#TotAniráBé

ImagenUs recordem que podeu enviar les vostres creacions, textos, dibuixos, treballs manuals, fotos,…. al correu  escolabages3r@gmail.com i ho compartirem.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Calendari Videotrucades

      

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ACTIVITATS SETMANA DEL 25 al 29 DE MAIG

 

Hola nenes i nens!

Ara que cada vegada s’acosta més el bon temps i tenim més possibilitats de sortir a passejar a diferents llocs, aprofiteu per mirar i observar el bosc, el camí, els camps, els horts, els jardins, el parc, … Si busqueu per les arrels de les plantes, pels troncs dels arbres, per sobre de les flors, el cel, els rierols,… trobareu diferents tipus d’animals.

Aquesta setmana parlarem del sector primari: pagesos/es, ramaders/es, pescadors/es,…és una feina molt important. Durant aquests dies de confinament no han deixat de treballar per poder-nos oferir els productes que han recollit dels horts, de les granges, del mar,… perquè quan anem a comprar trobem de tot a les botigues.

Dilluns, 25 de maig de 2020

    El dijous d’aquesta setmana hi ha la vídeo Call activities (d’anglès).

A l’apartat d’anglès hi trobaràs la proposta per aquesta setmana. El dijous durant la videotrucada presentareu l’activitat davant dels vostres companys/es.

 

  • LLENGUA CATALANA___________________________

          – Lectura :   El calendari de pagès
            (Llibre Llengua Catalana pàgina 146)

                                                                     Clica aquí per veure la pàgina

 – Busca al diccionari les paraules següents:

(Recorda que pots buscar-ho al  http://www.diccionari.cat/ o al diccionari que tinguis per casa).

  • Sembrar:
  • Collir:
  • Plantar:
  • Regar:
  • Adobar:
  • Recol·lectar:
  • Segar:
  • Plaga:
  • Podar:
  • Trasplantar:
  • MATEMÀTIQUES______________________________

       – ELS ANGLES

Un angle és l’espai que hi ha entre dues rectes que es tallen.

 Si mireu aquests dibuixos observareu que hi ha rectes que es tallen.

        L’espai que hi ha  entre totes dues rectes que es tallen no és sempre igual.

Si agafem un ventall i jugueu a obrir-lo de diferents maneres obtindreu  angles de diferents tipus. Depèn si l’obertura del ventall és més gran o més petita, l’angle tindrà un nom o un altre.

 Depèn si l’obertura del ventall és més gran o més petita, l’angle tindrà un nom o un altre.

Al voltant nostre hi ha molts angles, però no ens hem fixat

 Mireu aquestes imatges i en descobrireu!!!

Practica fent aquest exercici:

Doblega un full de paper: primer per la meitat i després de qualsevol manera.

Repassa els doblecs amb un llapis i marca els angles que es formen. Comprova que surten angles de diferents tipus.

– Pots mirar aquest vídeo que t’ajudarà a repassar els angles:

– Tot seguit pots fer els exercicis proposats del QUADERNET:

                              Pàgina 59 ——–Exercici 1

Pàgina 60 ———Exercici 4

Pàgina 61——— Exercici 7, 8

Dimarts, 26 de maig de 2020

  • LLENGUA CASTELLANA________________________
  •  – Los refranes. Los refranes son frases de origen popular , que se repiten a través de las generaciones y expresan un consejo , un pensamiento o una enseñanza.

Aquí encontrarás 12 refranes, complétalos con el nombre de los meses del año que les falta.

Haz clic aquí para ver la actividad (Word)
Haz clic aquí para ver la actividad (pdf)

– Juega a los refranes: Si quieres jugar y saber más refranes haz clic:

https://es.liveworksheets.com/yg14754va

  • MEDI______________________________________

Ja sabeu que fer de pagès consisteix en plantar fruites, verdures, cereals a la terra, cuidar-los i després recol·lectar-los. Els pagesos això no ho poden fer a la babalà ja que  perquè que creixin bé les plantes depèn de la temperatura, les pluges,,,, per tant cada producte  s’ha de plantar en una època determinada,  Si heu llegit bé la lectura El Calendari de pagès  podreu  ajudar al pagès a saber quan ha de plantar cada cosa per obtenir bona collita.  Organitza la informació del text en un calendari que us pot servir de model el de la pàgina  147 del llibre de català, exercici 21.

Si no teniu el llibre cliqueu aquí

 

Dimecres, 27  de maig de 2020

  • LLENGUA CATALANA__________________________
  •  – Lectura : El ratolí de camp i el de ciutat.
  • (Llibre de Llengua Catalana pàgina 136)

 Avui llegirem una faula coneguda. La faula és una narració, en vers o en prosa, de fets meravellosos on sol donar-se un ensenyament moral; generalment hi intervenen animals, i fins i tot elements inanimats que actuen com si fossin éssers  humans.

