7a setmana del 3r trimestre

 Bon dia  nenes i nens,

Com esteu? Esperem que tots bé. Ja comencem la darrera setmana del mes de maig!

Hem vist a la videotrucada que feu bona cara. També ens hem adonat que us agraden molt les endevinalles! Recordeu que demà dimarts, dia 26, en farem una altra i ens agradaria molt que hi fóssiu tots. Penseu a mirar l’horari de connexió perquè és diferent del de la setmana passada, aquest cop ens veurem al matí.

Avui trobareu un experiment per fer i us volíem comentar que la setmana vinent us en proposarem un altre, per divendres, 5 de juny convindria que tinguéssiu colorant alimentari líquid a casa de colors: blau, vermell i groc (en podeu trobar a la zona on hi ha els productes per fer pastissos dels supermercats).

I ja per acabar, dir-vos que estem en un moment de canvi de fase de la pandèmia del coronavirus, encara no sabem quines seran les noves directrius de cara al mes de juny. Quan tinguem més informació us la farem arribar el més aviat possible.

A continuació trobareu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana que hem preparat les i els mestres de cicle inicial. Recordeu que teniu altres propostes de treball a la pestanya superior del blog, on diu ÀREES, allà podeu fer més feina de diferents matèries, també podeu seguir programes de televisió, ràdio, fer feines que trobeu per internet, i, on podeu trobar moltes propostes de fitxes per treballar des de casa (podeu escollir i fer la que us sembli més adient) és a la pàgina de livewoorksheets.com.

 Planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana:

DILLUNS, 25 

ACTIVITAT DE CONEIXEMENT DEL MEDI-EXPERIMENTACIÓ: Serps negres

Avui és dilluns, 25 de maig. Per començar la setmana us proposem fer un experiment on farem ous i quan hi posem foc, observarem com d’aquests ous en neixen serps negres.

Consell: Per fer aquesta experiència és millor que busqueu un lloc ventilat i que el voltant estigui buit. Haureu d’encendre els ous, per acostar el llumí, l’encenedor o una espelma als ous és millor que demaneu ajuda a un adult (o germà/na gran).

Per aquest experiment necessitarem:

– 4 cullerades de sucre                       – un recipient petit 

– 1 cullerada de bicarbonat               – un plat de vidre o ceràmica

– alcohol                                                – la part superior d’una ampolla

– sorra/graveta                                     – una cullera.

– escuradents                                       – un encenedor o llumí, espelma

Procés:

  1. Posem la sorra al plat i la deixem a una banda

  2. Posem el sucre i el bicarbonat dins el recipient i barregem bé.

  3. Un cop barrejat, agafem la part superior de l’ampolla, hi posem la barreja, afegim alcohol, ho remenem amb un escuradents i ho presionem perquè quedi més compacte.

  4. Agafem el plat amb la sorra, el ruixem tot amb alcohol perquè tingui més facilitat per cremar.

  5. Agafem la barreja, dins la part superior de l’ampolla, destapem i fem caure l’ou sobre la terra.

  6. Si voleu, amb la barreja que ens ha sobrat, podeu fer més ous de serp.

  7. Anem a un lloc on no hi hagi perill. Mullem amb una mica més d’alcohol i ja es pot acostar el foc als ous.

Moments de màgia: Ja podeu gaudir de l’espectacle, heu de tenir paciència i esperar que acabi la combustió; les serps negres sortiran de l’ou…

Quan hagi acabat, esperem una mica a tocar-ho, que ja estigui fred. Com noteu la textura de la cobra?

Activitat per entregar:

  • Explica què ha passat, t’ha sortit?, com és la textura de la cobra quan s’ha refredat, a què s’assembla? què t’ha sorprès? t’ha agradat?. Envia’ns el teu escrit al correu de l’escola.

  • Si vols, pots enviar-nos també alguna imatge.

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: prismes i nombres(1) Plantegem i comencem a pensar!

Clica per saber què has de fer

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: 6a setmana concurs matemàtiques (Informació a l’àrea de Matemàtiques)

DIMARTS, 26

ACTIVITAT DE VALORS I LLENGUA: 

Avui és dimarts, 26 de maig. Parlarem d’una emoció: la por. La por és un sentiment natural que tots coneixem, tots en tenim de por. Per poder parlar bé sobre la por, volem que gaudiu d’aquest conte amb molta atenció:

Conte: El Petit Koala es Queda Sol.

Podeu escollir qualsevol dels dos formats per conèixer el conte:

Per saber moltes més coses sobre la por, us recomanem el següent vídeo de l’ INFOK, Quina és la teva por?  

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/infok-19052020/video/6043630/

Treball per entregar:

Envia’ns un text on ens expliquis:

  •  les situacions on sents por,

  • què fas quan tens por?

  • com la pots combatre? Quins recursos es poden utilitzar per calmar-se quan se sent por?

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 27

ACTIVITAT D’ANGLÈS

 Invent your Pokemon! Entreu a la pestanya d’anglès si voleu saber com inventar-vos un Pokemon 🙂

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: prismes i nombres(2) Comprovem i seguim pensant!

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 28

Avui és dijous, 28 de maig. Dia Nacional de la Nutrició. Aquest any s’ha escollit el lema “Llegeix les etiquetes dels aliment: Alimenta la teva informació” amb la finalitat que seleccionem millor els productes alimentaris que comprem per aconseguir una alimentació més saludable. Sempre que mengeu un aliment, busqueu si porta etiqueta i quins són els ingredients, de què està fet… us sorprendreu!

ACTIVITAT DE MÚSICA I LLENGUA: Cantem aquesta cançó sobre els aliments.

Qui vulgui ens pot ensenyar com canta aquesta cançó: La masovera (The Penguin)s:

ACTIVITAT: Podeu escollir una de les dues fitxes o fer-les totes dues:

  1. més fàcil: https://es.liveworksheets.com/tk627956my

  2. més difícil: https://es.liveworksheets.com/qm627505gn

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes: Com cada setmana, a les 6 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

Material que necessiteu i enllaç a l’experiment 9:

https://drive.google.com/file/d/1QxXTd0V0x1AqZfcO–OGhnHKx3JOhiMK/view

DIVENDRES, 29

ACTIVIDAD DE CASTELLANO:

Canción de los días de la semana en castellano:

Y ahora practica con los días de la semana (recuerda que miércoles y sábado se  escriben con acento).

Los meses del año que sabéis en catalán, se escriben de forma parecida en castellano, fíjate bien para no cometer errores:

enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre.

En este enlace encontraréis la ficha que debéis hacer:

 https://es.liveworksheets.com/yc206523xe

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: prismes i nombres(3). Reflexionem i anem més enllà! 

Bmath (15 minuts diaris)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

6a setmana del 3r trimestre

Hola nois i noies de 2n,

Com esteu? Com van les sortides al carrer? Esperem que les gaudiu molt, tot i que aquests últims dies el temps no  acompanya gaire… esperem que ho tingueu anotat tot a la graella de control del temps i aneu completant el vostre diari.

Ja us  hem preparat les activitats per aquesta setmana, les trobareu penjades al final de l’escrit.

Aquesta setmana us hem posat un nou repte d’escola molt xulo, penseu a mirar-lo perquè és original, divertit, pensem  que us agradarà força i us ho passareu molt bé fent-lo.

Voliem esmentar que hi ha una iniciativa “El Bages serà un clam” on ens conviden dijous, 21 de maig a les 12:27h a sortir als balcons per cantar entre tots la cançó “Escriurem” de Miki Núñez. Sintonitzant Ràdio Manresa (95.8 FM), Styl Classics (95.2 FM),  altres emissores locals,  el Canal Taronja TV o  des de la web: ” www.radiomanresa.cat” es pot sentir la cançó al mateix temps que la cantem.

Aquesta setmana que comencem, tenim un nen que farà anys i, com sempre, totes les i els mestres de cicle inicial el volem felicitar:

Divendres, 22 fa 8 anys el Shengyi de 2n A

Per tant i de part de tothom… MOLTES FELICITATSSSS!!!!

Ah, i encara us volem explicar una altra coseta… sabeu què? Tornarem a fer més vídeotrucades!  I sabeu quantes? Una cada setmana fins a gairebé final de curs.  Esteu contents de poder tornar a retrobar-nos i veure els companys de classe? Nosaltres en tenim moltes ganes. Ja heu rebut un correu on explica quins dies i quines hores ens podrem connectar. 

Avui us farem arribar un nou correu amb l’enllaç que demà , a la tarda, heu de clicar per poder-vos connectar a la videotrucada. Esperem que  pugueu ser-hi tots!

I aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana:

DILLUNS, 18

Avui és dilluns 18 de maig i comencem la setmana amb una activitat d’endevinalles del temps. Esperem que continueu amb la rutina d’omplir la graella de maig per enregistrar el temps. Si encara no ho vau començar al començament, us animem a enregistrar aquestes darreres dues setmanes del mes (trobareu una graella si aneu a les activitats del dia 1 de maig).

ACTIVITAT 1: Fitxa endevinalles:

https://es.liveworksheets.com/rc523059bf

ACTIVITAT 2: Inventar dues endevinalles:

Una vegada hem finalitzat la fitxa d’endevinalles, us demanem que vosaltres inventeu dues endevinalles més. Per ajudar-vos a continuació us explicarem com podeu fer-les:

Agafeu paper i llapis. D’una banda heu de pensar un objecte o cosa per endevinar. Després de pensar en aquest objecte, hem d’escriure les seves característiques:

  • Què és?

  • Com és?

  • Per a què serveix?

  • On es troba?

  • Què ens recorda?

  • (color, forma, textura, sabor, caràcter, aptituds, sensacions…)

Exemple: LES DENTS: són blanques, en tinc moltes, estan ben col·locades a la boca, serveixen per menjar,  etc.

Donant pistes de com és l’objecte que heu pensat, haureu de fer l’endevinalla amb unes 4 frases, com si fessiu un petit poema. Acabeu l’endevinalla preguntant: què és?

Per fer una endevinalla s’utilitzen aquests 2 recursos:

  • Donar pistes agafant les característiques del nostre objecte i fer servir la COMPARACIÓ amb altres objectes que també tinguin característiques semblants. Exemple: blanques COM perles

  • Utilitzar la RIMA. Haurem de buscar paraules que tinguin una sonoritat semblant al final de cada vers o frase, com fer rodolins : Exemple: clar – català // netejar – estar // peu – neu, …

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 5 – Rectangles circulars! (1)  Plantegem i comencem a pensar!    

L’Alba us explica l’exercici

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: 5a setmana concurs matemàtiques

DIMARTS, 19

Avui és dimarts, 19. Diumenge passat, dia 17, va ser el Dia Mundial del Reciclatge. Com altres vegades aquí teniu l’enllaç per si en voleu saber més coses i el voleu veure, millor amb algú més gran per poder comentar-lo:

17 de mayo – Dia Mundial del Reciclatge

Ara us proposem un parell d’activitats sobre el reciclatge:

1.Activitat deixalleria mòbil: 

2. Després de fer aquestes activitats sobre el reciclatge volem saber si recicleu a casa. Ens podeu enviar una foto de com teniu els cubells per reciclar a casa, o bé dir-nos quins teniu i, si no els teniu tots, quins us falten?

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 20

Avui és dimecres 20 de maig i us proposem una activitat d’educació física de reptes esportius que ha preparat la Carla per a vosaltres, endavant!

Hola a tots i a totes, sóc la Carla, us recordeu de mi?

A continuació podreu veure uns exercicis per divertir-vos! Us animo a fer-los!

https://drive.google.com/file/d/1xQs3JkMYHDM4Zwr-v5bFKGq6Dayjcufg/view?usp=sharing

 MATERIAL QUE NECESSITEU:

  • Un paquet de rotlles de paper de vàter, una caixa o qualsevol altre objecte que tingueu. 

  • Rotlles de paper de vàter individuals. 

  • Unes mitges, leotards o una altra peça de roba llarga.

  • Una pilota petita (de tenis, de golf…). 

  • Brics (de suc, de llet…), rotlles de paper de vàter buits, ampolles d’aigua, gots de plàstic, o qualsevol altre objecte que tingueu.

No us descuideu de gravar i enviar els vostres vídeos al correu de curs, ÀNIMS!!!

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

2n AcTRIvitat 5 –  Rectangles circulars! (2) Comprovem i seguim pensant! 

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 21

Avui és dijous, 21. Hem pensat que fa temps que no dibuixem, dibuixar ajuda a divertir-nos, a alguns ens fa mandra dibuixar perquè diem que no en sabem, això no és mai veritat, el que ens passa és que voldriem agafar un llapis o un altre estri i que sobre el paper sortís una foto del que ens hem proposat fer.

Avui, la Gemma, que li agrada molt dibuixar, ens ha preparat un vídeo on ens ensenya alguns trucs perquè ens sigui més fàcil llançar-nos a agafar un llapis o color i començar a crear…

ACTIVITAT PLÀSTICA: Dibuixos geomètrics

https://drive.google.com/file/d/1D0e0lHfEVXi649YXG-XWlV-p8c2VDLPk/view?usp=sharing

Envian’s fotos del resultat del teu treball.

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes episodi 8: Com cada setmana, a les 6 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

https://drive.google.com/file/d/1OQFHhqqXBDy82-RjYwyXLybJ5uzggG6K/view?usp=sharing

DIVENDRES,22

Avui és divendres, 22. Us hem preparat una activitat de massatges amb música:

ACTIVITAT DE MASSATGES AMB MÚSICA/LLENGUA:

La música es relaciona molt amb les nostres emocions, ens ajuda a estar contents, ens acompanya quan estem tristos, ens pot arribar a fer sentir por,… Aquests dies de confinament molts cantants ens han fet sentir acompanyats, ahir al migdia, molts cantàvem la cançó “Escriurem” des dels balcons de casa nostra.
La música també ens ajuda a relaxar-nos quan estem neguitosos. Escolteu la cançó de la Dàmaris Gelabert clicant el següent enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=2RaUhbr7Jms

 Proposta de treball:

  • Quan acabis d’escoltar la cançó, clica l’enllaç i fes la fitxa següent (si no coneixes la cançó, et serà més fàcil fer el primer exercici si la vas escoltant mentre treballes):

https://es.liveworksheets.com/vg548351sx

(recorda, quan acabis prem el botó terminado i envia la feina al correu del curs, no cal que ens enviïs la foto)

  • Fes un massatge a algú de la família, si no tens a ningú pots entrenar-te a fer el massatge sobre un coixí col·locat davant teu com si fos l’esquena d’una persona. (Si et ve de gust, pots enviar-nos una foto o un vídeo on se’t vegi com fas de massatgista).

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

2n AcTRIvitat 5 – Rectangles circulars! (3). Reflexionem i anem més enllà! 

Bmath (15 minuts diaris)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

5a setmana del 3r trimestre

Hola nois i noies de 2n,

De nou comença una altra setmana i ja tenim a punt les activitats per fer des de casa. Esperem que us agradin, les trobeu interessants i fins i tot algunes divertides, perquè us facin passar una bona estona.

La setmana passada vam fer les videotrucades de les classes i ens va agradar molt veure-us. A més a més, hi éreu gairebé tots, les mestres estem molt contentes, perquè teniem moltes ganes de parlar amb vosaltres i de saber si estàveu tots bé.

Com a la videotrucada, alguns teníeu molt interès per aprendre les taules de multiplicar, us hem posat una cançó per aprendre-les amb música a l’ÀREA de Matemàtiques  que hi ha a la pestanya de dalt del blog.

També us volem felicitar pels treballs i vídeos que feu i ens envieu al correu, n’hi ha alguns que estan molt i molt elaborats, altres són molt divertits i alguns, fins i tot, ens  fan somriure quan els mirem.

Agraïm la tasca dels pares, mares, germans i germanes,… pel suport en totes aquestes feines que posem, ja que, de ben segur, sempre estan al vostre costat per si necessiteu ajuda.

Durant la setmana passada vam anar rebent les vostres pinces decorades del repte de l’escola, n’hi ha de ben boniques! 

Recordeu que cada setmana en posem un de repte, i us animem a que hi seguiu participant com fins ara. 

Com que ja hem vist alguns fulls dels vostres diaris des del confinament, aprofitem per fer-vos un recordatori, heu de pensar a anar enregistrant allà totes les coses importants, divertides, les anècdotes o vivències (ara que ja podeu sortir a passejar) que us passin en el dia a dia. Ho podeu dibuixar i explicar-ho.

 També us volem recordar que heu d’anar fent el seguiment de les vostres plantes i  del seu creixement, i apuntar-ho al diari (també és la vostra llibreta de camp). Si voleu, ho podeu complementar amb fotografies per veure la seva evolució i els canvis que van fent a mida que van passant els dies…

Ja aneu enregistrant les dades del temps a la graella? Segons els homes i dones del temps, que s’anomenen meteoròlegs, aquesta setmana hi haurà canvis considerables… es veu que baixaran força les temperatures… haurem de tornar a treure la jaqueta gruixuda?? Us animem a que continueu fent el registre a la graella i recordeu que les dades s’han d’agafar cada dia més o menys a la mateixa hora.

I com que ara ja en sabeu molt de meteorologia… aquesta setmana sereu weather reporters.

ACTIVITAT D’ANGLÈS: Proposta Weather Reporters

Grabeu un vídeo cada dia explicant, en anglès, quin dia és, el temps que fa i si fa fred o calor

Aneu a la pestanya d’anglès per saber com fer-ho i veure un vídeo d’exemple.

Per acabar, aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana, recordeu també l’activitat Weather Reporters per anar parlant una estona en anglès cada dia de la setmana:

Avui és dilluns, 11 de maig. Volem celebrar que dissabte va ser el dia mundial de les aus migratòries!, sabeu que?, aquesta celebració  es  fa  dues vegades, en dos dies diferents de tot l’any, per tal de conscienciar-nos a tots de la  importància de cuidar i de protegir aquestes aus. A continuació trobareu més informació sobre aquest dia per poder llegir amb els pares.

Avui volem fixar-nos en els ocells, recordar què sabem i descobrir alguna dada més., mireu aquest vídeo:

A més a més, us escribim els següents enllaços on també podreu trobar informació interessant: 

  • Vídeo: ”Curiosidades de las aves”: https://www.youtube.com/watch?v=h2EZ70Cv9c4

  • Article regió 7: Relació entre la forma del bec del ocells i el que mengen: https://www.regio7.cat/estaticos/fauna/elsbecsdelesaus.pdf

  • Al projecte Nius (de l’Institut Català d’Ornitologia) podeu trobar informació sobre les espècies d’ocells que tenim a Catalunya, el tipus de niu on cria, el número de postes anuals que fa, quants ous pon cada cop, el període d’incubació,… Aquest projecte encara no està acabat, però ens deixen consultar la informació que ja tenen recollida. Quan esculls un ocell, en pots veure la imatge, en quins llocs de Catalunya s’ha vist,…: https://www.nius.cat/especies/

Amb tota aquesta informació i altra que busqueu o que pugueu recollir en llibres a casa vostra, tindreu un gran ventall de coneixements sobre els ocells: 

  • característiques específiques dels ocells respecte als altres animals,

  • el vol dels ocells i la seva velocitat,

  • el pes i la mida dels ocells

  • la migració dels ocells,

  • els perills que afecten els ocells,

  • què podem fer els humans per beneficiar les aus,

  • la forma del bec respecte a la seva alimentació,

  • tipus de nius d’ocells,

  • diferències entre ous d’ocells,

  • curiositats de les aus,

  • les funcions de les aus, (què aporten)

  • etc

Escolliu el tema dels ocells que us interessi (un dels que citem o un altre que penseu vosaltres)

ACTIVITAT DE MEDI:

Ara us heu d’imaginar que sou periodistes de televisió, podeu treballar a la redacció o fer de  reporters al carrer, heu de fer un article explicant què sabeu sobre l’aspecte escollit. 

  • Si heu triat la redacció, heu fer un article escrit (hi podeu posar imatges: fotos o dibuixos).

  • Si preferiu ser reporters, heu d’ explicar-vos oralment amb un vídeo o àudio. 

Ens agradaria poder fer un documental sobre els ocells amb tots els vostres treballs que envieu al correu del curs!!!

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:

 AcTRIvitat 4: Estris ben classificats (1): Plantegem i comencem a pensar!

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: 4a setmana concurs matemàtiques (Si voleu participar aneu ala pestanya superior ÀREES – Matemàtiques)

Avui és dimarts 12 de maig. A tot el món, el 12 de maig se celebra l’aniversari del naixement de Florence Nightingale. Qui va ser Florence Nightingale? A continuació ho podreu descobrir:

1a ACTIVITAT LLENGUA-MEDI:

A continuació trobareu 2 activitats de comprensió lectora i de relacionar:

2a ACTIVITAT: Relacionada amb el repte d’escola d’aquesta setmana

Aprofitant que avui és el Dia internacional de la Infermeria, els hi volem fer un petit homenatge a la seva tasca diària. Per això necessitem que ens feu arribar la vostra petita aportació (individual o familiar). Quan tinguem les vostres aportacions farem un recull i els hi enviarem per donar-los ànims i les gràcies per tot el que fan.

Us proposem algunes idees:

-Us podeu disfressar d’infermer/a, metge/ssa…

-Podeu enviar un missatge d’agraïment, escrit (en foto) o explicat (vídeo)

-Fer un dibuix

-Explicar alguna experiència personal relacionada amb infermeria.

Avui dimecres, 13 de maig. Us volem proposar una concurs de postres! escolliu la recepta que vulgueu. 

ACTIVITAT:

Expliqueu-nos aquesta recepta, els ingredients, la quantitat que es requereix de cada ingredient, el temps que es necessita, etc.

Ens podeu fer arribar el vostre postre mitjançant fotos o videos. 

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 4: Estris ben classificats (2): Comprovem i seguim pensant!

Bmath (15 minuts diaris)

Avui dijous 14 de maig. Us proposarem dues activitats per treballar els articles i els plurals a la pàgina liveworksheets.

Recordeu d’enviar les vostres respostes al correu de 2n com fins ara.

ACTIVITAT DE CATALÀ:

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes. Episodi 7: La força de les bombolles.

Com cada setmana, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

Enllaç al directe a les 18 h: https://www.youtube.com/watch?v=uDFBB2edj8s

Material que necessitarem: https://drive.google.com/file/d/1MxKTa15HdklpUcJeQlECWpO9VfD0UiRF/view

Hoy es viernes, 15 de mayo. Os proponemos la actividad de describir vuestra habitación!

ACTIVIDAD DE LENGUA CASTELLANA:

Para hacerlo, primero la tenéis que observar bien, mirar las  partes más importantes  y redactarlo de manera clara y coherente. Con un vocabulario comprensible y preciso.

Os pongo un ejemplo para que veais cómo hacerlo.

Esta vez nos gustaría que nos enviaseis vosotros un audio con la descripción. 
Si no podéis hacer el audio nos lo enviáis por escrito en papel. También podéis hacer una foto y añadirla.

Va que parece difícil, pero no lo es.
En el siguiente enlace tenéis una descripción de “Mi habitación” a modo de ejemplo:  

Mi habitación

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES: 

AcTRIvitat 4: Estris ben classificats (3): Reflexionem i anem més enllà!

Bmath (15 minuts diaris)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

4t setmana del 3r trimestre

Bon dia, nens i nenes de segon!

Com sempre, primer trobareu informació important de l’actualitat de la classe i més endavant la programació d’activitats per aquesta setmana.

Dictat dibuixat: No podem començar la setmana sense veure la resolució del dictat de castellà de la setmana passada! A continuació trobareu el dibuix que vam fer servir per fer el dictat i després podreu veure els vostres, ho vau fer molt bé!

Dictado dibujado 2º

Recull de dades del temps: Ja heu pogut iniciar l’enregistrament de dades a la graella del temps? Si la vau poder començar, ens podeu fer arribar una foto. Si encara no l’heu pogut començar, us animem que no perdeu l’oportunitat, ja que més endavant analitzarem i farem activitats fent servir la nostra graella. Recordeu que per fer-ho bé hem d’omplir les dades a la mateixa hora del dia!

Recordatori diari: Us recordem que heu d’anar enregistrant al vostre diari tot allò important que visqueu durant el confinament. Ha de ser un recull de les feines, els dibuixos o fets que us puguin succeir i us semblin interessants. Ja són molts alumnes que han començat i ens han fet arribar les seves primeres pàgines. Aquest diari sempre serà especial per a vosaltres.

Vídeotrucada: Com bé ja sabeu, aquest mateix dimarts, dia 5 farem una videotrucada amb tota la classe i ens podrem veure després de molts dies! Ara, farem un petit repàs informatiu de tot el que hem de saber per fer la videotrucada correctament:

  • Avui rebreu un segon correu amb una invitació per poder participar en la vídeotrucada, a l’hora de començar haureu de clicar sobre l’enllaç per entrar.
  • La classe de 2nA començarà a les 10 i la classe de 2nB a les 11. Es recomana que 5 minuts abans comenceu a entrar a la vídeotrucada.
  • La durada de la vídeotrucada serà d’aproximadament 50 minuts. 
  • Com que som molts a classe, les mestres de vegades gestionarem els micros per tal que tothom pugui participar, haurem d’escoltar i esperar el torn de paraula.
  • Si voleu, podeu haver pensat o preparat preguntes pels vostres companys i companyes per fer durant la vídeotrucada!

Per poder veure a tots els companys de classe a la vegada, hem de descarregar l’extensió Google Meet Grid View que us vam enviar al primer email, us el tornem a escriure, es fa amb l’enllaç següent: 

https://chrome.google.com/webstore/detail/google-meet-grid-view/bjkegbgpfgpikgkfidhcihhiflbjgfic

Una vegada instal·lada aquesta extensió, ja estareu preparats per la videotrucada i no haureu de fer res més que clicar sobre l’enllaç que heu rebut al 2n correu.

Globus per divendres: Aquest divendres, trobareu una activitat plàstica per fer pilotes de malabars i necessitareu globus. Us volem avisar amb temps perquè en pugueu aconseguir per divendres.

Avui és dilluns, 4 de maig 

Per començar la setmana us proposem una activitat sobre els mesos de l’any.

Fa poc que vam canviar de mes, però te’n recordes de tots els mesos de l’any?

Fitxa: Quin mes és?

Primer heu vist i escoltat la cançó de la Damaris Gelabert, després hi ha una activitat a fer. Us podeu descarregar el pdf de l’activitat o escriure la solució de l’exercici en un full. Després ens envieu la feina resolta.

AcTRIvitat 3: Juguem amb senars (1) Plantegem i comencem a pensar!

Envia’ns, pel correu del curs, les teves solucions a aquest repte matemàtic.

Activitat optativa: 3a setmana concurs matemàtiques (Consultar àrea de Matemàtiques)

Bmath (15 minuts diaris)

Avui és dimarts, 5 de maig, i és el dia mundial de l’asma.

L’asma és un problema de salut que dificulta la respiració.

Afecta a molts infants i comença quan els pulmons s’inflen i s’omplen de mucositat.

Aquesta malaltia no és semblant al coronavirus, però afecta principalment a la mateixa

part del cos: els nostres pulmons.

En el següent enllaç trobareu més informació per poder llegir amb els pares, si en voleu saber més:

https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-mundial-del-asma

A continuació, trobareu un vídeo molt interessant on podem conèixer una mica més, el protagonista principal d’aquestes darreres setmanes. Aquest vídeo és un programa de l’InfoK del mes de febrer, des de llavors, les coses han canviat una mica, però la informació principal encara és vàlida:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/infok-26022020/video/6032280/

Ara que tenim molta més informació sobre el coronavirus, us proposem llegir aquest conte, el trobareu al següent enllaç:

https://es.liveworksheets.com/worksheets/es/Ciencias_de_la_Naturaleza/Coronavirus/Hoola_os54799ok

ACTIVITAT ESCRITA: Ens agradaria que ens envieu un text on ens expliqueu tot allò que heu après avui o,  com a mínim, el que us ha semblat més interessant.

També ens podeu llegir el vostre text, una vegada l’hagueu acabat, per compartir-lo amb nosaltres.

ENS VEIEM A LA VÍDEOTRUCADA!

Bmath (15 minuts diaris)

Avui és dimecres, 6 de maig.

Ens va agradar molt parlar amb vosaltres ahir! Ara continuem treballant…

Avui farem una activitat d’anglès on treballarem el temps! Trobareu les activitats a la pestanya d’anglès! (ÀREES – English)

 AcTRIvitat 3: Juguem amb senars (2)  Comprovem i seguim pensant!

Bmath (15 minuts diaris)

Avui és dijous, 7 de maig i us volem presentar una activitat molt divertida!

Després de llegir molts contes i moltes històries, de ben segur que ens agradaria ser nosaltres mateixoa els protagonistes o escollir qui ho són. A continuació trobareu els contes bojos!

Podeu escollir-ne tants com vulgueu i podeu escriure o llegir quin conte us ha agradat més dels que us han sortit.
Contes bojoshttp://win.memcat.org/infantil/contesb/index.html

Envieu-nos el conte que us ha sortit.

Si us ha agradat, recordeu que en podeu fer més qualsevol dia que us vingui de gust i , si voleu, el podeu compartir amb nosaltres.

ACTIVITAT OPTATIVA: Bmatheroes 6- Les formes de l’aire a les 18 hores, (per la tarda). Com cada setmana, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

https://www.youtube.com/watch?v=4LaHMWmjp-M&feature=youtu.be

Material que necessitarem:

https://drive.google.com/file/d/1fVCEqX7pNcyW-02EeG41w4GPwdyb99Lz/view

Bmath (15 minuts diaris)

Avui és divendres, 8 de maig.

Us proposem fer una activitat plàstica on posarem en pràctica la nostra habilitat i coordinació. Farem pilotes de malabars!

Fem Pilotes de Malabars

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat3: Juguem amb senars (3) Reflexionem i anem més enllà!

Bmath (15 minuts diaris)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

3a setmana del 3r trimestre

Alguns de vosaltres heu demanat que us recordéssim com es fan les sumes  i les restes portant-ne, en  Billy us ho explica. Hem posat els vídeos a l’àrea de materàtiques perquè els pugueu trobar més ràpidament.

Hola nens i nenes!

Per començar, volem saludar-vos a totes i tots i donar la benvinguda al 3r trimestre als nens i nenes nous que us heu incorporat al blog del curs: La Marwa, el Sufian, la Janet, l’Ugom, l’Anouar, la Júlia, La Núria, el Shenghyi, la Fatima Z., l’Hugo, l’Asàad, la Noa, l’Adam, l’Anas B, la Nora, el Leo, la Mariami i la Maimouna.

