Bona entrada del mes de juny alumnes de 1r!
Aquesta setmana passem a la fase 2 del desconfinament i podrem estar més estona al carrer per poder retrobar-nos amb amics o familiars, sempre respectant, com ja sabeu, les mesures de seguretat.
Aquests dies els mestres de l’escola hem estat elaborant la Xarranca del confinament, quan la pengem a la pàgina de l’escola mireu-la perquè hi sortiu tots! A més a més, està quedant molt xula 😀
També hem elaborat un petit vídeo on podreu veure el resultat dels experiments i les seves conclusions de les serps negres, que ens vau fer arribar durant la setmana passada:
Aquesta setmana tornem a tenir aniversaris, i nosaltres estem contents de poder felicitar-los tot i que sigui des de casa. Tots els mestres de cicle inicial volem felicitar a en Pol Garcia de 1rB pel seu aniversari d’ahir 31 de maig i a la Laia Martínez de 1rA que el proper dia 6 de juny també farà anys. PER MOLTS ANYS!!!
ACTIVITATS AVALUABLES per aquesta setmana:
Com cada setmana, a continuació trobareu les propostes per aquesta primera setmana de juny.
- Per aquells alumnes que imparteixen l’assignatura de religió, l’Ana ens ha fet arribar aquesta activitat. Si no feu aquesta assignatura, podeu fer-la opcionalment. Es diu “el bon samarità”: Primer veieu el següent vídeo i després trobareu una activitat per treballar la història.
Video “bon samarità” https://youtu.be/bpkDItcmCl4 
- Activitat: Fer un dibuix de l’escena que més us hagi agradat. Sota del dibuix, heu de respondre a les següents preguntes:
Quin dels tres homes és una bona persona?
Com ajudes tu? Quines coses fas per ajudar a la teva família?
|
Avui és dilluns, 1 de juny. Ja hem acabat el mes de maig i és per això que anem a revisar la graella de control del temps on veu recollir les dades durant el mes passat: Ja us vam dir que els científics que estudien les dades del temps es diuen meteoròlegs, ells, a més de predir el temps que farà, estudien les dades que recullen, reflexionen sobre elles i treuen conclusions que els ajuden a aprendre per millorar les seves prediccions. Doncs recuperem la graella, si algú no ha pogut fer-la pot consultar les dades en una pàgina web. Observa, investiga i respon:
Si t’atreveixes pots fer un diagrama de barres, a l’eix horitzontal inferior es posen els números corresponents als dies del mes. A l’eix vertical es posen els números corresponents a les temperatures. Sobre cada número aixeques una línea tan alta com la temperatura que va fer aquell dia. Si vas recollir màximes i mínimes pots escollir entre representar només les màximes o bé sobre cada número fer una barra de color vermell per les màximes i una altra de diferent color per les mínimes.
ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES: AcTRIvitat 7. Els cucs de Fibonacci (1) Plantegem i comencem a pensar! Bmath (15 minuts diaris) |
| Avui és dimarts 2 de juny i us presentem una activitat de castellà per començar avui (tres etapes) i continuar dijous (dues etapes): l’aventura pirata!
Per tal de completar l’aventura i trobar el tresor, haurem d’anar seguint pas a pas tots els reptes que es trobaran els pirates. Ens podeu fer arribar les respostes en un full. Endavant!
Bmath (15 minuts diaris) |
| Avui dimecres 3 de juny us proposem activitats de català d’ordenar frases. Ens podeu enviar una, dues o les tres fitxes proposades, depenent de si ús en sortiu amb facilitat o si teniu dificultats per fer-les. Una pista, recordeu que sempre comencem una frase amb majúscula (lletra de pal) i que sempre l’acabem amb un punt. Som-hi!
Activitat 1: https://es.liveworksheets.com/da561172qj Activitat 2: https://es.liveworksheets.com/gl30193yr Activitat 3: https://es.liveworksheets.com/zi674201dq
ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES: AcTRIvitat 7. Els cucs de Fibonacci (2) Comprovem i seguim pensant! Bmath (15 minuts diaris) |
| Avui és dijous 4 i a continuació trobareu una activitat d’English!: Tongue Twisters! Us proposo un repte, intenteu dir aquests embarbussaments sense equivocar-vos, a veure si sou capaços!
ACTIVITAT DE CASTELLÀ: “l’aventura pirata!” segona part. ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES: Bmath (15 minuts diaris) Activitat optativa: Bmatheroes, 10a i última sessió: Com cada setmana, però aquest cop a les 7 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos! i, aquesta setmana, per ser la darrera, l’experiència serà impressionant… Al següent enllaç hi trobareu el material necessari per a fer l’experiment i podreu accedir al directe: https://drive.google.com/file/d/1nOdsJEVo4hAps1qNlxutn_T600UjR7Vm/view |
| Avui és divendres 5 i per acabar la setmana farem un experiment!!! La semana passada vam fer una experiència amb foc, aquesta setmana ho farem amb aigua.
ACTIVITAT DE CONEIXEMENT DEL MEDI-EXPERIMENTACIÓ: Aigua de colors viatgera. Per fer aquest experiment necessitarem:
Procés:
Objectiu:
Activitat per entregar: Envian’s, al correu del curs, les teves respostes a les preguntes següents:
Pots escollir respondre per escrit, amb un àudio o un vídeo. També ens pots enviar una foto de com ha acabat el teu experiment.
ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES: AcTRIvitat 7. Els cucs de Fibonacci (3). Reflexionem i anem més enllà! Bmath (15 minuts diaris) |


