El racó de les emocions al cicle infantil

El racó de les emocions al cicle infantil del CEIP Josep Gras s’inicia amb el treball de final de carrera de Psicopedagogia i aprofitant l’entusiasme i ganes de fer d’una de les mestres del centre.

De manera conjunta, tutora de P-4 i psicopedagoga en pràctiques, iniciem a través d’un conte, la història de la tortuga proposada per l’Anna Carpena, i de manera molt pausada i tranquil.la el que seria una projecte avaluat posteriorment d’èxit.

El conserge de l’escola va fer arribar una capsa sorpresa als alumnes de P-4. Dins i amb molta cerimònia, la tutora va desembolcallant una il.lusió extraordinària. De la capsa van sorgint titelles, tortugues,… i un munt d’incògnites.

La capsa porta una carta i ens explica una situació que ens porta a crear un racó dins la classe. EL RACÓ DE LES EMOCIONS!!!

Amb el permís de la direcció, comencem a crear un món de permisos. Permís per a les emocions i sentiments que amb models i experiència d’altres persones i centres anem incorporant de manera pausada a l’aula.

De manera reflexiva anem plantejant què, per què i com de les activitats. Què i com incorporar a les famílies.

Després de dos cursos, l’experiència continua i ara ja s’han afegir els altres tres cursos del cicle infantil. Es van afegint al projecte el racó de la serenitat, creat pels mateixos alumnes i altres idees que s’intenten canalitzar per respectar les aportacions d’aquestes GRANS personetes. Ens ensenyen tantes coses aquestes petites i grans persones!

Us presento l’espai “El Racó de les Emocions

raco-de-les-emocions3.JPG

Aquest article ha estat publicat en 3. CICLE INFANTIL, El racó de les emocions al Cicle Infantil. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.