75.- LA NOSTRA VANGUÀRDIA DE COOPERIS…

PUNTS CLAU DE LA NOSTRA VANGUÀRDIA

COMPARTIM ELS IDEALS HUMANS I POLÍTICS DE MAHATMA GANDHI I DE  NELSON MANDELA.

Som partidaris com a corrent de pensament alternatiu i un moviment inclusiu social global.

“Al món hi han moltes persones que treballen per la pau, moltes són anònimes i treballen a l’ombra i fins i tot a la foscor de la societat. El dia que siguin notícia el món canviarà radicalment. Però mentre tan les notícies són les que són, majoritariament injustes, incoherents, negatives i desastrosses. El món només pot fer si ho arriba aconseguir, plorar…..”

Un exemple de reivindicació pacífica: la veu d’Arcadi Oliveres

El Doctor Arcadi presenta el seu nou llibre

http://www.tv3.cat/actualitat/281800/Arcadi-Oliveres-denuncia-els-especuladors-a-Singulars

El vídeo de l’entrevista del dia 27 de març de 2011 a singulars:

http://www.tv3.cat/singulars

Més vídeos sobre el Sr. Oliveres:

http://www.youtube.com/watch?v=yCzmWZ2P7Qw

http://www.google.es/images?q=Arcadi+Oliveres+presenta+un+llibre&hl=ca&biw=1020&bih=563&prmd=ivns&source=lnms&tbs=isch:1&ei=XOmRTYb4KI63hAfI0J2ODw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CAwQ_AUoAQ

http://www.tv3.cat/videos/497789/Diners-invisibles

EN AQUEST BLOC TROBARÀS els temes següents:

I.- INICIATIVES CIUTADANES SINGULARS. Actualitat

II.- COOPERIS. Presentació

III.- Agenda ÀNIMS de la nostra agència COOPERIS. La nostra programació i memòria fotogràfica de les nostres actuacions

IV.- Ens trobem l’índex.

En aquest bloc tens els continguts bàsics de la Coordinadora Ciutadana “””CÓ^ÒperIS)))…, per a més informació posa’t en contacte amb nosaltres.

1.- Índex

2.- Organització

                 Constituida la direcció de l’agència COOPERIS

http://blocs.xtec.cat/anims/2011/04/02/83-es-constitueix-lagencia-cooperis/

3.- Notícies    Cal clicar en la segona pàgina d’aquest bloc: http://blocs.xtec.cat/cooperis/page/2/  Hi trobaràs:

             3.1.- Les Jornades R.E.M.E.I.S. 2011

4.- Els nostres principis i el nostre codi ètic

5.- Constitució genèrica de“””CÓ^ÒperIS)))…

6.- Contactes amb “””CÓ^ÒperIS)))…

Tindrem dues llistes obertes. Esperem que la primera estigui molt plena i la segona molt buida:

Llista de la POLIS de COOPERIS . Personal col.laborador, participant i cooperant amb COOPERIS

La POLIS  http://blocs.xtec.cat/polis/2011/04/09/la-polis-de-cooperis/

La llista dels Entrebans a COOPERIS. Esperem que la llista estigui sempre buida.

ENTREBANCS: 

http://blocs.xtec.cat/polis/2011/04/09/els-entrebancs-de-cooperis/

76.- LES INICIATIVES CIUTADANES SINGULARS: Actualitat…

EL PENSAMENT:

Som COOPERIS,  sensibilitzem sobre el  “Canvi Mental Global” comprovat en les nostres actituds i en els nostres comportaments. A més motivem a desenvolupar la investigació científica al voltant de les “Evidències del Canvi Mental Global” a igual que està passant amb les evidències del “Canvi Climàtic”.

ELS RESULTATS CIENTÍFICS I EL NOSTRE DISCURS ACTIU.-

La Ciència Acció en Educació en la certesa i enla creativitat

Estem fent investigació psicosocial sobre la D.M.N. , Decisiologia Mental Natural, (denominada abreviadament “DeMeN”) terme creat i encunyat en 2004 per Josep Maria Ferran i Torrent, reconegut per entitats iberoamericanes, després de comprovar que la D.M.N. (DeMeN) ajuda a curar i a alleugerar el dol i els seus processos emocionals. L’autor imparteix conferències i cursos per aplicar la D.M.N. (DeMeN) en educació.

També aplicant la D.M.N. (DeMeN) estem construint la tesi d’utilitat pública on incluiem en les nostres estratègies iniciatives d’investigació de quatre doctorats de quatre universitats catalanes  . A més d’autors de reconeixement internacional en psicologia, economia, psicopedagogia i en literatura.

A més promovem la cooperació i la creativitat per la inclusió social entre les persones, les entitats i els recursos de l’entorn territorial

A més dels nostres serveis que trobaràs en aquest bloc, impulsem les eines per al desenvolupament de l’autonomia i de l’autodeterminació dels aprenentatges, pel propi alumne/a KARPETAL i de la pròpia família EL FULL DE RUTA EN FAMÍLIA  (FAM Ruta)

També a nivell dels professionals de l’ensenyament oferim el Mapa d’Investigació del Desenvolupament Estratègic Docent (M.I.D.E.D.)

El nostre compromís està en la defensa  de la comunicació digital   efectiva i en la lluita contra les barreres mentals a la  cooperació i a la creativitat en els aprenentatges de tota la vida

La nostra experiència en les ràdios locals de Tarragona: Ràdio Fòrum, Tarragona Ràdio, Ràdio Sant Pere i Sant Pau i Ràdio Falset, és una iniciativa ciutadana singular, única a Europa.-

Complint aquestes condicions i trets que ens fan singulars:

1.-  Des de 1989 estem dissenyant i executant programes a les ràdios locals: primer a ràdio Sant Pere i Sant Pau, emissora municipal, febrer de 1989 fins 1994, després des de 2007 fins avui. Segon a ràdio Fòrum des de setembre de 1989 fins a 1991, que es quan es convertí amb Tarragona Ràdio fins a a 1994. En setembre de 2008 iniciem el programa a ràdio Falset fins els nostres dies.

2.- Evolucionem des de la ràdio escolar, a programes informatius i interactius formant part del projecte CERADAI, que combina programes de ràdio, amb conferències i xerrades amb activitats de formació permanent del professorat des de 1995. Avui formem part del projecte COOPERIS que combinem actes públics, programes de ràdio local, cursos de formació permanent del professorat i jornades d’intercanvi de produccions creatives cooperants, 2007,2008 i 2010. En 2009 iniciarem ECONOS com a suport a les famílies.

3.- Investiguem els efectes mentals que suposa la participació activa en les diverses modalitats en els programes de ràdio local per als infants, adolescents, joves i persones adultes i gent de més edat. Més concretament els efectes en els aprenentatges de la llengua catalana en el Voluntariat per la Llengua, en col.laboració amb el CNL de Tarragona. Utilitzant les pautes de l’ús de la llengua i la metodologia CERADAI.

4.- Els programes de ràdio local són eines de formació superior no reglada per agents educatius. Portem a termes sessions de formació pràctica per al professorat i en el foment de comunitats educatives.

5.- Els resultats científics dels quatre punts anteriors els comuniquem en ponències de congressos, en jornades i en altres situacions difusores de ràdios comercials i de televisions locals i comarcals. El projecte es denomina “””COOPERIS Ràdio)))…

I finalment els nostres  fonaments científics matemàtics de la DeMeN es basen en la teoria del risc i en els nombres crítics decisoris, com a complement de la teoria de la incertesa i dels nombres boirosos.

La teoria del risc o d’estratègia cooperativa d’oposició és fonamenta en què tota decisió té un risc i que fent càlculs matemàtics per mitjà de nombres reductius: 1 a 8  (1,2,,3,4,5,6,7, i 8) , essent el 0 i el 9 efectius exclosos es poden construir criteris de contingut amb criteris raonables de nombresi ala fi criteris decisoris. Hi han tres variables: Importància del criteri (I) , prioritat del criteri (I)  i risc de la decisió (R).

Més informació: info@educert.cat

77.- Presentació de “””C Ó^Ò perIS)))…

Posa’t les ulleres per a veure, tocar i sentir la vida de la cooperació per la inclusió social i la convivència democràtica
Tu més tres zeros vals per 1000
Zero Tolerància a qualsevol violència
Zero Comprensió a les barreres mentals a la comunicació sense fronteres, a la creativitat sense prejudicis i a la cooperació sense limits
Zero Pressupost per a iniciatives socials dins el nostre entorn. Per a dialogar no cal cap pressupost, sols cal bona actitud

Les nostres frases:

Tal com diu Burke que :“l’equivocació més gran que fem, és la de no fer res, perquè pensem que podem fer poc”, jo afegiria que poc a poc s’arriba lluny i que molts grans de sorra formen una platja
Josefina Masip, cooperant de COOPERIS en la  Sala de Plens de l’Ajuntament de Tarragona Discurs final en el reconeixement del Dia de la Dona Treballadora 2011.

FOTO:

https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/08032011#5581849343626083138

COOPERIS LA PRIMERA INICIATIVA DE CATALUNYA
COOPERIS és la primera iniciativa de Catalunya per les cinc raons que també li donen els trets de la nostra identitat:
1.- Història. La seva trajectòria prèvia de més 25 anys: Iniciatives ciutadanes culturals des de desembre de 1976, ara  fa 35 anys. CERADAI XXV aniversari 1986-2011.
2.- Sense barreres econòmiques. El seu pressupost de partida és de ZERO euros. Després col.laborem en altres iniciatives cooperatives per a rebre ajuts d’acord a les finalitats plantejades al voltant de la convivència democràtica i la inclusió social.
3.- La lluita ciutadana justa i legítima contra les barreres mentals i culturals a la creativitat, a la cooperació i a la comunicació oral, radiofònica i digital.
4.- Obert a persones, entitats i recursos, a col.laborar en les iniciatives ciutadanes en el mateix entorn social i cultural territorial de la sensibilització, de l’orientació i dels suports a favor de la inclusió social i de la convivència democràtica activa.
5.- Per la investigació al voltant de tres eines ideades per J.M. Ferran que fomenten l’autodeterminació i l’autonomia dels aprenentatges.

Les dues primeres a nivell bàsic de la ciutadania: El KARPETAL (KRPT) a nivell d’alumnes,  el Full de Ruta en Família (FREF) a nivell de les famílies.

I a nivell d’estudis superiors i de formació permanent del professorat: el Mapa d’Investigació del Desenvolupament Estratègic Docent (M.I.D.E.D.)  . CERADAI-Institut de Catalunya

FOMENTEM:

 – LA COMUNICACIÓ ORAL, RADIOFÒNICA I DIGITAL

– LA CREATIVITAT PERSONAL, EN FAMÍLIA I COL.LECTIVA

– LA COOPERACIÓ INCLUSIVA I GLOBALITZADORA

– LA CONVIVÈNCIA DEMOCRÀTICA ACTIVA

78.- L’ agenda À.N.I.M.S. de la nostra agència COOPERIS.

2011. XXV Aniversari de CERADAI-Institut de Catalunya

Des de juny de 2008 http://blocs.xtec.cat/anims/

Agenda ÀNIMS (Agenda de Notícies, Informacions i Motius Socials)  de COOPERIS de J.M. Ferran               Març-juny- 2011

Març 2011

15-03-11 Participació en un taller en les jornades de pedagogia de la URV de 15,30 a 19 hores   http://pedagogia.fcep.urv.cat/je11/programa.php

FOTOS sessió https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/JornadesPeda
16-03-11 Participació en una taula rodona en ciberaula Hospital Joan XXIII sobre el TDAH a les 18 hores

http://hj23.org/www/hj23/ca/informacio-ciutada/ciberaula.html

FOTOS de la sessió: https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Joan23Tdah

17-03-11 Programa Júpiter 06 a FM 101 de 18 a 19 hores. http://www.radiospsp.com/

19.03.11 de 10 a 11 hores i dia 20.03.11 de les 11 a les 12 hores, participem en el programa “Un món per educar” de Punt 6 ràdio 99.8 FM www.punt6radio.cat
19-03-11 Programa “””prioremPRIORAT)))… a les 16 hores a ràdio Falset, en diferit. FM. 107.6 http://www.radiofalset.cat/  http://www.radiofalset.fm/programes/priorem-priorat
24-03-11 Programa Júpiter 06 a FM 101 de 18 a 19 hores. http://www.radiospsp.com/
Participarà el Sr. Carlos Legaz, sotspresident  de la FUBT. Na Núria Fernandez de l’Associació Setmana Medieval Sant Jordi de Badalona. Invitació al projecte “””GAL+CAT)))… a l’Asociación de los Senegaleses de Tarragona. Es tracta d’organitzar sessions de 60 minuts on els 30 minuts primers s’aprengui el francés oralment i els 30 minuts posteriors s’aprengui el català oralment. Uns ensenyen a altres, tots aprenem. Es fa seguint el mètode CERADAI. Podem veure a la foto En  J.M. Ferran, director del programa, a l’esquerra, al mig En Carlos Legaz i a la dreta En Francisco Oliva, president ASSO TARRACO i cooperant COOPERIS

FOTOS https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Radio
25.03-11.- Participació com a orientador voluntari en el Saló de l’Ensenyament a Barcelona.

FOTOS: https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Salo11

26.03.11 Ponència a Badalona, en motiu de la jornada FESTES POPULARS I DESENVOLUPAMENT LOCAL i participació en una taula rodona per a exposar la fira de l’Oli Baronia de Cabacés i la festa del parc natural de la serra de Montsant. http://www.festamedieval.entitatsbadalona.net

FOTOS:  https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Badalona1102

I més fotos https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Badalona

Visita a Reus de l’exposició de la Caixa

http://www.hablemosdedrogas.org/ca/home

Fotos. https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Reus

31-03-11 Programa Júpiter 06 a FM 101 de 18 a 19 hores. http://www.radiospsp.com/

Abril 2011
01.04.11 Participació com a orientador educatiu voluntari en l’Espai de l’Estudiant de Valls.  https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Valls

https://picasaweb.google.com/radioentorncooperant/Valls

Entrevista amb la secretaria de la direcció de l’Hospital Pius de Valls. Sol.licitem organitzar una taula rodona a l’Hospital sobretemes de salut que preocupen a la ciutadania, en el mes d’octubre dins de les jornades R.E.M.E.I.S..

06-04-11  Tarragona. Conversa de català. Bar la Barra. Activitat dins de voluntariat per la llengua (impulsat pel Centre de Normalització Lingüística de Tarragona). L’ús del llenguatge en la conversa aprenent. A les 17 hores.

XII  Xerrada a Cabra del Camp. Avui sobre “el Canvi Mental”. A més centenari de Teresa de Calcuta. Amb participació d’alumnes de l’escola: “Juguem a periodistes. Fem una roda de premsa”. A les 20 hores a la sala d’actes de la Cooperativa. Primer visita de malalts del poble.

L’escriptora local Na Rosa M. Canela , jutgessa de pau, oferí un autògraf a Ferran del seu darrer llibre: “Bruixots de l’aigua. Els saurins a Catalunya”.

Nota de premsa Cabra

http://blocs.xtec.cat/anims/2011/04/07/cabra-participa-activament-en-la-12-conferencia-de-josep-maria-ferran/

Fotos de l’acte: https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/Cabra

07-04-11. Programa Júpiter 06 a FM 101 de 18 a 19 hores. http://www.radiospsp.com/

Fotos del dia: https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/Radio

Participàren l’alumnat de 2on de Batxillerat del Col.legi Sagrat Cor del Vendrell sobre els nombres. Na Núria Martorell per part de l’AMPA de l’escola Olga Xirinacs. L’associació de “Senegaleses” de Tarragona, que parctiquen la religió mulsumana vàrem fer  l’acord de les converses CAT.FRAN.CAT, aprenem català i francès. 30 minuts+30 minuts+30 minuts. l’important serà viure les decisions de ara parlem una llengua un temps determinat, uns aprenen i altres ensenyen.

08-04.11 A les 16 hores conversa amb professionals del servei UMBRAL, En Jaume Descarrega i Na Rosa Navarro. El servei parteix d’una entrevista de derivació i d’una avaluació econòmica, la qual comporta fixar una quota durant l’any, que mai passa de 35 euros per sessió. Està obert a tractaments de persones adultes, de menors d’edat, de supervisió d’equip i tractaments a professionals. En J.M. Ferran invità a UMBRAL a col.laborar amb COOPERIS, els quals ho han de parlar amb la seva organització.

A les 18 hores`presentació a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona per part del Dr. Jordi Tous Pallarés del projecte d’investigació en la qualitat de vida i salut occupacional en les organitzacions educatives.

Foto de la presentació a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona:

https://picasaweb.google.com/josepmariaferran/Tous

11-04- 11  Assistència en una xerrada col.loqui al Col.legi Oficial de Periodistes,

3a. Reunió   11 abril 2011

“El desig del psicoanalista i acte psicoanalític” 

 a c. de Jaume Descarrega. Coordinador d’ Intervencions a la Comunitat del equip Umbral-Tarraco i de la seva supervisió.

Foto. https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/COPT#

 

12-04-11   Presentació del protocol per maltractaments prenatals.

Foto:  https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/Maltracte#

15-17 hores Assistència activa en una sessió sobre PECS, dirigit per En Mario Montero, organitzat per CDIAP ONA.

Fotos de la sessió: https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/Pecs

A les 21, 45 el film BRUC a les Gavarres amb participació activa en el fòrum posterior amb la productora executiva.

 

13-04-11 Reunió entre COOPERIS i En Joan Segura i Jesús Casas de  l’associació ASPERGER.camp. Elaboració d’un pla d’actuacions conjuntes: el dia 27 d’abril a dos quarts de 8 del vespre es presenten l’associació a Tarragona, propostes de cara a les jornades R.E.M.E.I.S. 

14-04-11 Programa Júpiter 06 a FM 101 de 18 a 19 hores. http://www.radiospsp.com/

Fotos: https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/Radio01
15-04-11. Taller dirigit per En J.M. Ferran a les 18 hores a l’associació Down Tarragona a Reus: “Com ajudar els nostres fills i filles a ser més autònoms i autodeterminats en els seus aprenentatges”.

Fotos de l’acte. Un pastís elaborat pels nenes i nenes de l’associació. Fina i Francisco de COOPERIS. Fan d’observadors crítics externs al taller del Ferran

https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/19042011

16.04-11.- Programa “””prioremPRIORAT)))… a les 16 hores a ràdio Falset, en directe. FM. 107.6 http://www.radiofalset.cat/  http://www.radiofalset.fm/programes/priorem-priorat
23-04-11 Acte dels 25 anys de CERADAI i la seva cesió de llibres a la biblioteca. Presentació dels llibres de les Ordenances municipals al Priorat i a la Bisbal de falset per Carles Prats i el nou llibre  d’Agustí Masip “Festins d’amor i altres àpats” és un llibre de poesia. A la biblioteca municipal a les 18,30 hores. Cabacés.

FOTOS: https://picasaweb.google.com/kabazejar/SJordi

Cessió de llibres de CERADAI a la biblioteca municipal:

FOTOS: https://picasaweb.google.com/kabazejar/LlibresCeditsCICat

I https://picasaweb.google.com/kabazejar/LLIBRESCEDITSOvpc

A més es va lliurar el darrer número de la CRIFOLLA, revista que és un estel en inclusió social, editada per l’AMPA de l’Aleixar

https://picasaweb.google.com/kabazejar/Crifolla

27 d’abril de 2011. A les 17 hores Reus. Arxiu Comarcal del Baix Camp. Signatura de les entitats constitutives de l’agència de COOPERIS. Lliurament d’un manual fotocopiat de la revista catalana clandestina de l’Aleixar, “””Això…Aleixarenc)))…en motiu dels 35 anys de la iniciativa. Homenatge a Josep Enric Peris per la composició de la cançó Catalunya 2016.

Tot seguit a les 19,30 assistència i reportatge de fotos i gravació de les intervencions de la presentació de l’associació Asperger del Camp de Tarragona.
28-04-11. Programa Júpiter 06 a FM 101 de 18 a 19 hores. http://www.radiospsp.com/

Maig 2011

02-05-11. Xerrada de J.M. Ferran a la Facultat d’Econòmiques. Testimoni d’innovació educativa 1975-2011.

03-05-11. COOPERIS dona suport a SOM.ESCOLA.CAT  dos quarts de vuit ST de Cultura, carrer Major de Tarragona. Estem adherits al manifesta per l’escola catalana.

04-05-11. Participació en una conferència sobre inclusió ediucativa a l’Institut Martí Franquès de Tarragona en acte de presentació de Societat Catalana de Pedagogia filial de l’Institut d’Estudis Catalans

10-05-11. Dos quarts de 8 de la tarda a ST de Cultura. Escola i país.  Carrer Major de Tarragona

11-05-11.  El Pla de santa Maria. Local de la Fàbrica del Col.lectiu de Dones. Tema TU DECIDEIXES. L’autonomia i l’autodeterminació dels nostres aprenenattges durant tota la vida. Al final farem un curt memorial de Teresa de Calcuta, en motiu del centenari del seu naixement.

12-05-11.- 17 hores. Parròquia de Torreforta. Vida Creixent. Constitució d’un grup. “El paper de la gent gran”.-

13 de maig de 2011. Associació Down Tarragona.  Seu de Reus. Segona sessió del taller per a fomentar l’autonomia dels aprenentatges dels nostres fills i filles. A les 18 hores.

15 de maig a Cabacés. 18 hores. Homenatge a les dones regidores de cultura. Tot seguit presentació del llibre de Pere Sans per Josep Enric Peris i Josefina Masip

19 de maig a dos quarts de vuit de la tarda a l’Institut d’Estudis Vallencs, xerrada científica sobre el CANVI MENTAL  GLOBAL i al final un curt memorial de Teresa de Calcuta, en motiu del centenari del seu naixement. S’inviten a persones, entitats i recursos de la comarca de l’Alt Camp

Juny 2011

01 de juny, dimecres, a les 17 hores, taula rodona al voltant dels 50 anys de l’escola Torreforta (abans Gual Villabí). En els inicis de la transició democràtica. Acte de suport al congrés  http://www.ccepc.org/gestor/archives/144-Sinicien-els-preparatius-del-proper-congres-de-la-CCEPC.html

Fotos. https://picasaweb.google.com/102116471955478451308/50anysEscolaTorreforta

 ……………………………………………………………………………………………………………….

2011. XXXV aniversari de la iniciativa “AIXÒ…ALEIXARENC”

                   Desembre de 1976. Publicació de la revista 1977 a 1979.

Justificació: La primera revista clandestina catalanista després de la mort del dictador en la transició democràtica prèvia a l’aprovació de la Constitució Espanyola, XII-1978 i en el seu desplegament inicial. Amb els trets de:  Gestió autònoma per joves amb espais cedits de la parròquia, sense cap més interès polític que la llibertat de pensament, d’opinió i d’expressió. Amb estil informatiu amb la utilització de recursos filosòfics i hirònics. Amb un alt nivell d’autocrítica. El valor de la convivència i del casalisme, una entitat federal d’associacions i entitats de l’Aleixar. En aquest període s’organitzaren la festa de l’arribada dels Reís i  el primer aplec de sardanes que encara duren avui dia. També es van fer passos molt importants de cara a la igualtat de l’home i la dona, obrint la Societat Recreativa a la participació plena sense cap discriminació per raó de sexe.

                         https://picasaweb.google.com/aixodelaleixar/AA

                         PROPOSTA COOPERIS  A PERSONES, ENTITATS I RECURSOS 2011 en suport al 35 aniversari de l’  “””AIXÒ… Aleixarenc)))…

27 Abril 2011. A les 17 hores. Motiu la festa de Sant Jordi.- Presentació a l’Arxiu Comarcal del Baix Camp. Acte d’adhesió al proper congrés de la CCEPC

Acte de suport al congrés  http://www.ccepc.org/gestor/archives/144-Sinicien-els-preparatius-del-proper-congres-de-la-CCEPC.html

Juny 2011. Al voltant de la Festa Major de la Trinitat.- Acte a l’Aleixar

Proposta de pregó en homenatge a tots els vilatans en la transició democràtica 1975-1980. En estudi per la Societat Recreativa “La Unió” de l’Aleixar

Setembre 2011. Al voltant de la Diada de l’ 11 de setembre.- Presentació a la Biblioteca Xavier Amorós de Reus.

Novembre 2011.- Participació en el Congrés de la CCEPC

La Coordinadora de Centres d’Estudis, l’Institut Ramon Muntaner i el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat són les entitats organitzadores del proper congrés de la CCEPC. En aquesta ocasió serà la VIII edició i portarà per títol 1960-1980. Transicions i canvis. El mes previst de celebració serà el mes de novembre de 2011 i el lloc, entre Barcelona i Cornellà de Llobregat, les dues seus previstes per al congrés.

12-desembre-2011. Acte final de cloenda a la sala d’actes del Centre de Lectura de Reus. Darrer acte dis de 2011 en el XXV aniversari de CERADAI-Institut de Catalunya.

 OFERTA D’ACTIVITATS DE TALLERS INTERACTIUS ORALS DE L’ÚS DEL LLENGUATGE EN FAMÍLIA, A LES BIBLIOTEQUES, ALS MUSEUS I A LA RÀDIO  (Tallers Radiofònics).

Per a més informació restem a la teva disposició:
info.cooperis@gmail.com   o bé a      info@educrea.cat

79.- Índex d’aquest bloc “””CÓ^ÒperIS)))…

En aquest bloc tens els continguts bàsics de la Coordinadora Ciutadana “””CÓ^ÒperIS)))…, per a més informació posa’t en contacte amb nosaltres.

En total quatre pàgines. Són 33  articles.

1.- Índex intern

2.- Organització

3.- Notícies

             3.1.- Jornades R.E.M.E.I.

4.- Els nostres principis

5.- Constitució de“””CÓ^ÒperIS)))…

6.- Contactes amb “””CÓ^ÒperIS)))…

Tot seguit els articles de la segona pàgina d’aquest bloc, sols cal que cliquis sobre el títol de l’article entre els articles següents:

28.-Organització “””CÓ^ÒperIS)))… (2)

29.- Notícies inicials de la “””CÓ^ÒperIS)))… (3)

30.- Jornades R.E.M.E.I.S. de Tarragona (3.1)

31 .- Els nostres principis i el nostre codi ètic COOPERIS.- (4)

32.- Constitució genèrica d’entitats de “””CÓ^ÒperIS)))… (5)

33.- Construim coneixement científic amb “””CÓ^ÒperIS)))… (6)

 

 

 

80.-Organització “””CÓ^ÒperIS)))… (2)

La iniciativa de coordinadora ciutadana “””CÓ^ÒperIS)))… consta de:

C. COAS. Consultoria Orientadora d’Aprenentatge Servei

O. Orientació digital sobre educació, ensenyament i orientació professional

O. Opinió Més. Consultes orals sobre aspectes de salut, justícia i educació.

P. Pòster digital sobre activitats i actuacions conjuntes

E.- Espais de trobada i Eines d’ajuda en el desenvolupament de l’autonomia familiar com el Full de Ruta en Família i en el desenvolupament de l’autonomia dels aprenentatges de l’alumnat com el KARPETAL.

R.- Ràdio. Programes de ràdio local a Tarragona i a Falset.

I.- Investigació psicosocial. Llicències ICEBERG educatives

S.- Serveis:   els propis de l’Agència “””CÓ^ÒperIS)))…, el Consell Social “””CÓ^ÒperIS)))…com a consulta i participació de les persones, entitats i recursos que hi col.laboren i cooperen. I finalment el Comitè Assessor Científic “””CÓ^ÒperIS)))… de professionals de la salut, de l’ensenyament, de l’acció social i educativa i de la justícia.

81.- Notícies inicials de la “””CÓ^ÒperIS)))… (3)

I.- Els programes de ràdio

 

 

II.- Les nostres primeres notícies en societat

.

III.- La investigació psicosocial 2011

 

I.- Els programes de ràdio local.-

 

Nota núm.  82.- Ràdio “””CÓ^ÒperIS)))…

http://blocs.xtec.cat/anims

A ràdio Falset i a ràdio Sant Pere i Sant Pau

Continguts: les teves preocupacions

1.- Notícies P.R.I.O.R.E.M., Tarragona, Priorat, Camp

2.- Informacions sobre  “””CÓ^ÒperIS)))… i de la seva Xarxa

3.- Orientacions radiofòniques i digitals en orientació educativa

                     UNA  Opinió +   

                                    Saló de l’Ensenyament de Barcelona

                                 http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=64

                                    Espai de l’Estudiant de Valls

                                     http://www.espaiestudiant.org/espai/index.htm

4.- Serveis de  “””CÓ^ÒperIS)))… d’atenció a la ciutadania. TU PARLES I LA RÀDIO ESCOLTA

5.- Entitats convidades a vitajar en les naus “””Júpiter.SIS)))… i “””SATURN.34)))…

6.- Participació en els prgrames de persones, professionals, entitats i recursos.

Com participar?

PER ANTENA .Amb l’aparell de ràdio connectant a la FM i amb un telèfon a l’hora que s’emet en directe el programa

PER INTERNETA QUALSEVOL PART DEL MÓN. Amb l’ordinador i amb el telèfon . Contactarla web del programa i baixar el dispositiu per a escoltar-lo per internet.

Quan participar?

Tots els dijous lectius de 18 a 19 hores a ràdio Sant Pere i Sant Pau Emissora Municipal.  http://www.radiospsp.com/   977 20 15 00 o O bé visitant els nostres estudis dins del temps del programa en directe Bloc Perú, baixos Sant Pere i Sanp Pau – Tarragona

Tots els tercers dissabtes de cada mes de 16 a 17 hores a ràdio Falset http://www.radiofalset.cat/   – Telèfons: 977830044 – 977831135. O bé visitant en l’horari del programa els nostres estudis. Plaça de la Quartera, 6A – 43730 Falset (Tarragona)

…………………………………………………………….

al voltant de “””CÓ^ÒperIS

II.- Les nostres primeres notícies en

 

 societat

Nota núm. 81.- Novetats mes de març de 2011 d’ANIMS

 

 Més informació bloc en construcció
http://blocs.xtec.cat/cooperis
   2.-  Dia 01 de març presentació a la Junta de l’associació Down de Tarragona, acceptació de col.laborar amb  “””CÓ^ÒperIS)))… , el dia 18 d’abril tenen assemblea d’associats i el dia 15 d’abril inició un taller als associats per a fomentar l’autonomia dels aprenenattges en els seus fills/es (Full de Ruta en Família). També participaran en les jornades R.E.M.E.I.S.  del proper mes d’octubre.

3.- Fem difusió que Fina Masip tindrà un reconeixement a la sala de Plens de l’Ajuntament de Tarragona, en motiu del Dia de la Dona Treballadora, junt amb cinc dones més de la ciutat, serà el dimarts dia 08 de març a les 07 de la tarda. A més de la seva trajectòria professional Fina Masip col.labora també amb  “””CÓ^ÒperIS))…  Fotos de la sessió:

https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/08032011
   

4.- Dia 16 de març presentació a ciberaula Joan XXIII de COOPERIS, col.laboració d’APYDA en el projecte i la taula rodona sobre el TDAH amb la participació de l’Hospital Joan XXIII.
FOTOS:

https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Joan23Tdah

III.- La investigació psicosocial 2011

A.- En marxa cinc operacions en la investigació psicosocial que es troben dins del protocol general “””PLUJArrels)))…    :

       GYM.- La gimnàsia cerebral i l’entrenament mental aplicat a la cultura de cada dia. Les persones adultes i en la seva influència a les persones menors d’edat.         

        H2O.- La valoració clínica en l’anàlisi dels comportaments. A l’escola i a l’institut consisteix en l’anàlisi dels comportaments des de la personalitat, des de les intel.ligències i des dels llenguatges (verbal, matemàtic i metacognitiu). Els referents són:

K-BIT, Test breve de inteligencia de Kaufman

WISC-IV, ESCALA DE INTELIGENCIA DE WECHSLER PARA NIÑOS – IV

 Tests i altres eines basats en la teoría de Hans Jurgen Eysenck

Estudi sobre els comportaments lingüístics d’autors/es i del CREDA

De la fase H2O és passa a l’AIGUA (Avaluació Inicial en Gestió Unificada d’Actuacions), tot seguit a NÚVOLS (formar-se, assessorar-se i/o preparar-se en la necessitat d’unificar voluntats davant les situacions d’ensenyament-aprennetatge) , per seguir en PLUJA (Execució de les pautes de millora en l’acció educativa del joc aprenentatge) i l’avaluació dels resultats ARRELS, per això és diu protocol “””PLUJArrels)))…

        LAG. Operació LAGO és el desplegament de la cooperació i/o de l’assessorament psicopedagògic en la millora de la pràctica educativa en organitzacions escolars i de les associacions i altres entitats que volen millorar els seus serveis respecta a la ciutadania. El referent és l’assessorament psicopedagògic i millora de la pràctica educativa de José Ramon Lago i de Javier Onrubia.

       LOG. Operació LOGORAL és el desplegament de l’ús dels llenguatges a l’escola i en altres situacions d’aprenentatges en família com visitem un museu, aprofitem els recursos de la biblioteca, participem en la ràdio local, convivim a casa, participem en converses d’aprennetatge del català en el voluntariat per la llengua, etc.

        KRP. El KARPETAL és l’eina de la memòria i el relat dels aprenentatges de l’alumnat, de la seva organització i la seva comunicació. Amb tasques d’ensenyament a altres.

                 

B.-  Informe activitats al voltant de la tasca EAP, psicopedagogia
En marxa tot considerant les instruccions de la DG EB i BATX sobre la intervenció de l’EAP, posta en marxa de l’operació LAGO, basada en el treball dels autors Lago i Onrubia sobre la incidència de l’assessorament en millora de la pràctica educativa:
         1.- Incidència ús del llenguatge respecte a l’autonomia dels centres i la identificació de necessitats NEE (operació logoral)
         2.- Estudi com el CREDA ús del llenguatge a l’escola amb blocs d’intervenció, estic treballant també sobre la intel.ligència,  la personalitat, la comunicació i la motivació a l’escola i institut també per mitjans d’altres blocs: els blocs per a l’estímul de la intel.ligència i els blocs per a la millora de les relacions a l’aula
         Aquesta experiència serà ponència en les properes jornades R.E.M.E.I.S. de Tarragona
       3.- Difusió en el professorat i a nivell general en lectures d’aprofundiment dels recursos telemàtics, en més concret el curs telemàtic DIEE 2011 i 2012.

      4.- Aplicació de recursos en l’autonomia dels aprenentatges: l´’ús de l’alfabet dactilològic, tot considerant el sistema Sanabria) en aplicació en la lectura i en la conscienciació fonològica:

Val la pena utilitzar com aguia el link següent:

http://philipjfry.cephis.uab.cat/signem/index.php?idioma=cat&unidad=2&leccion=5

Altres per a consultar:

http://sithttp://philipjfry.cephis.uab.cat/signem/index.php?idioma=cat&unidad=2&leccion=5es.google.com/site/llenguasignescatalana/Index/03-DactilologiaLSC

http://immacinfinicial.blogspot.com/2010/03/sou-genials.html

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2142

http://www.deixanssignar.org/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=22&lang=ca

http://www.ub.edu/enllaca/directori.php?branca=400

file:///C:/Documents%20and%20Settings/USUARI/Configuraci%F3n%20local/Archivos%20temporales%20de%20Internet/Content.IE5/GJL0VF40/IESSababdellUALL%5B2%5D.ppt#279,1,L

I també en l’aplicació de l’intercanvi d’imatges per a fomentar la comunicació i l’estructuració del llenguatge:

http://associaciosopuls.blogspot.com/2009/06/serveis-pecs-sistema-comunicacio-per.html

Disseny propi dels materials d’una de les proves de la Guia d’Avaluació del Llenguatge i de la Comunicació.

Foto. https://picasaweb.google.com/moninclos/GALCPropi

82.- Jornades R.E.M.E.I.S. de Tarragona (3.1)

Es celebraran en el proper mes d’octubre de 2011                         Tarragona

Jornades obertes socials  i primer curs R.E.M.E.I.S. “Recursos, Experiències Metodològiques i Estratègies Inclusives Socials” com a remeis per les competències en l’autonomia dels aprenentatges i la iniciativa personal i col.lectiva en la millora educativa en tots els àmbits.

Més informació de les Jornades Remeis a l’aprenentatge emancipador d’aprendre a aprendre sols, amb ajuda i amb cooperació: http://jornadesremeis.blogspot.com/

Tot això dins del marc del desenvolupament general i plural de les autonomies de les famílies, de les escoles/instituts i dels entorns socials i culturals territorials  i la seva cooperació entre totes elles.

Remeis per al diàleg entre societat, família i escola/institut

La pluralitat de les autonomies implicades en l’ensenyament i en l’educació són:

1.- Autonomia dels aprenentatges de l’alumnat

2.- Autonomia dels equips docents i dels seus desenvolupaments

3.- Autonomia de les famílies en el profit dels recursos de l’entorn i els seus suports en la seva carta de compromís en ensenyament.

4.- Autonomia dels centres educatius

5.-Autonomia de l’entorn social i cultural tant de les persones com de les entitats i dels recursos.

A més de tractar sobre els principis científics, de testimonis i de les vivències en la investigació psicosocial en inclusió social

PER PRIMERA VEGADA APORTEM

LES 12 EINES COMPETENCIALS EN COMUNICACIÓ, CREATIVITAT I COOPERACIÓ COM:

 COOPERIS, EL FULL DE RUTA EN FAMÍLIA, EL M.I.D.E.D. DOCENT, EL KARPETAL DE L’ALUMNAT. A LA FI SÓN EINES PER AFAVORIR L’AUTONOMIA DE TOT EL SISTEMA EDUCATIU QUE ÉS MÉS AMPLI QUE EL SISTEMA D’ENSENYAMENT

 Els objectius principals de les jornades R.E.M.E.I.S. són:

1.- Conèixer Recursos existents i el seu potencial d’ajuda a les famílies i com a continguts d’orientació tutorial docent.(R)

2.- Exposar experiències metodològiques a partir de la identificació de NEE (EM)

3.- Compartir estratègies inclusives a iniciativa d’escoles/instituts, famílies i/o entitats o recursos de l’entorn social i cultural (EIS)

    Organitza “””CÓ^ÒperIS)))… amb la coordinació d’entitats i la col.laboració de professionals, entitats i recursos del nostre territori.

COOPERIS és la Coordinadora Ciutadana de Persones, professionals, Entitats i Recursos per la inclusió social i la convivència

Espais cedits per l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona (I.M.E.T.)  i dels estudis de ràdio Sant Pere i Sant Pau, emissora municipal

Es presentaran a més les tres eines en el suport a l’autonomia com el Full de Ruta en Família (F.R.E.F.) o FEM RUTA   i el Karpetal (KRPT) per a l’autonomia dels aprenentatges de l’alumnat. A més del Mapa d’Investigació del Desenvolupament Estratègic Docent (M.I.D.E.D.) i altres recursos d’inicitiva del professorat.

Demana el primer disseny del programa en construcció de les jornades fins el dia 30 de juny de 2011.

Hi ha el nostre agraiment i reconeixement social a les entitats cooperants i el reconeixement al professorat d’un curs certificat de 30 hores per la Direcció General  E.B..Batx. Dep. Ense. Gen Cat.

LES PRIMERES INICIATIVES DE PARTICIPACIÓ EN LES JORNADES R.E.M.E.I.S.:

I.-  Recursos   La R  de R.E.M.E.I.S.

Exposició i participació de recursos de l’entorn social i cultural immediat fins al territorial del Camp de Tarragona, la Conca i el Priorat

           Les biblioteques, els arxius comarcals, les festes i trobades i els espais cedits per les administracions públiques

           Les principals entitats (associacions, fundacions, federacions…) en la inclusió social del territori.

           Els principals mètodes d’ensenyament- aprenentatge

          Les persones i les entitats en la salut i en la justícia respecte a la inclusió social.

II.- Experiències Metodològiques    la E.M. de  R.E.M.E.I.S,

Exposició d’estudis de casos i d’experiències en la intervenció individual, en petit grup i en el gran grup de l’aula en perspectiva creativa i cooperativa.

          Programes Alfabetitzadors per competències bàsiques

          Inclusió de tècniques dactilològiques en l’aprenentatge de la lectoescriptura amb greus dificultats a l’ESO.

          Inclusió de recursos i models des de l’intercanvi d’imatges, fitxes, ús de plafons, entre altres recursos a l’aula. Els jocs de taula i de tauler a l’aula. L’aula com a projecte i com a identitat.

III.- Estratègies en Inclusió Social:  L’ E.I.S.  de    R.E.M.E.I.S.

Exposició d’estudi de casos, de projectes i de plans d’actuacions conjuntes.

          El treball en xarxa CFA-EAP-Escola-Institut

         Els Fulls de Ruta en Família

         Els Karpetals com a eina per a l’organització i comunicació de l’autonomia dels aprenenattges dels de les alumnes.

         Estratègies educatives en la interacció verbal i l’ús del llenguatge a l’escola, a casa en família, en el museu, en el voluntariat per a la llengua  i a la ràdio.

83.- Els nostres principis i el nostre codi ètic COOPERIS.- (4)

La finalitat és millorar la convivència i la inclusió social en el territori.
Promovem actuacions en l’entorn social i cultural amb pressupost zero euros
Actuem d’acord al codi ètic del professorat i el codi ètic de la implicació de la família en l’educació i en l’ensenyament, amb la carta de compromís.
La nostra iniciativa està oberta a tota la ciutadania. Tothom té un lloc en COOPERIS

Tothom tenim drets:

1.- El dret a l’educació, a l’ensenyament i a l’atenció a la diversitat, ja exposat i estudiat amb alternatives a les jornades RIMAD 2010 i amb experiències i estratègies compartides de les properes jornades R.E.M.E.I.S. del proper mes d’octubre 2011.

2.- El dret al diàleg, a la petició amb assertivitat, sense agressivitat ni actituds passives. Plantejar les NEE dels nostres fills i filles i tenir el suport dins del nostre entorn educatiu social i cultural territorial més proper possible tant en informació, orientació, assessorament i formació. Per això tenim el projecte ECONOS de suport a les famílies.

3.- El dret a estimular la millora dels serveis que utilitzem i dels productes que consumim. El dret a una publicitat còmplice en educació (EDU.com.edu)

4.- L’objectiu de COOPERIS és doble:  ajudar a resoldre de forma el més autònoma possible els problemes i els conflictes en la convivència a casa i a l’escola/institut. I a la vegada ajudar a millorar els serveis i els productes del nostre abast en totes les àrees de la ciutadania:

– Escola/institut     – Salut        – Justícia     – Consum     – Altres serveis

5.- El professorat també té drets a la llibertat professional, a la investigació i al desenvolupament d’equips docents. A més són persones professionals amb principis ètics que com a tals mereixen els seu respecte i consideració.

6.- Promoure la innovació de la inclusió social, permetre-hi iniciatives  i protegir-la amb  el dret a la investigació psicosocial, a la creativitat com és el nostre cas de la tesi d’utilitat pública de la tesi de la PEDM i el dret a compartir el saber i el saber fer cooperant. El dret a promoure formació qualificada no reglada (Màster en Decisiologia i/o llicències d’investigació psicosocial ICEBERG educativa) en el camp de la D. M. N. La Decisiologia Mental Natural (D.M.N.) cura i alleugera el dolor emocional, així com el dret de la ciutadania a AFRONTAR EL CANVI MENTAL GLOBAL per mitjà de la sensibilització i de l’animació a estratègies inclusives socials.

7.- El nostre protocol COOPERIS consisteix en:

       1.- Rebre consultes de la ciutadania respecte al paper de la gent gran i dels avis/àvies en educació i en la família. El paper dels pares i de les mares i/o de les tutories. Així com de la ciutadania en general, de les entitats i dels recursos de l’entorn.     info.cooperis@gmail.com

      2.- A partir de la identificació de les necessitats donar resposta de forma col.laborativa, contextual i constructiva a nivell informatiu, orientatiu, d’assessorament, de cooperant assessorament (COAS) i/o de formació permanent en pro de comunitats d’aprenentatge. Amb tallers, trobades i/o cursos.

    3.- A oferir les eines per a fomentar l’autonomia i l’autodeterminació dels aprenentatges de l’alumnat, de les famílies i del professorat, així també com dels agents socials i educatius.

        4.- A construir casos i acompanyar a les famílies en processos assertius en el treball en xarxa (casos protegits), així també amb el professorat i amb els professionals de l’ensenyament. El procés serà amb tècniques i habilitats de diàleg (observació, escolta activa, reformulació, etc.) i de la forma comunicativa oral, radiofònica o digital.

En el cas d’ensenyament hi ha una tutoria docent, una acció tutorial docent, l’equip directiu del centre educatiu… per a conversar i buscar respostes d’atenció a la diversitat, demanar orientació per  a les famílies en la complicitat educativa escolar i en la recerca de recursos i ajuts dins de l’entorn proper. Les reclamacions en ensenyament per tant seran sempre orals i amb actituds assertives i de col.laboració.

           5.- COOPERIS és limita a donar atenció dins d’aquest camp de diàleg oral concretat en els quatre punts anteriors.

Ens reservem el dret d’admissió davant comportaments contra el codi ètic i el respecte democràtic. L’entitat i la coordinadora COOPERIS pot retirar els ajuts i els recursos protectors a persones i famílies que no respectin el diàleg i la negociació de la convivència democràtica activa, expressades en aquest manifest ètic de COOPERIS.

——————————————————————————————————-

Manifest de compromís de les persones responsables de COOPERIS.

Reus. Arxiu Comarcal del Baix Camp. 27 d’abril de 2011.-

PROMETO o JURO

Ser leal al lideratge de COOPERIS en la identificació de barreres a la comunicació, a la creativitat i a la cooperació com les barreres:

 

1.- Mentals com els prejudicis i les supersticions,

2.- Les culturals i les científiques com  la ignorància,

3.-Les educatives com el maltractament per defecte o per excés,

4.- Les socials com l’aïllament i la solitud,

5.- Les econòmiques com els diners per a fer coses.

 

Per això col·laboraré i treballaré de forma desinteressada per a:

 

1.- Plantejar hipòtesis i construir tesis en la investigació científica en la Recerca Acció

2.- Exposar conclusions per a generar pensaments i reflexions, així com proposar converses i trobades per a donar-se a conèixer, a la vegada per a compartir coneixements i  així en conseqüència motivar l’elaboració de projectes cooperatius.

3.- Tot això per a orientar i a assessorar a les persones implicades, per a facilitar eines per ajudar a construir  l’autonomia de les famílies i dels aprenentatges de l’alumnat. Entre altres estratègies psicosocials i altres actuacions culturals i socials.

 

Ser fidel als principis universals dels Drets Humans, als procediments pacífics i assertius per a demanar els nostres drets com el consell evangèlic Mt 18, 15-17 (*)  i també en els valors de la inclusió social, de la convivència democràtica activa i de la conservació del nostre patrimoni social, cultural,artístic, històric i natural.

 

Ho juro o prometo públicament a Reus el dia 27 d’abril de 2011

 

84.- Constitució genèrica d’entitats de “””CÓ^ÒperIS)))… (5)

Està formada per l’Agència “””CÓ^ÒperIS)))…, el Consell Social “””CÓ^ÒperIS)))…i el Comitè Assessor Científic “””CÓ^ÒperIS)))…

L’Agència “””CÓ^ÒperIS)))… està de moment constituida per tres entitats que posen el treball administratiu i de gestió, el capital pressupostari i el temps d’atenció al projecte:

1.- Vida Creixent, una entitat adreçada a gent gran, als avis i a les àvies i al paper de la gent gran en el segle XXI a la nostra societat i a la família

President  En Jaume Bernabeu Gili

El meu movil es 654 664 864  i  el meu fixe  977 605 504

Atenem consultes, organitzem tallers de conversa i trobades

…………………………………………………………………………………………………………………
2.- ATPCUPT – Associació Tarraco de Protecció als Consumidors i Usuaris de la Província de Tarragona
C. Riu Llobregat – Bloc 2 Escala 9 5è 2a
43006 – Tarragona
Telf.: 977 550 030
Adreça electrònica:atpcupt@tinet.cat
Tarragonès
Direcció web:http://usuaris.tinet.org/atpcupt/indice.htm
President. Sr. Francisco Oliva   Tel. Núm. 606 135 764

Consultoria a convenir sobre drets de les persones usuàries i consumidores considerant el codi ètic de COOPERIS.


3.- CERADAI-Institut de Catalunya, associació oberta a l’entorn social i cultural, a les famílies i al professorat.

Apartat de correus 1002       43080 Tarragona      Tel.núm. 619 79 39 69

ceradai@gmail.com    Vegeu links de la dreta d’aquest bloc www.educrea.cat i www.educert.cat

Organitzem consultoria a convenir lloc i hora, trobades, dos programes de ràdio, conferències i xerrades col.loqui, així com activitats de formació permanent del professorat amb el nostre Institut de Suport al Desenvolupament Docent i el mapa M.I.D.E.D. . Així també  activitats de suport a les famílies en ensenyament i en educació, els espais  ECONOS. Així com també col.laborem amb organització i/o ponències en jornades congressos i participem en taules rodones. També en altres activitats de promoció de COOPERIS i de les nostres eines de suport a l’ensenyament com dels nostres productes.

De cara el futur immediat hi haurà el Consell Social COOPERIS i el Comitè Assessor Científic COOPERIS que en les properes setmanes explicarem.

“””CÓ^ÒperIS)))… es va constituir formalment a la ciutat de Tarragona el passat dilluns dia 28  de febrer de 2011, després que l’assemblea  de CERADAI ho aproves per aclamació el passat 31 de juliol de 2010 i l’associació Vida Creixent ho aprovés també en assemblea i per unanimitat el passat dia 04 de febrer de 2011  i l’associació Tarraco ho manifestes per la ràdio el passat dia 10 de febrer de 2011. 

La seva constitució oficial fou el dia 27 d’abril de 2011 a la seu de l’Arxiu Comarcal del Baix Camp  a les sis de la tarda, en l’acte de lliurament d’un exemplar de la col.lecció fotocopiada de la revista “Això…Aleixarenc” a l’arxiu

JA SOM TRES ENTITATS PER A COMENÇAR.