Hem parlat amb la Doua i l’Aya, amb l’Anas Rouin que ens ha dit que us troba a faltar i que us donem molts recods de la seva part.

Heu pogut sortit ja a córrer i jugar a l’aire lliure? Com us ha anat  l’experiència després de tants dies a casa? Heu seguit totes les consignes per sortir amb seguretat al carrer? 

Mireu, els i les mestres de Cicle Inicial us hem preparat un vídeo per recordar-vos les instruccions a seguir quan sortiu de casa:

A continuació trobareu moltes de les fotos i vídeos que ens vau enviar durant la Diada de St. Jordi.

La Noa i l’Evan ens va enviar el seus dibuixos de Sant Jordi quan el vídeo ja estava acabat, us els posem per tal que també els pugueu veure:

L’Arnau ens va enviar un àudio de recomanació del seu conte: 

 

ACTIVITAT  A  FER  DURANT  TOT  EL  TERCER  TRIMESTRE:

A partir d’ara us proposem que feu un diari sobre aquests dies de confinament. Podeu fer-ho en una llibreta, aprofitar l’agenda de classe, fer-vos vosaltres un quadern grapant fulls,…

Prepareu una portada a la primera plana amb un títol ben gran.

Al vostre diari hi podeu explicar totes les coses que us vagin passant aquests dies. No cal que sigui un diari de tots els dies de la setmana, ha de ser un recull de fets importants. Podeu enganxar coses que us interessin (com el tiquet de compra del primer dia que sortiu, alguna foto vostra d’aquests dies…).

També hi podeu fer el seguiment de les llavors que vam plantar la setmana passada (això ho fan els científics que es diuen botànics en les seves llibretes de camp). 

Així, quan acabi tot plegat, tindreu un record molt bonic.

Per començar el diari, us proposem explicar com heu viscut el primer dia que heu sortit al carrer després de tants dies a casa.

Ja sabeu que si voleu treballar més, podeu fer activitats que trobareu a la barra superior del blog, on hi diu ÀREES. També podeu fer servir la pàgina de fer fitxes: ttps://es.liveworksheets.com/ que vam utilitzar la setmana passada.

Per acabar, aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana:

DILLUNS, 27

Avui volem felicitar a totes les Montserrats, Montses, Rats,… i persones que celebrin algun esdeveniment importamt de la seva vida!

27 de abril – Dia Internacional del Disseny Gràfic

Avui dilluns és el dia Internacional del Disseny Gràfic, si vols saber-ne més coses, trobaràs informació (que pots llegir amb el pare, la mare, germà/na gran,…) al següent enllaç: https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-internacional-diseno-grafico

Com avui és el dia Internacional del Disseny Gràfic us proposem un treball de Plàstica:

PLÀSTICA:
Ombres xineses.

Després de veure aquest vídeo, us animem a poder crear un teatre d’ombres xineses i explicar un conte o una història que conegueu, també podeu inventar una història vosaltres. Ja ens enviareu les vostres idees!

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitats: Els nou quadres del museu 1

Envia’ns pel correu del curs les teves solucions a aquest repte matemàtic.

Els que participeu o vulgueu participar en el concurs de matemàtiques, han sortit les puntuacions de la setmana passada i ja s’ha publicat la segona prova (podeu consultar ÀREES – Matemàtiques)

Bmath (15 minuts diaris)

DIMARTS, 28

 

Avui és l’aniversari de la Noa,

PER MOLTS ANYS!!!

Passa un dia ben especial i divertit amb la teva família, nosaltres t’enviem abraçades i petons per Internet i avui volem recordar-te especialment.

T’enviem 8 estirades per a cada orella!

Que siguis molt feliç.

Hoy toca CASTELLANO.

Haremos un dictado dibujado. Coged una hoja en blanco y un lápiz, después debereis seguir las indicaciones del audio; se trata de escuchar con atención i dibujar todo  lo que vayáis oyendo.

¡Adelante!

Cuando hayáis terminado nos enviáis vuestro dibujo  ¡A ver si se parece al nuestro!

La próxima semana os descubriremos el dibujo original.

ENGLISH:

Conte “From head to toe”

Activitats d’expressió oral. Envieu-me un vídeo seguint les instruccions que trobareu a la pestanya d’anglès! (Barra superior ÀREES)

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 29

29 de abril – Dia Internacional de la Dansa

Avui, dimecres 29 d’abril és el dia internacional de la dansa! A tots els llocs del món podem trobar danses diferents, ens agrada molt ballar!

Podeu trobar més informació per llegir amb els pares a l’enllaç:

 https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-internacional-danza

MÚSICA:

El ball sempre va de la mà amb la música. A continuació trobareu un vídeo molt interessant que ens ha preparat la Gemma: La Rayuela Africana.

AcTRIvitats: Els nou quadres del museu 2

Nota: si no voleu, no cal que feu els dibuixos, només dieu amb quins quadres faríeu el personatge de 15 cm, el de 16cm, el de 17 cm, el de 18 cm, el de 19 cm, el de 20 cm i el de 21 cm.

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 30

EDUCACIÓ FÍSICA:

Què us sembla si avui fem un petit circuit amb material que tinguem per casa?

L’Angels, una mestra de l’escola, ens ha fet una petita demostració. Aquí teniu el vídeo:

Ens podeu enviar els vostres vídeos o fotografies de com l’heu fet.

Segur que en gaudiu molt.

 

AcTRIvitats: Els nou quadres del museu 3

Bmath (15 minuts diaris)

ACTIVITAT OPTATIVA: bmatheroes

Com cada setmana, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

I si voleu començar a preparar el material, us deixem el llistat:

 

DIVENDRES, 1

FESTIU

Avui és un dia festiu, però com comença el mes de maig (avui és divendres, 1 de maig de 2020) us proposem una activitat per a fer durant aquest mes:

FER UN RECULL DE DADES DEL TEMPS

En una graella, recolliu les dades meteorològiques de cada dia. Podeu enganxar-la (cap al final d’aquest text en podeu trobar una i descarregar-la) o fer-la vosaltres mateixos, al vostre diari de confinament. Quan acabi el mes estarà plena i ja en parlarem.

Heu d’agafar les dades cada dia, a la mateixa hora utilitzant un termòmetre o una estació meteorològica que tingueu a casa i la vostra observació.

Si ho preferiu, podeu o consultar o contrastar la temperatura i les vostres observacions per Internet. Nosaltres us proposem dues pàgines on trobar dades:

  • https://www.meteosat.com/tiempo/barcelona/tiempo-manresa.html
  • https://www.meteo.cat/prediccio/municipal/081136

Si cliqueu l’enllaç següent, trobareu la graella, que us oferim, per omplir:

RECULL DE DADES DEL TEMPS METEOROLÒGIC DEL MES DE MAIG

 

Nota: per divendres vinent intenteu tenir arròs i globus per fer un treball que ja us explicarem

Publicat dins de General | Deixa un comentari

2a setmana del 3r trimestre

2a setmana del 3r trimestre

Bona setmana,

Esteu animats i bé?

Cada cop sabem més coses de vosaltres, ja hem rebut correus de: el Lucas A., l’Arnau, l’Evelyn, l’Oriol, el Thiago, la Neus, el Pere, la Mireia, l’Evan, l’Ismael B., el Bertran, la Nadina, el Jan, el Lucas C., la Sara, el Roger, el David, la Kloe, l’Ayman, l’Abril i l’Alyson; una bona colla oi? Heu fet una gran feina i, fins i tot, alguna és espectacular.

Recordeu que  vosaltres esteu aprenent a treballar d’una manera diferent, heu de llegir més per entendre el que s’ha de fer, heu d’escriure’ns missatges, enviar-nos material,  però estem segures que a casa us estan ajudant força i estem molt agraïdes, però fixeu-vos molt bé com es fa per tal que cada vegada més ho pogueu fer vosaltres sols/es.

Penseu a més, que a alguns/es dels/les mestres, també ens està costant una mica treballar d’aquesta manera, busquem moltes coses, parlem entre nosaltres (tots els/les mestres del Cicle: tutors/es i l’Eva, la Sònia, la Gemma, la Susanna,…),  per decidir què us pot anar millor, hem hagut d’aprendre a fer coses per internet que no havíem fet mai; sort que la Sònia, l’Esteban, la Gemma, que ja en saben més ens han ajudat una mica i, com que també hi ha cursos de formació per nosaltres, anem aprenent i anem fent…

Us agraïm les vostres opinions, ja que ens ajuden a millorar.

Ens seria molt útil que posessiu el vostre nom al PDF o al fitxer que envieu, així quan els agrupem, veiem de seguida de qui és el treball i és més fàcil que no ens equivoquem al classificar treballs per corregir; però si no ho sabeu fer, no us preocupeu, ja ho farem nosaltres.

Si hi ha feines que no enteneu o hi teniu problemes, ens ho heu de dir, hem de trobar maneres de poder-vos ajudar.

Abans de posar-vos les propostes de la setmana, us voliem dir que hi ha programes de televisió i de ràdio que us poden agradar i ajudar a aprendre coses, els podeu seguir en directe  o recuperar-los per la seva pàgina web. Us recordem:

Per televisió o ràdio:

  • Super 3 de dilluns a divendres (9:25h-10:05h) → Wow! English Method (vídeos educatius per aprendre a parlar anglès de manera lúdica). 
  • Super 3 sèries en anglès: Counting with Paula (9:35h); Lily’s Driftwood Bay (9.55h)
  • Aprendemos en casa: Pel canal CLAN de dilluns a divendres de 9:00h a 10:00h., nosaltres  trobem especialment interessants els dimecres (música i ed.física) i els divendres (medi natural).
  • Altres propostes de TV3: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Quèquicom, (Fish&Chips, programes anteriors).
  • Catalunya Ràdio: el programa “Popap escolar” el fan de 16:00h a 17:00h de dillluns a divendres.

Enllaços a pàgines web:

  • https://www.ccma.cat/tv3/super3/english/ 
  • https://www.ccma.cat/tv3/programes/infantils/
  • https://www.rtve.es/infantil/series/aprendemos-casa-6-8/
  • A la pàgina de McMillan expliquen contes en anglès a les 11h (molt interessants perque ho fan autores de llibres nadiues):

https://www.macmillaneducation.es/teachers-corner/en-casa-con-macmillan/macmillan-live/?utm_source=Macmillan+Education+Iberia&utm_campaign=37e2815e34-EMAIL_CAMPAIGN_2020_03_30_07_38&utm_medium=email&utm_term=0_7012a8a20a-37e2815e34-147279765#macmillan_story_corner

Suposem que us agradarà veure les fotos vostres que vam rebre la setmana passada, mireu,  mireu…

  • La Neus i la Farnés van cantar caramelles des del balcó i van fer les figures de la Mona i les plomes amb pasta de sal:

 

L’Oriol fent una gran construcció amb el Kapla

 

 

 

 

 

 

 

El Pere es diverteix!!!

 

 

Dimecres, el David, va fer un invent del Leonardo da Vinci, que xulo!

Dijous, la Kloe i la seva germana van fer els experimentents del Bmatheroes. Estan ben concentrades en la feina!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Molts de vosaltres ens heu enviat fotos on sortiu amb el vostre 3 en ratlla de divendres, són molt originals, tots diferents!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Manualitat Arnau

I alguns 3 en ratlla on no hi sortiu vosaltres:

Nadina

 

 

Oriol

Ayman

 

 

 

 

 

 

 Fixeu-ho-vos quins vídeos hem rebut!!!

https://photos.app.goo.gl/24z6BS5oEyAZHRjL9

I, per acabar, dues coses més:

1a: Dilluns comença un concurs de matemàtiques que durarà 8 setmanes, s’aniran acumulant punts… La participació serà voluntària. Per no posar més informació en aquest article, qui vulgui participar pot mirar la informació a l’àrea de Matemàtiques del blog.

2a: Com veieu, aquest dilluns us hem posat un video molt curtet amb un repte matemàtic, es diu AcTRIvitats, practiqueu la proposta i ens envieu què heu descobert. Dimecres hi haurà un altre video de continuació del repte. Divendres us posarem el video final. Segur que us agradarà, els nens i nenes de 1r en tenen un altre de més fàcil per si també el voleu fer.

Apa,  SOM-HI…

 

DILLUNS 20

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitats: Nombres amunt nombres avall 1

Aquí teniu el primer video:
https://www.youtube.com/watch?list=PLTJatQ6w11aUoGwHk41w6i3p4jPcX65u0&v=TswWnaLNU6s

Envia’ns pel correu del curs les teves solucions, el què hagis descobert amb aquest repte matemàtic.

Bmath (15 minuts diaris)

CONTE: SOTA EL MATEIX CEL (Britta Teckentrupp)

La Sònia us llegirà aquest conte. Escolteu-lo amb molta atenció:

Ja ho heu sentit, ara us toca a vosaltres enviar-nos el què heu entès o us ha ensenyat el conte, podeu fer: un escrit, un dibuix, un àudio o un video; el que vulgueu.

DIMARTS 21

EDUCACIÓ FÍSICA:

Nens i nenes, avui a Educació Física volem treballar “Els jocs dels nostres avis”. Ens agradaria que ens diguéssiu un joc de la persona més gran que tingueu a casa (avi, mare, pare…)

Li demaneu a què jugaven quan eren petits i ens ho expliqueu.

Ens ho podeu fer arribar per escrit o ens envieu un vídeo on es vegi com hi jugueu vosaltres.
Si hi podeu jugar a casa ho practiqueu, perquè quan ens tornem a veure hi jugarem a l’escola. Ànims!

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES 22

Día Internacional de la Madre Tierra.

MEDI:

Hola nois i noies, avui us volem demanar que planteu diferents tipus de llavors en gots, aneu-les regant i observeu al llarg d’aquests dies com van creixent. Deixeu una planta a les fosques i una altra que li toqui la llum, així veureu què els hi passa.  Aquest experiment és molt “xulo” si el feu amb mill, queda molt original, però si no en teniu qualsevol llavor va bé! Tireu fotos de l’evolució de les plantes i ens les envieu, volem veure com us ha sortit l’invent!

Tutorial liveworksheets

Fitxa fases del creixement d’una planta: 

https://es.liveworksheets.com/bv148991hy

 

Activitat opcional Dansa: Podeu ballar la cançó de “Madre Tierra” de Chayanne, que feiem al taller de Dansa. Us en recordeu? Mireu al Youtube la cançó, i si voleu, podeu ballar la dansa tal i com  us la va ensenyar el Jose a Tallers.

Envieu-nos el vídeo al correu del nostre curs. Apa, ara toca ballar!

Segon video AcTRIvitats: Ja esteu a punt? Avui toca: “Nombres amunt nombres avall 2”:

https://www.youtube.com/watch?list=PLTJatQ6w11aUoGwHk41w6i3p4jPcX65u0&v=SziQgZlg21w

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS 23

Fitxa Sant Jordi:
https://es.liveworksheets.com/gd198399yx

Aconselleu als vostres companys un llibre que us agradi, pot ser mitjançant una foto d’aquest llibre, gravant un àudio o vídeo, fent un escrit,… i ens ho envieu. Properament exposarem els vostres suggeriments per gaudir-ne tots i totes.

Mireu, una nova versió del conte de Sant Jordi per aquest any:

Us ha agradat?

Activitat optativa: Fer una manualitat de Sant Jordi, la que vulgueu, i enviar-nos una foto de la vostra creació.

Activitat optativa: Com cada dijous a les 6 de la tarda, podeu seguir en directe els experiments de Bmatheroes (no us ho perdeu, ja heu vist que bé s’ho passen la Kloe i la seva germana, i quantes coses apren el Lucas C.). (Si no ho podeu veure en directe, queda penjat al Youtube i ho podeu recuperar un altre dia, podeu mirar els 3 que han fet clicant als enllaços dels dijous anteriors)

Avui: corrents de convecció

Materials que necessitareu:

https://drive.google.com/file/d/1bsw3126RQn48vkxNk8UV6orIXRJvBe5O/view

Bmath (15 minuts diaris)

DIVENDRES 24

CATALÀ, comprensió lectora:  Avui toca…

FITXA COMPRENSIÓ

I arriba el tercer video  dAcTRIvitats:

Nombres amunt nombres avall 3:

https://www.youtube.com/watch?v=Dnsy0pGMSnE&feature=youtu.be

Bmath (15 minuts diaris)

Publicat dins de General | 6 comentaris

1a setmana del 3r trimestre

1a setmana del 3r trimestre

Hola, nens i nenes de 2n, comencem el 3r trimestre de curs. Esperem que tots i totes estigueu molt bé i plens d’energia per començar a treballar d’una manera molt diferent.

Us hem de dir que, fins que no s’acabi el confinament, treballarem mitjançant el blog del curs.

Cada setmana trobareu al blog una proposta d’activitat per cada dia que heu de fer. Ens heu d’enviar el resultat del vostre treball a l’adreça de correu del vostre curs. Aquestes activitats són avaluables, vol dir que cal fer-les, però en lloc de fer-les a l’escola les heu de fer a casa i, en lloc de donar-nos la vostra feina a mà, ens l’heu d’entregar pel correu electrònic.

L’avaluació es realitzarà a partir de les diferents competències i continguts d’educació primària, treballats en les activitats.

A la capçalera hi teniu els criteris d’avaluació; això us pot donar una idea sobre què és el que considerem important a l’hora de valorar un treball.

Els adults podem ajudar als nens/es per entendre què és allò que han de fer, però han de ser els infants sols els que han de fer les activitats. En cas que no puguin arribar a fer l’activitat proposada, ens ho podeu comunicar per correu. 

Quan sigui una feina escrita, s’especificarà a l’activitat en quin format es recomana fer-la. En cas de que no trobeu cap consigna, la podeu fer amb el teclat o escriure les respostes en un full a mà, fer-ne la foto i enviar la foto al correu del curs. 

Som conscients de la situació i volem evitar que ningú pateixi per assolir totes les activitats proposades. Cada família ha de procurar arribar fins on pugui i en l’ordre que pugui assolir-ho millor. Tot i això, l’horari que presentarem cada setmana permet orientar a l’alumnat que ho necessiti.

De la mateixa manera, les propostes presentades són globals, i ens podem trobar que els nostres fills/es no poden assolir les activitats o les troben massa fàcils i necessiten aprenentatges d’un nivell superior. Per tal d’atendre les necessitats de tots, podeu fer activitats d’altres cursos amb total llibertat i posteriorment, el pare/mare/adult responsable pot escriure’ns i explicar-nos els canvis o les seves inquietuds i en parlem.

També dir-vos que podeu mirar les altres pestanyes del blog del curs, trobareu activitats de les diferents assignatures i en la pestanya d’orientacions a les famílies hi ha un recull de propostes força interessants.

Us volíem fer saber a les famílies que si el nen/a fa l’aniversari durant aquests dies de confinament, pot demanar a l’ajuntament que la policia vagi a casa per felicitar la criatura, per sol·licitar-ho ha d’escriure al correu: policia@ajmanresa.cat.

Ànims, molta força i… ENS EN SORTIREM!!!

TASQUES AVALUABLES D’AQUESTA SETMANA:

Dimarts, 14: 

Envia’ns un correu a l’adreça que hem posat explicant-nos com esteu, així provem si funciona bé aquesta adreça i nosaltres us contestarem per saber si rebeu els nostres missatges.

escolabages2n@gmail.com

Treball Bmath 15 minuts.

Dimecres, 15:

Avui és el dia mundial de l’art! Sabeu perquè se celebra avui? Coneixeu en Leonardo da Vinci? Primer us proposem que llegiu l’enllaç que us compartim, el qual parla sobre com ens ajuda l’art a ser persones més creatives! A més, teniu un vídeo que ho resumeix d’allò més bé. Veureu que l’activitat d’avui està relacionada amb aquest tema. Per poder-la fer, necessitem que busqueu informació sobre els invents que va crear, veureu que en té molts! Trieu el que més us agradi i…som-hi!

https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-mundial-del-arte

Activitat del Leonardo Da Vinci. Buscar els invents que va crear i triar-ne un. 

Dividir un paper en 4 parts, i posar:

Nom Dibuix
Per a què serveix Curiositats

Treball Bmath 15 minuts.

Dijous, 16:

Anglès: desxifrem “Secret Messages”. Cliqueu a l’àrea d’anglès per descobrir la proposta!

Proposta optativa: a les 6 de la tarda podeu connectar-vos per fer un experiment en directe de Bmatheroes. Enllaç a Bmatheroes, l’experiment serà sobre la màgia de l’aigua.

Treball Bmath 15 minuts.

Divendres, 17:

Manualitat: Realitzem un tres en ratlla. Pots clicar sobre aquest enllaç i seguir les instruccions o fer-lo fent modificacions al teu gust, amb altres materials o amb altres dibuixos:

https://alacantextra.com/es/infantil/manualidad-infantil-goma-eva/ 

Un cop el tinguis acabat ja hi pots jugar amb algú de la família.

Fes una foto a la teva manualitat i ens l’envies.

Treball Bmath 15 minuts.

Publicat dins de General | 10 comentaris

Contacte amb les tutores de 2n – Adreça electrònica

A partir d’ara, el correu on ens heu d’enviar les feines, les fotos i els vídeos és la següent:

escolabages2n@gmail.com

Col·legi Sant Gervasi | Educació Infantil, Primària i ESO a L ...

PRIMERA TASCA: Envia’ns un correu a l’adreça que hem posat explicant-nos com estàs, així provem si funciona bé aquesta adreça i nosaltres et contestarem per saber si rebs els nostres missatges. És important que ho facis aviat, ja t’ explicarem…

Fins aviat!

Publicat dins de General | 5 comentaris

Vacances de Setmana Santa

Mireu què ens ha enviat L’Evelyn, ella també es queda a casa i sap passar-s’ho molt bé:


 

 

 

 

I a més. la Nadina, dissabte va fer els 8 anys.

PER MOLTS ANYS NADINA!!!

Sabem segur que vas passar un dia d’aniversari molt especial, a més, després has pogut continuar la celebració amb la Pasqua i menjant mona,… quina festassa! Moltes felicitats preciosa, desitgem que tinguis tot un any ple de sorpreses, alegria i molta sort. Una forta abraçada i molts petons .

———————————————————————————————————-

Hola, estem rebent correus amb imatges i vídeos, moltes gràcies Lucas, Kloe, Roger i Pere:

  • El Lucas s’anima a ballar quan veu que la seva germana Laia té tant ritme:

  • Diumenge la Kloe va fer un Cheesecacke, ens ha enviat la seva recepta i fotos de com li va quedar, fa una pinta…

Ho vols veure?

  • El Roger dedica moltes estones a treballar, no us ho creieu…? Mireu què content que està quan es concentra treballant:

  • El Pere ens ha enviat dos vídeos, en un ens dedica un tros de cançó i en l’altre ens ensenya una activitat que està fent amb les seves germanes.

Saps quina cançó toca amb la seva guitarra?

Vols veure què va fer el Pere?

 

Felicitem la SARA, dimarts 7 va fer 8 anys. 

Per molts anys!!!

Desitgem que hagis tingut un dia ben bonic i que t’ho hagis passat molt bé guapa:  😀

 

Podeu veure nous comentaris: del Pere, del Bertran, de la Mireia i de la Nadina.

Fins aviat.

Publicat dins de General | 3 comentaris

3a setmana de confinament a casa

Divendres, 3 d’abril de 2020

Per començar… PER MOLTS ANYS jANNAT!!! et desitgem el millor dels dies i molta felicitat amb els 8 anys que ja tens! celebra-ho amb la teva família, un petó molt fort de part de tots/es nosaltres. 😀 

Bon dia a tots i totes! esperem que molts de vosaltres puguéssiu ahir fer els pancakes i que us quedessin boníssims… No hem rebut cap imatge vostra, si voleu veure com li va anar al Joel de 1r, podeu mirar el curs de 1r, felicitats Joel. També hi podeu veure el video que va fer la Gina de 1r perquè ahir era el dia internacional de conscienciació sobre l’autisme, ets una crack Gina!

Avui és divendres 3 d’abril i us hem preparat una proposta per fer una manualitat en aquest últim dia de la setmana.

També volem agrair els nous comentaris de la Marwa i del Roger, tots dos en plena forma!!!

Recordeu que la setmana vinent és festa (6 al 13 d’abril) i que podeu aprofitar el temps per llegir, escriure,… i fer propostes que no heu fet encara. Volem animar-vos a que ens envieu comentaris, fotos i vídeos durant aquests dies.

Una abraçada ben forta de tot l’equip de mestres i fins al dia 14.

Dijous, 2 d’abril de 2020

Abans de tot dir MOLTES FELICITATS BERTRAN!, t’enviem una forta abraçada, molts petons i el nostre desig que passis un meravellós dia amb tota la teva família. Gaudeix molt d’aquests 8 anys que ja tens, molta sort guapo! 🙂

Bon dia nens i nenes de segon, per avui us vam proposar fer de cuiners i cuineres. Com bé ja sabeu, per poder cuinar necessiteu la supervisió i l’ajuda dels vostres pares, hem d’actuar de manera responsable a la cuina. Esperem que els vostres pancakes estiguin molt bons! Podeu enviar una foto o video de com els heu preparat.

A més a més, avui 2 d’abril és el dia internacional del llibre infantil i de conscienciació sobre l’autisme. Per tal de celebrar i descobrir des de casa més coses sobre l’origen del llibre infantil i l’autisme, us proposem llegir la informació i dues idees per poder compartir amb tots i totes.

*Dia internacional del llibre infantil:   https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-internacional-libro-infantil-juvenil

  • Ens podríeu  escriure un comentari amb el llibre que més us agrada.

*Dia internacional de conscienciació sobre l’autisme:   https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-mundial-conciencia-autismo

La història d’en Pol AUTISME

  • Ens podríeu enviar una foto, video o dibuix amb el color blau com a protagonista

Si no teniu temps per poder realitzar totes les activitats, no us preocupeu!, també podeu realitzar les altres propostes d’activitats demà o en els pròxims dies.

També volem saludar la Nadina perquè ens ha enviat un comentari (el podeu veure tots, com sempre, aquí al costat, a la columna de la dreta on hi diu el seu nom).

I pels que tingueu ganes d’experimentar, avui a les 6 de la tarda torna a haver-hi un experiment que podeu seguir en directe mentre el feu amb les vostres famílies a casa, podeu tenur preparat el material abans. Us posem l’enllaç:

Experiment 2

Dimecres, 1 d’abril de 2020

Hola,

Aquests dies de març que no ens hem vist ha fet 8 anys l’Amin, moltes felicitats!!! , desitgem que hagis passat un molt bon dia d’aniversari.

Ha arribat l’abril i amb ell us volem fer saber que cada dia de l’any és un dia dedicat a celebrar algun esdeveniment important, mireu aquest enllaç:

Dies internacionals o mundials

Avui us vam proposar una feina de castellà, la teniu a l’horari de sota.

Cada cop sou més els que ens dieu coses, podeu veure nous comentaris de la Mireia, de la Sara, de la Kloe i encara més comentaris del Roger… quina il·lusió!!!

També el Roger ens ha escrit un email i la Sara ens ha enviat dibuixos, els voleu veure?

Gràcies Sara

Que tingueu un bon dia!!!

Dimarts, 31 de març de 2020

Bon dia, avui acaba aquest mes de març, ja anem rebent algun comentari més, tenim notícies de l’Arnau i del Jan, també vosaltres podeu veure què diuen si mireu, a la columna de la banda dreta on hi diu comentaris recents.

Hem corregit l’adreça del correu que us vam posar ahir, els pares de la Gina de 1r ens va avisar que no funcionava, podeu provar la que hi ha ara a veure si funciona bé  😉

I avui… podeu fer una mica de ioga i un experiment amb aigua… Ànims!

Dilluns, 30 de març de 2020

Bon dia, desitgem que estigueu bé, avui ens havíem de tornar a veure, però això s’allarga…

Fins ara ja us hem fet propostes de treball, podeu utilitzar les que vulgueu, però continuem suggerint-vos noves activitats per a cada dia de la setmana:

  • Ens sembla molt interessant que mireu l’InfoK del Super3, el fan cada dia, de dilluns a dijous a 2/4 de 8 de la tarda (17.30 h) ho podeu veure-ho quan vulgueu per la web: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/
  • Recordar-vos també que teniu la possibilitat de fer uns 20 minuts de matemàtiques cada dia amb la plataforma del bmath, la podeu instal·lar al vostre ordinador, en una tablet o en un mòbil. A l’enllaç que us havíem donat ja explicava com fer-ho:

Descarregar la plataforma bmath

           Si entreu a l’enllaç, veureu que heu de seleccionar el dispositiu on instal·lar el                         programa, escolliu-lo i seguiu les instruccions; si no us funciona ens ho feu saber.

  • Tampoc no oblideu fer una mica d’exercici físic cada dia. Heu de jugar, ballar, cantar, escriure i llegir tant com pugueu.
  • Teniu dues maneres de comunicar-vos amb nosaltres, envieu-nos els vostres escrits, fotos, vídeos, dibuixos,…:
  1. Clicant sobre l’enllaç de sota on diu: Deixa un comentari
  2. Enviant-nos un correu electrònic (email) a l’adreça: escolabages.ci@escolabages.cat

Us proposem un horari d’activitats setmanals, podeu seguir-lo o personalitzar-lo, feu les activitats quan us vagi millor a vosaltres:

Dilluns, 30/3/20 Escriu-nos un comentari al bloc explicant què és el que més t’agrada fer a casa aquests dies.
Dimarts, 31/3/20 Repte! Fer un experiment amb aigua: https://youtu.be/a_mggUFovjo

Fem una mica de ioga: https://youtu.be/t8748OWc1nQ

Dimecres, 1/4/20 Podéis leer una fábula y contar a vuestros padres qué nos quiere enseñar.

http://www.primeraescuela.com/themesp/fabulas.htm

Dijous, 2/4/20 Prepare a typical English meal, Pancakes!:

Divendres, 3/4/20 Fem una careta!

Exemples: https://www.guiadelnino.com/juegos-y-fiestas/manualidades-para-ninos/caretas-de-animales-para-imprimir

Esperem que gaudiu amb aquestes activitats.

Molts records: Núria, Alba, Eva, Sònia, Marta, Gemma, Susanna, José, Esteban, Mireia, Ana i totes les/els mestres de l’Escola Bages.

Publicat dins de General | 28 comentaris