TRIA EL TEU CLASSROOM

ONDINA

El dia 4 de novembre els alumnes de cicle mitjà hem anat a veure l’espectacle titulat “ONDINA”.  És un conte musicat i a la vegada teatralitzat. El grup Les Anxovetes entre havanera i havanera expliquen la història de tres germanes que vivien a la muntanya i enyoraven el mar. Finalment segueixen la crida de les ondines i…. , si els hi demaneu,  l’acabament del conte us l’explicaran els infants que l’han vist.

Colònies a Cambrils “La Marinada”

Els dies 24, 25 i 26 d’octubre vam anar de colònies a Cambrils. Allà vàrem descobrir un entorn diferent al nostre.

Un poble mariner i turístic a la vegada. Un port molt bonic on hi conviuen embarcacions dels  pescadors i altres de lleure.  Vàrem poder veure l’arribada del vaixells de pesca i el peix recent pescat amb les barques dels pescadors.

Vam gaudir d’una passejada en un catamarà molt gran i bonic i vam descobrir llocs importants d’aquesta vila de la Costa Daurada. Van ser uns dies de convivència amb els nostres companys i companyes de classe.

Si voleu veure més imatges,  ho podreu fer a la web de l’escola, a l’apartat de Cicle Mitjà 4t.

Sense lluna

El divendres 7 d’octubre els alumnes de 4t vam anar a veure l’obra de teatre “Sense lluna” .

Des de la foscor poc a poc anava encenen les estrelles amb els platerets. Intentava encendre la lluna , però no podia.

Va aparèixer un mussol perquè és un animal de nit. El mussol anava d’un lloc a l’altre i la cantant l’intentava atrapar. També li va ensenyar les notes de música.

Va tocar diferents instruments musicals com el  bol tibetà, el salteri, handpan, metal·lòfon, els picarols, el pandero, el reclam d’ocells.

La lluna estava il·luminada de diferents formes perquè ens recordava les fases de la lluna.

També va fer música buidant un gerro d’aigua i després amb un peu dins de l’aigua  va fer diferents ritmes acompanyats del handpan. L’aigua canviava de color.

Va aparèixer un altre animal de la nit , el llop. Tots dos es comunicàvem mitjançant els sons.

Un rellotge gegant de sorra ens va acompanyar durant tot l’espectacle.

La preciosa veu de la cantant va fer diferents sons i va cantar la cançó “La lluna, la pruna” acompanyada d’estrelles fugaces.

La Vinya i el vi

LA VINYA I EL VI

El dimarts 27 de setembre , els nens de quart vam anar a la Casa de la Culla a veure el procés d’elaboració del vi

” Ens van ensenyar com fer un empelt de Picapoll o Mandó per fer el cep resistent a la filoxera”

“Hem aixafat el raïm amb uns pals, hem fet most i l’hem tastat amb un porró”

” Per tenir un bon raïm les vinyes s’han de llaurar, podar i sulfatar.”