Fixa’t que els animals dialoguen, és a dir, parlen i cada vegada que parla un personatge escriu un guionet al principi de la línia.

Si no teniu el llibre cliqueu aquí.                  

  •  Comprensió lectora d’aquesta lectura:
  • a) El ratolí de camp creu que prepara un bon sopar, però, com reacciona el seu convidat?
  • b) Quins avantatges troba el seu amic a la ciutat?
  • c) Finalment,  perquè prefereix viure al camp, el ratolí escanyolit?
  • d) Què us imagineu que va dir el gat quan va veure els dos ratolins?
  • e) Com s’indica en el text que parla un personatge?

 

  • MATEMÀTIQUES _______________________________

 

  • – Repassa la informació del dilluns i pots fer els següents exercicis del quadernet :

Pàgina  64——- Exercici: 16, 17, 18

  • LLENGUA ANGLESA__________________________

A l’apartat d’ANGLÈS hi trobaràs noves propostes.

 Clica aquí per anar-hi directament

Dijous, 28 de maig  2020

        ATENCIÓ AVUI  A  LES 15H  (3r- A )  I  A LES  16h (3r-B)  HI HA LA VIDEOTRUCADA.

  • LENGUA CASTELLANA________________________

EL CÓMIC:

El cómic consiste en la narración de una historia a través de una sucesión de ilustraciones que se completan con un texto escrito. También hay historietas mudas, sin texto.

El autor de un cómic organiza la historia que quiere contar distribuyendo en una serie de espacios o recuadros llamados viñetas.

– El texto escrito suele ir encerrado en lo que conocemos como globo o bocadillo que sirve para integrar en la viñeta el discurso o pensamiento de los personajes y el texto del narrador. La forma de los bocadillos depende de la intencionalidad del contenido

 A continuación encontrarás un cómic sin texto. Ponle el texto que creas conveniente y un título.

Haz clic aquí para ver el cómic (Word)
Haz clic aquí para ver el cómic (Pdf)

  • MEDI_____________________________________

ACTIVITATS DEL SECTOR PRIMARI

  1. Busca en aquesta sopa de lletres les següents activitats relacionades amb el sector primari: PAGÈS, RAMADER, APICULTOR, PASTOR, HORTOLÀ, MINER, LLENYATAIRE, BOLETAIRE, AGRICULTOR.

2. Després escriu cada nom i posa-hi al costat a quina activitat es refereix
3. Sabeu alguna activitat més que estigui relacionada amb l’obtenció de productes de la terra.

Divendres, 29 de maig  2020

  • LLENGUA CATALANA_________________________
  • – Inventa un diàleg

Per escriure un diàleg, abans de posar-vos a escriure, penseu bé què voleu que passi. Primer cal que expliquis en quin lloc passa la història fent una petita introducció on has d’explicar qui son els personatges de la teva història, com es diuen, on són,…

Després ja podeu començar a fer que parlin els personatges entre ells, és a dir, a dialogar.

Cada vegada que parla un dels personatges heu de començar línia nova i posar un guió al principi de la línia.

Finalment has d’explicar com es resol la història, és a dir, com acaba.

Escriu un diàleg :          Entre   un/a    pagès/a   i   una   llavor

 

  • Graella d’autocontrol___________________________

Ja s’acaba una altra setmana i avui farem un repàs de tot allò que heu fet , allò que heu deixat de fer…. o allò que se us havia oblidat.

Per acabar la setmana ara us proposem construir una taula d’autocontrol.  Agafeu un paper, un llapis o bolígraf, i sobretot no oblideu un regle. La copieu i la completeu.

GRAELLA D’AUTOCONTROL

(SETMANA  DEL 25 al 29 de maig)

ACTIVITATS HO HE FET?
SI NO
Lectura i buscar al diccionari
Videotrucada
Angles, quadernet de mates
Educació física
Fer refranys
Activitats d’anglès
Calendari del pagès
Lectura i comprensió
Còmic
Sopa de lletres
Fer un diàleg
Problemes
Quina és l’activitat que més us ha agradat i perquè?

Passeu un bon cap de setmana, gaudiu de la família, de la llar i d’una bona passejada pel camp i si pots ves a veure un hort!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

VIDEOTRUCADES

                    

     

    LES VOSTRES FOTOGRAFIES…

 

                           

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ACTIVITATS SETMANA DEL 18 al 22 DE MAIG

Hola nenes i nens! Aquesta setmana ens endinsarem, des de casa, a la Vida de pagès per conèixer i apropar-nos a aquest medi natural. La primavera fa que  els camps, les flors, els horts ,… ens ofereixin un esclat de vida i de colors. 

Intentarem proposar algunes activitats que ens connectin en aquesta realitat.

 Dilluns, 18 de maig de 2020

  • LLENGUA CATALANA__________________________________

           Observeu molt bé aquesta imatge:

– Després de mirar la fotografia, responeu aquestes preguntes:

– Què està fent aquest nen?

