ARTICLE 6: Ens connectem mitjançant Aplicacions de mSchools Toolbox

Toolbox va adreçat a la comunitat educativa i podem trobar un ampli repertori d’Apps seleccionades i avaluades pel món educatiu que un no se l’acaba.

Un dels objectius és promoure l’ús d’apps educatives i compartir metodologies m-learning, en què la formació i l’educació no poden tancar els ulls a aquesta realitat i que entre altres coses un dels seus punts forts és la motivació, ja que les noves generacions ja són tan tecnològiques que ja hi estan molt familiaritzades. Així que al ser tot plegat fruit d’un avanç vertiginós de la tecnologia i no ens pot deixar indiferents.

Personalment una de les maneres que a mi m’agrada de treballar és utilitzar el Kahoot i Plikers que són unes eines amb potencial i que en podem treure molt profit. Kahoot dóna molt joc a preparar preguntes d’una manera molt challenging i que motiva als alumnes a donar resposta a les preguntes que plantentegem els docents. I com no, els alumnes s’ho passen molt bé responent-les de manera ràpida i d’una forma divertida com si fessin un concurs.

    Kahoot

 

Potser una de les desavantatges és el temps que el doncent ha de fer servir per formular les preguntes i les respostes perquè si es vol fer bé, cal dedicar-hi una bona estona.

Per altra banda, l’ Applicació de Plickers també permet fer avaluacions a través de multiple choice, verdader o fals per obtenir dades a temps real. En els Reports podem veure els percentatges de respostes correctes de cada pregunta, podem veure els encerts de cada alumne i les preguntes que més han fallat o que han contestat correctament…

Plickers

En aquesta aplicació cal descarregar-se un PDF per imprimir-lo i retallar-lo, i això sí que potser això requereix una mica més de temps. Si es vol fer una mica polit i bonic, cal plastificar-ho i així també dura més el material i el podem reutilitzar en altres ocasions. Podem importar llistes des del Google Classroom o afegir-les de manera manual; podem organitzar qüestionaris que preparem des de la nostra Library i posar-ho en carpetes per tal de trobar-los més fàcilmentd’una manera molt fàcil i  per fer-ne un de nou cal clicar sobre el New SET+

De fet, en la versió gratuïta a cada set podem afegir només fins a 5 preguntes, però no és cap problema ja que podem crear diferents sets i llançar-los de manera encadenada a l’alumnat. Les preguntes queden guardades automàticament a la Library i podem afegir varis Sets en una classe clicant a +Add to Que. A la classe necessitem un PC amb un projector per projectar les preguntes a la pantalla digital i l’App de Plickers al mòbil que prèviament ens haurem d’haver descarregat. Aleshores els podrem sincronitzar  i  farem com un joc de màgia!!!!! VOILÀ!!!!

Aquí els alumnes no necessiten cap dispositiu mòbil ja que som nosaltres els que facilitem els codis numerats amb els quals es poden identificar. Seguidament, la càmera del nostre dispositiu ens serveix per llegir aquest codi numerat i en funció de quin aparegui cap amunt obtindrem una resposta o una altra.

Un cop finalitzades les preguntes, podem mostrar els resultats al nostre grup des de l’Apartat Scoresheet; mentre que en l’apartat de Reports podem trobar un històric dels nostres alumnes. Tot plegat ens aporta molta informació sobre cada alumne/a en concret i per aquesta raó penso que és una bona eina i la recomano molt!

A continuació us deixo un recull de tutorials que fan una pinzellada ràpida a algunes aplicacions molt pràctiques que ens poden ajudar en el  nostre dia a dia.

https://sites.google.com/a/xtec.cat/seminaris-tac/Curs-18-19/sessio-2/tutorials

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *