7a setmana del 3r trimestre

Bon dia nenes i nens de 1r, com esteu? Esperem que tots molt bé. Comencem l’última setmana del mes de maig!

Ja hem vist a la videotrucada que feu bona cara. També ens hem adonat que us agraden molt les endevinalles! Recordeu que demà dimarts 26, en farem una altra i en aquesta farem un Bingo entre tota la classe!. Recordeu mirar l’horari de connexió que us vam fer arribar, ja que cada setmana canviarem d’horari i aquesta videotrucada serà a la tarda.

Avui trobareu un experiment per fer i us volíem comentar que la setmana vinent també us proposarem un altre experiment. En aquest experiment del dia 5 de juny, convindria que tinguéssiu colorant alimentari líquid de color: vermell, blau i groc a casa.

Aquesta setmana tenim un aniversari… divendres dia 29 fa anys la Gina de 1r B!,  tots els mestres del Cicle et volem desitjar:   MOOLTES FEEELICITATSSS GINA!!! 😀  😀  😀 

I ja per acabar, dir-vos que estem en un moment de canvi de fase, tot i que encara no sabem quines seran les noves directrius de cara al mes de juny. Quan tinguem més informació, us la farem arribar al més aviat possible.

A continuació trobareu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana que hem preparat els mestres. Recordeu, tal i com us vam recomenar, que teniu altres propostes de treball si ho necessiteu. 

PLANIFICACIÓ D’ACTIVITATS AVALUABLES:

DILLUNS, 25 

ACTIVITAT CONEIXEMENT DEL MEDI- EXPERIMENTACIÓ:

Serps negres
Avui és dilluns, 25 de maig. Per començar la setmana us proposem fer un experiment on farem ous i quan hi posem foc, observarem com d’aquests ous en neixen serps negres.

Consell: Per fer aquesta experiència és millor que busqueu un lloc ventilat i que el voltant estigui buit. Haureu d’encendre els ous; per acostar el llumí, l’encenedor o una espelma als ous és millor que demaneu ajuda a un adult (o germà/na gran).

Per aquest experiment necessitarem:

– 4 cullerades de sucre                       – un recipient petit 

– 1 cullerada de bicarbonat                 – un plat de vidre o ceràmica

– alcohol                                              – la part superior d’una ampolla

– sorra/gravilla                                     – una cullera.

– escuradents                                      – un encenedor o llumí, espelma

Procés:

  1. Posem la sorra al plat i la deixem a una banda
  2. Posem el sucre i el bicarbonat dins el recipient i barregem bé.
  3. Un cop barrejat, agafem la part superior de l’ampolla, hi posem la barreja, afegim una mica d’alcohol, ho remenem amb un escuradents i ho presionem perquè quedi més compacte.
  4. Agafem el plat amb la sorra, el ruixem tot amb alcohol perquè tingui més facilitat per cremar.
  5. Agafem la barreja, dins la part superior de l’ampolla, destapem i fem caure l’ou sobre la terra.
  6. Si voleu, amb la barreja que ens ha sobrat, podeu fer més ous de serp.
  7. Anem a un lloc on no hi hagi perill. Mullem amb una mica més d’alcohol i ja es pot acostar el foc als ous.

Moments de màgia: Ja podeu gaudir de l’espectacle, heu de tenir paciència i esperar que acabi la combustió; la cobra sortirà de l’ou…

Quan hagi acabat, esperem una mica a tocar-ho, que ja estigui fred. Com noteu la textura de la cobra?

Activitat per entregar:

  • Explica què ha passat, t’ha sortit?, com és la textura de la cobra quan s’ha refredat, a què s’assembla? què t’ha sorprès? t’ha agradat?. Envia’ns el teu escrit al correu de l’escola.
  • Si vols, pots enviar-nos també alguna imatge.

ACTIVITATS MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: polígons i daus(1). Plantegem i comencem a pensar! 

Bmath (15 minuts diaris)
Activitat optativa: 6a setmana concurs matemàtiques

 DIMARTS,   26 ACTIVITAT VALORS/LLENGUA: 

Avui volem parlar sobre la por. La por és un sentiment natural que tots coneixem i que tots en tenim. Per poder parlar bé sobre la por, volem que veieu aquest conte amb molta atenció:
Conte: El Petit Koala es Queda Sol.

A continuació trobareu dos formats per conèixer el conte: 

Per saber moltes més coses sobre la por, us recomenem veure el següent vídeo de l’ INFOK, Quina és la teva por? https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/infok-19052020/video/6043630/

Treball per entregar:
Envia’ns un text on ens expliquis:

  • les situacions on sents por,
  • què fas quan tens por
  • com la pots combatre? Quins recursos es poden utilitzar per calmar-se quan se sent por?

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 27 ACTIVITAT D’ANGLÈS

1r: My family! Entreu a la pestanya danglès per veure quina és l’activitat d’avui 🙂

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES: 

acTRIvitat 6 – QUELIs: polígons i daus (2) Comprovem i seguim pensant! 

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 28 Avui és 28 de maig. Dia Nacional de la Nutrició. Aquest any s’ha escollit el lema “Llegeix les etiquetes dels aliment”, amb la finalitat que escollim millor els productes alimentaris que comprem per aconseguir una alimentació més saludable. Sempre que menjeu un aliment, busqueu si porta una etiqueta i quins són els ingredients de que esta fet…us surprendeu!

ACTIVITAT DE MÚSICA/LLENGUA: Cantem aquesta cançó sobre els aliments. Qui vulgui ens pot ensenyar com canta aquesta cançó: La masovera (The Penguin)s:

https://www.youtube.com/watch?v=HjvHp6IO_ac&list=PLGNcVuvQ20nIB_jQ09bf-valjArODwwaO&index=1

Activitat: https://es.liveworksheets.com/tk627956my

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes: Com cada setmana, a les 6 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

L’enllaç per saber el material que necessitareu i per entrar a la sessió en directe és:

https://drive.google.com/file/d/1QxXTd0V0x1AqZfcO–OGhnHKx3JOhiMK/view

DIVENDRES, 29 ACTIVITAT CASTELLANO:
Canción de los días de la semana en castellano:

Y ahora practica con los días de la semana (recuerda que miércoles y sábado se  escriben con acento).

Los meses del año que sabéis en catalán, se escriben de forma parecida en castellano, fíjate bien para no cometer errores:Enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre.

En este enlace encontraréis la ficha que debéis hacer:
https://es.liveworksheets.com/yc206523xe

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: polígons i daus(3). Reflexionem i anem més enllà! 

Bmath (15 minuts diaris)

6a setmana del 3r trimestre

Hola nois i noies de 1r,

Com esteu? Com van les sortides al carrer? Esperem que les gaudiu molt, tot i que aquests últims dies el temps no acompanya gaire… esperem que ho tingueu anotat tot a la graella de control del temps i aneu completant el vostre diari.

Ja us hem preparat les activitats per aquesta setmana, les trobareu penjades al final de l’escrit.

Aquesta setmana us hem posat un nou repte d’escola molt xulo, penseu a mirar-lo perquè és original, divertit, pensem  que us agradarà força i us ho passareu molt bé fent-lo. El trobareu a la página web de l’escola.

Voliem esmentar que hi ha una iniciativa “El Bages serà un clam” on ens conviden dijous, 21 de maig a les 12:27h a sortir als balcons per cantar entre tots la cançó “Escriurem” de Miki Núñez. Sintonitzant Ràdio Manresa (95.8 FM), Styl Classics (95.2 FM),  altres emissores locals,  el Canal Taronja TV o  des de la web: ” www.radiomanresa.cat” es pot sentir la cançó al mateix temps que la cantem.

Aquesta setmana que comencem, tenim un nen que farà anys i, com sempre, tots  els mestres de cicle inicial el volem felicitar:

Dilluns, dia 18 fa anys el Manuel de 1r B

Per tant i de part de tothom… MOLTES FELICITATSSSS!!!!

Ah, i encara us volem explicar una altra coseta… sabeu què? Tornarem a fer més vídeotrucades!  I sabeu quantes? Una cada setmana fins a gairebé final de curs.  Esteu contents de poder tornar a retrobar-nos i veure els companys de classe? Nosaltres en tenim moltes ganes. Ja heu rebut un correu on explica quins dies i quines hores ens podrem connectar. 

Avui us farem arribar un nou correu amb l’enllaç que demà , al matí, heu de clicar per poder-vos connectar a la videotrucada. Esperem que  pugueu ser-hi tots!

I aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana:

DILLUNS, 18

Avui és dilluns 18 de maig i comencem la setmana amb una activitat d’endevinalles del temps. Esperem que continueu amb la rutina d’omplir la graella de maig per enregistrar el temps. Si encara no ho heu començat us animem a enregistrar aquestes darreres dues setmanes del mes (trobareu la graella al dia 1 de maig).

ACTIVITAT 1: Fitxa endevinalles:

https://es.liveworksheets.com/rc523059bf

ACTIVITAT 2: Escriure dues endevinalles:

Una vegada hem finalitzat la fitxa d’endevinalles, agafarem les dues que més ens han agradat i les escriurem amb lletra lligada sense copiar. És a dir, primer llegirem l’endevinalla les vegades que calgui per memoritzar-la per després escriure-la amb lletra lligada. Si no me’n recordo, també puc demanar als pares o germans que em dictin les frases.

ACTIVITAT 3: Endevinalla per a la videotrucada del dimarts

Aprofitant que estem amb les endevinalles, us proposem que tingueu preparada alguna que no surti a la fitxa per poder dir als companys a la videotrucada, a veure qui les endevina! 

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 5 – Equivalències amb targetes (1) Plantegem i comencem a pensar!

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: 5a setmana concurs matemàtiques

DIMARTS, 19

Avui és dimarts, 19. Diumenge passat, dia 17, va ser el Dia Mundial del Reciclatge. Com altres vegades aquí teniu l’enllaç per si en voleu saber més coses i el voleu veure, millor amb algú més gran per poder comentar-lo:

17 de maig – Dia Mundial del Reciclatge

Ara us proposem un parell d’activitats sobre el reciclatge:

1.Activitat deixalleria mòbil: 

2. Després de fer aquestes activitats sobre el reciclatge volem saber si recicleu a casa. Ens podeu enviar una foto de com teniu els cubells per reciclar a casa, o bé dir-nos quins teniu i, si no els teniu tots, quins us falten?

MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 20

Avui és dimecres 20 de maig i us proposem una activitat d’educació física de reptes esportius que ha preparat la Carla per a vosaltres, endavant!

Hola a tots i a totes, sóc la Carla, us recordeu de mi? Estava amb l’Alba a 2n.

A continuació podreu veure uns exercicis per divertir-vos! Us animo a fer-los!

https://drive.google.com/file/d/1xQs3JkMYHDM4Zwr-v5bFKGq6Dayjcufg/view?usp=sharing

 MATERIAL QUE NECESSITEU:

  • Un paquet de rotlles de paper de vàter, una caixa o qualsevol altre objecte que tingueu. 
  • Rotlles de paper de vàter individuals. 
  • Unes mitges, leotards o una altra peça de roba llarga.
  • Una pilota petita (de tenis, de golf…). 
  • Brics (de suc, de llet…), rotlles de paper de vàter buits, ampolles d’aigua, gots de plàstic, o qualsevol altre objecte que tingueu.

No us descuideu de gravar i enviar els vostres vídeos al correu de curs, ÀNIMS!!!

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 5 – Equivalències amb targetes (2) Comprovem i seguim pensant! 

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 21

Avui és dijous, 21. Hem pensat que fa temps que no dibuixem, dibuixar ajuda a divertir-nos, a alguns ens fa mandra dibuixar perquè diem que no en sabem, això no és mai veritat, el que ens passa és que voldriem agafar un llapis o un altre estri i que sobre el paper sortís una foto del que ens hem proposat fer.

Avui, la Gemma, que li agrada molt dibuixar, ens ha preparat un vídeo on ens ensenya alguns trucs perquè ens sigui més fàcil llançar-nos a agafar un llapis o color i començar a crear…

ACTIVITAT PLÀSTICA: Dibuixos geomètrics

https://drive.google.com/file/d/1D0e0lHfEVXi649YXG-XWlV-p8c2VDLPk/view?usp=sharing

Envian’s fotos del resultat del teu treball.

MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes: Com cada setmana, a les 6 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

https://drive.google.com/file/d/1OQFHhqqXBDy82-RjYwyXLybJ5uzggG6K/view?usp=sharing

DIVENDRES,22 Avui és divendres, 22. Us hem preparat una activitat de massatges amb música:

ACTIVITAT DE MASSATGES AMB MÚSICA/LLENGUA:

La música es relaciona molt amb les nostres emocions, ens ajuda a estar contents, ens acompanya quan estem tristos, ens pot arribar a fer sentir por,… Aquests dies de confinament molts cantants ens han fet sentir acompanyats, ahir al migdia, molts cantàvem la cançó “Escriurem” des dels balcons de casa nostra.
La música també ens ajuda a relaxar-nos quan estem neguitosos. Escolteu la cançó de la Dàmaris Gelabert clicant el següent enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=2RaUhbr7Jms

Proposta de treball: (Si no coneixes la cançó, et pot ser útil anar escoltant la cançó mentre fas el primer full de la fitxa)

  • Quan acabis d’escoltar la cançó, clica l’enllaç i fes la fitxa següent:

https://es.liveworksheets.com/vg548351sx

(recorda, quan acabis prem el botó terminado i envia la feina al correu del curs, no cal que ens enviïs la foto)

  • Fes un massatge a algú de la família, si no tens a ningú pots entrenar-te a fer el massatge sobre un coixí col·locat davant teu com si fos l’esquena d’una persona. (Si et ve de gust, pots enviar-nos una foto o un vídeo on se’t vegi com fas de massatgista).

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 5 – Equivalències amb targetes (3). Reflexionem i anem més enllà! 

Bmath (15 minuts diaris)

5a setmana del 3r trimestre

Hola nois i noies de primer,

Comença una nova setmana i ja tenim a punt les activitats per fer des de casa. Esperem que us agradin i les trobeu interessants i divertides.

La setmana passada vam fer les videotrucades de les classes i ens va agradar molt veure-us. A més a més hi éreu gairebé tots, els/les mestres estem molt contents/es, perquè teníem moltes ganes de parlar amb vosaltres i que ens expliquéssiu tot allò que volíeu compartir amb nosaltres durant una estoneta. 

També us volem felicitar pels treballs i vídeos que feu i ens envieu al correu, hi ha alguns que estan molt i molt elaborats, altres són molt divertits i alguns, fins i tot, ens fan somriure quan els mirem.

Agraïm la tasca dels pares, mares, germans, germanes, etc. en el suport de totes aquestes feines que proposem al llarg de la setmana. Sempre estan al vostre costat per si necessiteu ajuda.

Durant la setmana passada vam anar rebent les vostres pinces decorades del repte de l’escola, recordeu que cada setmana en posarem un i us animem que continueu participant. 

Ja aneu enregistrant les dades del temps a la graella? Segons els homes i dones del temps, que es diuen meteoròlegs, aquesta setmana hi haurà canvis considerables i diuen que baixaran força les temperatures…haurem de tornar a treure la jaqueta gruixuda? Us animem que seguiu fent el registre a la graella i recordeu que les dades s’han d’agafar cada dia més o menys a la mateixa hora. 

I com ja en sabeu molt… aquesta setmana sereu weather reporters. 

ACTIVITAT D’ANGLÈS: Proposta Weather Reporters

Grabeu un vídeo cada dia explicant, en anglès, quin dia ésel temps que fa i si fa fred o calor

Aneu a la pestanya d’anglès per saber com fer-ho i veure un vídeo d’exemple.

Com que ja hem vist alguns fulls dels vostres diaris des del confinament, aprofitem per fer-vos un recordatori, heu de pensar a anar enregistrant allà totes les coses importants, divertides, les anècdotes o vivències (ara que ja podeu sortir a passejar) que us passin en el dia a dia. Ho podeu dibuixar i explicar-ho.

També us volem recordar que heu d’anar fent el seguiment de les vostres plantes i del seu creixement, i apuntar-ho al diari de camp. Si voleu, ho podeu complementar amb fotografies per veure la seva evolució i els canvis que van fent a mesura que van passant els dies.

Aquesta setmana tenim algunes felicitacions per fer a nenes que fan anys:

Dijous passat dia 7 va ser l’aniversari de la Raghad de 1rA, avui dilluns 11 és l’aniversari de la Manaar de 1r B i diumenge 17 serà el de la Hanan de 1rA, per tant, i de part de tots els/les mestres de Cicle Inicial els volem dir… MOLTES FELICITATS!!!  😀  😀  😀 

Per acabar, aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana, recordeu també l’activitat Weather Reporters per anar parlant una estona en anglès cada dia de la setmana:

Avui és dilluns, 11 de maig i volem celebrar que dissabte va ser el dia mundial de les aus migratòries!, sabeu que?, aquesta celebració es fa dues vegades, en dos dies diferents de tot l’any, per tal de conscienciar-nos a tots de la importància de cuidar i protegir aquestes aus. A continuació trobareu més informació sobre aquest dia per poder llegir amb els pares.

MEDI: Avui volem fixar-nos en els ocells, recordar el que sabem i aprendre’n més.

A més a més, us escribim els següents enllaços on també podreu trobar informació interessant: 

  • Vídeo: ”Curiosidades de las aves”: https://www.youtube.com/watch?v=h2EZ70Cv9c4
  • Article regió 7: Relació entre la forma del bec del ocells i el que mengen: https://www.regio7.cat/estaticos/fauna/elsbecsdelesaus.pdf
  • Al projecte Nius (de l’Institut Català d’Ornitologia) podeu trobar informació sobre les espècies d’ocells que tenim a Catalunya, el tipus de niu on cria, el número de postes anuals que fa, quants ous pon cada cop, el període d’incubació,… Aquest projecte encara no està acabat, però ens deixen consultar la informació que ja tenen recollida. Quan esculls un ocell, en pots veure la imatge, en quins llocs de Catalunya s’ha vist,…: https://www.nius.cat/especies/

Amb tota aquesta informació i altra que busqueu o pugueu recollir en llibres a casa vostra, tindreu un gran ventall de coneixements sobre els ocells: 

  • Característiques específiques dels ocells respecte als altres animals.
  • El vol dels ocells i la seva velocitat.
  • El pes i la mida dels ocells.
  • La migració dels ocells.
  • Els perills que afecten els ocells.
  • Què podem fer els humans per beneficiar les aus.
  • La forma del bec respecte a la seva alimentació.
  • Tipus de nius d’ocells.
  • Diferències entre ous d’ocells.
  • Curiositats de les aus.
  • Les funcions de les aus, (què aporten).

Escolliu el tema dels ocells que us interessi (un dels que citem o un altre que penseu vosaltres)

ACTIVITAT: Ara us heu d’imaginar que sou periodistes de televisió, podeu treballar a la redacció o fer de reporters al carrer, heu de fer un article explicant què sabeu sobre l’aspecte escollit. 

  • Si heu triat la redacció, heu de fer un article escrit (hi podeu posar imatges: fotos o dibuixos).
  • Si preferiu ser reporters, heu d’ explicar-vos oralment amb un vídeo o àudio.

Ens agradaria poder recollir tots els vostres vídeos i poder fer un documental sobre els ocells!!! Endavant!!!

 

MATEMÀTIQUES:

 AcTRIvitat 4:  Estadística salvatge (1). Plantegem i comencem a pensar!

Bmath (15 minuts diaris)
Activitat optativa: 4a setmana concurs matemàtiques

Avui és dimarts 12 de maig i a tot el món celebrem l’aniversari del naixement de Florence Nightingale. Qui va ser Florence Nightingale? A continuació ho podreu descobrir:

ACTIVITAT CATALÀ-MEDI: Ara a continuació, trobareu 2 activitats de comprensió lectora i de relacionar:

ACTIVITAT 2: Aprofitant que és el Dia internacional de la Infermeria, els hi volem fer un petit homenatge a la seva tasca diària. Per això necessitem que ens feu arribar la vostra petita aportació (individual o familiar). Quan tinguem les vostres aportacions farem un recull i els hi enviarem per donar-los ànims i les gràcies per tot el que fan.

Us proposem algunes idees:

  • Us podeu disfressar d’infermer/a, metge/ssa…
  • Podeu enviar un missatge d’agraïment, escrit (en foto) o explicat (vídeo)
  • Fer un dibuix
  • Explicar alguna experiència personal relacionada amb infermeria.

Avui dimecres, 13 de maig i us volem proposar una concurs de postres! podeu escollir la recepta que vulgueu.

ACTIVITAT: Ens podeu explicar la recepta, els ingredients, la quantitat que es requereix de cada ingredient, el temps que necessitarem, etc. Ens podeu fer arribar el vostre postre mitjançant fotos o videos. 

 

 

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 4:  Estadística salvatge (2). Comprovem i seguim pensant!

Bmath (15 minuts diaris)

Avui dijous 14 de maig i us proposarem dues activitats per treballar els articles i els plurals en la pàgina liveworksheets. Recordeu enviar les vostres respostes al correu de primer com fins ara.

ACTIVITAT CATALÀ:

MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes. Episodi 7. Com cada setmana, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

Enllaç al directe a les 18 h: https://www.youtube.com/watch?v=uDFBB2edj8s

Material que necessitarem: https://drive.google.com/file/d/1MxKTa15HdklpUcJeQlECWpO9VfD0UiRF/view

Hoy es viernes, 15 de mayo y os proponemos describir vuestra habitación!

ACTIVIDAD CASTELLANO:

Para comenzar, primero la tenéis que observar muy bien y anotar las partes más importantes. Después, podéis continuar en otra hoja y redactarlo. Si os resulta demasiado complejo y difícil, también nos podéis enviar un audio o adjuntar una fotografía para que os ayude a explicarlo mejor.

A continuación encontrareis un ejemplo para que os sirva de guía: Mi-habitación

MATEMÀTIQUES: 

AcTRIvitat 4:  (3) 

Bmath (15 minuts diaris)

4t setmana del 3r trimestre

Bon dia, nens i nenes de primer!

Com sempre, primer trobareu informació important de l’actualitat de la classe i més endavant la programació d’activitats per aquesta setmana.

Dictat dibuixat: No podem començar la setmana sense veure la resolució del dictat de castellà de la setmana passada! A continuació trobareu el dibuix que vam fer servir per fer el dictat i després podreu veure els vostres, ho vau fer molt bé!

Dictado dibujado 1º

Recull de dades del temps :Ja heu pogut iniciar l’enregistrament de dades a la graella del temps? Si la vau poder començar, ens podeu fer arribar una foto. Si encara no l’heu pogut començar, us animem que no perdeu l’oportunitat, ja que més endavant analitzarem i farem activitats fent servir la nostra graella. Recordeu que per fer-ho bé hem d’omplir les dades a la mateixa hora del dia!

Recordatori diari: Us recordem que heu d’anar enregistrant al vostre diari tot allò important que visqueu durant el confinament. Recordeu que ha de ser un recull de les feines, els dibuixos o fets que us puguin succeir i us semblin interessants. Ja són molts alumnes que han començat i ens han fet arribar les seves primeres pàgines. Aquest diari sempre serà especial per a vosaltres.

Videotrucada: Com bé ja sabeu, aquest mateix divendres 8 farem una videotrucada amb tota la classe i ens podrem veure tots després de molts dies! Ara, farem un petit repàs informatiu de tot el que hem de saber per fer la videotrucada correctament:

  • Trobareu un correu amb una invitació per poder participar en la videotrucada on haureu de clicar en l’enllaç en el moment en que aquesta comenci. 
  • La classe de 1rA començarà a les 10 i la classe de 1rB a les 11. Es recomana que 5 minuts abans comenceu a entrar a la videotrucada.
  • La durara de la videotrucada serà d’aproximadament 50 minuts. 
  • Com que som molts a classe, els mestres de vegades gestionaran els micros per tal de que tots puguin participar, haurem d’escoltar i espera el torn de paraula.
  • Us proposem que prepareu preguntes pels vostres companys per fer durant la videotrucada!

Per poder veure a tots els companys de classe a la vegada, hem de descarregar l’extensió Google Meet Grid View que trobareu en el següent enllaç: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-meet-grid-view/bjkegbgpfgpikgkfidhcihhiflbjgfic

Una vegada instal·leu l’extensió, ja estareu preparats per la videotrucada i no haurem de fer res més que clicar en l’enllaç que us hem fet arribar per correu.

Globus per divendres: Aquest divendres, trobareu una activitat plàstica per fer pilotes de malabars i necessitareu globus. Us volem avisar amb temps perquè en pugueu aconseguir pel divendres.

PER MOLTS ANYS ALEJANDRO!

Ahir diumenge dia 3 va ser l’aniversari de l’Alejandro. Et fem arribar una forta abraçada i esperem que hagi estat un dia molt especial! Moltes felicitats per aquests set anys!

 

DILLUNS,4

Avui és dilluns, 4 de maig i, per començar la setmana, us proposem una activitat sobre els mesos de l’any.

Fa poc que vam canviar de mes, però te’n recordes de tots els mesos de l’any?
Fitxa: Quin mes és?

Si no podeu escriure dins del format pdf, ens podeu enviar les respostes en un full.

AcTRIvitats: El Pati d‘en Pau (1):

Envia’ns pel correu del curs les teves solucions a aquest repte matemàtic.

Activitat optativa: 3a setmana concurs matemàtiques

Bmath (15 minuts diaris)

DIMARTS, 5

Avui dimarts 5 de maig és el dia mundial de l’asma. L’asma és un problema de salut que dificulta la respiració. Afecta a molts infants i comença quan els pulmons s’inflen i s’omplen de mucositat. Aquesta malaltia no és semblant al coronavirus però afecta principalment a la mateixa part del cos, els nostres pulmons. 

En el següent enllaç trobareu més informació per poder llegir amb els pares, si en voleu saber més: https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-mundial-del-asma

A continuació, trobareu un vídeo molt interessant on podem conèixer una mica més, el protagonista principal d’aquestes darreres setmanes: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/infok-26022020/video/6032280/
Ara que en tenim molta més informació sobre el coronavirus, us proposem llegir aquest conte, que trobareu al següent enllaç: https://es.liveworksheets.com/worksheets/es/Ciencias_de_la_Naturaleza/Coronavirus/Hoola_os54799ok

Ens agradaria que ens envieu un text on ens expliqueu tot allò que heu après avui o com a mínim el que us ha semblat més interessant. També ens podeu llegir el vostre text una vegada l’hagueu acabat per compartir-ho amb nosaltres. 

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 6

Avui és dimecres, 6 de maig. Us proposem una activitat d’anglès on treballarem el temps! Per accedir a l’activitat, només haurem d’anar a l’àrea d’angles.

 AcTRIvitats: El Pati d‘en Pau (2): 

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 7 Avui és dijous 7 de maig i us volem presentar una activitat molt divertida! Després de llegir molts contes i moltes històries, de ben segur que ens agradaria ser nosaltres els protagonistes o escollir qui ho són. A continuació trobareu els contes bojos! Podeu escollir tants com vulgueu i podeu escriure o llegir quin conte us ha agradat més dels que us han sortit.

Contes bojos: http://win.memcat.org/infantil/contesb/index.html (ens poden enviar el conte que els ha sortit) Si us ha agradat, recordeu que en podeu fer més qualsevol dia que us vingui de gust i compartir-lo amb nosaltres. 

Ara continuarem serem nosaltres els protagonistes! Us hem preparat un seguit de frases que parlen dels nens i nenes de la classe, les hem d’intentar llegir i procurar anar seguint la narració de les mateixes (hem d’activar l’àudio que es troba a baix a la dreta de la pàgina). Podem repetir l’exercici tantes vegades com necessitem. Una vegada hem acabat, us proposem que en creeu noves frases diferents de les que hi havia a l’activitat i ens les podeu enviar. 

 CATALÀ:

 Frases dels nens i nenes de 1r A

 Frases dels nens i nenes de 1r B

ACTIVITAT OPTATIVA: bmatheroes 6 – Les formes de l’aire  (a les 18:00 h).

Enllaç al directe

Enllaç als materials que necessitarem

Bmath (15 minuts diaris) 

DIVENDRES, 8

Avui és divendres 8 i us proposem fer una activitat plàstica on posarem en pràctica la nostra habilitat i coordinació: Farem pilotes de malabars!

Fem Pilotes de Malabars

MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitats: El Pati d‘en Pau (3):

Bmath (15 minuts diaris)

3a setmana del 3r trimestre

Hola nens i nenes!

Per començar aquesta tercera setmana, volem saludar a tots els nens i nenes nous que us heu incorporat amb les activitats del blog del primer! Benvinguts i benvingudes: Meritxell, Daria, Chakour, Pol Alexander, Héctor, Diana, Kilian, Alejandro, Akram Chahboun, Laia Coronado, Shirley, Adelina, Laia Martínez i Hanyan.

Heu pogut sortit ja a córrer i jugar a l’aire lliure? Com us ha anat  l’experiència després de tants dies a casa? Heu seguit totes les consignes per sortir amb seguretat al carrer? Mireu, els i les mestres de Cicle Inicial us hem preparat un vídeo per recordar-vos les instruccions a seguir quan sortiu de casa:

A continuació compartirem amb tots vosaltres moltes de les fotos i vídeos que ens vau enviar durant la diada de st.Jordi!!!

Activitat per fer durant tot el 3er trimestre

A partir d’ara us proposem que feu un diari sobre aquests dies de confinament. Prepareu una portada a la primera plana amb un títol ben gran, on podeu explicar totes les coses que us vagin passant aquests dies. No cal que sigui un diari de tots els dies de la setmana, ha de ser un recull de fets importants. Podeu enganxar coses que us interessin (com el tiquet de compra del primer dia que sortiu, alguna foto vostra d’aquest dies…). També hi podeu fer el seguiment de les llavors que vam plantar la setmana passada (això ho fan els científics que es diuen botànics en les seves llibretes de camp). Així quan acabi tot plegat tindreu un record molt bonic.

  1. Per començar el diari, us proposem explicar com heu viscut el primer dia que heu sortit al carrer després de tants dies a casa.

Com ja sabeu, si voleu treballar més, podeu fer activitats que trobareu a la barra superior del blog, on hi diu ÀREES. També podeu fer servir la pàgina: ttps://es.liveworksheets.com/ que vam utilizar la setmana passada.

Per acabar, aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana:

DILLUNS, 27

Avui dilluns 27 d’abril és el Dia internacional del Diseny Gràfic, si vols saber que és i perquè serveix, trobaràs més informació per llegir amb els pares en el següent enllaç: Dia Internacional del Diseny Gràfic

PLÀSTICA:
Com fer “Ombres xineses”! 

Després de veure el vídeo, us animem a poder crear un teatre d’ombres xineses i explicar un conte o una història que conegueu, també en podeu crear una vosaltres mateixos.

MATEMÀTIQUES; 

AcTRIvitats1: Una pila de fusta 1

Primer video:

Envia’ns pel correu del curs les teves solucions a aquest repte matemàtic.

Bmath (15 minuts diaris)

DIMARTS, 28

CASTELLANO

Hoy martes 28 y haremos un dictado dibujado. Coged un folio y un lápiz. Después deberéis de seguir las indicaciones del audio y escuchar con atención, dibujando todo lo que vayáis oyendo. ¡Adelante!

Cuando hayáis terminado nos enviáis vuestro dibujo  ¡A ver si se parece al nuestro! La próxima semana os descubriremos el dibujo original.

ENGLISH

CONTE: “BROWN BEAR”

Activitats d’expressió oral:

Envieu-me un vídeo seguint les instruccions que trobareu a la pestanya d’anglès!

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 29

Avui dimecres 29 d’abril és el dia internacional de la dansa! A tots els llocs del món podem trobar danses diferents, ens agrada molt ballar! Podeu trobar més informació per llegir amb els pares a continuació: Dia Internacional de la Dansa

MÚSICA:

El ball sempre va de la mà amb la música. A continuació trobareu vídeo molt interessant que ens ha preparat la Gemma: La Rayuela Africana.

AcTRIvitats: Una pila de fusta 2                                                                                Segon vídeo: 

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 30

EDUCACIÓ FÍSICA:

Què us sembla si avui fem un petit circuit amb material que tinguem per casa?

L’Angels, una mestra de l’escola ens ha fet una petita demostració. Aquí teniu el vídeo:

Ens podeu enviar els vostres vídeos o fotografies de com l’heu fet.

Segur que en gaudiu molt.

AcTRIvitats3: Una pila de fusta 3

Tercer vídeo:

Bmath (15 minuts diaris)

ACTIVITAT OPTATIVA: bmatheroes: Com cada setmana, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

Si voleu anar preparant el material que necessitareu, aquí teniu el llistat:

DIVENDRES, 1

FESTIU

Avui és un dia festiu, però és el primer dia de maig. Com comença un nou mes, us volem proposar una activitat per a fer al llarg de tot el tercer trimestre.

RECULL DE DADES DEL TEMPS

A continuació trobareu un document on podreu anar recollint les dades meteorològiques de cada dia. Podeu colocar les graelles en un lloc accesible de casa o tambè la podeu enganxar al vostre diari de confinament. La graella la podeu descarregar o la podeu fer vosaltres mateixos.

Les dades sempre s’han d’agafar a la mateixa hora. Podeu fer servir els propis dispositius d’enrregistrament que tingueu a casa o les podeu consultar per internet. Nosaltres us deixem diverses pàgines que podeu fer servir per recollir aquestes dades: 

Si cliqueu aquest enllaç trobareu la graella per omplir: 

RECULL DE DADES DEL TEMPS METEOROLÒGIC DEL MES DE MAIG

NOTA INFORMATIVA

Com heu pogut veure al taulell d’inici del blog de l’escola, el divendres 8 de maig, de la setmana vinent farem tots junts una videotrucada! Us donarem més informació aquest dilluns juntament amb la programació de la pròxima setmana

2 Per divendres vinent intenteu tenir arròs i globus per fer un treball que ja us explicarem.

2n Setmana del 3r Trimestre

DILLUNS 20 D’ ABRIL

Comencem aquesta segona setmana del tercer trimestre! Esperem que tots estigueu molt bé i amb força per començar les noves propostes que trobarem més endavant.

Recordem que trobareu cada dilluns les propostes setmanals i que cada dia penjarem més informació de cadascuna de les activitats. Tanmateix podeu organitzar les feines com vulgueu durant la setmana i posar-vos en contacte amb nosaltres sempre que tingueu qualsevol dubte

Durant totes aquestes setmanes, hem rebut correus de molts de vosaltres, de la Paula, l’Aitana, en Mohamed Amin, en Rubén, l’Ibrahim, en Jan, en Joel, en Dani, la Noa, la Gina, la Fadwa, en Pol Garcia, en Pol Gallego, l’Axel i en Ramzi.

Estaria bé que en aquestes fotos que ens envieu sortiu també vosaltres, així els companys i mestres us podem veure. A continuació trobareu algunes de les activitats rebudes!

L’Axel va fer l’experiment de matemàtiques amb el seu cosí

Molts tres en ratlla van quedar espectaculars, aquí en podeu veure uns quants

 

 

 

 

 

 

 

 

Són uns treballs molt macos! Us felicitem!

 

Abans de posar-vos les propostes de la setmana us volem dir que hi ha programes de televisió i ràdio que us poden agradar i ajudar a aprendre coses, els podeu seguir en directe  o recuperar-los per la seva pàgina web. Us recordem:

Per televisió o ràdio:

  • Super 3 de dilluns a divendres (9:25h-10:05h) → Wow! English Method (vídeos educatius per aprendre a parlar anglès de manera lúdica). 
  • Super 3 sèries en anglès: Counting with Paula (9:35h); Lily’s Driftwood Bay (9.55h)
  • Aprendemos en casa: Pel canal CLAN de dilluns a divendres de 9:00h a 10:00h., nosaltres  trobem especialment interessants els dimecres (música i ed.física) i els divendres (medi natural).
  • Altres propostes de TV3: InfoKDinamiks, Manduka, Una mà de contes, Quèquicom, (Fish&Chips, programes anteriors).
  • Catalunya Ràdio: el programa “Popap escolar” el fan de 16:00h a 17:00h de dillluns a divendres.

Enllaços a pàgines web:

 

PROGRAMACIÓ DE LA SETMANA!

-Aquest dilluns us hem posat un vídeo molt curtet amb un repte matemàtic, es diu AcTRIvitats, practiqueu la proposta i ens envieu què heu descobert. Dimecres hi haurà un altre vídeo de continuació del repte. Divendres us posarem el vídeo final. Segur que us agradarà, els nens i nenes de 2n en tenen un altre de més difícil per si també el voleu fer.

-També us proposem que avui dilluns comença un concurs de matemàtiques voluntari. Aquest concurs té una durada de 8 setmanes on s’aniran acumulant punts. Trobareu més informació i l’enllaç a l’àrea de Matemàtiques del nostre blog.

 

HORARI

DILLUNS 20

MATEMÀTIQUES:

1r AcTRIvitats: El davantal de la tieta Hipa 1 

Primer video: https://www.youtube.com/watch?list=PLTJatQ6w11aXZ-fFZS5nrDdx3n8EMlTaS&v=6jl41XGVYbQ

Envia’ns pel correu del curs les teves solucions a aquest repte matemàtic.

Bmath (15 minuts diaris)

CONTE: Sota el mateix cel (Britta Teckentrupp).

La Sònia us llegirà aquest conte. Escolteu-lo amb molta atenció, després ens envieu el què heu entès, podeu escollir fer-ho: per escrit, fent un dibuix, amb un àudio o un vídeo.

DIMARTS 21

EDUCACIÓ FÍSICA:

Avui a educació física volem treballar “els jocs dels nostres avis”. Ens agradaria que ens diguéssiu un joc de la persona més gran que tingueu a casa (avi, mare, pare…)

Li demaneu a què jugaven quan eren petits i ens ho expliqueu.

Ens ho podeu fer arribar per escrit o ens envieu un vídeo on es vegi com hi jugueu vosaltres.
Si hi podeu jugar a casa ho practiqueu, perquè quan ens tornem a veure hi jugarem a l’escola. Ànims!

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES 22

Día Internacional de la Madre Tierra.

MEDI:

Planteu diferents tipus de llavors en gots, aneu-les regant i observeu al llarg d’aquests dies com van creixent. Deixeu una planta a les fosques i una altra que li toqui la llum, perquè veieu què els hi passa. Tireu fotos de l’evolució de les plantes i ens les envieu.

Tutorial liveworksheets

Fitxa fases del creixement d’una planta: https://es.liveworksheets.com/bv148991hy 

1r AcTRIvitats: El davantal de la tieta Hipa 2: Segon video

https://www.youtube.com/watch?list=PLTJatQ6w11aXZ-fFZS5nrDdx3n8EMlTaS&v=WGwq81-LrcM

Bmath (15 minuts diaris)

Opcional Dansa: Podeu ballar la cançó de “Madre Tierra” de Chayanne, que feiem al taller de Dansa. Us en recordeu? Si no, podeu inventar un de nou o mirar el videoclip a YouTube. Si voleu, envieu el vídeo de com ho feu al correu. A ballar!

Aquí teniu la coreografía del taller:

 


 

DIJOUS 23         Activitat de Sant Jordi:
        https://es.liveworksheets.com/id/fz194916gh

Aconselleu als vostres companys un llibre que us agradi, pot ser mitjançant una foto d’aquest llibre, gravant un àudio o video, fent un escrit,… i ens ho envieu. Properament exposarem els vostres suggeriments per gaudir-ne tots i totes.

Mireu una nova versió del conte de Sant jordi per aquest any:

Us ha agradat?

Activitat optativa: fer una manualitat de Sant Jordi, la que vulgueu, i envieu-nos una foto de la vostra creació.

Activitat optativa: Bmatheroes, experimentació en directe a les 6 de la tarda.

Materials que necesitareu:

https://drive.google.com/file/d/1bsw3126RQn48vkxNk8UV6orIXRJvBe5O/view

Bmath (15 minuts diaris)

DIVENDRES 24

CATALÀ:                                                                                                           

 Activitats de comprensió lectora: 

https://es.liveworksheets.com/ij221313qe 

https://es.liveworksheets.com/nj231108xv 

1r AcTRIvitats: El davantal de la tieta Hipa 3

Tercer video:

Bmath (15 minuts diaris)

 

1a setmana del 3r trimestre

Hola, nens i nenes de 1r, comencem el 3r trimestre de curs. Esperem que tots i totes estigueu molt bé i plens d’energia per començar a treballar d’una manera molt diferent.

Us hem de dir que, fins que no s’acabi el confinament, treballarem mitjançant el blog del curs.

Cada setmana trobareu al blog una proposta d’activitat per cada dia que heu de fer. Ens heu d’enviar el resultat del vostre treball a l’adreça de correu del vostre curs. Aquestes activitats són avaluables, vol dir que cal fer-les, però en lloc de fer-les a l’escola les heu de fer a casa i, en lloc de donar-nos la vostra feina a mà, ens l’heu d’entregar pel correu electrònic.

L’avaluació es realitzarà a partir de les diferents competències i continguts d’educació primària, treballats en les activitats.

A la capçalera hi teniu els criteris d’avaluació; això us pot donar una idea sobre què és el que considerem important a l’hora de valorar un treball.

Els adults podem ajudar als nens/es per entendre què és allò que han de fer, però han de ser els infants sols els que han de fer les activitats. En cas que no puguin arribar a fer l’activitat proposada, ens ho podeu comunicar per correu. 

Quan sigui una feina escrita, s’especificarà a l’activitat en quin format es recomana fer-la. En cas de que no trobeu cap consigna, la podeu fer amb el teclat o escriure les respostes en un full a mà, fer-ne la foto i enviar la foto al correu del curs. 

Som conscients de la situació i volem evitar que ningú pateixi per assolir totes les activitats proposades. Cada família ha de procurar arribar fins on pugui i en l’ordre que pugui assolir-ho millor. Tot i això, l’horari que presentarem cada setmana permet orientar a l’alumnat que ho necessiti.

De la mateixa manera, les propostes presentades són globals, i ens podem trobar que els nostres fills/es no poden assolir les activitats o les troben massa fàcils i necessiten aprenentatges d’un nivell superior. Per tal d’atendre les necessitats de tots, podeu fer activitats d’altres cursos amb total llibertat i posteriorment, el pare/mare/adult responsable pot escriure’ns i explicar-nos els canvis o les seves inquietuds i en parlem.

També dir-vos que podeu mirar les altres pestanyes del blog del curs, trobareu activitats de les diferents assignatures i en la pestanya d’orientacions a les famílies hi ha un recull de propostes força interessants.

Us volíem fer saber a les famílies que si el nen/a fa l’aniversari durant aquests dies de confinament, pot demanar a l’ajuntament que la policia vagi a casa per felicitar la criatura, per sol·licitar-ho ha d’escriure al correu: policia@ajmanresa.cat.

Ànims, molta força i… ENS EN SORTIREM!!!

TASQUES AVALUABLES D’AQUESTA SETMANA:

Dimarts, 14: 

Envia’ns un correu a l’adreça que hem posat explicant-nos com esteu, així provem si funciona bé aquesta adreça i nosaltres us contestarem per saber si rebeu els nostres missatges.

escolabages1r@gmail.com

Treball Bmath 15 minuts.

Dimecres, 15:

Avui és el dia mundial de l’art! Sabeu perquè se celebra avui? Coneixeu en Leonardo da Vinci? Primer us proposem que llegiu l’enllaç que us compartim, el qual parla sobre com ens ajuda l’art a ser persones més creatives! A més, teniu un vídeo que ho resumeix d’allò més bé. Veureu que l’activitat d’avui està relacionada amb aquest tema. Per poder-la fer, necessitem que busqueu informació sobre els invents que va crear, veureu que en té molts! Trieu el que més us agradi i…som-hi!

https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-mundial-del-arte

Activitat del Leonardo Da Vinci. Buscar els invents que va crear i triar-ne un. 

Dividir un paper en 4 parts, i posar:

Nom Dibuix
Per a què serveix Curiositats

Treball Bmath 15 minuts.

Dijous, 16:

Anglès: Desxifrem “Secret Messages”. Cliqueu a l’àrea d’anglès per descobrir la proposta!

Proposta optativa: a les 6 de la tarda podeu connectar-vos per fer un experiment en directe de Bmatheroes. Enllaç a Bmatheroes, l’experiment serà sobre la màgia de l’aigua.

Treball Bmath 15 minuts.

Divendres, 17:

Manualitat: Realitzem un tres en ratlla. Pots clicar sobre aquest enllaç i seguir les instruccions o fer-lo fent modificacions al teu gust, amb altres materials o amb altres dibuixos:

https://alacantextra.com/es/infantil/manualidad-infantil-goma-eva/ 

Un cop el tinguis acabat ja hi pots jugar amb algú de la família.

Fes una foto a la teva manualitat i ens l’envies.

Treball Bmath 15 minuts.

Contacte amb els tutors de 1r – Adreça electrònica

L’adreça electrònica on ens heu d’enviar les feines, les fotos i els vídeos és la següent:

escolabages1r@gmail.com

Col·legi Sant Gervasi | Educació Infantil, Primària i ESO a L ...

PRIMERA TASCA:

Envia’ns un correu a l’adreça que hem posat explicant-nos com esteu, així provem si funciona bé aquesta adreça i nosaltres us contestarem per saber si rebeu els nostres missatges.

Esperem els vostres correus!

Fins aviat!

Vacances de Setmana Santa

Hola nens i nenes de primer, com porteu les vacances de Setmana Santa? Les estem fent d’una manera diferent, oi?

Doncs en aquest dies la Laia Coronado de 1rA ens ha enviat un vídeo on surt amb el seu germà Lucas de 2nB .

Voleu veure què estan fent?

Desitgem que acabeu de passar unes bones vacances de Setmana Santa.

Petons i abraçades.

3a setmana de confinament

Dimarts, 7 d’abril de 2020

Bon dia a tots i totes, sabeu que? Avui el Matías fa 7 anys.

Per molts anys Matías! Desitgem que passis un bon dia i ho celebris amb la família.

Petons i abraçades.

Dilluns, 6 d’abril de 2020

Bona tarda de dilluns! En Pol Gallego ens ha enviat fotos de la seva mascara d’ós. T’ha quedat super bé Pol, esperem que puguis fer moltes coses aquests dies i que ens puguis enviar tot allò que més t’agradi per poder compartir amb tots els companys de classe.  Una abraçada molt forta!

 

 

Diumenge, 5 d’abril de 2020

Bon diumenge a tothom! Ens ha arribat un vídeo on la Basma ens mostra com ha fet els Pancakes pas a pas. Li han quedat perfectes. Molt bé Basma!

 

 

 

També, la Hanan, ens envia uns dibuixos i feines que ha fet a casa. Molt bonics Hanan aquests dibuixos.

 

 

Ens ha agradat molt rebre aquestes fotos i vídeos. Ens alegra molt veure que esteu bé. Aviat ens tornarem a veure.

Bona setmana santa!

Divendres, 3 d’abril de 2020

Bon dia a tots i totes! esperem que molts de vosaltres puguéssiu ahir fer els pancakes, en Joel els va preparar i ens va enviar unes fotos a la cuina, quina bona pinta!

Tambè ens ha arribat un video de la Gina, per celebrar el dia de conscienciació de l’autisme. Ha ajuntat una seqüència de fotos i sembla que les figures es mouen soles, que divertit!

Avui és divendres 3 d’abril i us hem preparat una proposta per fer una manualitat en aquest últim dia de la setmana.

Recordeu que la setmana vinent és festa (6 al 13 d’abril) i que podeu aprofitar el temps per fer propostes que no heu fet encara. Volem animar-vos a que ens envieu comentaris, fotos i vídeos durant aquests dies.

Una abraçada ben forta de tot l’equip de mestres i fins al dia 14.

Dijous, 2 d’abril de 2020

Bon dia nens i nenes de primer, per avui us vam proposar fer de cuiners i cuineres. Com bé ja sabeu, per poder cuinar necessiteu la supervisió i l’ajuda dels vostres pares, hem d’actuar de manera responsable a la cuina. Esperem que els vostres pancakes estiguin molt bons! Podeu enviar una foto o video de com els heu preparat.

A més a més, avui 2 d’abril és el dia internacional del llibre infantil i de conscienciació sobre l’autisme. Per tal de celebrar i descobrir des de casa més coses sobre l’origen del llibre infantil i l’autisme, us proposem llegir la informació i dues idees per poder compartir amb tots i totes.

*Dia internacional del llibre infantil:   https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-internacional-libro-infantil-juvenil

  • Ens podríeu  escriure un comentari amb el llibre que més us agrada.

*Dia internacional de conscienciació sobre l’autisme:   https://www.diainternacionalde.com/ficha/dia-mundial-conciencia-autismo

La història d’en Pol AUTISME

  • Ens podríeu enviar una foto, video o dibuix amb el color blau com a protagonista

Si no teniu temps per poder realitzar totes les activitats, no us preocupeu!, també podeu realitzar les altres propostes d’activitats demà o en els pròxims dies.

I pels que tingueu ganes d’experimentar, avui a les 6 de la tarda torna a haver-hi un experiment que podeu seguir en directe mentre el feu amb les vostres famílies a casa, podeu tenur preparat el material abans. Us posem l’enllaç:

Experiment 2

Dimecres, 1 d’abril de 2020

Hola,

Ha arribat l’abril i amb ell us volem fer saber que cada dia de l’any és un dia dedicat a celebrar algun esdeveniment important, mireu aquest enllaç:

Dies internacionals o mundials

Sabeu una cosa? avui fa 7 anys el Mohamed Rahou, Per molts anys!!!, desitgem que passis un dia molt especial i feliç amb la teva família.

Avui us vam proposar una feina de castellà, la teniu a l’horari de sota.

Cada cop sou més els que ens dieu coses, avui tenim un nou comentari de l’Àxel, està amb el nom de la seva mare (Montse Chinchilla), quina il·lusió!!!

Que tingueu un bon dia!!!

Dimarts, 31 de març de 2020

Bon dia, avui acaba aquest mes de març, hem rebut els dos primers comentaris, tenim notícies de la Gina i del Dani, també vosaltres podeu veure què diuen si mireu, a la columna de la banda dreta on hi diu comentaris recents.

Hem corregit l’adreça del correu que us vam posar ahir, els pares de la Gina ens van avisar que no funcionava, proveu la que us hem posat ara.  😉

I avui… podeu fer una mica de ioga i un experiment amb aigua… Ànims!

Dilluns, 30 de març de 2020

Bon dia, desitgem que estigueu bé, avui ens havíem de tornar a veure, però això s’allarga…

Fins ara ja us hem fet propostes de treball, podeu utilitzar les que vulgueu, però continuem suggerint-vos noves activitats per a cada dia de la setmana:

  • Ens sembla molt interessant que mireu l’InfoK del Super3, el fan cada dia, de dilluns a dijous a 2/4 de 8 de la tarda (17.30 h) o podeu veure-ho quan vulgueu per la web: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/
  • Recordar-vos també que teniu la possibilitat de fer uns 20 minuts de matemàtiques cada dia amb la plataforma del bmath, la podeu instal·lar al vostre ordinador, en una tablet o en un mòbil. A l’enllaç que us havíem donat ja explicava com fer-ho:

Descarregar la plataforma bmath

         Si entreu a l’enllaç, veureu que heu de seleccionar el dispositiu on instal·lar el                 programa, escolliu-lo i seguiu les instruccions; si no us funciona ens ho feu saber.

  • Tampoc no oblideu fer una mica d’exercici físic cada dia. Heu de jugar, ballar, cantar, escriure i llegir tant com pugueu.
  • Teniu dues maneres de comunicar-vos amb nosaltres, envieu-nos els vostres escrits, fotos, vídeos, dibuixos,…:
  1. Clicant sobre l’enllaç de sota on diu: Deixa un comentari
  2. Enviant-nos un correu electrònic (email) a l’adreça: escolabages.ci@escolabages.cat

Us proposem un horari d’activitats setmanals, podeu seguir-lo o personalitzar-lo, feu les activitats quan us vagi millor a vosaltres:

Dilluns, 30/3/20 Escriu-nos un comentari al bloc explicant què és el que més t’agrada fer a casa aquests dies.
Dimarts, 31/3/20 Repte! Fer un experiment amb aigua: https://youtu.be/a_mggUFovjo

Fem una mica de ioga: https://youtu.be/t8748OWc1nQ

Dimecres, 1/4/20 Podéis leer una fábula y contar a vuestros padres qué nos quiere enseñar.

http://www.primeraescuela.com/themesp/fabulas.htm

Dijous, 2/4/20 Prepare a typical English meal, Pancakes!:

Divendres, 3/4/20 Fem una careta!

Exempleshttps://www.guiadelnino.com/juegos-y-fiestas/manualidades-para-ninos/caretas-de-animales-para-imprimir

Esperem que gaudiu amb aquestes activitats.

Molts records: José, Esteban, Sònia, Marta, Eva, Gemma, Susanna, Mireia, Núria V., Alba, Núria D., Ana i totes les/els mestres de l’Escola Bages.