Fa uns dies, la Núria, una mestra que vaig conèixer fent formació, em va enviar aquesta fotografia. Volia dir-me que aquest any fa P-4 i en aquest moment d’instantània se la veu amb dues alumnes fent una sessió de relaxació.
No cal comentar que se les veu super felices i es que, el col.lectiu de mestres, tenim una feina extraordinària i privilegiada. Conviure amb infants és omplir-se d’energia plena de possibilitats, empenta, entusiasme,…..
Cal, però, planificar-ho i voler-ho; treballar per aconseguir que el clima dels centres i a l’aula sigui mirat conscientment per ensenyar i aprendre amb il·lusió i una actitud plena d’energia, bon humor i molta paciència i confiança.
Aquest any, el primer dia d’escola, ens esperava a tota la comunitat educativa, una pancarta amb el següent missatge:
UN ANY MÉS PER
COMPARTIR ALEGRIES!
Mireu el lema per a tot un curs:
És sensacional poder treballar amb aquestes premises!
La Bet, una mestra de l’escola, només començar els primers dies ja em va comentar quines eren les seves expectatives per entrar més de ple en el treball personal i emocionals dels infants;entre d’altres. Va presentar el Sr. Panxeta a la classe i amb molta sorpresa inicial per part dels infants, el Sr. Panxeta es quedarà tot el curs amb ells per poder facilitar el treball d’educació emocional i en valors que acompanya qualsevol procés d’aprenentatge escolar i personal. Igualment va fer un treball amb fang per començar a crear consciència amb els infants de quines eren les seves qualitats o punts forts; una part de: quim sóc? Com sóc? que forma part del treball d’autoconeixement i consciència emocional. Mireu quin treball més fantàstic on cada alumne de la classe va apuntar en un paper la seva qualitat, el seu punt fort i on, totos junts, han format una sola estructura, un sol cos: una pinya!
Sovint comento que és una sort podem treballar amb infants. Un espai per ensenyar i aprendre alhora, establint vincles, relacionant-nos des de la confiança perquè els infants confiïn amb nosaltres i ens “donin permís” per ensenyar-los, fent-los sentir persones autònomes i amb capacitats, sabent extraure la seva creativitat i tota la seva riquesa i potencial interior,…. És magnífic.
Comencem!
Hola! Estic realitzant un máster de psicologia infantil i la meva tesina tracta de la inteligéncia emocional a l’aula. M’agradaria contactar amb escoles que treballin com a centre d’interés l’educació emocional- inteligéncia emocional) o que hi facin especial feina envers aquest tema i poder contrastar-ho amb altres escoles que no hi posin tant d’énfasi.
Grácies.