Daily Archives: 15 gener 2009

Intercanvi d’experiències: Una experiència d’integració intercultural

foto1.png

 

Dilluns 19 de gener de 2009 tindrà lloc la segona sessió del Seminari de Coordinació LIC. La sessió girarà al voltant del tema “La integració intercultural” i hi haurà la presentació de l’experiència de l’escriptora Laila Karrouch, autora dels llibres “De Nador a Vic” i “Un meravellós llibre de contes àrabs per a nens i nenes”.

Lloc: Sala 3 del Servei Educatiu de L’Hospitalet, de 15.30 h a 17.30h.

Laila Karrouch (Nador, 1977) va sorprendre fa cinc anys guanyant el Premi Columna Jove amb De Nador a Vic (Columna, 2004), un testimoni necessari per conèixer de prop com és el procés d’entrada, integració i vida d’una jove migrant a la societat catalana dels nostres dies. La seva història es convertia en un dels primers testimonis, en català, de l’emigració africana dels anys vuitanta. L’enyorança dels avis i els amics del Marroc, la preocupació per les dificultats econòmiques, la coneixença de nous amics a l’escola i a l’institut, la polèmica participació en proves esportives o el racisme latent en la recerca de la primera feina són només alguns dels episodis que la Laila, amb una enorme sensibilitat, va relatant en primera persona.

foto2.png L’any 2006 va escriure Un meravellós llibre de contes àrabs per a nens i nenes, un recull de rondalles i contes orals del Marroc, de la cultura popular amazic, que va sentir de petita, però que el pas del temps amenaçava amb esborrar per sempre.Les rondalles i els contes amazic són molt populars al Marroc, sobretot a les zones rurals. La gent gran els explica a una nombrosa canalla que seu al seu voltant per escoltar-se’ls bocabadats. Alguns d’aquests contes tenen una semblança amb referents universals. Així, dos personatges inevitables de la cultura contista marroquina són en Jaha i la Tamza. Protagonistes de molts dels contes, són personatges populars entre els infants marroquins. En Jaha és un xicot que tan aviat es fa el llest com sembla un sòmines. La Tamza, en canvi, és una dona lletja, vella, mala pècora i que sempre pensa quina una en pot fer. En definitiva, contes per divertir-se i per comprendre altres cultures no tan llunyanes com alguns ens volen fer creure.