– Què vol dir ”viure a pagès”?

– On vius, a pagès, en un poble o en una ciutat?

– Coneixes algun pagès?

– Que en saps de la feina de pagès?

        ATENCIÓ DIJOUS TENIM LA VIDEOTRUCADA

Cadascú de vosaltres haureu de buscar una ENDEVINALLA d’un animal, d’una planta o d’una flor.

Agafeu un paper i copieu-la ben bonica i al darrera del full feu el dibuix de la resposta amb el nom de l’animal, de la planta o de la flor. No serveixen les que heu fet la setmana passada. Cadascú el dia de la videotrucada la llegirà i a veure quin nen o nena de la classe l’endevinarà!

  • MATEMÀTIQUES___________________________________

      – Mireu, mireu !!!

Aquesta setmana treballarem les Rectes.

Quan són rectes  secants, paral·leles o perpendiculars?

Segurament a casa o quan sortiu a passejar en veieu i no us hi heu fixat.Si mirem una via de tren veiem les dues vies, és a dir , dues línies que són dues rectes i que sempre estan a la mateixa distància una de l’altra. 

Moltes vegades a la classe jugueu amb els colors a sobre de la taula. Doncs ara que sou a casa els podeu treure i jugar amb els colors a posar-los com si fossin rectes secants, paral·leles o bé fent una creu (rectes perpendiculars).

 

 

 

També podeu mirar aquest vídeo:

         

Durant aquestes dues setmanes us proposem fer alguns exercicis del quadernet, NO TOTS ( perquè alguns exercicis els deixem per explicar quan siguem a la classe).

Per tant,  NOMÉS  farem els exercicis que us proposem.

Exercicis del quadernet:    de la pàg 59 —–exercici 2

                                                     de la pàg. 60—-exercicis 5,6

 

  • EDUCACIÓ FÍSICA:______________________________
  • A l’apartat d’Educació Física hi trobaràs noves propostes.

Clica aquí per accedir-hi directament

Dimarts, 19 de maig de 2020

  • LLENGUA CASTELLANA__________________________

      – Lectura: El mago Bireno PÁG. 142,143,144

Comprensión lectora: pág. 145, ejercicio 5

                            Si no tienes el libro haz clic aquí

    MEDI_________________________________________

– Mira aquest vídeo sobre el treball i les seves classificacions amb sectors  Ens centrarem amb les activitats del sector primari,  pots fer els exercicis següents:

Escriu el títol ben bonic: SECTOR PRIMARI, còpia les preguntes amb bolígraf i fes les respostes amb llapis.

Clica aquí per veure les activitats

Dimecres, 20  de maig de 2020

  • LLENGUA CATALANA____________________________

      – Lectura:       La Xurra 

Llibre de Català  pàgina 138, 139, 140.

Si no teniu el llibre , cliqueu aquí 

      – Comprensió lectora:

a) Quanta gent viu a la casa del narrador, el que explica la història?
b) Qui són?
c) Quins animals formen part de la vida del narrador?
d) Quants n’hi ha?
e) Escriviu el nom dels animals que en tenen.

     Exemple: dos gats- el Perico i la Mistela

f)  Explica com t’imagines el nen que explica la història.
g)  Per què ploren alguns nens i nenes que van a la casa els caps de setmana?

  • MATEMÀTIQUES________________________________
  •  –  Podeu fer els següents exercicis del quadernet de matemàtiques: 

           Exercicis 9 i 10 de la  pàg. 61     
           Exercicis 14 i 15 de la pàgina 63    

  • LLENGUA ANGLESA______________________________

       A l’apartat d’ANGLÈS hi trobaràs noves propostes. 

                                        Clica aquí per accedir-hi directament

 

Dijous, 21 de maig  2020

ATENCIÓ AVUI  A LES 11 h ENS VEIEM A LA VIDEOTRUCADA.

  • LLENGUA CASTELLANA__________________________
  • Poesía: Lee la poesía de: El hada traviesa y contesta las preguntas.
  • Encontrarás la lectura en la página 140 de libro de texto y haz el ejercicio 3.

Si no tienes el libro, haz clic aquí

  • MEDI________________________________________
  • – Escolta  aquest conte sobre el treball amb grup .

  •  Què creus que passaria si tothom fes el que volgués? Si cada un, fes només allò que li semblés?

 

 Divendres, 22 de maig  2020

  • LLENGUA CATALANA __________________________________
  • Text escrit:

Explica en un text: Primer fes un títol ben acolorit, abans d’escriure pensa qui viu  amb tu i amb quin ordre vols explicar-ho.

Fes servir les majúscules per començar una frase i si hi ha noms propis. Recorda posar punts per separar les frases o les idees.

                                     Títol:  Els que viuen amb mi a casa meva.

  • MATEMÀTIQUES___________________________________
  • – Podeu resoldre aquests problemes de matemàtiques de la pàgina  62 del quadernet de matemàtiques.

 

  • PER DIVERTIR-NOS_________________________________
  • –  Observa aquest vídeo de com neix una planta, si vols, tu ho pots provar i observar el seu creixement. Ho pots fer amb qualsevol llegum que tinguis a casa: cigrons, mongetes, llenties, carbassa o alguna altra llavor …

  •  Graella d’autocontrol.____________________________

Ja s’acaba una altra setmana i avui farem un repàs de tot allò que heu fet , allò que heu deixat de fer…. o allò que se us havia oblidat.

Per acabar la setmana ara us proposem construir una taula d’autocontrol.  Agafeu un paper, un llapis o bolígraf, i sobretot no oblideu un regle. La copieu i la completeu.

GRAELLA D’AUTOCONTROL

(SETMANA  DEL 18 al 22 de maig)

ACTIVITATS HO HE FET?
SI  NO
  • Comentari foto
  • Fer endevinalla
  • Exercicis quadernet matemàtiques
  • Educació física
  • Comprensión de texto
  • Activitats d’anglès
  • Activitats de medi: sector primari
  • Lectura i comprensió d’un text
  • Lectura y comprensión de una poesia
  • Escuchar un cuento y pensar en su significado
  • Català: Text escrit 
  • Problemes quadernet matemàtiques
Quina és l’activitat que més us ha agradat i perquè?

  Passeu un bon cap de setmana, gaudiu de la família, de la llar i d’una bona passejada pel camp!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ACTIVITATS SETMANA DE L’11 AL 15 DE MAIG

Hola nenes i nens! Continuem a casa, però ara ja podem sortir una estona cada dia a passejar. De mica en mica anem tornant a la normalitat i esperem fer vida normal ben aviat: anar a jugar al parc, a l’escola, a comprar, viatjar,… 

Algunes activitats d’aquesta setmana estan relacionades amb  l’aigua, els                                                                                                     rius, els mars, els descobriments, …

Dilluns, 11 de maig de 2020_______

 LLENGUA CATALANA

  Expressió escrita: 

Escriu un text on expliquis com han estat aquests dies a casa, com et sents, a qui trobes a faltar, que és el que més t’agrada de fer a casa, què fas quan surts a passejar, a qui has vist,…

RECORDA: posar la data, el teu nom, el títol d’un color ben bonic:

                                   Aquests dies a casa… 

Cada idea una frase i acaba amb un  punt. Quan comencis una altra frase recorda escriure la primera lletra amb majúscula.

 

      El mar : http://www.edu365.cat/primaria/catala/entrena/mar.html

 

  • MATEMÀTIQUES

Com es llegeix l’hora al rellotge analògic i al rellotge digital?

 

Rellotge analògic_____________________________________

Com diem l’hora a Catalunya _____________________________   

          

Rellotge digital______________________________________

 

– Ara ja pots començar a fer els exercicis del quadernet pàgina 55 i 56.

 

 

Dimarts, 12 de maig de 2020______

  • LLENGUA CASTELLANA
  • Lectura y comprensión lectora:Recuerda que una biografía es la història de la vida de una persona desde su nacimiento. En ella se cuentan sus logros, los hechos importantes de su vida, en qué destacó, por qué es importante…
  • Lee esta biografía de Marco Polo y contesta las preguntas que se plantean.
  • Haz clic aquí para ver la biografía.

 

  • MEDI
  •  L’aigua està en continu moviment, de la terra als mars i als rius, i dels mars i rius al cel i del cel torna a la terra. Escolta aquests vídeos:
  •                  

        – Fes aquestes activitats. Clica aquí per veure-les.

_____________________________________________________________                        ATENCIÓ: Nou repte d’escola per aquesta setmana

  12 de maig Dia mundial de la infermeria

 

  Dimecres, 13  de maig de 2020_____

  • LLENGUA CATALANA
  •  Endevina, endevinalla…
  • Posa aquest títol retolat ben bonic en un paper i còpia molt bé les següents endevinalles amb  bolígraf. Saps què són?
Als mars i als rius 

sóc expert en bussejar.

Si em treus de l’aigua

no podria respirar!
Qui sóc?

——————–

No sóc ni cargol ni bolet

i l’aigua em fa sortit.

Quan plou, tot m’estarrufo

i quan fa sol estic pansit.
Qui sóc?

——————–

Hi ha una cosa

que a vegades fa nosa, 

que a tot arreu es posa

i al mar no gosa.

 Què és?

———————

Què és allò que espanta tant

que en fuig tothom a l’instant?
Què és ?

———————-

Encara que no sóc peix

dins de l’aigua sempre estic

i cantant estic contenta

així que arriba la nit.
Qui sóc?

———————

Cotó fluix que vola amunt,

portes pluja al damunt.
Què és ?

————————–

       – Embarbussament

Pots copiar-lo i a entrenar. A casa teva qui el diu més ràpid ?

                                               Plou poc, 

                                               però el poc que plou,

                                               plou prou.

        – BUSCAR  PARAULES  que comencen amb la primera lletra del teu nom.
Recorda que algunes sempre porten majúscula. 
Si cal pots buscar informació a un                 diccionari, a internet…

     JOC de BUSCAR PARAULES

  • El teu nom:
  • Un cognom:
  • Nom de nena
  • País:
  • Ciutat:
  • Poble:
  • Riu:
  • Menjar:
  • Fruita:
  • Color:
  • Animal:
  • Anunci:
  • Joguina:
  • Part del cos:
  • Professió:
  • Esport:
  • Pel·lícula:
  • Objecte:

        *  Si t’ha agradat el joc pots fer-ho amb altres lletres i compartir el joc amb alguna                      altra persona de casa teva i a veure qui acaba abans!

  • MATEMÀTIQUES 
  • Repassa la informació que et vam donar el dilluns ,11 i realitza els següents exercicis del Quadernet de matemàtiques pàg 57,58.

 

  • LLENGUA ANGLESA

A l’apartat d’ANGLÈS hi trobaràs noves propostes.

Clica aquí per accedir-hi directament

 

 

Dijous, 15 de maig  2020________

–  Escribe una frase con cada una de las palabras que has encontrado..

  • MEDI
  •  Escolta aquest tutorial  sobre els oceans i continents:

– Fes les següents activitats. Clica aquí per veure les activitats

– Si vols divertir-te una mica pots fer aquest petit mar dins una ampolla.
Mira el vídeo següent per agafar la idea: 

 

Divendres, 16 de maig  2020_____

  • LLENGUA CATALANA

 – Llegim gràfics

Com ja sabeu no totes les ciutats i pobles del món són iguals. Hi ha poblets que                    només tenen set habitants i ciutats que són supergegants amb moltíssima població.              En aquest gràfic que us proposem trobareu representada la quantitat de gent que                  viu  en aquestes ciutats més grans del món. Si l’edifici és més alt vol dir que té més                habitants. La quantitat ve expressada en milions.

Mireu molt bé el gràfic abans i  responeu les preguntes (llibre pàgina 148).    

Clica aquí si et falta el llibre

 

  • PLÀSTICA

      Si vols i tens temps pots pintar aquesta mandala t’ho passaràs bé i repassarem.

Clica aquí per veure la mandala

  •  Graella d’autocontrol.

Ja s’acaba una altra setmana i avui farem un repàs de tot allò que heu fet , allò que heu deixat de fer…. o allò que se us havia oblidat.

Per acabar la setmana ara us proposem construir una taula d’autocontrol.  Agafeu un paper, un llapis o bolígraf, i sobretot no oblideu un regle. La copieu i la completeu.  

GRAELLA D’AUTOCONTROL

(SETMANA  DEL 11 al 15 de maig)

ACTIVITATS HO HE FET?
SI  NO
Text: Aquests dies a casa
Proposta d’educació física
Endevinalles i joc de buscar paraules
Pàgines 55, 56,57,58 del quadern de matemàtiques
Activitats anglès
Sopa de letras y escribir frases
Activitats de medi
Un mar en una ampolla
Hem llegit gràfics
Problemes
Mandala
Quina és l’activitat que més us ha agradat i perquè?

  Passeu un bon cap de setmana, gaudiu de la família, de la llar i d’unes bones passejades!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Vídeo Un Sant Jordi especial 2020

Hola nens i nenes!
Aquest vídeo és un recull de com heu preparat i viscut a casa vostra aquest Sant Jordi 2020.

Si encara no l’heu vist feu clic al drac.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats setmana 4 al 8 de Maig

Hola nenes i nens! Poc a poc, molt poc a poc anem tornant a la normalitat. Ara ja podeu sortir una estona cada dia a passejar. Hem començat un mes nou, som al mes de MAIG i tal com diu la dita popular:  AL MAIG, CADA DIA UN RAIG.  Sabeu a què es refereix quan diu cada dia un raig? doncs vol dir que cada dia  plou una mica. és per això que les activitats que us proposem aquesta setmana tenen a veure amb L’aigua.  

Dilluns, 4 de maig de 2020

  • LLENGUA CATALANA

– Lectura : M’agrada el rock & roll  (llibre Llengua Catalana pàg. 120,121,122). 

Si no tens el llibre, fes clic aquí

– Comprensió lectora pàgina 123, exercici 6.

 Si no tens el llibre, fes clic aquí  

  • MATEMÀTIQUES
  • Pes i capacitat :  Escolta aquest tutorial: Medidas de peso y Capacidad


    – Ara que estem per casa podeu buscar als armaris de la cuina i comprovar el pes i la capacitat dels productes que compreu a la botiga o als supermercats. Per exemple: un paquet d’ 1 Kg (d’arròs, sucre, llenties,…). També en trobareu de més petits que poden ser de mig quilo o d’un quart de quilo (de sopa, de macarrons,..) i podeu comprovar que dos paquets de mig quilo pesen el mateix que un d’un quilo.o quatre paquets d’un quart de quilo pesen el mateix que un d’un quilo. Passa el mateix amb els brics d’un litre de llet, mig litre de refresc o d’una ampolla d’aigua o el contingut que hi ha en un brick petit  d’un quart de litre.

 – Un joc molt divertit és jugar a pesar aliments a la balança de la cuina per comprovar quant pesen els paquets  o mesurar un quart de litre o mig litre per omplir una ampolla d’un litre.

– Pots anar fent les activitats que et proposa el quadernet de matemàtiques del tema 9 pàgina 52 i 53.

Dimarts, 5 de maig de 2020

  • LLENGUA CASTELLANA – Lectura : El descubrimiento de América  (Libro de Lengua castellana páginas 126, 127, 128).

– Comprensión lectora.  pág 129,  ejercicio 5.

– Si no tenéis el libro: Haz clic aquí 

– Localiza en el texto, que has leído, las palabras que  se escriben con c.  ¿Cuáles tienen el sonido de cuna? ¿Y el de cine?

            Ahora, separa en dos columnas:

Tiene el sonido de cuna Tiene el sonido de cine/cereza
  • MEDI

– L’aigua està en continu moviment, de la terra als mars i als rius, i dels mars i rius al cel i del cel torna a la terra. També la trobem en diferents estats, sòlid, líquid o gas. Mira aquest vídeo del CICLE DE L’AIGUA i fes un dibuix on es vegi tot el recorregut que pot fer una gota d’aigua. No oblidis de indicar els canvis d’estat de l’aigua en cada moment. 

Cicle de l’aigua:

 

Dimecres, 6 de maig de 2020

  • LLENGUA CATALANA

    – En aquest text
      M’agrada (Llibre de Llengua Catalana pàgina 128) , s’han barrejat els fragments de dues cançons diferents. Llegiu amb atenció i escriviu per separat en dos fulls diferents la lletra de cada cançó: 

            – Títol: M’agrada l’esport                                                  – Títol: M’encanta llegir

Si no tens el llibre, clica aquí

Comprensió lectora. Copieu les preguntes amb bolígraf i responeu amb llapis. Contesteu les preguntes de la pàgina 129.

                                          Si no tens el llibre, Clica aquí

– Podeu cantar les cançons que heu descobert:

                   M’agrada l’esport : www.youtube.com/watch?v=S1i06LYZas0

                   M’encanta llegir : www.youtube.com/watch?v=TGHpLOFmIbc

  • MATEMÀTIQUES
  •   – Pots tornar a escoltar l’explicació del tutorial : Peso y capacidad

–  Podeu continuar fent el quadernet Tema-9 Pes i Capacitat pàgines 54, 55 fins l’activitat 11.

  • LLENGUA ANGLESA

A l’apartat d’ANGLÈS hi trobaràs noves propostes.  Clica aquí per anar-hi directament

Dijous, 7 de maig  2020

  • LLENGUA CASTELLANA

– Los barcos  : lee detenidamente las partes de un barco y responde las siguientes preguntas de la pág. 133, ejercicios 16, 17 del libro de texto.

        Si no tienes el libro: Haz clic aquí

  • MEDI

– Mireu aquest vídeo i proveu de fer algun dels experiments senzills que es plantegen. Tots estan relacionats amb l’aigua.  Primer mireu tot el vídeo i llegiu bé totes les explicacions i instruccions que us donen. Ja m’explicareu si us han agradat i us han sortit bé! Trobareu el vídeo en aquest enllaç:

 

– Després podeu fer aquestes activitats que també són ben entretingudes.

          Feu clic aquí per veure-les

Divendres, 8 de maig  2020

  • LLENGUA CATALANA

-Llegiu aquesta programació d’un canal de televisió. Contesteu les preguntes sobre la programació:

(Recordeu: Poseu el nom, el títol de la lectura, copieu les preguntes amb bolígraf i responeu amb llapis).

-Llibre de Llengua Catalana pàg.130.

Si no tens el llibre, fes clic aquí

  • MATEMÀTIQUES – Podeu resoldre aquests problemes de matemàtiques.

                            Clica aquí per veure els problemes.

  • FELICITO

A  tots ens agrada que ens felicitin, no només per l’aniversari, sinó també pel que fem, per com som,…A casa podem tenir una forma molt bonica de felicitar-nos i agrair a cadascú el que fa per ajudar a fer les tasques de casa.

Per fer-ho necessiteu: una cartolina on hi poseu un títol ben bonic: FELICITO. Decoreu-lo perquè quedi vistós. Enganxeu la cartolina a una paret i aneu pensant a qui  voleu felicitar i perquè, i ho apunteu allí. Cadascú de casa vostra també ho pot fer. Segur que tothom estarà molt content/a de sentir-se felicitat, i més en aquests moments que encara ens de cuidar més els un dels altres..

  •  Graella d’autocontrol.

Ja s’acaba una altra setmana i avui farem un repàs de tot allò que heu fet , allò que heu deixat de fer…. o allò que us havia oblidat.

Per acabar la setmana ara us proposem construir una taula d’autocontrol. Agafeu un paper, un llapis o bolígraf, i sobretot no oblideu un regle. La copieu i la completeu.

  

GRAELLA D’AUTOCONTROL

(SETMANA  DEL 4 al 8 de maig)

ACTIVITATS HO HE FET?
SI  NO
Lectura i comprensió de “M’agrada el rock & roll”  
Quadern de matemàtiques pàg, 52 i 53
Fer les activitats d’educació física
Lectura i comprensió “El descubrimiento de Amèrica”
El cicle de l’aigua
Ordenar i fer la comprensió de les cançons;- M’agrada l’esport i M’encanta llegir
Continuar el quadernet de matemàtiques

pàg. 54 i 55

Activitats d’anglès
“Los barcos”
Experiments i activitats sobre l’aigua
Activitats sobre la programació de tv.
Problemes de matemàtiques
Has felicitat a algú?
Quina és l’activitat que més us ha agradat i perquè?

  Passeu un bon cap de setmana, gaudiu de la família, de la llar i d’un bon passeig.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Un Sant Jordi especial 2020!

Hola nens i nenes!
Aquest vídeo és un recull de com heu preparat i viscut a casa vostra aquest Sant Jordi 2020.

Segurament el recordarem sempre !

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats Setmana del 27 al 30 d’abril 2020

 

Hola nens i nenes!

 Una setmana més ens hem de quedar a casa i per tant ens hem de relacionar  a través del blog (aneu mirant les activitats d’Ed. Física i Anglès). Nosaltres us seguim proposant activitats que podeu anar fent i retornant a través del correu. Aquest dilluns és una festa una mica especial, sobre tot aquí a Catalunya, perquè es on en tenim unes muntanyes i una verge en un monestir que rep moltes visites tant de persones creients i no creients.

Suposo que ja tots heu endevinat que es tracta de de la diada de la verge de Montserrat. Anomenada així perquè es troba en un monestir construït entre les muntanyes de Montserrat. Un Parc Natural de gran interès, que si tot hagués anat amb normalitat hi teníem programada una sortida durant el tercer trimestre.

Per començar la sortida a Montserrat des de casa, us proposem aquest vídeo que ens explica com és la comarca del Bages des de l’aire: pobles, monuments, rius,…Si us poseu al minut 6’ ens apropa al Parc Natural de Montserrat i ens fa una breu explicació.

Dilluns, 27 d’abril 2020___________

  • Escolteu aquest dos contes/llegendes que expliquen d’on va sortir aquesta verge, una mica com és i perquè es va construir el monestir entre les muntanyes.

 

 

  • En aquest monestir, a part dels monjos que en cuiden d’ell, hi viu un grup de nens que  van a l’escola allí mateix i a més estudien música: instruments i cant. Aquest grup de nens que tenen la veu encara d’infant, es diu que tenen la veu blanca. Tots junts formen l’ESCOLANIA de Montserrat. És un cor que viatja per tot el món per fer concerts. Molts turistes quan van a Montserrat el volen sentir com canta.

Hi ha un Himne dedicat a la Mare de Déu de Montserrat conegut com  “Rosa d’abril” o Virolai. La lletra del Virolai fou composta per Mn. Jacint Verdaguer i la melodia de Josep Rodoreda.

  • Escolta bé la lletra i pensa per què  diu: ROSA D’ABRIL, o  MORENETA DE LA SERRA DE MONTSERRAT

 Tots sabem que quan és una festa fem un menú especial. Us proposem escriure una recepta que podem fer per celebrar aquesta o qualsevol altra diada. Un menú de festa que a vosaltres us agradaria. Poseu: títol ben retolat i bonic, els ingredients i com es fa. Si teniu alguna imatge també la podeu enganxar.

 

Dimarts, 28 d’abril 2020__________

  •  Escolta aquest  conte de les muntanyes de Montserrat.

 

  • Podeu llegir aquesta notícia d’un nen de la vostra edat que va anar a fer una excursió a Montserrat i seguir la seva excursió mirant el vídeo. El nen ens explica totes les activitats que va poder fer. Vosaltres si algun dia hi aneu també ho podreu visitar. Fes una llista dels llocs on ha estat.

  

 

  • INTERPRETACIÓ DE MAPES METEOROLÒGICS

Com ja sabeu i heu vist alguna vegada, per la televisió o en algun diari, existeixen uns símbols o dibuixos per representar quin temps farà. Els posen damunt de la zona del mapa on es creu que farà sol, pluja,…

                  Llibre de Llengua Catalana  pàgina 110. Clica aquí si no tens el llibre.

