Feines recomanades

FEINES OBLIGATÒRIES D’ESTIU PER A TOTS ELS ALUMNES QUE PASSEN A SEGON DE BATXILLERAT.

* S’han de lliurar abans del 25 de juliol d’aquest any 2011.

* S’ha de fer un sol escrit, amb word si és possible, i enviar-lo com a document adjunt a la meva adreça: jberroc2@xtec.cat

* Exercicis:

1. Explica, en un màxim de deu línies, com va aparèixer la democràcia a la Grècia del segle V aC.
  2. Defineix les següents formes de govern: democràcia, oligarquia, timocràcia, tirania, plutocràcia, aristocràcia, monarquia, anarquia, república.
  3. Idea principal de tots els textos del capítol 6, el que fa referència a la política.
  4. Busca el context històric dels següents filòsofs: Plató, Descartes, Hume, Nietzsche i J-S Mill

FEINES OBLIGATÒRIES PER ALS ALUMNES QUE PASSEN A SEGON AMB LA MATÈRIA DE FILOSOFIA SUSPESA.

1. Tria tres textos de cada unitat, els que tu vulguis, i fes la idea principal.
  2. Fes un resum dels factors determinants de l’evolució biològica i un altre dels factors determinants del procés d’hominització.
  3. Busca a les unitats 3 i 4 tot el que fa referència al platonisme, al racionalisme i a l’empirisme. Fes un resum.
  4. Digues què és la filosofia pràctica, de què tracta, quin és el seu objecte d’estudi,…

Totes les respostes les has d’enviar a la meva adreça electrònica abans del 25 de juliol.

CURS 2010/2011

* Has d’enviar un escrit amb les idees principals dels textos següents (tots en un sol document a l’adreça electrònica jberroc2@xtec.cat) abans del 10 de gener. Posaré nota i representarà, si no està fet en el dia assenyalat, una penalització d’un punt en la nota final del segon trimestre. Els textos són:

1. 3.3.2.
  2. 3.3.3
  3. 3.3.4
  4. 3.3.5
  5. 3.4.2
  6. 3.4.3
  7. 3.4.4
  8. 3.4.5

*Defineix les següents parelles de conceptes: (s’ha de fer per la setmana del 29 de novembre al 3 de desembre)

1. Material / Immaterial