INSTRÒNIKS

La setmana passada el Marc Sibila i el Jordi Divins d’Instròniks ens van fer un taller d’instruments musicals electrònics. Ens van ensenyar instruments que es van inventar ells amb material reciclat, vam fer melodies de cançons conegudes i vam fer un munt de jocs amb els instruments que portaven. Va ser sorprenent que pugessin fer música amb material reciclat! Va ser molt divertit i ens va agradar molt. Ens ho vam passar genial!

Khaled Nahal

MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA

El dimecres 7 de febrer els alumnes de 6è vam anar al Museu d’Història de Catalunya. Vam anar a fer una visita guiada al museu recorrent la història a través dels habitatges. Després de la visita vam anar a esmorzar davant al mar on vam haver de dibuixar un element que veiéssim. Al cap d’una estona, vam anar a veure l’estatua de Cristófol Colom per dibuixar-lo en la seva màxima magnitud. Després de dibuixar vam dinar ràpidament per poder anar a dibuixar els Miraestels. Després de meravellar-nos davant del mar, ja vam fer el camí de tornada als autocars tot passant per dins del Maremagnum.

Una sortida molt divertida i interessant!

Anem a l’ajuntament

El dijous 18 de gener, l’equip directiu de les tres classes de 6è i un fotògraf de cada classe vam anar a l’ajuntament a demenar el NIF de les nostres cooperatives

Van començar a demanar el NIF ela alummes de 6è C, mentre els altres jugàven al parc de l’ajuntament .Després hi van anar els de 6è A, i finalment varem anar-hi nosaltres els de 6è B.

La Lluïsa i una altra companya ens van explicar tot el què es necessitava per tenir una cooperativa, i els hi vam donar l’instància. Finalment ens van donar el NIF. Ens va encantar aquesta trobada.

Els alumnes de 6è B,Sira Corominas i Àlex Llamas.

 

 

CONTINUEM TREBALLANT!

Les tres cooperatives continuen avançant! Ja tenim els tres noms:

6è A: ECOAP         6è B: PROMA         6è C: MANETIS

Després d’escollir el nom de la cooperativa vam decidir els equips de treball; equip directiu, equip de disseny i publicitat, equip de magatzem, equip de comptabilitat, etc. Cada cooperativa va escollir els seus.

Després de treballar durant uns dies vam decidir el logotip de l’empresa. En assemblea es va votar el logotip que més ens ha agradat.

Els equips directius han redactat els estatuts, que són normes importants i que s’han de complir. Després els vam acabar de debatre i modificar entre tots els socis i sòcies.

A més, hem decidit el capital inicial, que és la quantitat de diners que cada soci/a ha d’aportar a la cooperativa. El capital inicial és de 4-5 euros per soci/a, i s’haurà de retornar als seus propietaris quan es tanqui l’empresa.

La cooperativa ECOAP, ha decidit donar el 50% dels beneficis a l’Aixopluc i l’AECC. La cooperativa MANETIS ha decidit donar el 50% dels beneficis a Metges Sense Fronteres i al Pallapupes i la cooperativa PROMA està acabant-ho de decidir.

Ara estem treballant en els prototips i decidirem quins prototips volem fer per a la venda. Durant les vacances de nadal tots els socis i sòcies van elaborar un prototip de venda i ara en farem una presentació i valoració.

Ariadna Novas i Elisabeth Vilamitjana

XERRADA “INTERNET SEGURA”

Aquest matí els alumnes de 6è hem rebut la visita dels mossos d’esquadra i ens han fet una xerrada anomenada “Internet segura per a nens i nenes” amb l’objectiu de fer arribar de primera mà tota aquella informació que ajudi a prevenir fets, donar eines de qualitat i resoldre dubtes sobre el funcionament i la utilització de les noves tecnologies.

Ara som més conscients dels perills que comporta la utilització d’aparells electrònics i l’accés a internet. Ha estat una xerrada molt recomanable i creiem que ens ha ajudat a aprendre moltes coses. Ens ha agradat molt!

 

 

 

 

LES SESSIONS DE ROBÒTICA

Durant tres setmanes de novembre, els alumnes de sisè vam estar fent robòtica a la classe. Fèiem robòtica una vegada a la setmana, en grups de 3 o 4 persones. Cada grup tenia un ordinador portàtil i una caixa amb peces de lego. Necessitàvem connectar el Hub Lego a l’ordinador mitjançant un cable usb per tal de generar moviment.

En les primeres sessions vam començar treballant mecanismes senzills controlats per ordinador com els engranatges de transmissió, els de reducció, els d’augment, les politges i les corretges, la palanca, el sensor de moviment, etc.

En la última sessió ja vam construir robots que funcionaven a partir de diferents mecanismes. Quan acabàvem ens van gravar un vídeo explicant com l’havíem construït i els mecanismes que havien intervingut. També en vam haver d’entregar un informe.

És una activitat que ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé tot aprenent. Va ser una experiència divertida i única.

JA SOM UNA COOPERATIVA! I ARA, QUÈ?

Aquest curs estem treballant el projecte d’emprenedoria, que consisteix en crear una empresa.

