HEM FET UN TALLER DE PAPER RECICLAT

Som escola verda i com a tal hem fet un taller de paper reciclat, per conscienciar sobre la importància de la reutilització del paper i de la bona conservació del medi ambient.

Hem après que per fer paper s´han de tallar molts arbres, i per tant cal fer un bon ús del mateix. Reciclant veiem que el paper pot tenir moltes vides.

Inici de curs

Hola famílies!

Tots plegats hem iniciat el curs amb molta alegria i entusiasme. Aquest curs l´eix transversal d´escola és el medi ambient. A I5 treballarem el projecte de l´hort i els nens i nenes han escollit  noms relacionats amb el tema.

I5 A CLASSE DE LES MADUIXES

I5 B CLASSE DE LES POMES

Aniversaris maig

AQUEST MES DE MAIG HA ESTAT UN MES CARREGAT D’ANIVERSARIS!

La primera a celebrar l’aniversari ha l’Astrid, de la classe dels cavalls, moltes felicitats bonica i que ens facis moolts més!!!

Després el seu company Dereck també va bufar espelmes!!!

Un dies més tard, ha arribat el torn dels Ornitorrincs!

I en Nico i el Jose Manuel van celebrar el seu dia:

I el dia 30 de maig l’Helele i l’Izan van ser els últims a celebrar el seu dia amb els seus compants de p5A….

PER MOOOOLTS ANYS A TOTS I A TOTES!!!

Sortida a la Casa de les Abelles

Avui hem anat a Sant Pere de Torelló a visitar la Casa de les Abelles. Allà la Cèlia, en Ramón i la Iris ens han donat la benvinguda i ens han fet sentir com autèntics apicultors i apicultores!

Quan hem esmorzat en Ramón ens ha explicat moltes coses sobre les abelles, i com són d’importants per la natura i per a nosaltres. Ens hem vestit amb un vestit especial de color blanc que ens tapava tot el cos, per protegir-nos de possibles picades d’abelles i el Ramón i la Iris ens han portat a veure els ruscs de les abelles i hem pogut veure com viuen, com són les seves cases, que hi ha l’abella mare o reina, els abellots i les abelles treballadores.

Totes tenen la seva funció i estan molt organitzades!

La Cèlia ens ha ensenyat com es treu la mel de les bresques i ens ha deixat ajudar-la a moure la centrifugadora, hem pogut provar la mel que era dolça i boníssima!

Hem pogut gaudir molt, ens ha fet un dia fantàstic! Ens ha encantat visitar la Casa de les Abelles i hem pogut aprendre molt sobre aquest insectes tan treballadors i que ens donen tant…Hem de protegir a les abelles!

CLICA SOBRE L’ABELLA SI VOLS VEURE FOTOS DE LA SORTIDA:

Mireu el nostre hort!

Els nens i nenes d´infantil 5 estem treballant en el nostre hort fa mesos, aprenent a fer servir els estris adients hem pogut plantar llavors i planter de pèsols, faves, enciam i espinacs. Estem veient crèixer les nostres plantes, fins i tot hem fet unes bones amanides amb els enciams i els espinacs que hem collit!

Ara ja som a la primavera, i arriba el bon temps, així que hem decidit plantar maduixeres i tomaqueres, amb la il.lusió de poder provar unes dolces maduixes i uns bons tomàquets!

Cliqueu sobre el dibuix si voleu veure fotos de procés:

EL NOSTRE HORT

Aniversaris del mes d’abril i maig

Aquests mes d’abril l’Abibatou ha celebrat el seu aniversari amb els seus amics i amigues de la classe dels cavalls, a finals de mes ho ha fet en Lukas dels ornitorrincs; seguits de l’Àlex que ha fet els 6 anys la primera setmana de maig.

Moltes felicitats a tots tres!!!

Deixalleria mòbil a P5

Els nens i nenes de p5 hem rebut la visita aquesta setmana del Xavier, responsable de la deixalleria mòbil, que ens ha explicat la història del Manel, un senyor que, tot i ser bona persona, embrutava molt el planeta… Un dia va rebre una carta del planeta Terra, on li deia que no feia les coses bé i li demanava que calia que fes selecció de les deixalles per ajudar-la!

Així que l’hem ajudat a seleccionar els residus en diferents contenidors. Després hem anat a la deixalleria per portar-hi tots els residus que podem reciclar a la deixalleria i no hem de llençar als contenidors de la ciutat: oli

brut, càmera de fotos, bombetes, piles, un spray…

Gràcies per ensenyar-nos com cuidar el planeta Xavier!

Aniversaris del mes de març

Aquest mes de març l’Ian ha fet els 6 anys, moltes felicitats!!!!

Cicle Inicial a Educaciío Infantil

Aniversaris de febrer.

Aquest més de febrer l’Ester i la Noor ja han fet 6 anyets!!!  Us desitgem molta felicitat❤️