Intel.ligències múltiples, intel.ligència emocional, competències bàsiques…

Per  entendre aquest mapa que a continuació veureu cal fer referència a l’Informe Delors on s’especificava la necessitat de portar a terme una educacuió basada en els sabers, saber fer, saber ser i estar i conviure.

D’altra banda, científicament, cada vegada més, concreten, especifiquen i raonen les connexions i efectes  de les emocions i sentiments, de les diferents i diferenciades capacitats humanes que conreten en les  8 intel.ligències múltiples, espais de cognició, el funcionament  neurològic i efectes biològics que es produeixen en el cos humà.

A  les escoles estem embrancats i capficats amb la incorporació de les competències bàsiques que és precisament la incorporació de la teoria de Howard Garden sobre les intel.ligències múltiples.

Les idees, els projectes, les defincions van cohesionant. Tenen sentit.

Per les persones que llegim i ens agrada el tema de les emocions és una mica més fàcil (no gaire, no us penseu) de donar forma i sentit a tots els conceptes dels que parlem. He fet un mapa de conceptes relacionats amb l’educació socioemocional per tal de donar forma i coherència als coneixements que tinc del tema.  M’agradaria saber què en penseu.

Cliqueu sobre la imatge i s’augmentarà.

intelligencies-i-competencies.jpg

M. Teresa Abellan Pérez

Quant a M. Teresa Abellan Pérez

Sóc mare, mestra d'educació especial, psicopedagoga i formadora en educació emocional; per mestres, infants i famílies. Des de fa molt de temps m'entusiasma, investigo i aprenc sobre temes socioemocionals. Crec imprescindible treballar l'educació emocional per a formar persones humanes, íntegres i amb habilitats socials suficients per afrontar els reptes socials i viure una vida plena. La meva altra gran afició: córrer i caminar per la muntanya.
Aquest article ha estat publicat en 2. GENERAL, intel.ligència emocional, Intel.ligències múltiples, emocional i Competències bàs. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Intel.ligències múltiples, intel.ligència emocional, competències bàsiques…

  1. Elena diu:

    Em sembla molt interessant.És curiós veure de forma tan gràfica que de la intersecció entre jo i els altres sorgeix la intel.ligència emocional.

  2. Àngels Garcia diu:

    M’ha interessat molt aquest mapa, però no puc llegir-lo bé: hi hauria alguna manera de poder-ne obtenir una imatge més clara?

    Trobo que és una bona base d’anàlisi la relació entre les intel·ligències múltiples i les competències bàsiques, que ens pot servir per entendre-les i per explicar-les.

    Moltes gràcies per aquest bloc magnífic.

    Àngels Garcia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *