SETMANA CULTURAL: Treballem el cinema

La Setmana Cultural d’enguany es va dur a terme els dies 23, 24, 25, 26 i 27 de març. Durant aquesta setmana es va desenvolupar el treball del Projecte Global de Centre on tota l’escola va treballar globalment entorn el mateix eix conductor: EL CINEMA.

Els nens i les nenes d’educació infantil van fer els següents tallers on van aprendre moltes coses del món del cinema i s’ho van passar d’allò més bé.

  • Maquillatge. Gràcies als maquillatges que van portar les famílies de l’escola, els nens i les nenes es van poder maquillar com si fossin personatges de pel·lícules, seguint diferents models. Després es van fer una foto i la van posar en un marc per endur-se-la a casa.
  • Ball/Coreografia. En aquest taller els infants van escenificar una coreografia de la pel·lícula de Mery Popins. Abans de posar-se a ballar, van poder veure l’escena del film on apareixen uns pingüins ballant, després van confeccionar-se una disfressa de pingüins,per finalment fer el ball vestits amb les seves disfresses.
  • Traumàtrop. En aquest taller els i les alumnes van construir un traumàtrop, que és una joguina òptica formada per un disc on a cadascuna de les seves cares hi ha un dibuix complementari d’una mateixa escena. En girar ràpidament el disc, sembla que s’uneixin els dos dibuixos, formant una escena nova.
  • Ulleres 3D. Amb paper de cel·lofana verd i vermell els/les alumnes van confeccionar unes ulleres 3D decorades seguint diferents models.

PORTADA

 Al cicle inicial vam fer els següents tallers:

  • Ombres xineses. En aquest taller, els i les alumnes van aprendre a fer ombres de diferents animals amb les mans i també van construir un titella amb cartolina negra amb la qual van representar una petita història del seu titella.
  • Construcció d’un fenaquitoscopi. Aquest taller consisteix en la construcció d’una joguina òptica que simula el moviment a partir de la seqüenciació d’una imatge.
  • Stop motion. En aquest taller, els nens i les nenes van poder aprendre la tècnica de l’Stop Motion. Aquesta tècnica consisteix en moure diferents objectes, ninos, cotxes, etc., fent-ne fotos dels diferents moviments. Posteriorment es van visualitzar totes les fotos donant la sensació que els objectes s’anaven movent.
  • Efectes sonors. En aquest taller, els/les alumnes van fer sorolls amb diferents objectes simulant els sons que surten a les pel·lícules (animals, cotxes, aigua, etc.).

PORTADA

Al cicle mitjà vam realitzar els tallers que descrivim a continuació:

  • Joguines òptiques: construïm un zoòtrop. En aquest taller els/les alumnes van construir una joguina òptica, un zoòtrop en aquest cas, que consisteix en un tambor circular amb unes petites ranures on hi ha una tira d’imatges. En girar el tambor, si es mira a través d’una de les ranures, sembla que les imatges estiguin en moviment.
  • Taller de maquillatge. Els nens i les nenes es van transformar en diferents personatges de cinema.
  • Cinema mut. Aquesta vegada el cicle mitjà es va transformar en un plató de rodatge i vam gravar petites escenes de cinema mut en diferents espais de l’escola.
  • Ballem. Durant els diferents dies de tallers els diversos grup van aprendre unes coreografies de musicals. L’últim dia dels tallers, es van reunir tots els grups per representar-les conjuntament. Va quedar molt bé!

PORTADA

A cicle superior, els/les alumnes van estar immersos en el procés d’elaboració de diferents curtmetratges. Van elaborar el guió, els diàlegs, van crear els personatges, vigilant el vestuari i l’atrezzo, van tenir en compte la música del film, els efectes sonors, els efectes especials, etc.

PORTADA

 Aprofitem l’ocasió per agrair, un cop més, l’ajut i la col·laboració de tots els pares i les mares que van posar el seu granet de sorra en la realització dels diferents tallers. Moltes gràcies!

Aquest article s'ha publicat dins de Escola, General, Projecte Global de Centre i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *