Calendari Videoconferències maig – juny

Sant Jordi

Felicitats per les feines que ens heu fet arribar.
Com fer flors

Sant Jordi

Videotrucades de 5è

Comencem el 3r trimestre

Vacances Setmana Santa

Hola a tots i totes! Aquests dies no farem deures, però et proposem unes activitats per poder compartir amb la família.

• Visiteu la Sagrada Familia, en aquesta visita vitual.
  • Aprenem escacs!
    Mira les lliçons, són molt bones i t’ensenyaran a pensar molt.

Al tornar de vacances farem una partida junts, d’acord?
  • Et proposem que dediquis un temps a cuidar plantes, va som-hi!

• Us animem a que participeu en la proposta que fa Althaia “Posem-hi paraules” per enviar missatges, dibuixos, poemes, cartes i vídeos, als pacients i professionals sanitaris. En aquest document trobareu tota la informació.

Carta Posem-hi Paraules

• També, no t’oblidis d’anar fent, cada dia que puguis, el qüestionari d’emocions. El trobareu a “Treballs de classe” a dalt de tot amb el nom “Control de les emocions: Com em sento avui?”.

Recorda que cada dia t’has de moure.!

Una forta abraçada i bona Setmana Santa! Ens tornem a trobar al Classroom el 14 d’abril.

Dia mundial de l’autisme

Avui és el dia mundial de la conscienciació sobre l’autisme.

Us deixem un article molt interessant i aquí sota un vídeo “Mi hermanito de la luna” on una nena ens parla de l’autisme del seu germà des de la seva perspectiva.

Mestres de 5è

Publicat dins de Orientacions Famílies | Deixa un comentari

Informació a les families per aquests dies de tancament

Benvolgudes famílies,

Seria recomanable poder crear una rutina diària, buscar i donar responsabilitats als nens i nenes durant aquests dies.

Unes de les rutines seria intentar que puguin treballar com fins ara, fent una mica d’horari o organització. Per això, hem creat un espai de treball per tal de poder continuar amb les tasques escolars. El document adjunt us explica com poder accedir.

Informació famílies

Molts dels alumnes ja han començat a treballar i a compartir coses. Si entreu al Classroom podeu trobar moltes coses. Us deixem aquí una petita mostra.

Hecho con Padlet

Sortida al Museu d’Història de Catalunya

El dimarts 10 de març, l’alumnat de 5è vam fer una sortida a Barcelona per visitar el Museu d’Història de Catalunya.

Al Museu, vam fer el taller: Habitatge i vida quotidiana al llarg del temps.

Acompanyats d’unes fantàstiques guies, vam fer un viatge pel temps visitant els habitatges des de la prehistòria fins l’època actual.

Des d’un primer moment, ens vam convertir en els protagonistes de la història. La guia anava donant la vestimenta de cada època a un alumne/a i ens anava explicant tots els detalls: com vivien, què menjaven, com s’organitzaven, de què treballaven, etc.

Va ser una experiència molt divertida que ens va ajudar a posar-nos a la pell dels nostres avantpassats, coneixent una mica més la nostra història.

Quan vam acabar la visita, vam anar dinar per agafar forces i vam fer una petita volta pel Port fins arribar a l’Estàtua de Cristòfor Colom i el Maremàgnum.

Ens ho vam passar d’allò més bé!

FOTOGRAFIES MUSEU HISTÒRIA DE CATALUNYA

“Internet segura” – Xerrada dels Mossos d’Esquadra

Avui, 19 de desembre, han vingut els Mossos d’Esquadra a fer-nos una xerrada anomenada “Internet segura”. Ens han explicat la importància de fer un bon ús d’internet, ja sigui a l’hora de cercar informació, comunicar-nos a través de xarxes socials, jugar a jocs en línia…
És molt important que demanem l’autorització als pares i mares a l’hora d’utilitzar qualsevol eina i contingut, comunicar-nos amb persones que coneguem i sempre fent-ho des del respecte.
Ha estat una xerrada molt interessant que ens ha ajudat a conèixer millor el món digital i tot el que comporta.

Sortida a la Fageda d’en Jordà i els volcans de la Garrotxa

El 12 de novembre vam anar d’excursió a la Fageda d’en Jordà i a la zona volcànica de la Garrotxa. Primer de tot, a l’arribar vam esmorzar i després ja vam començar a realitzar les activitats.
La visita a la zona volcànica de la Garrotxa la vam fer en un trenet i ens anava explicant tot allò que veiem: l’entorn del volcà Croscat, el Torn, el Pomareda i el Martinyà. Ens vam aturar al peu del volcà Croscat on el guia ens va explicar la història, la flora i la fauna de la zona.
Va ser molt interessant fer el recorregut i poder observar la zona volcànica avui adormida.
Pel que fa a la Fageda d’en Jordà, ens vam pujar a uns carruatges de cavalls i també vam recórrer el paratge. Tot i que encara no hi havia el color ataronjat o vermellós de l’època de l’any a les fulles, va ser un passeig molt agradable i divertit gràcies a les explicacions del guia. Fins i tot, ens van recitar un poema de Joan Maragall que deia el següent:

Saps on és la fageda d’en Jordà?
Si vas pels vols d’Olot, amunt del pla,
trobaràs un indret verd i profond
com mai cap més n’hagis trobat al món:
un verd com d’aigua endins, profond i clar;
el verd de la fageda d’en Jordà.
El caminant, quan entra en aquest lloc,
comença a caminar-hi a poc a poc;
compta els seus passos en la gran quietud:
s’atura, i no sent res, i està perdut.
Li agafa un dolç oblit de tot lo món
en el silenci d’aquell lloc profond,
i no pensa en sortir, o hi pensa en va:
és pres de la fageda d’en Jordà,
presoner del silenci i la verdor.
Oh companyia! Oh deslliurant presó!

Va ser un dia molt entretingut i ens ho vam passar d’allò més bé!