ARTICLE 10: Situació d’aprenentatge utilitzant tecnologies digitals

Avaluar és una tasca que pot esdevenir feixuga i permet  que els alumnes siguin conscients de com van aprenent i dels aprenentatges que va adquirint.

Cal que entre altres coses es puguin recollir el màxim de varietat de dades en situacions reals d’aprenentatge.

Els tipus d’avaluació es relacionen amb els instruments d’avaluació i en funció del moment i de la finalitat, hem de pensar molt bé en el tipus d’activitats i en els diferents tipus d’instruments d’avaluació.

Podem fer servir gran varietat d’instruments amb diferents eines digitals considerant que és el mestre qui acompanya i introdueix els sabers
quan són necessaris i que es respecten els diferents ritmes de treball de l’alumnat

Es té en compte el procés i no només el resultat final (avaluació com a regulació de l’aprenentatge). A més no ens hem d’oblidar d’utilitzar els recursos digitals, entre d’altres, com a instruments que estimulin la curiositat i la creativitat en l’alumnat.

Partint de la base que una situació d’aprenentatge ha de plantejar un repte  en forma de pregunta o de de problema a la que cal donar una resposta, cal que aquest provoqui que l’alumne tingui una inquietutd i un paper actiu per tal de donar-li una resposta.

La situació d’aprenentatge permet que l’alumne realitzi activitats que
desenvolupin competències específiques de la matèria o àrea.
L’alumne ha de dur a terme  accions de diversa exigència cognitiva i habilitats de relació, motrius i emocionals.

Cal considerar que per tal de no oblidar-nos aspectes importants a l’hora d’avaluar en les situacions d’aprenentatge, podem fer una llista de verificació per tal de comprovar que no ens deixem res al tinter. I per acabar d’amanir-ho tot, amb l’ús de la tecnologia i incorporant competències digitals podem donar resposta o crear un producte final vagi més enllà.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *