CLASSROOM

ELS TALLERS A CICLE MITJÀ

Equip de redacció i presentadors/es: Lina, Gerónimo, Gala, Aissatou, Liam, Alpha, Ayman, Mohamed B., Gerard, Moaad i Ona.

ARRIBA EL NADAL I AMBIENTEM L’ESCOLA

Equip de redacció i fotografia: Israe, Hugo, Khachim, Aissa, Lia, Dina, Hidaya, Aya, Sergi, Noemy, Bruna i Mohamed Z.

Ja ha arribat el fred i aviat serem a Nadal. Per això aquests dies estem fent activitats per ambientar l’escola per aquestes dates.

Hem decorat el replà de 3r pintant uns poblets nevats. Hi hem posat unes cases amb moltes finestres, uns campanars i  hem penjat moltes tires d’estrelles que cauen del cel. També hem fet unes altres estrelles per enganxar-les a uns mòbils que hem penjat a les parets.

També hem ambientat el passadís de l’entrada de l’escola amb uns ninots de gingebre. Hi ha 9 ninots, cada curs ha decorat un ninot. Nosaltres a tercer vam decorar el nostre ninot amb fotos nostres amb un gorro de pare Nadal. A tots els cursos els va quedar molt bé!

Una altra activitat que hem fet ha estat gravar un vídeo per la felicitació de Nadal de l’escola. Tots els nens i nenes de l’escola, des de P3 fins a 6è vam anar al pati i vam ballar una cançó que es diu: Nadal de colors. Perquè sigui més bonic ens vam posar un gorro vermell. Esperem que us agradi molt!

Una altra de les activitats que hem fet aquests dies és assajar  moltes cançons a l’hora de música perquè demà, dijous 15 de desembre anirem a cantar pels avis de l’Associació de Familiars d’Alzheimer.

PLANTADA ALS ESCOCELLS DEL CARRER ROSSELLÓ

EQUIP DE REDACCIÓ: Liam, Alpha, Lina, Ona, Aissatou i Mohamed.

El dimecres,  9 de novembre van venir el regidor de ciutat verda, Pol Huguet de l’Ajuntament de Manresa i la Montse Altimira que és la tècnica en jardineria a explicar-nos perquè és bo posar plantes als escocells del carrer. Ens van ensenyar les plantes i després les vam anar a plantar.

Els escocells són els forats que hi ha als peus dels arbres dels carrers.

Ens van explicar que les plantes ajuden a que es filtri millor l’aigua de la pluja i descompacten la terra. També hi poden viure insectes que es mengen altres insectes que poden afectar l’arbre.  Les plantes dels escocells també enverdeixen la ciutat i és més bonica.

Vam plantar tres tipus de plantes: sajolida, crespinell i càrex al carrer Rosselló. També ens en van deixar unes quantes per plantar-les al pati de l’escola. El divendres a la tarda les vam plantar a la part del darrere de l’escola. Ara les haurem de cuidar perquè vagin creixent.

CÀREX                CRESPINELL       SAJOLIDA

Carex oshimensis 'Evergold' - PictureThis  Crespinell, sedum sediforme, família crassulàcies | Angela Llop | Flickr   La sajolida - Vilapedia

ANEM AL TEATRE A VEURE L’ESPECTACLE “ONDINA”

EQUIP DE REDACCIÓ : Gala, Gerard, Nerea, Yolenni, Gerónimo i Ayman

El dia 4 de novembre els nens i nenes de 3r i 4t vam anar al Conservatori de Manresa. També hi havia alumnes d’altres escoles.

Vam anar a veure un espectacle que es deia “Ondina”. És un espectacle musical representat pel grup “Les Anxovetes”.Ondina, Les Anxovetes, espectacle infantil d'havaneres

L’espectacle anava de tres germanes que se’ls havia mort el pare en una tempesta al mar. La seva mare que estava molt trista se les va emportar a la muntanya però les germanes enyoraven el mar. Quan van ser grans van voler tornar al mar seguint les ondines. Quan van arribar van trobar unes persones que cantaven havaneres.

L’espectacle ens va agradar molt perquè la música era molt agradable i feia molta gràcia.

TVBages3r- EXCURSIÓ A CAPELLADES

Equip de redacció i presentadors: Arij, Aicha, Dylan, Liam, Aina, Mohamed, Jose, Roger, Ismael, Manar, Oscar i Layan.

ENS VISITA LA PERIODISTA SÒNIA SANZ

Informa: Emily, Laura, Matilde i Abderrahman

El dimecres, 28 de setembre ens va visitar una periodista, la Sònia Sanz que és la mare de la Gala.

Ens va explicar moltes coses d’aquest ofici i de com es fan les notícies. Ens va dir que les notícies havien de complir les 6 W : Qui? (Who), Què? (what), Per què? (Why), on? (where), Quan? (when), Com? (how).

També ens va explicar que quan era petita jugava a fer de periodista amb la seva germana i ens va dir que va viatjar molt fent de periodista esportiva. Seguia el Barça i va entrevistar el Messi. Ens va portar uns cartells del TN de TV3.

Galeria d’imatges

COMENCEM TALLERS I ESPAIS

Informa: Èlia, Verónica, Manuel, Christopher i Aya

La tarda del dijous fem TALLERS i ens barregem nens i nenes de 3r i de 4t. Hi ha sis tallers: pintura, línies i corbes, dibuix i colors, retolació, fang i dansa i instruments. Canviem de taller cada 5 setmanes.

La tarda del dimecres fem ESPAIS. Tenim 4 espais: l’espai “Periodistes”, l’espai “Pitàgoras”, l’espai “Experimentem” i “El espacio ecológico”. Som 4 grups de nens i nenes de 3r i anem canviant d’espai cada 2 setmanes.

UN BON INICI DE CURS

Informa: Mohamed Ali, Lina, Giulia, Ibrahima

El dilluns 5 de setembre vam començar el curs. Aquest any només vam venir als matins durant tot el setembre. A les tardes podíem venir també però teníem monitors/es. Segons en ha informat la directora, a les tardes hi van anar 134 alumnes dels 448 que som en total.

Aquest curs tenim un nou equip directiu. La directora és la Núria Vilanova, la cap d’estudis és la Marta Cardona i el secretari és el Xavier Rodríguez.

Hem començat el curs sense restriccions per la pandèmia i ara tornem a ser més nens/es per classe. L’inici de curs ha sigut molt “xulo” i aquest curs som Escola Verda.