SORTIDES

CAMINADA DIA DE L’ACTIVITAT FÍSICA AL CARRER

El dijous 19 d’abril, dintre del mes de l’activitat física al carrer, juntament amb la col·laboració de l’ajuntament, es va organitzar la caminada al voltant del terme de la Palma, Bovera i Flix. A banda de Mercè, Joel i Mateu, ens va acompanyar el tècnic de l’ajuntament, el Dani, que ens va fer de guia i ens va ser molt útil.

La caminada la vam dividir en dos parts: una per als de cicle mitjà, cicle superior i la Martina de cicle inicial. L’altra, per als d’educació infantil i el Nil d’inicial.

El recorregut dels primers va ser en el mateix ordre: pi de Cal pino, cova del Porrerano i coll de la Creu. Distància total d’uns 6 km més o menys.

Per altra banda, el dels més petits i petites: pi de Cal Pino, mas del Porrerano i coll de la Creu. Distància realitzada al voltant dels 3 km.

Al voltant de les 11 del matí, ja per separat, vam parar per a esmorzar.

Per finalitzar, vam tornar a l’escola abans de la 13.15.

PATIJOC CICLE INICIAL

El passat divendres 13 d’abril vam realitzar el Patijoc a Miravet. Participaven a la trobada els alumnes de cicle inicial de les escoles de la Ribera d’Ebre.

A les 10:00 hores va començar l’activitat, pròpiament dita. Els alumnes van passar pels diferents espais habilitats al camp de futbol per realitzar jocs populars i/o tradicionals. Aproximadament, cada 10 minuts, es canviava de joc. A cada espai hi havia un o dos monitors que eren alumnes de 4t d’ESO del Col·legi Sta. Teresa de Móra d’Ebre que s’encarregaven d’explicar el joc i vetllar pel bon funcionament del mateix.Els alumnes van participar a 18 jocs durant el matí. A mig matí vam parar per esmorzar i després vam continuar amb les diferents rotacions programades.A les 13:30 hores vam dinar dintre del mateix recinte.

A les 14.15 vam anar a fer una caminada per Miravet per poder sortir a l’exterior.A les 15:00 hores el presentador de la trobada ens va animar a ballar unes cançons, l’última va ser: “Em moc, m’agrada l’esport” que prèviament havia estat assajada a les diferents escoles.

A les 16:00 hores vam posar fi a la trobada i vam retornar a l’escola.

Tot i no poder celebrar-se a l’exterior per les males condicions climatològiques, vam passar un dia genial.

PATIJOC CICLE MITJÀ

El passat dijous 5 d’abril vam realitzar el Patijoc a Riba-roja. Participaven a la trobada els alumnes de cicle mitjà de les escoles de la Ribera d’Ebre.

A les 13:30 hores vam anar fins el poliesportiu per a dinar.

A les 15:00 hores el presentador de la trobada ens va animar a ballar unes cançons, l’última va ser: “Em moc, m’agrada l’esport”.

A les 16:00 hores es va acabar la trobada i vam tornar a l’escola.

SORTIDA DE LA ZER EBRE A LA NUCLEAR D’ASCÓ

El passat 16 de març els alumnes de cicle superior de la ZER Ebre van visitar la central nuclear d’Ascó. Una vegada hi van ser, el personal va entregar a nens i mestres les acreditacions pertinents i va començar la visita. La recepció es va fer a l’exterior de la central i posteriorment els van portar cap a una sala de reunions on es va explicar el funcionament de les instal·lacions mitjançant un video i amb els comentaris d’un guia. Més tard, es va donar temps per esmorzar i tot seguit els alumnes, per grups, van tindre que recopilar informació relativa sobre la central nuclear dins d’un espai especialment dissenyat on els nens i nenes van disfrutar molt. Moltes de les activitats proposades eren vivencials i lúdiques, així que el procés educatiu va ser d’allò més entretingut.Per finalitzar la sortida, es van donar uns obsequis i es va fer una foto de grup per recordar aquest fantàstic dia.

16/03/2018

PATIJOC 2016

Els nens i nenes de Cicle Mitjà de l’escola 1 d’Abril de la Palma d’Ebre, vam anar a la Torre de l’Espanyol a participar del Patijoc.
Hi havia escoles de tota la Ribera d’Ebre i tos plegats vam jugar a diversos jocs tradicionals de pati.
Vam conèixer nens i nenes de les altres escoles i tots junts vam cantar i ballar la cançó “M’agrada d’Esport”.
Ens ho vam passar molt bé!!!!

Sortida a Sebes.

El dimarts dia 1 de març els alumnes de Cicle Mitja i Cicle Superior i el dimecres 2 de març el de Cicle Inicial i Educació infantil vam anar a la Reserva Natural Sebes.. Juntament amb els alumnes de Riba-roja D’Ebre.
Primer ens van explicar diferents coses sobre la Reserva i els animals que hi podem trobar, les diferents cadenes alimentàries, i diferents curiositats.
Vam visitar la llacuna, els observatoris, el Mas de les Cigonyes…
Vam poder donar de menjar als caballs de la Camarga.
Ens ho vam passar molt bé.

Excursió al passat.
Els nens i nenes de l’Escola 1 d’Abril de la Palma d’Ebre, el dimarts dia 26 de gener, vam anar a l’Espluga de Francolí a visitar les coves prehistòriques de la Font Major.
El motiu pel qual les vam visitar era per saber més coses sobre el passat. També vam fer un taller sobre la prehistòria. Vam aixecar una cabana i vam pintar tal i com ho feien els prehistòrics.

Des de les coves ens van fer arribar aquest article de premsa on surt el nom de la nostra escola i la nostra foto.
ARTICLE:
Dues escoles de les comarques de Tarragona visiten les Coves de l’Espluga de Francolí el dia 26 de gener.

1. L’Escola Eladi Homs de Valls amb 25 alumnes de Cicle Superior.
2. L’Escola 1 d’abril de La Palma d’Ebre amb 16 alumnes de Primària.

Els dos centres van visitar les Coves de L’Espluga, on van descobrir l’evolució humana des del Paleolític fins l’actualitat a través d’audiovisuals que recreen escenes de la prehistòria amb personatges reals i com a complement a la visita, els alumnes van participar activament en un taller de prehistòria, on van poder construir una cabana neolítica o fer una pintura rupestre, entre d’altres activitats

Centre d’Informació de la Central Nuclear d’Ascó

El dia 13 de novembre els alumnes de CS de Riba-roja d’Ebre i La Palma d’Ebre (que som una ZER) vam anar al Centre d’Informació de la Central Nuclear d’Ascó en un autobús conjunt.
Hi vam anar per aprendre com funciona la Nuclear i trobar-nos als nostres amics de Riba-roja.
Primer ens van explicar moltes coses sobre les radiacions i l’electricitat i després vam anar al museu.
Després ens vam vestir amb roba “d’anti-radiacions”.
Finalment vam anar a la part de dalt on hi havia un simulador de la sala de control i ens ho van deixar tocar. També vam poder veure el funcionament de la nuclear mitjançant una visita virtual.
Quan vam marxar ens van donar un regal amb una revista i un “guarda-entrepans”.