Featured post

Cooperis: Defensem la Causa Cooppel. És una campanya pública per a la cooperació educativa ciutadana local per a donar a conèixer recursos d’interès social. Nosaltres tenim el Cooppel. www.cooppel.org

1.- Introducció.-

El ” Talent Cooppel” o el “Talent Cooperatiu pel diàleg, pel joc i pel compromís” ideat pel psicopedagog català Josep Maria Ferran i Torrent, en conseqüència a la primera tesi servei lliure presentada el dia 29 d’octubre de 2012 a la sala de graus del campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, presidida d’honor pels Dr. Arcadi Oliveres, profesor i economista, aleshores president de Justícia i Pau de Barcelona i el Dr. Josep Sanchez Cervelló, catedràtic d’Història Contemporània i Degà de la Facultat de Lletres de la URV.

De moment ja tenim la primera Federació Cooppel amb seu social provisional a l’Ateneu de Tarragona, inaugura pel mateix Dr. Arcadi Oliveres el passat dia 22 de maig de 2012.

2.- La difusió de la Causa Talent Cooppel

2.1.- La difusió de la Causa Cooppel.-

La “Causa Talent Cooppel” consisteix en:

1.- Organitzar actes públics “Talent Cooppel” de tota classe i recollir proves com signatures, fotografies, gravacions de veus, vídeos curts, etc.

2.- Difondre per mitjà de blogs digitals, fullets digitals PDF que es poden sol.licitar a info@cooppel.org en català (CoMental)  i de moment en español (Cooppel.es) obert a altres idiomes. En les xarxes socials estem a Linkedin, Ceradai, a Twiter “CooppelFederal” a Facebook  Josep Maria Ferran Torrent

 

2.2.- Els nostres tres principis de la Causa Cooppel, a favor de les persones i els seus projectes.-

1r.- La “Sobirania” de les persones és un Dret. El Cooppel és la seva garantia: “Per mitjà de la dinàmica de grups Cooppel inspirada en la sardana, el Cooppel motiva a l’aprenentatge autònom i  a l’autodeterminació personal i col.lectiva dels seus jugadors/es. El Cooppel és un joc singular, s’assembla més a un joc de taula i de tauler, on juga el paper previ al joc, l’escalfament psicofísic i la preparació psicosocial. Per jugar al Cooppel els mateixos jugadors elaboren els seus propis materials a partir d’elegir ells mateixos el tema que els interessa i/o necessiten i la font dels continguts que pot ser mental o amb ajuda de recursos digitals, paper i/o entorn com un museu, espai natural, indret etc. . Amb el Cooppel arribem a l’observatori cultural de produccions cooperatives autònomes de processos i productes d’aprenentatges.

2n.- L’entrenament Cooppel amb esperit esportiu i teatral a la fi de competir en concentració en i expectació  social. El Cooppel és una oportunitat d’assaig. Amb el Cooppel es fa competició pública en grups de tres a la fi d’exhibir l’agilitat mental de mostrar coneixements per jocs en torns alternatius seqüencials, de forma que tots tenen el màxim èxit. Inspirat en els castells humans. Si un erra tot el castell cau i cal tornar a començar. La competència és aconseguir l’èxit de totes les persones. Hi han tres estratègies Cooppel: demostrar coneixements, mostrar habilitats i fer apostes d’ajuda als demés en les seves dificultats d’aprenentatge. Els agrupaments es fan per criteris el màxim heterogenis possibles. Es tracta de veure malgrat l’òptima diversitat fins on podem arribar.

3r. La cooperació en tots els sentits.-  Amb el Cooppel i la seva difusió, protecció i permisos per a garantir la seva qualitat. En la seva difusió local i mundial és una forma important de lluitar per l’èxit de les persones en tots els sentits (personal, escolar, familiar i social), és una eina per a promoure la pau i la justícia social, amb consciència col.lectiva local com planetària. El Cooppel dona importància a les persones, els seus projectes i les seves formes d’aprenentatge, davant les formes socials actuals d’expectació pública com el fútbol, les revistes del cor i altres formes de manipulació de les consciències i estratègies per a frenar l’alfabetització ciutadana. On la ciutadania és la sobirana per damunt de les estructures monàrquiques i/o republicanes. La veritable democràcia és la justa en la participació directa del poble i la  que es justa en la participació de la representació del poble.-

Enguany també tenim l’acreditació de compartir els valors de la convocatòria dels Premis Federico Mayor Zaragoza i de participar amb la causa Cooppel.

3.- Iniciem un llarg camí:

1.- Pel reconeixement oficial del Cooppel i de la Federació Cooppel

2.- Per la protecció de la UNESCO com a patrimoni immaterial

3.- Per la declaració de les Nacions Unides del dia 12 de desembre de cada any, Dia Mundial de la Cooperació Educativa Local (Cooperis)

4.-  De moment el dia 12 de desembre de 2013 propugnem i celebrem el Dia a Favor de l’Èxit Escolar.

 

Tot seguit frases de persones amb projectes:

“Es parla massa del fracàs escolar i cal parlar i actuar més de l’èxit escolar” És fan massa reformes educatives que no són reformes educatives. Són simples reformes de les institucions escolars i del sistema formatiu d’un país. La veritable reforma educativa té com a centre la família, el veritable motor de l’educació”  Inspirats en l’opinió del Dr. Octavi Fullat

“L’ensenyament necessita recursos, més exemples i testimonis que canvis legals i experts de despatxos”  Conclusió de les opinions del professorat i d’institucions a favor de l’educació

“L’important de l’educació i de l’ensenyament és donar com a fruit a persones lliures i responsables , més que sabers, saber ser ciutadà i estar en el món amb solidaritat, com a persones i amb projectes. Per això després de 25 anys d’investigació he descoberts els principis i les tècniques clau dels aprenentatges autònoms i he inventat el Cooppel” Compromesos i inspirats en el missatge del Iltre Sr. Federico Mayor Zaragoza

“El Cooppel és una eina per a les persones lliures i responsables. A què esperes per a aprendre-la i usar-la?” Ferran, Joan i Francesc Xavier

“El Cooppel prescriu jocs creatius cooperatius davant les dificultats de l’aprenentatge, pot aplicar-se en qualsevol sistema metodològic i dins de qualsevol projecte educatiu innovador i pot ser analitzat en la seva cooperació pel diàleg interactiu per qualsevol disciplina psicològica” Una conclusió del congrés Cooperis dut a terme en els Col.legis Oficials de Metges, Pedagogs i Psicòlegs de Tarragona

“Hauria de fer cua per aprendre a jugar i per jugar al Cooppel. L’estrany és que hi hagi tanta indiferència davant el mal denominat fracàs escolar pels mateixos pares”  Maria Cinta Castelló, escriptora i inventora, exempresària.

Featured post

01.- T’ofereixo tres eines dins de la campanya Cooperis.Cat.-

1.- Tres projectes i la meva presentació:

I.- Tenim tres projectes en marxa:

El primer desenvolupar al màxim l’esport mental d’aprendre a aprendre en cooperació pel diàleg interactiu i lluitar per a què s’aconsegueixi ser l’esport nacional de la cooperació mundial:

http://blocs.xtec.cat/cooppel

El segon com introduir al cooppel a l’aula de l’ESO per mitjà d’ “Aprens a Aprendre”.

http://blocs.xtec.cat/aprens/

El tercer com desenvolupar el suport formatiu a les famílies de l’alumnat d’educació infantil, primària i ESO el més efectiu possible: el projecte OASIS

http://blocs.xtec.cat/oasis/

II.- Presentació.-

Ho vols més fàcil vine als nostres actes públics i pregunta’ns el que vulguis

1.1.- Tinc experiència en consultoria en orientació i assessoraments educatius: Milers de consultes:

– Des de 1988 amb el personal docent i el professorat d’educació infantil, primària, ESO i postobligatòria no universitària de la demarcació de Tarragona ( i Terres d’Ebre).-

– Des de 1999 amb parelles, parelles de fet i matrimonis. Pares i mares d’alumnes menors d’edat  d’educació infantil, primària i ESO de la demarcació de Tarragona

– Des de 2000 per internet amb adolescents i joves obert a territoris de parla catalana i hispana arreu del món.

– Des de 2010 amb persones de dol dins de la demarcació de Tarragona

1.2.- Tinc un fons de milers de fotografies, veus orals gravades i vídeos curts sobre detalls del dia a dia, cartells del carrer i de persones anònimes i/o inèdites que no es coneixen i que són testimonis i proves que valen la pena difondre. Porto a terme dos programes de ràdio, un a Falset i l’altra a Tarragona.

Ara et faig una invitació

Jo cooperi, tu cooperis…. NOSALTRES COOPEREM, JA !

SUMA’T  a Cooperis.Cat

1.3.- M’ofereixo a donar una conferència col.loqui en tot l’àmbit de Catalunya sobre la triple revolució pacífica de l’educació:

Com combatre amb eficàcia el  fracàs escolar?

El Cooppel afavoreix l’èxit escolar i millora la nostra vida cultural.

El Cooppel és l’esport mental de cooperació pel diàleg interactiu en l’ aprendre a aprendre junts!

En aquesta xerrada exposo els tres sabers: saber econòmic, saber fer amb dignitat i saber pensar en el futur respecte a l’Autodeterminació personal i col.lectiva de totes les persones i els seus projectes que viuen a Catalunya. En un marc del futur de la  mundialització i del soberanisme mundial.

En qualitat de :

a.- President executiu de la campanya Cooperis   www.cooperis.cat fins el 2017

b.- Com a inventor del +3B i promotor dels 3B.Clubs d’Aprendre a Aprendre sols/es, amb ajuda i en cooperació, obert a tot el món. Enguany 2013, hem arribat a idear el Cooppel.

c.- Com alumne que he estat de professorat distingit com el Dr. Josep Gil (teòleg català) del Dr. Arcadi Oliveres (economia), de la Dra. Teresa Forcades (salut) i del Dr. Franscesc Torralba pensador i filòfof català

d.- Com a periodisme investigador psicosocial voluntari en cultures excloses, realitats amagades i decisions autodeterminades ignorades (Associaicó Ceradai) al voltant de la dinàmica mental creativa de jocs cooperatius. Soc radiofonoactivista.

Per a concertar les conferències escriu a: info@cooperis.cat .

La iniciativa organitzadora compensa les dispeses de desplaçament dins del territori.

2.- Les tres eines que t’ofereixo són:

A.- La meva amistat en Facebook  i la subscripció informativa a la nostra agenda i al foli de publicació aperiòdica “El CoMental” (Els Comentaris sobre la Cooperació Mental que impulsa el Cooppel) 

B.- Participar en el primer congrés Cooperis: congrés intercomarcal de cooperació educativa ciutadana

C.- El Cooppel, l’esport mental basat en el +3B, és la dinàmica mental creativa de jocs cooperatius 003B+ADN.

De forma fàcil i ràpida incrementa el potencial de les competències bàsiques transversals i afavoreix l’èxit cívic, cultural i escolar.

Clica per entrar en la 3B.Federació de 3B.Clubs d’Aprendre a Aprendre a tenir èxit http://blocs.xtec.cat/3bclub/
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ARA TENS L’OPORTUNITAT DE MILLORAR

LES TEVES POTENCIALITATS EN FAMÍLIA, EN SOCIETAT

I EN CULTURA

VOLS SER I TENIR MÉS CAPACITAT A APRENDRE A APRENDRE

EN LA TEVA VIDA.

TU I ELS TEUS?


TENS MÉS PREGUNTES, TENIM MÉS RESPOSTES.

TENS MÉS PROBLEMES, TENIM MÉS SOLUCIONS.-

Tens preguntes com:

1.- T’agradaria tenir una eina per a treure més profit de les tasques escolars a casa, de la preparació d’exàmens, de les visites a museus, a exposicions i de les excursions en família?

2.- Creus que fa falta potenciar més la cooperació en família i en la ciutadania en general?

3.- Penses que els sabers s’haurien d’aprendre més amb tot el nostre cervell i que la família és un lloc molt important per a conviure i aprendre?

Tenim respostes.

La cultura de la Dinàmica Mental Creativa de la pràctica del +3B dels jocs cooperatius, una dinàmica que ja tenim constituïts 3B.Clubs i ja tenim una 3B.Federació, presentada en un acte presidit per Arcadi Oliveres.

Què cal fer? Conèixer el +3B, aplicar-lo i ara pots constituir un 3B.Club en família amb una sèrie d’avantatges. Sols cal com a mínim sigueu tres i que un membre del club com a mínim sigui major d’edat.

Per això hem iniciat la present campanya ciutadana pública   Cooperis.Cat.

T’invitem a coneixer-la!
Campanya catalana local de difusió oberta al món a la crida de la UNESCO, sense fronteres: “Construïm la Pau en la nostra Ment, com a Persones ciutadanes del món i Creixem en la justícia en el cor dels nostres Projectes en la Cooperació educativa ciutadana local (Cooperis).-

Exemple del que fem, en aquesta ocasió és l’article del dia 01 de maig de 2013:

Per a què ho fem?

Oferim a les famílies i als/a les joves, l’esport mental el Cooppel basat en la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius (DiMCrac), una eina per aprendre a aprendre sol/a, amb ajuda, o bé ensenyant i millor en cooperació, on jugant s’aprenen tècniques d’estudi, les competències bàsiques transversals i que a la vegada es poden constituir arreu els 3B.Clubs per a fomentar la cultura com a oci creatiu i com a diversió cooperativa.

Obert en primer moment a totes les famílies, a totes les associacions com AMPAS i a les colles de joves. Als pares i a les mares els facilita la cooperació en les tasques escolars a casa i en la preparació amb autonomia dels seus fills/es dels exàmens. Obert a  tota la ciutadania.

01.- Trobar-se i contactar amb persones entre persones.

02.- Donar-se a conèixer i compartir els nostres projectes i les nostres produccions cooperatives creatives.

03.- Aplicar la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa en la pràctica del 003B+ADN creant 3B.Clubs a partir de tres persones en la resolució dels nostres problemes, en la conservació i millora del nostre patrimoni  i en la millora de la convivència democràtica activa.

Aquests tres són els objectius clau de Cooperis.

LES NOSTRES NOTÍCIES

Clica a sota:

Sempre tenim la il·lusió encesa. El dia 11 de setembre teniem en marxa 100 blocs. Aquest podem dir és el llibre viu, que anunciarem el passat mes de febrer de 2013.

http://blocs.xtec.cat/cooperis/2013/02/16/publicar-un-llibre-el-dia-11-de-setembre-de-2013/


Davant els vents tempestuosos podem amagar-nos o construir un molí.


Nosaltres hem optat pel nostre molí: Cooperis

Em dic Josep Maria Ferran i Torrent i soc activista cultural promotor de Cooperis.Cat i impulsor de l’esport mental Cooppel.

Dedico el meu temps a la família i a la feina. La resta en posar en marxa la tesi servei de la cultura de l’esport mental Cooppel que es basa en  la Dinàmica interactiva Mental analògica Creativa de jocs cooperatius 003B+ADN o millor dit jocs Cooperis. De forma abreujada es diu Dinàmica Mental Cooperativa, abreujadament DiMCraC o DiMaC (quan s’aplica a un mateix)

Aquesta tesi servei promou la pràctica del +3B (MésTresBé).

Aquesta pràctica del +3B d’aprendre a aprendre fa un nus afectiu i social de l’agilitat de la dinàmica de rols coperatius per a lluitar en contra de la indefensió apresa, de l’autoexclusió i de la manca de la cooperació conscient.

El +3B promou l’aprenentatge autònom de coneixements, dels sabers ser, estar, recordar, fer i de conviure.

La campanya Cooperis.Cat promou la creació, la participació i la trobada castellera de 3B.Clubs que practiquen i apliquen a les seves vides en l’oci creatiu i en la diversió coperativa el +3B.

Gràcies per entrar a aquest bloc.

Aquí et presentaré la campanya com a responsable impulsor i promotor:

1.1.- Definició:

Campanya de difusió de la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius  003B+ADN o jocs Cooperis, a la fi de fomentar els 3B.Clubs a les famílies, a les AMPES, associacions, colles de joves i empreses. A partir de tres persones, amb la condició que una d’elles com a mínim ha de ser major d’edat. A partir de generar clubs +3B és poden constituir federacions i confederacions de +3B.
Aquesta campanya genera actes de presentació a diversos indrets de Catalunya, amb el suport de dos programes de ràdio local i al final del mes de març tindrem de moment,  tres clubs +3B constituïts:
El 3B.Club +Ateneu de Tarragona,
el 3B.Club + Institut Antoni de Martí Franquès de Tarragona
i el 3B. Espai Baronia i Natura de Cabacés (El Priorat) per a caps de setmana
En marxa un pla de formació Docent en +3B
A més en arbitratge, monitoratge, COAS i Màster en +3B de la Dinàmica Mental Cooperativa
Màster de la implantació general de la Dinàmica Mental Cooperativa per mitjà del 003B+ADN

*************************************

Gràcies a la pràctica de la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius  003B+ADN (abreujadament +3B) promovem els següents 8 objectius en la ciutadania com a contextual (espai proper)  i com universal (planeta Terra):
“Millorant el nostre entorn també millorem el nostre planeta”

1.- Valors i principis científics a la pràctica de cada dia:
Potenciem les iniciatives i la seva responsabilitat en tots els aspectes, el dret a l’error, a prevenir i a donar el testimoniatge de persones i dels seus projectes (la piscina dels valors). Amb exemples de solidaritat, de casos d’aprenentatge servei i de voluntariat…que denominem la immersió en la piscina dels valors. També apliquem els principis científics i ètics del creixement personal, social en tots els aspectes dels marcs teòrics i de persones qualificades i competents (KOLHBERG, PAULO FREIRE, PIAGET, ANTONIO ZABALA, KIERAN EGAN, PERE PUJOLÀS, CARME TIMONEDA, F. TONUCCI etc.) en la vida educativa quotidiana al voltant del +3B. Primer és important tenir la pròpia vivència envers recursos que ens poden ajudar, ja que si ens poden ajudar a nosaltres estarem més preparats a ajudar als demés.
2.- Formació continua envers l’autonomia, l’emancipació i l’autodeterminació.-
La formació de ciutadans i ciutadanes de tota la vida i de totes les edats, com actors/es de l’escenari de la vida i agents de promoció cultural de pobles, barris i ciutats. En la constitució de 3B.Clubs el personal jugador és el fabricant dels recurtsos de joc i el seu funcionamnet és com una comunitat de propietaris, resaltant el valor de les propietats comuns i dels èxits compartits. Compromesos en els problemes i en les alternatives, en els canvis mentals, crítics de l’autoexclusió mental, responsables en el medi físic i social i constructius amb el grup, en el foment del treball en equip i en la societat. Ciutadania observadora, que vetlla i que ofereix alternatives constants amb la vessant del +3B de les iniciatives i de les apostes d’ajuda a aprendre als demés. Jugar a inventar enginys i compartir-los per a millorar els coneixements i els seu record i aplicació dels sabers dels altres com a persones ensenyants i cooperants de l’altra que li costa més. Principalment  en el +3B es tracta de descobrir aformacion i de saber inventar preguntes creatives. Si sabem fer preguntes podem plantejar respostes en un sol/a, en ajuda d’altres i en cooperació.

3.- Promovem la constitució de 3B.Clubs o el paper dels menors d’edat junt amb persones majors d’edat tenen el seu protagonisme en al presa de decisions, en el plantejament de dilemes i en la construcció d’iniciatives (Consell d’Infants Cooperants).-
Afavorim l’educació integra i inclusiva mental i social amb experiències educatives singulars com són la creació de grups i la constitució de 3B.Clubs, en al visió de formar part en 3B.Federacions i 3B.Confederacions. Tot millorant la cooperació a casa en la família i en la resta de la societat com és en les associacions, en els recursos i en les empreses millorant la conciliació treball-família. Es poden crear 3B.Clubs, arreu de la societat i del món.

4.- Es tracte de centrar les nostres forces en fer difusió, promoure, potenciar, fer pràctica, permetre les condicions i protegir la Dinàmica mental Coperativa, per això l’associació Ceradai 003B es dedicarà de forma exclusiva a aquesta missió:
Promovem amb la Dinàmica Mental Cooperativa l’assaig i l’entrenament mental dels processos cognitius i decisoris així implica també els ètics, els econòmics, els ecològics, els cooperatius,els  creatius i els artístics. És així com una gimnàsia mental cooperativa creativa en la millora de l’agilitat de pensament i de la resposta, de la dinàmica de rols. Tot millorant en actituds en els valors humans, en la motivació i en la capacitat personal i col.lectiva de cooperació.

5.- Els valors nous i per excel.lència que practiquem són  la màxima polaritat de criteris heterogenis i el coexitisme en els agrupaments de joc com dels resultats.-
Potenciem per mitjà de criteris d’heterogeneitat polar màxima, això vol dir que si hem de jugar ho farem amb criteris heterogenis i al màxim per agosserar resultats comuns, per exemple agrupar per edat, per capacitats, per necessitats educatives el màxim divers, evitant l’agrupació homogenia.
A més del coexistisme , entès com que guanyem si tots ho fem, tenim èxit de les partides com un castell humà si tots aconseguim que tots tinguem el màxim èxit. Això implica entendre i emprendre nous models de relacions, de convivència plural i de cohesió social com les colles culturals i les xarxes amb la ciutat educadora, els Consells d’Infants Cooperants on els infants (menors d’edat) participen jugant amb majors d’edat i participen en plena igualtat en certes decisions que es poden assumir en coexistisme, en la seva implicació i en el seu nivell de responsabilitat comú.
6.- La Dinàmica Mental Cooperativa en el 003B+ADN fomenta i facilita l’accès al nostre patrimoni local i mundial en família, en colla de joves o en altres formes col.lectives.-
Fomentem la participació comunitària, en família, pares, mares, avis, àvies i llurs fills, filles, nets i netes. Amb el +3B es més fàcil entendre i aprendre els continguts del Patrimoni cultural, social..proper com llunyà , tant material com immaterial. També en el treball en xarxa i en el foment de la solidaritat, fomentem també l’ús correcte de les TIC,  en l’aprenentatge constant de la comunicació digital afectiva i efectiva. Aplicar les noves tecnologies en la fabricació de materials de suport al +3B com són les auques de fotos i els taulers, cromos de les 3B.Cartes, etc.

7.- Fomentem les jornades Cooperis de donar a conèixer persones, professionals, entitats i recursos del nostre entorn local amb la implicació de l’entorn social i cultural de les famílies.
Ho fem en el primer trimestre de cada curs escolar. El dia cim de les jornades és el dia 12 de desembre de cada any. Cerquem per mitjà de les jornades com de totes les nostres actuacions la millora de les relacions humanes a casa, a l’empresa i a l’escola i institut, la promoció de l’equitat i la dignitat de totes les persones per igual, els drets humans en les iniciatives creatives, la interculturalitat, el diàleg i la pau. Fomentem la donació i el regal de +B del +3B i l’intercanvi de +B singulars, originals i enginyosos que facilitin l’aprenentatge competencial de tothom. Cada cert període de temps promovem “regals de nou +B” que tinguin valor social d’agraiment i de participació, convertint com a màgia el coneixement i el record de les matèries: Màgi+mat, Màgi+soc, etc.
8.-Hem iniciat fer la difusió del Dia Local Cooperis arreu del país que podria  ser reconegut com a Dia Mundial de la Cooperació Educativa Ciutadana Local i Territorial. Així ho vàrem expressar el passat dia 12-12-12 en una carta adreçada a la Directora General de la UNESCO en la intenció de donar-nos a conèixer a la UNESCO com a iniciativa ciutadana adherida des de l’any 2000, quan es va reconèixer a l’associació Ceradai com a entitat adherida i associada a la difusió dels valors humans de la UNESCO.
******************************************************************************************

1.2.- L’agenda mensual d’activitats:

L’agenda  mensual d’activitats està a l’article següent d’aquest bloc, l’article núm. 2 .
Cooperis: Amb la col.laboració permanent de tres associacions (Ateneu de Tarragona, Vida Creixent i Ceradai 003B) , de dues ràdios locals (ràdio sant Pere i sant Pau, emissora municipal de Tarragona i ràdio Falset) i un institut INS i amb la col.laboració puntuals entre 15 associacions, més de 20 professionals de la salut, de la justícia, de l’ensenyament i de l’educació.
Tenim espais cedits de forma puntual a l’Ateneu de Tarragona, a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona i a altres entitats i associacions locals.

1.3.- Valors que compartim i defensem en la present campanya:

Adherits a les Nacions Unides, campanya per la UNESCO, participants en el mòdul Jean Monnet de la URV sobre integració europea i gènere
Ajuda’ns a Promoure la Campanya Catalana UNESCO Juliol París 2013 www.cooperis.cat
Promoción de la Campaña hispano mundial UNESCO  Julio París 2013 http://blocs.xtec.cat/3bworld/

Combatim la pobresa mental causant de l’autoexclusió i de la manca de cooperació en suport al Pla de Desenvolupament del Tercer Mil·lenni de les Nacions Unides 2015
Adherits a la campanya de la UNESCO: construir la pau en la ment dels homes i de les dones.
Ho fem amb la difusió, promoció, pràctica, protecció, permisos, pèrdues i participació de la Dinàmica Mental Creativa de jocs Cooperis per la Justícia i per la Pau, descoberta pel professor i activista cultural pacifista Josep Maria Ferran i Torrent i inventor del 003B+ADN amb el suport de l’associació Ceradai 003B i Cooperis amb la col·laboració de persones, professionals, entitats i recursos.   Estretes associacions coperants de Cooperis són l’Ateneu de Tarragona, Vida Creixent i les Associacions de les ràdios locals  de Falset i de sant Pere i sant Pau de Tarragona.
També som eurociutadans en el repte del gènere i de la Dinàmica Mental Cooperativa per mitjà del 003B+ADN
Enguany es compleix el 30 aniversari de la mort d’En  Josep Vidal i Llecha
reusenc i pacifista  que va instituir
el Premi Internacional Memorial per la Pau Josep Vidal i Llecha
Tal com interpreto que ens diu el pacifista català En Josep Vidal i Llecha:
“El principal valor d’aquest món són les persones i els seus projectes”.

 

 

“La tasca més urgent és la de rebel·lar-se verbalment contra la reducció de la persona a un concepte, a una nacionalitat, a una classe o a una ideologia”.

 

 

En 2014 també es complirà el centenari del naixement de l’escultor reusenc internacional Modest Gené.
ANIREM PELS POBLES, BARRIS I CIUTATS A DONAR A CONÈIXER  LA CAMPANYA PER LA PAU I PER LA JUSTÍCIA MENTAL
Promovem:
La  informació en tots els aspectes d’interès per a la ciutadania
La sensibilitat ciutadana del món en contra la corrupció i contra l’autoexclusió
La consciència ciutadana a favor de l’autodeterminació de les persones i dels seus projectes en lluita constant en el dia dia a dia com el Dia de Mandela per la Justícia i per la Pau
La participació en actuacions cooperatives creatives de suport a la ciutadania en els reptes científics, culturals i educatius del dia a dia
Demanem a les Nacions Unides la declaració del Dia Mundial de la Cooperació Educativa Ciutadana en el Desenvolupament Local fins l’Internacional com a iniciativa dins del Pla del Desenvolupament pel Tercer Mil.lenni 2015
Sol.licitem que el dia 18 de juliol dia que Nelson Mandela  S.D.V. complirà 95 anys que ens rebi la Directora General de la UNESCO en la seu de París a la fi de:
Escoltar-la , compartir els valors, exposar la nostra iniciativa, manifestar les nostres intencions a favor dels Drets Humans i disposar en la planificació d’actuacions conjuntes a nivell mundial de cara a 2015.
Nosaltres li lliurarem la dinàmica mental cooperativa la  003B+ADN dels valors i dels jocs cooperatius creatius junt amb els continguts culturals col·laterals, junt amb la suma de persones i dels seus projectes que els vulguin adherir.
Signatures de suport moral , fotos digitals o links de continguts a internet d’esperit participatiu, col.laboratiu i/o cooperatiu.

MÓN SUMA DE PERSONES I DE PROJECTES

Europa suma de persones i de projectes

CATALUNYA SUMA DE PERSONES I DE PROJECTES

CADA POBLE, BARRI I CADA CIUTAT DE TOT EL MÓN

SUMA DE PERSONES I PROJECTES

Amb el suport moral de la Fundació Centre de la Memòria Nelson Mandela

Cooperis: De cooperar. Present de subjuntiu. Jo cooperi, tu cooperis. La nostra funció és fer propostes i invitacions per a cooperar.

Som una Institució moral i un projecte, no jurídica, d’Iniciatives  Socials de la Cooperació Educativa Ciutadana Local

Cooperis es defineix com a coordinadora de persones, professionals, entitats i recursos en la defensa, protecció, anàlisi i interpretació de les decisions (Decisiologia) per a permetre amb garanties la cooperació educativa ciutadana en el desenvolupament local.

Què és  EDU+Cert: Certificacions d’Entrada de valor educatiu Documental Únic ( intern) de l’associació Ceradai 003B. Les  nostres entrades en el registre també en ocasions pel seu valor cultural les adrecem a l’ Entrada Documental a la UNESCO. Per tant EDU+Cert vol dir acreditar el valor d’una iniciativa, d’un acte o d’una producció com a cooperativa creativa i a més també són el conjunt d’acreditacions representatives  i de titulacions facultatives per a impulsar la campanya Cooperis i més concretament actuacions concretes al voltant de la Dinàmica Mental Cooperativa.

De moment estem en el 3B+Desenvolupament local de nou municipis: Cabacés, la Vilella Alta, la Vilella Baixa, El Lloar, Falset, Riudecanyes, Cambrils, l’Aleixar i Tarragona .  (3B+Mòn local)

Fomentem 3B.Clubs arreu en xarxa amb federacions i confederacions amb consells de representació al voltant del denominat Consell d’Infants Cooperants i Col·laboradors Actius per a la Ciutat Educadora (CIC+CAC.EDU) on els infants i menors d’edat juguen a la Dinàmica Mental Cooperativa amb majors d’edat, en opcions i alternatives amb dret a vot. Per a la implicació estreta en projectes solidaris i de millora col.lectiva.

Recorda www.cooperis.cat

Recordem enguany a Paulo Freire, als 15 de la seva mort . El seu missatge encara és viu en el món d’avui. El pedagog contra l’opressió ciutadana, contra tota corrupció i a favor de l’esperança.


COOPERIS

Per la nostra llibertat creativa de persones

i per la responsabilitat cooperativa dels nostres projectes

Mirar-se a l’espill és un pas de reflexió i fotografiar-se en espill és un fet d’autonomia personal davant el compromís col.lectiu.

Adherits a recursos mentals de salvar la vida en quatre minuts

 El Suport Vital Bàsic una eina per salvar i conscienciar a les persones.

02.- Agenda al dia, escric un Diari i tinc el propòsit de publicar un llibre.-

A.- AGENDA ÀNIMS AL DIA.-

Pots seguir l’Agenda de les nostres Notícies i de la nostra Memòria Social.

ÀNIMS (Agenda oberta de Notícies i de la nostra Memòria Social)


Ja tenim l’article darrer Núm. 160

Darrer article sobre els mesos d’abril i maig:

Clica: http://blocs.xtec.cat/anims/2013/03/30/159-plans-i-fets-dels-mesos-dabril-i-maig/ . És l’article 159.

Fem memòria del mes març:

http://blocs.xtec.cat/anims/2013/03/01/154-novetats-del-mes-de-marc-2013/

Més informació i consulta general de la nostra agenda de notícies:

Clica: http://blocs.xtec.cat/anims/

El passat dia 20 de març vàrem constituir el tercer 3B.Club

Més informació. Difon PATMF. Clica a sota.

http://blocs.xtec.cat/patmf/2013/03/14/53-el-proper-dimecres-dia-20-es-presenta-el-primer-3b-club-al-nostre-institut/

B.- ESCRIC UN DIARI I EL PROPÒSIT DE PUBLICAR UN LLIBRE.-

Aquest repte de la present campanya de donar a conèixer i promoure la difusió de Clubs 3B de Dinàmica Mental Cooperativa, el recull d’anècdotes al voltant de vivències de persones i dels seus projectes que construïm la pau en la nostra ment i creixem junts en la justícia en els cors dels nostres petits infants, juntament amb les propostes a persones a donar testimoni així com responsables d’entitats per a organitzar actes a favor de la justícia i de la pau, en contra de la pobresa mental.

Tindrem un llibre amb dos annexes, dedicats a les reaccions de persones davant a propostes d’organitzar actes públics o fer acte de presència en els mateixos:

Un annex denominat PALAU, acròstic de Persones amb Atenció Limitada, Adequada i amb tota Urbanitat a les nostres propostes dins del marc dels Drets Humans i el respectes mutu. I un altra BROSSA que serà un Banc de Respostes a les nostres propostes consistents o bé en el silenci o bé sense Atenció de cap mena. Tot siguen persones públiques que presumeixen de la seva imatge com a persones que atenen i/o que estan d’acord amb els drets humans, a prop de la ciutadania i de les seves iniciatives.

Com pot una persona sense cap més explicació, respondre per silenci, per la indiferència o per dir NO, o bé per dir SI i després no fer res en propostes amb cost Zero Euros, que dona l’oportunitat a la ciutadania a respondre a un dilema de convocatòria d’acte?.

Sense cap ideologia, en el foment de la ciència, de la cultura i de l’educació amb respecte a les persones i els seus projectes. I tot a la fi per la difusió de la Dinàmica Mental Cooperativa. Existeixen persones així?. En BROSSA posarem per justícia una llista de persones i les seves respostes “brossa”.

Tenim el projecte de llibre, encara falta posar-li  nom.

La data i lloc de presentació: 12 de desembre a Barcelona. Amb actes previs a Tarragona, Tortosa, Lleida i Girona.

Condicions legals i morals d’aquest bloc i de la campanya Cooperis.cat    www.cooperis.cat

© Idea original, texts relacionats, elaboració, realització  i iniciatives. Josep Maria Ferran i Torrent  Tarragona  2012 i 2013

Les fotografies són de l’autor amb altres produccions que són propietat dels seus autors corresponents sigui de forma explícita o implícita.

Els continguts d’aquest bloc es troben dins del voluntariat i no tenen cap més finalitat que informar i contactar amb persones. L’autor declara que no tenim cap afany lucratiu i tenim el compromís de no tenir cap afany comercial de cap tipus. Es poden fer ús de tota la informació sempre que s’indiqui la nostra font  www.cooperis.cat i demanem que no es tingui cap negoci dels seus continguts.

En el cas de rebre capital per donatius o per premis, aquest es destinarà exclusivament pels objectius de Cooperis.Cat.

Ens pots trobar a Facebook cercant els noms: Ceradai de Catalunya i  Josep Maria Ferran Torrent

Més informació: info@cooperis.cat

03.- La campanya permanent Cooperis 003B+ADN consisteix en:

Aquesta campanya és permanent fins al 2022 . Tenim una primera fase París 18 de Juliol 2013.

Els tres resultats actuals (28-02-13) més rellevants són:

1.- Presentar la Dinàmica Mental Cooperativa aplicada en el 003B+ADN dels valors, de les motivacions i dels jocs cooperatius creatius en tots els nivells: oci i família (Corte Inglés de Tarragona,15-09-12), escola i institut (Institut Municipal d’Educació de Tarragona, 22-09-12))i a la universitat (Sala de Graus. Campus Catalunya. URV 29-09-12) (Sisenes Jornades Cooperis. 2012)

2.- Posar en marxa el primer club de Dinàmica mental Cooperativa el 3B.Club+Ateneu de Tarragona i el primer esplai el 3B.Esplai Baronia i Natura de Cabacés (El Priorat). (20-X-12) Posar en marxa la primera escola 3B a l’Ateneu de Tarragona i el primer institut de 3B de formació de Pares+Mares, Monitoratge, COAS i Docents en el 3B (14-01-13)

3.- Posar en marxa el projecte 3B+OKOMOS, el primer projecte de recerca i investigació del Suport Formatiu a les Famílies en Família de Catalunya, segons els articles 27 i 40 de la Llei d’Educació de Catalunya, 2009, dins del marc Tarragona, ciutat educadora i dels Consells d’Infants Cooperants de la Terra, per la Justícia i per la Pau.(Institut Municipal d’Educació de Tarragona, 29 de gener de 2013)

En el mes de març, el dia 22, divendres, es presentarà a la sala d’actes de l’Institut d’Estudis Vallencs (Valls).

Estiu 2013.-

El dia 18 de juliol de 2013, dia que Nelsom Mandela complirà 95 anys, lliurarem al registre d’entrada de la UNESCO tota la documentació relacionada amb la campanya en aquesta primera fase.

La campanya té com a finalitat principal sensibilitzar i conscienciar que per combatre la decisiologia de la pobresa mental que causa l’autoexclusió i la manca de cooperació és per mitjà de la Dinàmica Mental Cooperativa i els Clubs 3B on es juga a estudiar i a investigar per mitjà del 003B+ADN dels valors i dels jocs cooperatius creatius.

Les avantatges són moltes en aficionar-se en aquesta Dinàmica Mental Cooperativa però la més important és construir la pau en la ment de les persones i créixer la justícia en el cor dels dels seus projectes

Consisteix en set punts clau per a entendre la present campanya local amb vocació de ser mundial:

1.- La difusió com iniciativa ciutadana, promoció, protecció, presència, participació i permetre les condicions i les garanties de qualitat dels efectes mentals i psicosocials del 003B+ADN que és la Dinàmica Mental Cooperativa dels jocs cooperatius creatius. Que és autor En Josep Maria Ferran i Torrent.

De moment tenim constituïts dos clubs 3B on s’ensenya i es juga amb la Dinàmica Mental Cooperativa 003B+ADN: El 3B.Club+Ateneu de Tarragona i el 3B.Espais Baronia i Natura de Cabacés (El Priorat).

S’han dut a terme les VI jornades Cooperis a Tarragona, un curs presencial sobre els valors del 3B i ara està en marxa un curs a distància per a la seva implantació a les aules dins del Pla de Formació del Professorat

Per a veure part de les VI jornades Cooperis. Clica a  http://blocs.xtec.cat/003b/11-ponents-entitats-i-recursos-de-les-jornades/

S’ofereix també un curs de suport en general d’implantació a les aules del 3B.   http://blocs.xtec.cat/3bcurs/

Més concretament: http://blocs.xtec.cat/3bcurs/22-desplegament-de-la-implantacio-a-laula-per-passos/

Es poden constituir clubs on hi hagi un mínim de tres persones i una com a mínim sigui major d’edat, en colles de joves, famílies, associacions i en escoles i instituts.

2.- Per mitjà de la Dinàmica Mental Cooperativa es visiten pobles i ciutats i es descobreixen aspectes singulars fent fotos, vídeos curts i gravacions de veus de persones i dels seus projectes. I després s’elaboren jocs 3B com auques i/o taulers de 3B.joc. Com és el cas del 3B+ les Cases de la Vilella Baixa, el 3B+Dit de Riudecanyes, el 3B+la Bombeta de l’Aleixar, el 3B+Modest Gené de Reus al Món, el 3B+Ramon Viñas de la Vilella Alta, etc.

3.- Amb les entrevistes amb les persones es tracta de descobrir com van construir la pau en la seva ment des de la infància i i com van fer créixer la justícia en el cor dels seus projectes. Tot considerant que totes les persones tenim un petit infant dins nostre fins a la mort.

4.- Organitzar actes públics per a explicar en un 3B+Tastet el que és la Dinàmica Mental cooperativa i el 003B+ADN, on es destaquen testimonis i exemples de persones i de projectes en la història i en el present cap el futur.

5.- Tot això es fa sense cap gratificació econòmica ni cap contracte laboral, dins de la investigació activista psicosocial en el marc del voluntariat promotor cultural.

6.- Implantar en la societat la Dinàmica Mental Cooperativa per mitjà la constitució del 3B.Clubs i la seva federació és camí de justícia i de pau, a més dels efectes com la creació de llocs de treball que a la llarga es poden dur a terme.

7.- Aquesta iniciativa ciutadana està adherida a la UNESCO i a Nacions Unides i a totes les persones de bona voluntat que creguin en el fons del seu cor que:

El Món és una suma de persones i de projectes i que tots som ciutadans i ciutadanes del món.

El nostre futur dependrà de com arribem a gestionar aquesta sobirania de totes les persones. La cooperació entre elles farà possibles més justícia i més pau en el nostre món.

Gràcies per la teva atenció.

Les lletres són de tamany gran per a facilitar la lectura col.lectiva en pissarres digitals .

04.- Principis científics de la Dinàmica Mental Creativa del +3B (DiM) de J.M. Ferran.-

Els principis científics de la tesi servei de la cultura de la Dinàmica interactiva Mental analògica Creativa de jocs cooperatius 003B+ADN de la pràctica del +3B o també denominats jocs Cooperis. L’autor és En Josep Maria Ferran i Torrent i en aquest plantejament d’interès general i públic es troben els principis generals de l’aprenentatge autònom i els quatre principals autors/es que tot seguit s’exposen.

També es coneix com a Dinàmica Mental Creativa  (DiM) , Dinàmica Mental Cooperativa i Dinàmica Mental del +3B.

A.- En els principis generals es basa amb l’aprenentatge entès de John Dewey de l’experiència i a més les aportacions del currículum bimodal de Pere Marquès, dins del marc més ampli del Disseny Universal dels Aprenentatges.

Per a més informació sobre el Disseny Universal dels Aprenentatges http://recursosdua.wordpress.com/que-es-el-disseny-universal-de-laprenentatge/

B.- En les quatre tesis i línees de treballs d’investigació tot considerant les seves publicacions i les seves referències.

1.- Sobre l’elaboració dels contractes i el plantejament de l’aprenentatge per  dilemes:

Laurence KOHLBERG

2.- Sobre l’elaboració dels relats i el plantejament creatiu i de la imaginació:

Kieran EGAN

Kieran Egan       http://www.ierg.net/

3.- Sobre els processos planificatius i atencionals tant cognitius com emocionals i afectius de l’aprenentatge (Tesis del PASS):

Dra Carme Timoneda. Universitat de Girona

http://www.fcarmevidal.com/plantilla.php

4.- Sobre la cooperació, els aprenentatges cooperatius i de les tècniques d’aprenentatges cooperatius:

Dr. Pere Pujolàs.  Universitat de Vic

En els propers articles exposem:

Persones i professionals que tenim com a referents en el món de l’educació.-

Presidència honorífica campanya Cooperis UNESCO 2013

Comitè científic de Cooperis UNESCO 2013