana Santa! Ens tornem a trobar al Classroom el 14 d’abril.

Dia mundial de l’autisme

Avui és el dia mundial de la conscienciació sobre l’autisme.

Us deixem un article molt interessant i aquí sota un vídeo “Mi hermanito de la luna” on una nena ens parla de l’autisme del seu germà des de la seva perspectiva.

Mestres de 5è

Publicat dins de Orientacions Famílies | Deixa un comentari