7a setmana del 3r trimestre

Bon dia nenes i nens de 1r, com esteu? Esperem que tots molt bé. Comencem l’última setmana del mes de maig!

Ja hem vist a la videotrucada que feu bona cara. També ens hem adonat que us agraden molt les endevinalles! Recordeu que demà dimarts 26, en farem una altra i en aquesta farem un Bingo entre tota la classe!. Recordeu mirar l’horari de connexió que us vam fer arribar, ja que cada setmana canviarem d’horari i aquesta videotrucada serà a la tarda.

Avui trobareu un experiment per fer i us volíem comentar que la setmana vinent també us proposarem un altre experiment. En aquest experiment del dia 5 de juny, convindria que tinguéssiu colorant alimentari líquid de color: vermell, blau i groc a casa.

Aquesta setmana tenim un aniversari… divendres dia 29 fa anys la Gina de 1r B!,  tots els mestres del Cicle et volem desitjar:   MOOLTES FEEELICITATSSS GINA!!! 😀  😀  😀 

I ja per acabar, dir-vos que estem en un moment de canvi de fase, tot i que encara no sabem quines seran les noves directrius de cara al mes de juny. Quan tinguem més informació, us la farem arribar al més aviat possible.

A continuació trobareu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana que hem preparat els mestres. Recordeu, tal i com us vam recomenar, que teniu altres propostes de treball si ho necessiteu. 

PLANIFICACIÓ D’ACTIVITATS AVALUABLES:

DILLUNS, 25 

ACTIVITAT CONEIXEMENT DEL MEDI- EXPERIMENTACIÓ:

Serps negres
Avui és dilluns, 25 de maig. Per començar la setmana us proposem fer un experiment on farem ous i quan hi posem foc, observarem com d’aquests ous en neixen serps negres.

Consell: Per fer aquesta experiència és millor que busqueu un lloc ventilat i que el voltant estigui buit. Haureu d’encendre els ous; per acostar el llumí, l’encenedor o una espelma als ous és millor que demaneu ajuda a un adult (o germà/na gran).

Per aquest experiment necessitarem:

– 4 cullerades de sucre                       – un recipient petit 

– 1 cullerada de bicarbonat                 – un plat de vidre o ceràmica

– alcohol                                              – la part superior d’una ampolla

– sorra/gravilla                                     – una cullera.

– escuradents                                      – un encenedor o llumí, espelma

Procés:

  1. Posem la sorra al plat i la deixem a una banda
  2. Posem el sucre i el bicarbonat dins el recipient i barregem bé.
  3. Un cop barrejat, agafem la part superior de l’ampolla, hi posem la barreja, afegim una mica d’alcohol, ho remenem amb un escuradents i ho presionem perquè quedi més compacte.
  4. Agafem el plat amb la sorra, el ruixem tot amb alcohol perquè tingui més facilitat per cremar.
  5. Agafem la barreja, dins la part superior de l’ampolla, destapem i fem caure l’ou sobre la terra.
  6. Si voleu, amb la barreja que ens ha sobrat, podeu fer més ous de serp.
  7. Anem a un lloc on no hi hagi perill. Mullem amb una mica més d’alcohol i ja es pot acostar el foc als ous.

Moments de màgia: Ja podeu gaudir de l’espectacle, heu de tenir paciència i esperar que acabi la combustió; la cobra sortirà de l’ou…

Quan hagi acabat, esperem una mica a tocar-ho, que ja estigui fred. Com noteu la textura de la cobra?

Activitat per entregar:

  • Explica què ha passat, t’ha sortit?, com és la textura de la cobra quan s’ha refredat, a què s’assembla? què t’ha sorprès? t’ha agradat?. Envia’ns el teu escrit al correu de l’escola.
  • Si vols, pots enviar-nos també alguna imatge.

ACTIVITATS MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: polígons i daus(1). Plantegem i comencem a pensar! 

Bmath (15 minuts diaris)
Activitat optativa: 6a setmana concurs matemàtiques

 DIMARTS,   26 ACTIVITAT VALORS/LLENGUA: 

Avui volem parlar sobre la por. La por és un sentiment natural que tots coneixem i que tots en tenim. Per poder parlar bé sobre la por, volem que veieu aquest conte amb molta atenció:
Conte: El Petit Koala es Queda Sol.

A continuació trobareu dos formats per conèixer el conte: 

Per saber moltes més coses sobre la por, us recomenem veure el següent vídeo de l’ INFOK, Quina és la teva por? https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/infok-19052020/video/6043630/

Treball per entregar:
Envia’ns un text on ens expliquis:

  • les situacions on sents por,
  • què fas quan tens por
  • com la pots combatre? Quins recursos es poden utilitzar per calmar-se quan se sent por?

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 27 ACTIVITAT D’ANGLÈS

1r: My family! Entreu a la pestanya danglès per veure quina és l’activitat d’avui 🙂

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES: 

acTRIvitat 6 – QUELIs: polígons i daus (2) Comprovem i seguim pensant! 

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 28 Avui és 28 de maig. Dia Nacional de la Nutrició. Aquest any s’ha escollit el lema “Llegeix les etiquetes dels aliment”, amb la finalitat que escollim millor els productes alimentaris que comprem per aconseguir una alimentació més saludable. Sempre que menjeu un aliment, busqueu si porta una etiqueta i quins són els ingredients de que esta fet…us surprendeu!

ACTIVITAT DE MÚSICA/LLENGUA: Cantem aquesta cançó sobre els aliments. Qui vulgui ens pot ensenyar com canta aquesta cançó: La masovera (The Penguin)s:

https://www.youtube.com/watch?v=HjvHp6IO_ac&list=PLGNcVuvQ20nIB_jQ09bf-valjArODwwaO&index=1

Activitat: https://es.liveworksheets.com/tk627956my

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes: Com cada setmana, a les 6 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

L’enllaç per saber el material que necessitareu i per entrar a la sessió en directe és:

https://drive.google.com/file/d/1QxXTd0V0x1AqZfcO–OGhnHKx3JOhiMK/view

DIVENDRES, 29 ACTIVITAT CASTELLANO:
Canción de los días de la semana en castellano:

Y ahora practica con los días de la semana (recuerda que miércoles y sábado se  escriben con acento).

Los meses del año que sabéis en catalán, se escriben de forma parecida en castellano, fíjate bien para no cometer errores:Enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre.

En este enlace encontraréis la ficha que debéis hacer:
https://es.liveworksheets.com/yc206523xe

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: polígons i daus(3). Reflexionem i anem més enllà! 

Bmath (15 minuts diaris)

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *