Fem experiments!

Aquesta setmana hem fet diversos experiments relacionats amb les muntanyes i el planeta Terra.

Amb una poma hem descobert  que només una trenta-dosena part de la superfície de Terra tenim per fer créixer els aliments. Aquesta part tan petita ha d’alimentar tota la humanitat.

Vam crear un filtre d’aigua amb pedres, sorra i una ampolla d’aigua. Tot i que l’aigua  estava força bruta, va sortir-ne ben neta. Evidentment, no la podríem pas  beure, però sí que es podria fer servir per netejar.

No podia faltar fer un volcà!, amb vinagre i una mica de bicarbonat vam fer el nostre volcà.

Mireu els vídeos que han fet algunes companyes, segur que us agraden tant com a nosaltres fer-ho.

LA ZONA VOLCÀNICA DE LA GARROTXA I LA FAGEDA D’EN JORDÀ

El dijous dia 14 d’octubre, els alumnes de 5è vam anar a La Garrotxa, a visitar la Fageda d’en Jordà i el volcà de Santa Margarida.

Quan vam arribar, ens vam separar en dos grups, i abans de fer la primera activitat vam esmorzar.

El Rafa i la Coral ens van acompanyar a pujar al volcà de Santa Margarida. Quan vam arribar a dalt, vam baixar per entrar al cràter, i al mig hi havia una ermita. Ens vam asseure i ens van explicar l’erupció del volcà. Quan vam acabar, vam baixar per una baixada que relliscava molt.

Després, vam anar a fer un passeig amb carros de cavalls. Hi havia tres carros i els cavalls es deien: Negrito, Rosita i Estrellita. Ens vam endinsar a la Fageda d’en Jordà, que s’hi estava molt fresquet i hi havia molts faigs que no deixaven entrar el sol. A dintre la fageda, vam baixar dels carros i ens van recitar un poema molt bonic de Joan Maragall que es titula “La Fageda d’en Jordà”.

En acabar les activitats vam poder dinar en una zona verda on hi havia lloc per poder jugar una miqueta després.

Va ser una sortida molt bonica, ens ho vam passar molt bé, i encara que vam acabar una mica cansats, va valdre molt la pena!

Noms de les classes

Aquest curs, la temàtica de l’escola és “La volta al món” i a cicle superior treballarem els exploradors o exploradores que han fet viatges arreu del món. És per això que, a les nostres classes els hem posat els següents noms:

Charles Darwin és el nom de 5è A

Charles Darwin - Wikipedia, la enciclopedia libre

Magallanes és el nom de 5è B

27 de abril, 500 aniversario de la muerte de Fernando de Magallanes

Nellie Bly és el nom de 5è C

Mujeres olvidadas por la historia: Nellie Bly

Esperem aprendre moltes coses dels seus viatges i descobriments!

Arriba la tardor

Amb l’arribada a la tardor els alumnes de 5è hem fet una activitat al pati de l’escola.

A cada classe hem fet quatre grups i hem anant fent les activitats que hi havia a cada parada.

En una calia fer una  una enorme “Rosa dels Vents”, al començament ens ha costat una mica pensar com farien els angles correctament, però finalment hem trobat com fer-ho i penso que ens ha quedat força bé.

La següent activitat era mesura l’ombra d’un pal per veure com anava variant l’ombra. No hem tingut gaire bona sort, avui el Sol no ha sortit gaire. Però ens han quedat ganes de tornar a provar-ho en una altra ocasió.

La tercera activitat que hem trobat ha estat fer una escala de les distancies dels planetes i el Sol.

Finalment  hem representat els diàmetres dels planetes del Sistema Solar, fent proporcions. Així la Terra i els demés planetes s’han convertit en pilotes de ping-pong, de futbol,..

SORTIDA AL REFUGI D’ANIMALS CAMADOCA

La setmana passada vam anar al refugi d’animals Camadoca, a Santa Maria de Merlès. Allà vam poder observar i interaccionar amb els animals del centre i el seu entorn. Vam fer un taller per la riera sobre l’estat de l’ecosistema i les espècies invasores molt interessant.

Ens ho vam passar molt bé tot gaudint de la natura i respectant-la.

MANDALES AMB COMPÀS

Aquests dies a matemàtiques hem creat circumferències i hem après a calcular-ne la longitud. A més, a plàstica hem creat mandales nosaltres mateixos posant en pràctica tot el que hem après.

RACONS GEOLÒGICS

El passat dimecres vam realitzar l’últim taller de geologia: els racons geològics! Ens ha agradat molt participar als projectes compartits de geologia amb el camp d’aprenentatge.

Molt “xulos” i originals! (Cèlia)

A mi m’ha agradat molt el racó d’art geològic perquè és com si l’art estigués dins meu. (Fatou)

Són molt divertits i interessants. (Paula)

El que més m’ha agradat és el taller de geologia urbana perquè vaig descobrir coses molt interessants sobre l’entorn. (Erik)

El que més m’ha agradat és els racons geològics perquè hem descobert coses noves. (Osama)

Hem experimentat coses que no sabíem i hem pogut anar estar amb companys/es que no hi havíem treballat mai. (Alba)

LES MAQUETES DE L’ESCOLA

TALLER DE GUIX

Seguim amb els tallers de geologia. Aquesta setmana hem fet el taller de guix on hem après a obtenir guix en pols a partir de la pedra i hem pogut fer unes figures molt originals. Ens ha agradat molt!

PROJECTE GEOLOGIA

Benvolgudes famílies,

Aquests dies hem iniciat el projecte “La geologia que ens envolta” juntament amb el Camp d’Aprenentatge. Aquest projecte consta de tres tallers; el primer que hem realitzat ha estat un itinerari urbà geològic on hem après el cicle de les roques i a classificar-ne els diferents tipus. A més, hem descobert que estem envoltats de geologia!