LES MAQUETES DE L’ESCOLA

TALLER DE GUIX

Seguim amb els tallers de geologia. Aquesta setmana hem fet el taller de guix on hem après a obtenir guix en pols a partir de la pedra i hem pogut fer unes figures molt originals. Ens ha agradat molt!

PROJECTE GEOLOGIA

Benvolgudes famílies,

Aquests dies hem iniciat el projecte “La geologia que ens envolta” juntament amb el Camp d’Aprenentatge. Aquest projecte consta de tres tallers; el primer que hem realitzat ha estat un itinerari urbà geològic on hem après el cicle de les roques i a classificar-ne els diferents tipus. A més, hem descobert que estem envoltats de geologia!

Carnestoltes 2021

Setmana Cultural 2021

Les i els alumnes de 5è, durant la setmana cultural hem realitzat diferents activitats molt divertides.

Hem fet la construcció de 3 maquetes: connectant amb l’origen de l’escola, connectant amb el present, l’escola actual, i connectant amb el futur, com ens agradaria l’escola en un futur. Tot i que encara les hem d’acabar i estàn en procés d’elaboració, ens ha agradat molt realitzar les construccions de les diferents escoles. Al llarg d’aquesta setmana us les ensenyarem!

També hem tingut la visita d’antics alumnes a les aules de cinquè. Prèviament ens vam preparar quines preguntes els hi faríem, per estar ben preparats/des.

I d’altres activitats molt entretingudes i divertides. Aquí en podeu veure un exemple. Feu clic al botó del borrador i podreu veure tot el que hem fet.

Bones festes!

Els alumnes de cinquè us desitgem bones festes i esperem que tingueu un Bon Nadal i un Feliç Any Nou 2021!

Bones vacances de Nadal a tothom!

Sortida a St. Benet de Bages

El dijous dia 17 i divendres dia 18 de desembre els alumnes de 5è vam anar d’excursió al Món Sant Benet de Bages.

Vam fer dues activitats: una d’elles va ser un taller de frescos de butxaca, utilitzant la tècnica del fresc, que fa més de 4.000 anys que existeix. I l’altre activitat va ser la visita del monestir de St. Benet.

A la majoria ens va agradar molt!

Volem agraïr a la Laura i la Montse les seves explicacions, perquè ens van agradar molt i ho vam entendre molt bé.

Després de dinar, vam jugar al costat del monestir fins que ens va venir a buscar l’autocar.

Podeu veure les fotografies de l’excursió aquí:

Experiment amb amb el llevat

Aquest any a l’àrea de Coneixement del Medi hem fet un experiment molt xulo que us volem explicar.

Estàvem aprenent com són alguns éssers vius i com actuen alguns microorganismes. I ens vam fer la següent pregunta: – Perquè té forats el pa?

Llavors vam fer diferents hipòtesis i vam fer un experiment per poder comprovar quina era l’encertada, seguint els passos següents:

1-Vam agafar un matràs i li vam posar aigua tèbia, sucre i una mica de llevat.

2-Vam agafar un altre matràs i a aquest li vam posar aigua i sucre.

3- Els vam sacsejar i tots dos matrassos els vam tapar amb un globus a la part superior.

4- I llavors vam comprovar que en el primer s’inflava el globus perquè el llevat amb el sucre va produir un gas anomenat diòxid de carboni.

I quan això passa dins del pa, es fan els forats.

I llavors vam felicitar als que van encertar la hipòtesi.

Podeu veure més fotos si cliqueu la primera fotografia.

COMENCEM UN NOU CURS!

Ja fa dies que hem començat aquest inici de curs tan esperat. Al principi es feia una mica pesat portar la mascareta, però ara ja ens hi hem acostumat.
De moment a educació física ens la podem treure i podem jugar millor. A l’aula ens rentem les mans molt sovint i han canviat algunes coses però de mica en mica ens anem adaptant. Tot i això, estem molt contents de poder-nos veure un altre cop i estar a l’escola. Ens fa molta il·lusió seguir avançant!

Activitats d’estiu

Benvolgudes famílies i alumnes,

Per aquest estiu, hem fet un recull d’activitats interactives i jocs de diferents àrees per poder seguir aprenent. Cliqueu damunt de cada assignatura i hi accedireu directament:

També, es pot accedir anant a la pestanya “ÀREES” i clicar a l’assignatura corresponent.

Us desitgem un bon estiu!

Tutores de 5è