La finalitat és millorar la convivència i la inclusió social en el territori.
Promovem actuacions en l’entorn social i cultural amb pressupost zero euros
Actuem d’acord al codi ètic del professorat i el codi ètic de la implicació de la família en l’educació i en l’ensenyament, amb la carta de compromís.
La nostra iniciativa està oberta a tota la ciutadania. Tothom té un lloc en COOPERIS
Tothom tenim drets:
1.- El dret a l’educació, a l’ensenyament i a l’atenció a la diversitat, ja exposat i estudiat amb alternatives a les jornades RIMAD 2010 i amb experiències i estratègies compartides de les properes jornades R.E.M.E.I.S. del proper mes d’octubre 2011.
2.- El dret al diàleg, a la petició amb assertivitat, sense agressivitat ni actituds passives. Plantejar les NEE dels nostres fills i filles i tenir el suport dins del nostre entorn educatiu social i cultural territorial més proper possible tant en informació, orientació, assessorament i formació. Per això tenim el projecte ECONOS de suport a les famílies.
3.- El dret a estimular la millora dels serveis que utilitzem i dels productes que consumim. El dret a una publicitat còmplice en educació (EDU.com.edu)
4.- L’objectiu de COOPERIS és doble: ajudar a resoldre de forma el més autònoma possible els problemes i els conflictes en la convivència a casa i a l’escola/institut. I a la vegada ajudar a millorar els serveis i els productes del nostre abast en totes les àrees de la ciutadania:
– Escola/institut – Salut – Justícia – Consum – Altres serveis
5.- El professorat també té drets a la llibertat professional, a la investigació i al desenvolupament d’equips docents. A més són persones professionals amb principis ètics que com a tals mereixen els seu respecte i consideració.
6.- Promoure la innovació de la inclusió social, permetre-hi iniciatives i protegir-la amb el dret a la investigació psicosocial, a la creativitat com és el nostre cas de la tesi d’utilitat pública de la tesi de la PEDM i el dret a compartir el saber i el saber fer cooperant. El dret a promoure formació qualificada no reglada (Màster en Decisiologia i/o llicències d’investigació psicosocial ICEBERG educativa) en el camp de la D. M. N. La Decisiologia Mental Natural (D.M.N.) cura i alleugera el dolor emocional, així com el dret de la ciutadania a AFRONTAR EL CANVI MENTAL GLOBAL per mitjà de la sensibilització i de l’animació a estratègies inclusives socials.
7.- El nostre protocol COOPERIS consisteix en:
1.- Rebre consultes de la ciutadania respecte al paper de la gent gran i dels avis/àvies en educació i en la família. El paper dels pares i de les mares i/o de les tutories. Així com de la ciutadania en general, de les entitats i dels recursos de l’entorn. info.cooperis@gmail.com
2.- A partir de la identificació de les necessitats donar resposta de forma col.laborativa, contextual i constructiva a nivell informatiu, orientatiu, d’assessorament, de cooperant assessorament (COAS) i/o de formació permanent en pro de comunitats d’aprenentatge. Amb tallers, trobades i/o cursos.
3.- A oferir les eines per a fomentar l’autonomia i l’autodeterminació dels aprenentatges de l’alumnat, de les famílies i del professorat, així també com dels agents socials i educatius.
4.- A construir casos i acompanyar a les famílies en processos assertius en el treball en xarxa (casos protegits), així també amb el professorat i amb els professionals de l’ensenyament. El procés serà amb tècniques i habilitats de diàleg (observació, escolta activa, reformulació, etc.) i de la forma comunicativa oral, radiofònica o digital.
En el cas d’ensenyament hi ha una tutoria docent, una acció tutorial docent, l’equip directiu del centre educatiu… per a conversar i buscar respostes d’atenció a la diversitat, demanar orientació per a les famílies en la complicitat educativa escolar i en la recerca de recursos i ajuts dins de l’entorn proper. Les reclamacions en ensenyament per tant seran sempre orals i amb actituds assertives i de col.laboració.
5.- COOPERIS és limita a donar atenció dins d’aquest camp de diàleg oral concretat en els quatre punts anteriors.
Ens reservem el dret d’admissió davant comportaments contra el codi ètic i el respecte democràtic. L’entitat i la coordinadora COOPERIS pot retirar els ajuts i els recursos protectors a persones i famílies que no respectin el diàleg i la negociació de la convivència democràtica activa, expressades en aquest manifest ètic de COOPERIS.
——————————————————————————————————-
Manifest de compromís de les persones responsables de COOPERIS.
Reus. Arxiu Comarcal del Baix Camp. 27 d’abril de 2011.-
PROMETO o JURO
Ser leal al lideratge de COOPERIS en la identificació de barreres a la comunicació, a la creativitat i a la cooperació com les barreres:
1.- Mentals com els prejudicis i les supersticions,
2.- Les culturals i les científiques com la ignorància,
3.-Les educatives com el maltractament per defecte o per excés,
4.- Les socials com l’aïllament i la solitud,
5.- Les econòmiques com els diners per a fer coses.
Per això col·laboraré i treballaré de forma desinteressada per a:
1.- Plantejar hipòtesis i construir tesis en la investigació científica en la Recerca Acció
2.- Exposar conclusions per a generar pensaments i reflexions, així com proposar converses i trobades per a donar-se a conèixer, a la vegada per a compartir coneixements i així en conseqüència motivar l’elaboració de projectes cooperatius.
3.- Tot això per a orientar i a assessorar a les persones implicades, per a facilitar eines per ajudar a construir l’autonomia de les famílies i dels aprenentatges de l’alumnat. Entre altres estratègies psicosocials i altres actuacions culturals i socials.
Ser fidel als principis universals dels Drets Humans, als procediments pacífics i assertius per a demanar els nostres drets com el consell evangèlic Mt 18, 15-17 (*) i també en els valors de la inclusió social, de la convivència democràtica activa i de la conservació del nostre patrimoni social, cultural,artístic, històric i natural.
Ho juro o prometo públicament a Reus el dia 27 d’abril de 2011
Pingback: COOPERIS . Coordinadora ciutadana per la inclusió social » 10.- Els índexs: el general i l’intern del present bloc “””CÓ^ÒperIS)))… (1)