CLASSROOM

Xerrada Educació Viària

Entenem per Educació Viària: “Tota acció educativa encaminada al desenvolupament de coneixements, hàbits i actituds que milloren el comportament com conductor, vianant o viatger, amb la fi última de reduir la taxa d’accidents”.

L’Educació Viària és un procés continu que abasta a totes les edats. Els seus objectius específics variaran en funció de les característiques de cada edat i els diferents contextos ambientals. Quan l’educació comença d’hora la millora d’hàbits i conductes s’aconsegueix de forma més fàcil, a més de fer innecessària la formació en edats més avançades, en les quals la pressió social fa que algunes conductes siguin més resistents al canvi.

És per això que, avui a les classes de 3r, han vingut dos policies locals de Manresa a fer-nos una xerrada sobre educació viària. Més endavant anirem a les pistes a fer una classe pràctica.

Excursió al Molí Paperer i l’Abric Romaní

Avui divendres dia 15 d’octubre hem fet la nostra primera sortida al Molí paperer de Capellades. Hem fet varies activitats que ens han agradat molt, una d’elles consistia en fer tres fulls de paper, cada un d’ells, com ho feien fa 300 anys. Ha estat una activitat molt divertida de fer i ens ha agradat molt!

Després hem visitat l’Abric Romaní, una cova on havien viscut neandertals fa molts i molts anys i ara hi trobem restes d’animals i eines que feien servir per caçar-los.

També hem tingut temps per jugar. I ens ho hem passat d’allò més bé!

El Puntillisme a plàstica

Els i les alumnes de 3r de primària hem encetat les sessions de plàstica utilitzant la tècnica del puntillisme dins l’aula. Ens ha agradat molt i han sortit unes creacions fantàstiques i molt creatives.

El “puntillisme” és una tècnica de pintura en la qual, en lloc de donar pinzellades, el que es fa és utilitzar punts de diversos colors per crear una obra feta amb aquesta tècnica, amb punts.

A simple vista, sobretot mirant de lluny, no es noten, és com si l’autor hagués pintat una obra, un paisatge, un retrat d’una forma normal. Però, d’acord t’acostes a ella, vas notant com els punts apareixen creant petits grups de color que són els que conformen els dibuixos en el seu conjunt.

Aquí podeu veure les nostres obres!

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

BENVINGUTS AL CURS 2021-22

25Benvinguts i benvingudes al nous curs 21-22!

Aquest any, les tutores de 3r i els seus correus electrònics són:

3r A. Montserrat Parés. Correu: montserrat.pares@escolabages.cat

3r B. Carme Miró.

3r C. Marta Roig. Correu: marta.roig@escolabages.cat

Desitgem que tinguem un curs genial!

LLEGENDA DE LA MISTERIOSA LLUM

SETMANA CULTURAL del 8 al 12 de febrer

Enguany la Setmana Cultural ha estat dedicada als “50 anys de l’escola Bages”. Hem pogut descobrir molts aspectes de l’evolució de la nostra escola des de l’any 1971 fins l’actualitat.

Hem pogut observar els canvis en l’edifici a través de diverses fotografies, hem conegut la història dels seus inicis, l’evolució del nombre d’alumnes, la història del Xar i la Pandi, …

També hem tingut la visita de pares que van ser alumnes i també d’exmestres que van estar molts anys a l’escola. Ens van poder explicar de primera mà moltes anècdotes del seu pas per la nostra escola.

Com a cloenda a la setmana vam celebrar la festa del  Carnestoltes.

BONES FESTES!

Els nens, nenes i mestres de 3r us volem desitjar unes BONES FESTES i UN BON ANY NOU!!

Us deixem un recull de fotografies d’aquest trimestre. Clica

PRIMERA SETMANA DE CURS

Ja hem passat la primera setmana d’aquest curs 2020-21 tan especial. Hem estat molt contents/es de tornar a l’escola després de tant de temps. Hem encetat el curs amb molta il·lusió i grans somriures malgrat estiguin amagats!

Bon estiu !

Estimats nens i nenes,

S’acosten les revetlles i ja es comença a sentir olor d’estiu, això vol dir que ja ha arribat el moment d’acomiadar-nos del curs, encara que aquest any ho farem de manera ben diferent.

Hem passat un curs ben estrany, ens ha faltat el caliu de l’escola, les activitats compartides, els jocs i tants moments amb els companys i els amics . Però segur que tots haurem tret profit de la situació que ens ha tocat viure.

A tots ens hauria agradat celebrar el final de curs junts, gaudint d’un dia festiu a l’escola i també desitjar-nos bones vacances amb petons i abraçades.

Aquesta vegada ho farem des de casa però igual de contents, amb una gran rialla i pensant en tot el que ens espera d’ara en endavant.

Gaudiu de les vacances i poseu-vos a punt per retrobar-nos al setembre amb més il·lusió i ganes que mai.

Bon estiu  !!!

LA CAIXA DELS RECORDS DE L’ESTIU

• Busca una  capsa de  cartró petita i la  pots convertir en una bonica caixa per guardar els teus records de l’estiu.

La capsa de cartró ara la pots decorar ben bonica: pintar-la, hi pots enganxar dibuixos retallats de papers de regal, objectes, lletres per fer el teu nom,… i ja la tindràs a punt per guardar els records de l’estiu. Quan tornem a l’escola els podràs compartir amb els teus companys i companyes.