Vam fer una assamblea decidint què seriem (cooperativa o societat anònima). Finalment vam decidir ser una cooperativa perquè tothom en sigui propietari.

També vam fer un taller de logotips. Va venir l’Anna Martí, professora de l’escola d’art de Manresa, i ens va explicar diferents coses sobre els logotips (colors, tipus de lletra, grandària, què havíem de tenir en compte a l’hora de crear un logotip…). Ens va semblar molt divertit i interessant. Ara ens toca a nosaltres dissenyar el nostre logotip!

Aquests dies estem fent  el procés d’escollir el nom de la cooperativa. Tots els nens i nenes de la classe faran una proposta i després en assemblea votarem quin és el nom de la nostra cooperativa.

De moment totes les coses que hem fet ens  han agradat i hem après moltes coses.

SEGUIREM INFORMANT!!!

 

Víctor Sánchez i Maria López

 

 

SORTIDA A LA GARROTXA

El dimarts dia 24 d’octubre vam anar d’excursió a la Fageda. Està a  Olot, la Garrotxa.

Vam marxar a les 8:30 h de l’escola, i vam arribar a allà a les 10:15 h. El viatge va ser una mica llarg però divertit, va merèixer la pena.

En arribar, vam pujar a un carro tibat per un cavall. Els guies ens van explicar que els cavalls no eren maltractats, (ja que algunes persones poden pensar que tot el dia portar amunt i avall gent dins el carro, pot ser cansat.) Ens van dir, que durant el matí, el carro el portava un cavall, i a la tarda el portava un altre.

Ens vam fixar en el paisatge, els faigs, encara eren verds, tot i que ja era la tardor. Els guies ens van explicar moltes coses molt interessants de la Fageda. Ens van explicar que hi havien unes muntanyes petites que van ser originades per bombolles de lava.

La Fageda té un origen volcànic. El volcà més alt d’Olot és el Croscat. Per anar a veure el Croscat vam pujar a un tren.

Vam fer dos grups: el primer grup va anar a veure el Croscat i l’altre va anar a veure una exposició d’animals, i després els dos grups ens vam canviar l’activitat.

En acabar aquestes activitats vam anar a dinar en una zona molt bonica: hi havia un camp de futbol, un camp de voleibol i un parc.

Després de jugar una estona, vam anar a buscar l’autobús per tornar a l’escola.

La sortida a la Garrotxa va ser molt divertida i interessant!

EXPERIMENTEM AMB LA MATÈRIA!

A medi hem treballat la matèria i els materials. Hem fet tres experiments:

EXPERIMENT 1

El primer experiment que hem fet són unes pintures abstractes en un plat amb llet. Els materials que vam necessitar són: un plat, llet sencera, colorants alimentaris i sabó per rentar els plats. A continuació, vam abocar la llet al plat i vam afegir-hi una gota de cada colorant. Ens vam fixar com els colorants es barrejaven i suraven en la llet. Vam fer algunes hipòtesis tots junts. Després, vam afegir-hi una mica de sabó a dins de cada gota de colorant. Els colorants es van separar i es van mesclar.

Vam comprovar que la llet conté aigua però també greixos que fan que els colorants quedin concentrats i no es dissolguin en el líquid. A continuació vam fer una fitxa explicant què havia passat.
20170914_15425220170914_153618

Taisiia Iatsko

EXPERIMENT 2 

En el segon experiment havíem de comprovar si eren mescles homogènies o heterogènies. A les mescles hi han dues substàncies; el dissolvent que és més abundant i solut que es dissol en l’altre substància. El material que vam necessitar són: provetes, gradeta, escovilló, pipeta, aigua, oli, vinagre, alcohol, sal i sucre.

En una proveta vàrem posar aigua i oli i vam poder veure que era una mescla heterogènia i en una altre vam posar aigua i vinagre i vam veure que era una mescla homogènia, és a dir, que no es podien distingir a simple vista. A la foto podeu veure les set mescles diferents que vam fer.
20170922_094341     20170922_100136

Robert Ara i Aniol Pujolà

EXPERIMENT 3

Per separar diferents matèries vam utilitzar dos tècniques diferents; la filtració i la imantació. Havíem de separar les serradures de les llimadures de ferro amb un imant, i fideus de colors de les llenties.

En un pot teniem barrejades les llimadures de ferro i les serradures. Quan vam passar-hi l’imant per sobre les llimadures de ferro es van quedar enganxades i les serradures van quedar a l’altre pot.  Aquesta tècnica és la separació per imantació. 

Per separar els fideus de colors de les llenties vam necessitar: un colador i un plat.
En el colador hi teníem les llenties barrejades amb els fideus. Quan sacsejàvem el colador queien els fideus de color al plat i les llenties es quedaven al colador. Al final vam aconseguir tenir en un plat els fideus de colors i al colador les llenties. Aquesta tècnica és la filtració. Els fideus estaven boníssims!

Berta Guitart i Laura Sànchez

IMG_20170926_101836   IMG_20170926_101724

 IMG_20170926_120545    IMG_20170926_101809