. Posa el títol de l’activitat:  INTERPRETEM MAPES METEOROLÒGIC

. Còpia amb bolígraf blau la pregunta i respon per escrit amb el llapis totes les preguntes de la pàgina.

. A continuació escriu el títol: EL TEMPS DEL CAP DE SETMANA 

. Mirar a la televisió, tàblet, mòbil, … i escriu la predicció del temps per aquest cap de setmana a Manresa i a Montserrat.

. Per internet existeix una adreça que ens ofereix informació del temps per si la vols consultar:       meteo.cat

  • Matemàtiques  

es.ixl.com/math/3-primaria

En aquest enllaç trobareu moltes possibilitats per practicar les matemàtiques i que us poden anar molt bé per anar repassant nombres, seqüències, sumar, restar, multiplicar, dividir,… Aconsellem fer només les activitats que portin les lletres A, B, C. Hi ha molts exercicis i no cal que els feu tots avui. Ja us anirem recordant d’anar practicant-los en altres dies. Us podeu controlar quins heu fet apuntant les lletres i apuntar-vos la puntuació de cadascun. Aquell full us servirà per un altre dia i poder continuar fent-los. No el perdeu!

Dimecres, 29 d’abril 2020_________

  • Ús del diccionari

.Podeu llegir la lectura que us proposa el Llibre de Llengua Catalana pàgina 108,109 que us explica la utilitat de l’abecedari i com buscar en un diccionari en format llibre. En aquests moments us oferim el  diccionari.cat que el teniu per internet. Si voleu també podeu practicar amb el diccionari que teniu a casa. 

                                     Clica aquí si no tens el llibre pàg 108-109.

. La definició d’una paraula és l’explicació del seu significat. Quan no entenem què vol dir una paraula l’hem de buscar al diccionari.

. Busca  al diccionari que tinguis tu a casa o al diccionari.cat, les paraules següents:

Funicular: 

Muntanya:

Cremallera:

Cistella:

Parc:

Vegetació:

Monestir:

Museu:

Escolania:

  • Matemàtiques

es.ixl.com/math/3-primaria

En aquest enllaç trobareu més possibilitats per practicar les matemàtiques i que us poden anar molt bé per anar repassant. Aconsellem fer només les activitats que portin les lletres D, E, F. Hi ha molts exercicis i no cal que els feu tots avui. Ja us anirem recordant d’anar practicant-los en altres dies. Us podeu controlar quins heu fet apuntant les lletres i apuntar-vos la puntuació de cadascun. Aquest full us servirà per continuar apuntat tot el que aneu fent. No el perdeu!

Dij0us, 30 d’abril 2020___________

  • Mireu molt bé aquesta foto i mireu a què s’assemblen les formes d’aquestes muntanyes. 

 

Algunes des les muntanyes de Montserrat tenen un nom, ja sigui perquè tenen una llegenda o bé perquè la seva forma s’assembla o ens recorda a una figura determinada.

 

. Inventa un text a partir de les paraules: l’elefant, la mòmia i la momieta. No cal que les utilitzeu com a nom de muntanyes, si no com el que vol dir cada paraula.

Recorda: Escriu el teu nom, el títol, escriu per cada idea una frase amb la majúscula per començar i el punt quan acabis d’explicar cada idea.

 

  • Música 

Aquesta cançó es va escriure per una Marató que es va fer a tv3 l’any 2001. Canta el cor de l’Escolania de Montserrat i en Sergio Dalma.

La lletra i la música de la cançó pretén transmetre molta força!

En aquest moments que vivim tots i totes esperem que ens doni la força per seguir endavant. 

 

  •  Graella d’autocontrol.

Ja s’acaba una altra setmana i avui farem un repàs de tot allò que heu fet , allò que heu deixat de fer…. o allò que us havia oblidat.

Per acabar la setmana, ara us proposem construir una graella d’autocontrol per tal d’organitzar i revisar les activitats realitzades. Agafeu un paper, un llapis o bolígraf, i sobretot no oblideu un regle. La copieu i la completeu.

__________________Gaudiu de les petites sortides diàries per passejar una estona. Ara ja podeu fer-ho cada dia!!!

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

23 ABRIL 2020

BONA DIADA DE SANT JORDI !!! 

                           Conte: La fada Titi ensenyarà a la Blau, i a tots els nens i nenes que llegeixin aquest conte, la importància de quedar-nos a casa aquests dies i animar amb els nostres aplaudiments a totes les fades del món que, amb bata blanca i màscara, curen a moltes persones tots els dies.

 

Conte:  El Tabalet. El Mohamed de 3r-B ens ha preparat una sorpresa. Per escoltar-la prem a la fletxa.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari