APADRINEM LA ROMÀNICA

El per què d’aquesta iniciativa

El curs 2014-2015 va arribar a les nostres mans la possibilitat de participar al Projecte d’Innovació “Apadrinem el nostre patrimoni”.

Ens vam il·lusionar i ens hi vam apuntar amb la voluntat de treballar amb l’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior aspectes rellevants de l’Església Romànica del nostre poble, ja que:

• L’església romànica és un element arquitectònic integrat a la població.
  • Tot i així molta gent desconeix els seus orígens, el significat de la seva ubicació en aquesta localitat en concret, etc.
  • Apadrinant el monument s’intentaria esbrinar el per què aquest municipi (amb un nombre d’habitants reduït) disposa de dues esglésies: aquesta romànica i una segona de més moderna.

La participació en aquest projecte comportava un compromís de 3 cursos de durada, objectius dels quals ens vam anar marcant segons els interessos de l’alumnat i el treball “viu” que en realitzaríem.

El primer pas va ser fer-ne la presentació i explicació a les families de l’escola perquè n’estiguessin assabentats i perquè, en un futur, necessitaríem la seva col·laboració.

Presentació-projecte-pares

Finalment aquesta pràctica ha estat inclosa pel CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) dins la plataforma ARC que el Departament d’educació posa al servei dels mestres i del professorat per compartir propostes docents de qualitat associades al currículum.

Aquest és l’enllaç per accedir-hi: https://apliense.xtec.cat/arc/node/31116