#TotAniráBé

ImagenUs recordem que podeu enviar els vostre treballs, creacions, textos, dibuixos, manualitats, fotos,…. al correu  :

escolabages4t@gmail.com

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Setmana del 25 al 29 de maig

Hola nens i nenes!

Comencem una nova setmana. Com sempre, us presentem la planificació de tota la setmana. Continuarem aprenent diversos aspectes del temps i el clima i iniciarem el tema de la geometria a partir de les rectes, angles i circumferències.

Esperem que tingueu una bona setmana!

Dilluns, 25 de maig

 😀 ➡ ANGLÈS

Video Call activities

Comencem la setmana preparant una activitat que portarem a terme el dimecres a l’hora de la videotrucada.

A l’apartat d’anglès hi trobaràs la proposta per aquesta setmana. El dimecres durant la videotrucada presentareu l’activitat davant dels vostres companys/es.

😀 ➡ MATEMÀTIQUES

Rectes i angles

Si us hi fixeu a la nostra vida quotidiana estem envoltats de rectes, angles, circunferències,… Anem a veure diferents aspectes i classificació d’aquests elements. 

Observa i llegeix detingudament aquesta presentació ( ves passant les 5 pàgines):

Ara mira el següent video:

Resol les següents activitats:

 rectes-i-angles          rectes i angles (word per editar)

😀 ➡ EDUCACIÓ FÍSICA

Ves a l’apartat d’educació física per veure les activitats d’aquesta setmana.

Dimarts, 26 de maig

 😀 ➡ MEDI 

Fes una lectura del tema 5 del llibre de medi, des de la pàgina 89 a la 93. Llegeix amb atenció i resol les activitats 2, 3 i 4 de la pàgina 91 i l’activitat 6 de la pàgina 93.

Els que no tingueu el llibre cliqueu l’enllaç següent : Text part 1

 😀 ➡ CATALÀ

Anem a fer d’homes i dones del temps.  Pronostico Del Tiempo | Sol y nubes, Pronóstico del tiempo y ...

Escriu un text amb el títol : Quin temps fa avui?  

Aspectes a posar: lloc de l’observació, estat general del temps,  temperatura, cel, vent… 

Iconos de Cámara de filmación - 703 iconos vectoriales gratis   Després pots fer un petit video o àudio explicant el que has escrit. Aquí tens aquests  models:


 

Dimecres, 27 de maig

 😀 CASTELLÀ

Escucha con atención esta pequeña lectura y haz el dictado.

Primero prepárala siguiendo las actividades de la siguiente ficha:

Preparacion dictado

Preparación dictado (word para editar)

Después sigue el dictado y escríbelo en una hoja

 

 😀 ➡ MATEMÀTIQUES

Continuem treballant les rectes i els angles.

Activitat 1: Dibuixa:

  • Un segment de 5 cm
  • Un angle recte, un angle agut, un angle obtús, un angle pla.
  • Dues rectes paral·leles.
  • Dues rectes perpendiculars.
  • Una circumferència de 6 cm de diàmetre.

Activitat 2 : Dibuixar mans en 3D (treball de rectes i corbes)

Primer ressegueixes la teva mà en un full. Després dibuixa línies rectes paral·leles fora de la mà i  dins la mà línies corbes. Finalment pots pintar les línies dels colors que més t’agradin. Ja veuràs quin efecte en 3D. Observa el video per veure més clar com ho has de fer:

😀 ➡ Recordeu  que avui hi ha VIDEOTRUCADA

(4t A  a les 15 h /4t B a les 16 h)
 

Dijous, 28 de maig

 😀 ➡ CATALÀ 

Heu vist alguna notícia aquests dies d’animals voltant per la ciutat? Heu vist vídeos de taurons prop de les costes on feia temps que no es veien? Heu vist imatges de ciutats amb menys contaminació?

Mireu els següents videos:

Ara responeu a les següents preguntes en un full en blanc.

  1. Per què creieu que ara veiem més animals en llocs habitats?
  2. Creieu que l’aire de les nostres ciutats està més net ara que abans del confinament? Per què?
  3. Feu una redacció amb un mínim de 10 línies que es tituli Els efectes del confinament en la naturalesa

En aquesta redacció heu d’explicar què creieu que ha suposat per la naturalesa i la contaminació que la gent estigui tancada a casa per culpa del coronavirus.

 😀 ➡ MEDI

Fes una lectura del tema 5 del llibre de medi, des de la pàgina 94 a la 100. Llegeix amb atenció i resol les activitats 7 i 8 de la pàg. 95

Els que no tingueu el llibre cliqueu l’enllaç següent : Text part 2

Divendres, 29 de maig

 😀 ➡ EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

  • Anem a fer de pintors. Dibuixa i pinta un quadre abstracte de l’estil d’aquest quadre d’en Kandinsky utilitzant línies, corbes, figures geomètriques... El pots fer a mà utilitzant regle i compàs o també el pots fer a l’ordinador amb el Paint. 

 😀 ➡ MATEMÀTIQUES

Seguim investigant sobre la temperatura.

Durant els últims 35 anys, a la ciutat de Manresa hi ha hagut aquestes temperatures mitjanes. O sigui que en la taula que veus a continuació hi ha la mitjana de la temperatura més alta i la temperatura més baixa que hi va haver en cada un dels mesos durant els últims anys.

