El programa de Competència Social d’en Manuel Segura que apliquem a l’escola té una base teòrica sobre les intel.ligències múltiples que treballem amb els infants de manera progressiva al llarg de tota la primària. Treballem de manera específica les relacions i les competències intrapersonals i interpersonals. (mireu l’enllaç indicat al lateral de la Núria Alart)
En aquesta sessió preparada per a treballar amb els nois i noies del Cicle Superior, com a continuació d’altres sessions fetes, es fa un repàs dels cinc pensaments ,analitzats en la sessió anterior, a partir d’un cas supòsit on hauran de resoldre un conflicte.
Els objectius d’aquesta sessió són:
- Prendre consciència de que per viure correctament cal pensar correctament.
- Interioritzar els cinc pensaments : causal, alternatiu, conseqüencial, de perspectiva i mitjans-fi.
- Acceptar que per pensar correctament, cal abordar els problemes amb una seqüència lògica dels cinc pensaments. Primer buscar les causes del problema, imaginar les alternativesde possibles solucions, anticipar les conseqüències de cada alternativa, posar-se en el lloc de tots els implicats, comprovar si es tenen els mitjans de què disposem per aconseguir els fins proposats i finalment decidir quina alternativa es tria per actuar.
- Predisposar-se a utilitzar aquest esquema de reflexió en qualsaevol problema que s’abordi.
- Resoldre un conflicte a partir d’un cas supòsit.
Les fitxes de treball les podeu trobar a:
1) http://phobos.xtec.cat/asala