Mira la taula:

Temperatura mensual mínima (ºC) Temperatura mensual màxima (ºC)
Gener 4,3 10,9
Febrer 5,1 12,5
Març 7,1 14,8
Abril 8,9 17,4
Maig 12,2 20,8
Juny 16,1 24,7
Juliol 18,8 27,5
Agost 18,9 27,3
Setembre 16,8 24,4
Octubre 12,4 19,6
Novembre 8,1 14,8
Desembre 5,4 11,1

Contesta:

  1. Quins dos mesos tenen la temperatura més alta? A quina estació corresponen?
  2. Quin dos mesos tenen la temperatura més baixa? A quina estació corresponen?
  3. Quina temperatura mínima hi ha al mes de maig? i la màxima?
  4. Ordena les temperatures mínimes de tots els mesos de l’any de més baixa a més alta. (No oblidis de posar el símbol < entre els nombres).

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

VIDEOTRUCADES

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Setmana del 18 al 22 de maig

Hola nens i nenes de quart,

Primer de tot, us donem les gràcies per tots els missatges que ens heu fet arribar sobre el Dia Mundial de la Infermeria.

Us presentem les noves propostes d’activitats per aquesta setmana. Trobareu activitats relacionades amb el temps i el clima  així com altres activitats per reforçar continguts de diferents àrees.

Que tingueu una bona setmana !

Dilluns, 18 de maig

🙂 ➡ CATALÀ

Comencem la setmana preparant una activitat que portarem a terme el dimecres a l’hora de la videotrucada.

Es tracta que cada nen/a elabori una endevinalla. El dimecres durant la videotrucada la direu i  la resta l’haureu d’endevinar.

Una vegada tinguis creada la teva endevinalla, passa-la a net en un full i darrere fes el dibuix ben gran de la resposta. L’hauràs d’ensenyar quan els teus companys/es l’hagin endevinat.

Abans, però, llegiu les diferents pautes per elaborar una endevinalla per tal d’anar-les seguint per a elaborar la vostra.

També podeu jugar al joc d’endevinalles de l’enllaç i així anireu agafant idees. Clica la imatge

Pautes per  elaborar l’ endevinalla:

  1. A partir de la descripció dels trets característics de l’objecte a endevinar. Tries un objecte, animal, fruita,…. I t’apuntes les seves característiques.

Per exemple:

EL SOL: és rodó, daurat, està al cel, brilla, dóna escalfor, de nit no el veiem, neix per l’est i mor per l’oest,….. 

  1. Fes  comparacions amb altres objectes, formes o colors que tenen trets semblants i també les van apuntant.

EL SOL: és rodó com una pilota, dóna calor com una torxa, sembla una roda de foc, és com un plat daurat,…..

  1. A partir d’aquestes característiques i comparacions  podem elaborar l’endevinalla. Amb l’exemple anterior podríem fer aquestes endevinalles:

🙂 ➡ MATEMÀTIQUES

Practica la numeració. Fes aquestes dues fitxes per repassar la numeració. La primera és de descomposicions i aproximacions. La segona són sèries. Un cop acabat pots repassar els resultats utilitzant la calculadora. Pots imprimir els documents i escriure les respostes o bé ho pots fer tot en un full en blanc.

Números                                                                   Sèries

🙂 ➡ EDUCACIÓ FÍSICA

Ves a l’apartat d’educació física per veure les activitats d’aquesta setmana.

Dimarts, 19 de maig

🙂 ➡ MEDI

Com ja vas poder veure en el vídeo “Els tres tresors del planeta”, el nostre planeta és com és gràcies al seu clima. I els tres tresors (gel, mars i oceans i boscos i selves tropicals) ajuden a mantenir aquest clima per tal que les condicions de vida siguin òptimes.

Anem a iniciar un nou tema : El temps i el clima. Veurem la diferència entre temps i clima i altres aspectes que condicionen la vida al planeta.

Mira la presentació en Power Point a l’apartat de medi: El temps i el clima

Posa atenció en el que vas llegint i fes la següent activitat:   fitxa1

🙂 ➡ CASTELLÀ

Aquí tienes una lectura de castellano. Se titula: Y si nos quitaran la primavera

Léela con atención y responde las preguntas de comprensión lectora. Las puedes responder directamente en el editor de textos del ordenador o bien las puedes responder a mano. 

Y si nos quitaran la primavera

Y si nos quitaran la primavera (word per editar)

Dimecres, 20 de maig

🙂 ➡ ANGLÈS

A l’apartat d’anglès hi trobaràs noves propostes.

🙂 ➡ MATEMÀTIQUES

Com has vist al Power Point de medi sobre el temps i el clima, per saber la quantitat d’aigua que cau quan plou utilitzem el pluviòmetre. Aquesta quantitat d’aigua es mesura en litres. El litre és la principal unitat de mesura de la capacitat. Anem a veure les mesures de capacitat. Fixa’t bé en els quadres d’informació:

Ara resol les següents activitats:

Fitxa 1                Fitxa 2

🙂 ➡ VIDEOTRUCADA

Recordeu que avui tenim la videotrucada!

Dijous, 21 de maig

🙂 ➡ CATALÀ

Has sentit a parlar d’en Robinson Crusoe?

Robinson Crusoe és el títol d’un llibre que  explica les aventures d’un jove anglès que se salva d’una tempesta al mar i va a parar a una illa deserta, perduda enmig de l’oceà, on viurà 28 anys.

En la fitxa següent trobaràs un petit fragment del llibre. Llegeix la lectura i fes les activitats proposades.

Comprensió lectora Robinson

Comprensió lectora Robinson (per editar)

🙂 ➡ MEDI

Interpretem el mapa del temps.

El Meteocat és un servei d’observació i predicció del temps que tenim a Catalunya. Clica la imatge i veuràs la predicció general d’avui a Catalunya.

Si amplies una mica el mapa veuràs que et surten uns nombres en un quadre vermell i uns nombres en color blau a cada comarca. El enquadrats en vermell corresponen a la temperatura màxima que hi ha hagut al llarg del dia i el enquadrats en color blau corresponen a la temperatura mínima, o sigui la temperatura més baixa al llarg del dia.

Els símbols que pots observar al mapa tenen un significat. En el següent enllaç trobaràs la llegenda dels símbols, és a dir, el que signifiquen.

Llegenda de símbols:

https://www.meteo.cat/prediccio/llegenda

Observa bé el mapa i fes la següent activitat:

interpretem un mapa

interpretem un mapa (per editar)

 

Divendres, 22 de maig

🙂  ➡ CASTELLÀ

Realizamos un repaso sobre sonidos que a veces nos confunden. Son las letras “c” o “z” y las palabras que llevan la letra “c” o “cc”.

Si no puedes imprimir las fichas o puedes copiar las respuestas en una hoja en blanco.

Ficha 1                                           Ficha 2

🙂 ➡ MÚSICA I EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Com bé saps ara mateix estem a la primavera. És per això que us proposem que escolteu la següent cançó.

És un concert de Vivaldi que forma part de la seva obra anomenada “Les quatre estacions”. Vivaldi va ser un gran violinista i un dels compositors més importants de la història.

Ara que has vist i escoltat aquest fragment que tracta sobre la primavera fes una composició o un mosaic. Com que ja podem sortir al carrer de forma organitzada us proposem que agafeu flors i feu una “obra” ben bonica i primaverenca. Podeu enganxar les flors en un paper i decorar-lo de la manera que vulgueu: les podeu pintar, fer formes divertides, enganxar-hi material reciclat, … Un cop fet ens envieu una foto.

Us deixem un possible exemple:

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Setmana de l’11 al 15 de maig

Hola nens i nenes de quart,

Primer de tot, us volem felicitar a tots i totes per les fantàstiques maquetes del Sistema Solar que heu realitzat. Aquí en teniu el recull:  Maquetes Sistema Solar

Us presentem les noves propostes d’activitats per aquesta setmana. Trobareu activitats relacionades amb tenir cura del nostre planeta  així com altres activitats per reforçar continguts de diferents àrees. Recordar-vos també que podeu anar a l’apartat Enllaços a activitats d’aquest bloc on hi ha activitats de diferents tipus (numeració, càlcul, trencaclosques, escacs,…) .

Que tingueu una bona setmana !

Dilluns, 11 de maig

 😀 ➡ CATALÀ

Comencem la setmana repassant els signes de puntuació.

Tenint en compte aquestes normes sobre els signes de puntuació fes les dues activitats següents:

signes de puntuació-1        signes de puntuació-2

RECORDA: Sempre que escriguis un text cal que revisis els signes de puntuació.

 
 😀 ➡ MATEMÀTIQUES

Practica les operacions. Copia en un full les següents operacions, col·loca correctament les xifres i calcula. Pots revisar el resultat de les teves operacions amb la calculadora.

Operacions

 😀 ➡ EDUCACIÓ FÍSICA

Ves a l’apartat d’educació física per veure les activitats d’aquesta setmana.

 Dimarts, 12 de maig

 😀 ➡ MEDI

Cada any van a parar al mar 8 milions de tones de plàstics, i moltes d’aquestes deixalles triguen molts anys a descompondre’s. La contaminació de plàstics és un gran problema per al medi ambient i cal combatre’l entre tots. Si no fem alguna cosa per solucionar-ho a l’any 2.050 al mar hi haurà més plàstics que peixos.

Animals com els dofins, balenes, tortugues marines, taurons, ratlles o foques són ferits o moren per la ingestió de deixalles marines o per quedar-se atrapats en elles.

Observa aquest vídeo sobre el problema dels plàstics:

Un cop hagis mirat el vídeo, investiga i completa aquest quadre :

descomposiciómaterials (pdf)           descomposiciómaterials (word per editar)

Ara fes un dibuix ben bonic que porti per títol: Un mar net ple de vida.

LES TRES R PODEN CANVIAR EL MÓN

Ja sabeu que és molt important Reciclar però també és molt important Reduir i Reutilitzar.  Mira el següent vídeo per adonar-te de la importància de les tres erres:

 😀 ➡ CASTELLÀ

El reciclaje es una actividad muy importante que ayuda a conservar el medio ambiente y cuidar nuestro planeta. Observa el siguiente video donde explica como reciclar correctamente. 

A partir del vídeo completa el siguiente cuadro de la siguiente ficha.

reciclar                                               reciclar (word para editar)

➡ Si aneu a l’ enllaç següent trobareu el Joc del reciclatge que us ajudarà a aprendre a reciclar millor:

http://www.arc.cat/ca/publicacions/exe/reciclatge/

😀 ➡

ATENCIÓ: Nou repte d’escola per aquesta setmana

  12 de maig Dia mundial de la infermeria

 

 Dimecres, 13 de maig

 😀 ➡ ANGLÈS

A l’apartat d’anglès hi trobaràs noves propostes.

😀 ➡ MATES

El vídeo del problema dels plàstics al mar ens comenta que cada any van a parar al mar 8 milions de tones de plàstics. La tona és una unitat de mesura de massa. Una tona són mil quilos. Anem a veure les unitats de mesura de massa

La principal unitat de mesura de la massa és el quilo (Kg). Observa:

Aquí tenim les altres unitats de mesura. El canvi d’una unitat a una altra funciona igual que en les mesures de longitud que ja vam repassar.

Un cop hagis llegit bé els quadres anteriors fes les fitxes següents:

Fitxa1            Fitxa2

Clica el següent enllaç i mitjançant un joc podràs practicar a equilibrar pesos en una balança.

https://www.cokitos.com/pesos-y-balanza/play/

 Dijous, 14 de maig

 😀 ➡ CATALÀ

Comença mirant aquests vídeos sobre el canvi climàtic i el reciclatge. Veuràs la importància que tenim els humans en la conservació del nostre propi planeta. 

Reciclatge:

Ara escriu un text (amb un mínim de 10 línies). El títol del text ha de ser: Com puc ajudar el planeta?

Pensa en coses que pots fer tu per millorar el planeta, el consum responsable, el reciclatge, la reducció de residus… Tingues en compte que els vídeos anteriors t’ajudaran a tenir idees.

 😀 ➡ EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Fem una manualitat per veure com podem reciclar i ajudar nosaltres mateixos a tenir cura del planeta. Com? Reaprofitant alguna cosa que tinguem per casa i que llençaries. 

Has d’agafar materials de residus (ampolles, tetrabriks, rotllos de cartró, revistes, càpsules de cafè, oueres…) i objectes que han quedat arraconats i que estem a punt de llençar (poden ser joguines, roba o qualsevol altre objecte).

A partir d’aquests materials intenta buscar-hi una utilitat diferent i ens envies una foto! Pensa que hi ha moltes coses i pot ser divertit!

Tens temps a enviar-ho fins el proper dia 22 de maig.

Us deixem alguna pàgina amb idees que us puguin ajudar a ser creatius:

https://www.pinterest.es/emeprohens/amb-material-reciclat/

https://www.manualidadesinfantiles.org/como-hacer/manualidades-recicladas

😀 ➡ MEDI

T’agradaria conèixer més sobre el sistema solar? Aquí tens un Sistema Solar interactiu molt divertit per descobrir coses que no sabem! És molt xulo!

https://regalosparacientificos.com/ideas/sistema-solar-interactivo/

Per acabar el tema del Sistema Solar fes el següent qüestionari. (Abans de fer-lo torna a fer un repàs al tema del llibre.) Tens temps d’omplir el qüestionari fins el dia 21 de maig.

Qüestionari Sistema Solar

 Divendres, 15 de maig

😀 ➡ MATEMÀTIQUES

Continuem practicant amb les unitats de mesura de massa.

Ja vas jugar al joc d’equilibrar la balança? Doncs, ara et proposem que facis pràctiques de mesura de pes amb alguna balança que tinguis a casa. Agafes objectes, menjars, joguines,… ,les peses i compares els pesos ( Veuràs que el pes no té a veure amb la mida del objecte).

Fes les següents fitxes:

Fitxa3            Fitxa4

 😀 ➡ VALORS

Mira el següent vídeo. És un curtmetratge que tracta un valor molt important.

Ara copia en un full aquestes preguntes i respon:

  1. Fes un resum del curtmetratge amb les teves pròpies paraules.
  2. Explica què creus que intenta explicar el vídeo. Quin valor hi veus? Per què?
  3. Posa un exemple d’alguna cosa que facis tu en el teu dia a dia i que expliqui aquest valor que hem vist al vídeo. 
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Setmana del 4 al 8 de maig

Hola nens i nenes!

Comencem una nova setmana confinats però penseu que ja queda una setmana menys per poder-nos veure! Segur que ara que podeu sortir al carrer esteu una mica més animats.

En les activitats d’aquesta setmana començarem a veure el nostre planeta: el Planeta Terra. Al mateix temps farem un repàs d’aspectes matemàtics i de llengua que cal anar mantenint.

Per últim farem unes activitats sobre l’excursió que hauriem fet aquesta setmana a Montserrat.

Us presentem la planificació setmanal.

Dilluns, 4 de maig

🙂 ➡  CATALÀ

Pensa quin és el teu menjar preferit, explica els ingredients necessaris i elabora la recepta. Pots utilitzar la fitxa que trobaràs a continuació o bé fer-ho en un full.

Recepta català (word per editar)

Recepta català

🙂 ➡  EDUCACIÓ FÍSICA

A l’apartat d’Educació Física hi trobaràs noves propostes.

🙂 ➡  MATEMÀTIQUES

Fem una mica de repàs de les fraccions. A continuació pots veure un dibuix on hi ha una mica de resum. Recorda que ja les hem treballat.

Fraccions-Mates

Ara et deixem 3 fitxes de fraccions. Recorda que pots imprimir la fitxa o pots copiar les preguntes i respostes en un full.

Fraccions                     Fracció d’un nombre                  Comparació fraccions

Dimarts, 5 de maig

🙂 ➡ LENGUA CASTELLANA

Escribe una historia llena de imaginación, siguiendo un orden para que tenga sentido. Solo tienes que seguir las instrucciones:

  1. Necesitas un dado.

Coge un dado que tengas en casa. También tienes la opción de utilizar el dado online: https://dado.online/

  1. Tira el dado una vez para cada paso y escribe en una tabla el resultado que te ha salido en cada tirada:

Aquí tienes un ejemplo:

Tirada 1 – Personaje: PILOTO DE AVIÓN

Tirada 2 Cómo es el personaje? EGOISTA

Tirada 3 Qué le sucede al personaje? HA PERDIDO LA MEMORIA

Tirada 4 Dónde sucede la historia? SELVA

Tirada 5 Cuándo sucede la historia? HACE 10 AÑOS

  1. Ahora escribe una historia con todo lo que te ha salido al tirar los dados. Tienes que hacer un mínimo de 10 líneas. Recuerda tener una buena presentación.

🙂 ➡ MEDI

Mira aquest vídeo sobre els asteroides:

Ara repassem algunes coses que hem après i contesta les preguntes 1, 2  i 4 de les pàgines 142-143 del llibre de medi.  Preguntes 1 i 2        Pregunta 4

Dimecres, 6 de maig

🙂 ➡ ANGLÈS

A l’apartat d’anglès hi trobaràs noves propostes.

🙂 ➡ MATEMÀTIQUES

El dilluns vas escriure una recepta de cuina. Per portar a la pràctica una recepta necessitem uns ingredients que haurem d’anar a comprar. És important fixar-nos amb els preus per saber quan ens pot costar cada recepta. 

Aquí tens un fullet de propaganda, observa bé tots els preus i contesta les preguntes. Fixa’t que els preus tenen decimals.

Fullet de propaganda
RECORDA: Per sumar i restar nombres decimals s’han de col·locar de manera que les comes estiguin a sota de les comes.

Dijous, 7 de maig

🙂 ➡ LENGUA CASTELLANA

Realizaremos un poco de repaso de los prefijos y sufijos. Para recordarlo puedes mirar el siguiente dibujo:

Ahora te dejamos una ficha con prefijos y sufijos. Puedes imprimir la ficha o copiar las respuestas en una hoja.

Prefijos y sufijos

🙂 ➡ MEDI

El Planeta Terra

Mira el següent vídeo : Els tres grans tresors del nostre planeta.

Quan hagis mirat el vídeo respon:

  1. Quins són els tres grans tresors del nostre planeta ?
  2. Quina quantitat d’aigua (fracció) cobreix el nostre planeta?
  3. On hi ha selves tropicals?
  4. Per què està en perill l’Amazònia?
Divendres, 8 de maig

🙂 ➡ CATALÀ

Ja hem vist els tres gran tresors del nostre planeta que cal conservar i protegir. 

A Catalunya també tenim grans tresors. Són bonics espais naturals  que hem de respectar i protegir, es denominen Parcs Naturals. Un d’ells és el Parc Natural del Massís de Montserrat.

Avui, 8 de maig,  havíem d’anar-hi d’excursió.  Teníem previst pujar amb el tren cremallera fins a Montserrat, després pujar amb el funicular de Sant Joan i baixar a peu. No ha pogut ser però volem que a través de les activitats pugueu conèixer una mica més aquest entorn tan bonic.

Mira aquests vídeos de Montserrat.

  • Parc Natural de Montserrat

  • Cremallera i funicular de Montserrat

Llegeix aquestes lectures sobre Montserrat i contesta les preguntes.

Montserrat (pdf)                              Montserrat (word per si vols respondre amb ordinador)

Per a buscar les paraules al diccionari pots utilitzar :

http://www.dicdidac.cat/

🙂 ➡ MATEMÀTIQUES

Consulta la tarifa de preus per fer un viatge amb el cremallera de Montserrat aquí:

https://www.cremallerademontserrat.cat/cremallera/horaris-tarifes/

Ara resol els següents problemes:

Problemes tarifa bitllets

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Setmana del 27 al 30 d’abril

Hola nens i nenes!

Comencem una nova setmana confinats però estem molts contents que ja pugueu sortir una estoneta al carrer. En les activitats d’aquesta setmana continuarem  endinsant-nos en el món del Sistema Solar però a la vegada farem un repàs d’aspectes matemàtics i ortogràfics que cal anar mantenint.

Us presentem també la planificació setmanal.

m

.

Dilluns, 27 d’abril

😀 ➡ CATALÀ

Aquí tens una lectura de català. Es titula: El cometa Halley. Llegeix-la atentament i contesta les preguntes de comprensió lectora. Ja saps que pots respondre les preguntes amb l’editor de text de l’ordinador o bé les pots respondre a mà.

El cometa Halley

El cometa Halley (word per editar)

😀 ➡ EDUCACIÓ FÍSICA

A l’apartat d’Educació Física hi trobaràs noves propostes .

😀 ➡ MATEMÀTIQUES

Anem a repassar una mica la numeració. 

Aquí tens un full amb els exercicis  Numeració  El pots imprimir o fer els exercicis en un full.

També tens la possibilitat de fer-lo directament a l’ordinador clicant Numeració . Quan acabis te’l pots autocorregir. Cliques “acabat” i després “Comprovar les meves respostes”.

Comprova les errades que has fet, si n’has fet moltes, torna’l a fer. 

*Pots repassar numeració amb les activitats clic que tenim a l’àrea d’Enllaços a activitats : Numeració 

Dimarts, 28 d’abril

😀 ➡ LENGUA CASTELLANA

Escucha con atención esta pequeña lectura y haz el dictado.

Primero prepárala siguiendo las actividades de la siguiente ficha:

Preparación dictado

Preparación dictado (word per editar)

Después sigue el dictado y escríbelo en una hoja.

😀 ➡MEDI

Fem una maqueta.

Et proposem construir una maqueta del planetes del Sistema Solar.  Pots utilitzar material que tinguis per casa . Pots utilitzar plastilina, fang, boles de paper de diari, de paper de plata, cercles retallats de cartró, papers de colors, globus, taps, botons, llana, filferrro, fil, palets, pintura, …..

Si fas una recerca al Google i poses “maqueta planetes” veuràs moltes imatges que et poden donar idees per a fer la teva fantàstica maqueta!!!. Aquí en tens algunes:

Imágenes del Sistema Solar para niños » Planetas, Maquetas, para ...    IMG_9848 | Blog del CEP Tenerife Sur  Sistema solar en 3D

              El Sistema solar en plastelina    No hay ninguna descripción de la foto disponible.

Quan acabis de fer-la omple aquesta fitxa Valoració maqueta

La data màxima d’entrega d’aquesta activitat és el 8 de maig.

 😀 ➡ Recorda que vam dir que anessis llegint el tema 7 del llibre de medi: El sistema solar. Hi ha moltes coses interessants. Els nens i nenes que no tenen el llibre poden obrir el següent document El sistema solar (part 1)   El sistema solar (part 2)

Dimecres, 29 d’abril

😀 ➡ ANGLÈS

A l’apartat d’anglès hi trobaràs noves propostes.

😀 ➡ MATEMÀTIQUES

Fem una mica de repàs a les taules de multiplicar. Recorda que és important que les sàpigues totes de memòria. Per això és important que les repassis bé.

Taules de multiplicar

Ara et deixem unes fitxes de multiplicacions i divisions. Copia totes les preguntes en un full en blanc o un full de llibreta i les repons allà. Així també tens cura de la importància que té la col·locació dels nombres i la presentació de qualsevol tipus de treball. També pots fer les comprovacions de les divisions fent la prova.

multiplicacions          divisions (1)          divisions(2)

 Dijous, 30 d’abril

 😀 ➡ CATALÀ

Anem a repassar l’ortografia de  la j/g. Recordem com s’escriu el so de Júpiter.

Ara fes la següent activitat per practicar l’escriptura d’aquest so.

Fitxa ortografia j/g

Pots continuar practicant l’escriptura d’aquest so amb l’activitat que tenim a l’apartat “Enllaços a activitats”  que es titula “Aventura’t amb l’ortografia

😀 ➡ MEDI

La Lluna és l’únic satèl·lit natural de la Terra. Saps que no sempre veiem la lluna de la mateixa manera. Mira aquests dos vídeos sobre la lluna i algunes curiositats.

Ara en un full dibuixa les 4 fases de la lluna i posa el nom de cada fase sota.

Si tens la possibilitat des de casa teva d’observar la lluna, pensa en quina fase es troba.

😀 ➡ Recorda de fer la graella d’activitats i marca les que has fet.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BONA DIADA DE SANT JORDI

Amb aquestes fantàstiques poesies i roses que han elaborat els alumnes de 4t al llarg d’aquesta setmana. us desitgem una FELIÇ DIADA DE SANT JORDI !! 

Clica les imatges per a veure els àlbums de poesies, àudios i vídeos:

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Setmana del 20 al 24 d’abril

Bon dia,  nens i nenes!

Esperem que tots i totes estigueu molt bé!

Aquesta setmana comencem una nova manera de presentar les activitats al blog.

El dilluns de cada setmana, al blog, trobareu les propostes per tota la setmana tot i que seran presentades per dies. Les podeu anar fent en funció de com us pugueu organitzar el temps.

Dir-vos que a les pestanyes de dalt del blog hi trobareu una pestanya on hi ha recollides les activitats proposades durant el 3r trimestre. També hi ha les pestanyes d’Ed. Física i d’anglès amb les propostes d’activitats setmanals. Al final hi ha un apartat d’orientacions a les famílies, en la que els vostres pares i mares poden trobar consells per ajudar a gestionar aquests dies de confinament amb els infants a casa.

Una de les activitats de cada setmana serà elaborar una graella, a mà i amb el regle, per ajudar-vos a controlar quines activitats heu fet i quines us queden pendents de realitzar.

Per facilitar-vos l’enviament dels treballs realitzats, no cal que els envieu un a un, podeu intentar agrupar les fotos en un mateix correu, i no cal enviar-les cada vegada que acabeu una activitat, el temps no compta.

Dilluns, 20 d’abril

 😀 ➡ Encetem la setmana de Sant Jordi amb la lectura d’una poesia d’en Miquel Martí i Pol que es titula ABRIL. Llegiu-la a poc a poc intentant entendre el seu contingut. Després intenteu practicar amb entonació la lectura del poema. També el podríeu memoritzar per recitar-lo davant la família el dia de Sant Jordi.

😀 ➡ Ara prova tu de fer d’escriptor /a. Escriu un poema. Pots fer 8 versos (línies). Fas dues estrofes amb 4 versos cada una. Però si te’n surten més, endavant ! Pots fer-lo de la temàtica que estem treballant aquests dies: sobre planetes, estrelles, la lluna….

Intenta que almenys alguns versos rimin. Et pot ajudar aquesta web https://www.rimador.net/index-ca.php , és un cercador de rimes.

Primer l’escrius en brut i quan ja el tinguis a punt el passes a net (a mà amb pauta o a l’ordinador). Després el decores amb dibuixos. Fes un títol ben bonic. Ens l’envies i farem un àlbum de poemes per Sant Jordi ! (darrer dia per enviar-lo dimecres,21). No t’oblidis de posar el teu nom al final del poema.


 😀 ➡ Saps que els planetes van girant al voltant del Sol. Cómo se mueve el Sol y la Vía Láctea en el Universo? Investiga quant tarda cada planeta a donar la volta al Sol i  contesta:

  1. Quins planetes tarden menys d’un any donar la volta al Sol?
  2. Quin planeta tarda quasi 12 anys ?
  3. Quins planetes tarden més de 80 anys?
  4. I la Terra, quant tarda?

Dimarts, 21 d’abril

😀 ➡ Llegeix aquest fragment del Petit Prìncep, on  el petit príncep descobreix que la seva rosa no és l’única de l’univers, que existeixen moltes més roses al món. El Petit Príncep
En algun moment també pots escoltar  l’àudio del conte. És molt bonic, dura uns 40 minuts.

😀 ➡ Escriu un petit text: Imagina que ets com el Petit Príncep i vols anar a visitar algun planeta. A quin planeta t’agradaria anar?,  què t’agradaria trobar-hi?, què explicaries del nostre planeta?…..

😀 ➡ Per Sant Jordi,  UNA ROSA !!!!

Animeu – vos a fer roses úniques i originals !!!Rosa Roja PNG transparente - StickPNG

Les podeu dibuixar, pintar, fer-les amb papers, cartrons, embolcalls, oueres, … o aprofitant tota mena de materials que tenim per casa: tovallons de paper, mocadors, mitjons,…fins i tot calces o calçotets.

Aquí podeu trobar alguna idea, però segur que les vostres seran millors. Feu una foto i envieu-la al correu (darrer dia per enviar-la dimecres, 22).

https://www.pinterest.es/rmescan/roses-de-sant-jordi/

 Dimecres, 22 d’abril

MÚSICA CLÁSICA PARA NIÑOS: Los Planetas de Gustav Holst - RZ100arte

😀  ➡ Fes una recerca per trobar alguna cançó que parli sobre algun dels planetes que formen part del Sistema Solar. Pot ser una cançó en català, castellà o anglès. 

Un cop l’hagis trobat agafes un full en blanc (o de llibreta) i l’escrius tota sencera (ull amb les faltes d’ortografia). Si hi ha alguna paraula que no entens la pots buscar en diccionaris. Si no ho pots demanar a casa o a nosaltres mitjançant el correu electrònic. 

Després gira el full i darrera hi dibuixes i pintes el planeta del que parla la cançó. Intenta que sigui el més real possible tant el dibuix com la forma de pintar-lo. Pots pintar amb el que vulguis: colors, retoladors, …

😀 ➡ Un cop feta la TASCA 1 del dilluns hauràs fet un poema que tu mateix/a hauràs inventat. Recorda que aquest poema ha de tenir un títol ben bonic i un mínim de 8 versos. A classe ja hem treballat els poemes així que segur que seran molt originals i divertits.

Download Microphone Icon On Iphone - Micro Icon Png PNG Image with ...Ara agafa el telèfon mòbil d’algun familiar, l’ordinador, la tablet o el que sigui més còmode i fàcil per tu i et graves recitant el poema que tu mateix hagis fet.

Un cop l’hagis gravat, escolta que se senti bé, que tingui una bona entonació i unes rimes boniques.

Ara ja ens el pots enviar per correu electrònic. Per Sant Jordi farem un recull de poemes i roses que ens haureu anat enviant i els podreu veure tots. Serà per fer la Diada una mica més bonica!

Ànims i no tinguis vergonya!

 Dijous, 23 d’abril  DIADA DE SANT JORDI

Avui és Sant Jordi!!! És un dia molt bonic i especial per a tothom. Aquest any serà una mica estrany ja que el passarem separats, no el podrem celebrar com de costum i haurem de fer-ho tot des de casa. Però no el podem deixar de celebrar!

És per això que hem fet un recull dels poemes i les roses que ens heu anat enviant. Cliqueu la rosa que teniu a continuació i els podreu veure tots! Que divertit!

Iconos de Rosa - 3,748 iconos vectoriales gratis

😀 ➡ Us portem un joc. Un joc molt divertit sobre la llegenda de Sant Jordi. Si cliqueu la imatge podreu jugar i aprendre.

El joc consisteix en posar el vostre nom i contestar 10 preguntes sobre la Llegenda. Si les contesteu bé obtindreu un premi. Aquest premi serà un punt de llibre personalitzat on sortirà el vostre nom. És molt xulo.

Pots imprimir el punt de llibre que surti com a premi i el pots retallar. Un cop retallat et pots atrevir a forrar-lo per tal de que sigui més valent i no es trenqui quan l’utilitzis.

Us animeu també a fer-ne algun pels vostres familiars? En comptes de posar el vostre nom, podeu posar el seu nom i els hi podeu regalar. Segur que estaran molt contents!

😀 ➡ Recordem la llegenda de Sant Jordi: Llegeix aquesta bonica llegenda La-llegenda-de-Sant-Jordi

😀 ➡ Fem un experiment per aprendre un dels moviments que fan els planetes al voltant del sol. El moviment de translació. Ho farem a partir d’un joc! T’animes?

Abans fes una ullada a aquest vídeo sobre el moviment de la Terra.

Anem a investigar!

Només necessites:

  • L’ajuda d’algun familiar.
  • 1 pal (pot ser d’escombra o algun pal que pugui servir per girar al seu voltant.
  • 1 corda, fil, cordó de sabata, etc que medeixi aproximadament 1 metre.
  • 1 corda, fil, cordó de sabata lligat, etc que medeixi 2 metres o més.
  1. Treballeu en parelles. Cada un lligarà la seva corda al voltant del pal que està clavat a terra (o lligat a una cadira, taula o on pugueu). No lligueu la corda massa estreta, de manera que pugui girar si et mous. La corda més llarga l’heu de lligar més amunt que l’altra.
  2. El pal representa el Sol, la corda curta marcarà l’òrbita d’un planeta interior i la corda llarga representa l’òrbita d’un planeta exterior.
  3. Cada un de vosaltres agafa l’extrem d’una de les cordes, es separa del pal fins que la corda tibi i comença a girar. Camineu els dos a la mateixa velocitat i mireu què passa.

Per últim agafeu un full i contesteu a les següents preguntes:

  1. Si camineu a la mateixa velocitat quin és el planeta que tarda menys a donar la volta? El més proper al sol o el més llunyà? Per què?
  2. A partir de la resposta a la pregunta anterior: ordeneu els planetes del sistema solar de menys a més segons el que tarden a donar la volta al sol. Recorda que ja vas investigar quants dies o anys tardaven alguns planetes.

 

Divendres, 24 d’abril

 😀 ➡ Continuem investigant sobre els planetes. Fes una recerca per trobar el diàmetre de cada un dels 8 planetes del Sistema Solar. 

Recorda: El diàmetre d’un cercle és una recta qualsevol que passa pel centre i que acaba en ambdues direccions en la circumferència del cercle. 

 

Fes una llista anotant els Km de diàmetre de cada planeta.

Ara farem un gràfic de barres amb els diàmetres de cada planeta.

Agafa un full, regle i llapis. Dibuixa una recta vertical d’uns 28 cm (marcarà els Km) i una horitzontal d’uns 18 cm (marcarà els planetes). Veuràs que quasi t’ocupa tot el full. Després marca unes ratlletes cada 2 cm tant en vertical com en horitzontal. A dalt , a l’esquerra de la línia vertical has d’escriure Km i al final de la línia horitzontal has d’escriure PLANETES. A cada marca verticals escriuràs els km de 10.000 en 10.000. I a les marques horitzontals els noms de cada planeta per ordre de proximitat al Sol.

T’ha de quedar , més o menys, com aquest model. gràfic diàmetre planetes

Ara ja pots anar situant les barres de cada planeta aproximadament segons el seu diàmetre i després les pintes.

Darrera del full fes les següents activitats:

a)Observa el gràfic i ordena els planetes de més gran a més petit.

b) Ara ordena les xifres dels km també de més gran a més petita. No t’oblidis de posar el signe corresponent entre les xifres. 

c) Finalment arrodoneix aquestes xifres al miler més pròxim.

Quan hagis acabat l’activitat l’envies al correu.

😀 ➡ TASCA DE FINAL DE SETMANA: Recorda de fer la graella de la setmana amb les activitats que has fet.

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats 17 d’abril

Bon dia !

Us volem comentar que les activitats que anem posant les podeu anar fent quan vulgueu, segons la vostra organització. No us preocupeu si no feu o no heu pogut fer algunes activitats. Les podeu fer algun altre dia. Per tal que tingueu clar les activitats que aneu fent us proposem elaborar una graella on pugueu marcar les activitats realitzades d’aquesta setmana. Feu-la a mà, amb regle ( així practiqueu amb el regle). En feu una cada setmana i aneu marcant les activitats que feu.

A tall d’exemple us presentem la graella d’activitats proposades abans de Setmana Santa, la podeu omplir fent un tic a les activitats que hàgiu fet.AUTOCONTROL 

Comprensión lectora: Aquí tienes una lectura en lengua castellana. Se titula: Cometas, asteroides y meteoritos. Léela detenidamente y contesta las preguntas de comprensión lectora. Ya sabes que puedes contestar las preguntas con el editor del ordenador o puedes contestar a mano.

comprensión lectora universo (pdf)

comprensión lectora universo (word, para descargar y editarlo)

Medi: Podeu començar a llegir el tema 7: El sistema Solar del llibre de medi. Aneu llegint un apartat cada dia.

Música: Podeu cantar aquesta cançó i practicareu la lectura en castellà. És una cançó de la Rozalén que es titula Vivir i ens dóna molta força i ens pot ajudar a superar aquests moments.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats de matemàtiques i d’anglès

Bon dia a tothom!!

Avui farem una mica de repàs del darrer tema treballat a matemàtiques. Recorda:

Et proposem realitzar aquestes tres activitats. Si disposes d’impressora podràs resoldre-les en la mateixa fitxa, si no, vas escrivint les respostes en un full.Fitxa 1   Fitxa 2    fitxa planol

Un cop hagis acabat les fitxes pots mesurar la teva habitació .  Comptes els pams que fa cada paret de la teva habitació, llavors mesures el teu pam amb el regle i multipliques aquesta mesura pels pams de cada paret. Després si tens una cinta mètrica o un regle llarg pots comprovar aquests resultats. Finalment  dibuixes el plànol de la teva habitació en un full. Pots dibuixar els mobles també (com si te’ls miressis des de dalt). Recorda d’utilitzar el regle. Ho fas amb el llapis i després ho ressegueixes amb retolador. Escriu les mides de cada paret amb la unitat de mesura al costat. Ens pots enviar la foto del teu plànol al correu.

I ara anem a espavilar la ment. A veure si ets bon observador i  endevines les 5 respostes.  Ves passant les pàgines. Apunta les respostes en un full, demà sabràs la solució !

Mira l’apartat d’anglès, hi ha noves propostes !!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari