La sortida a Àger que vam fer els alumnes de cinquè ens va ser molt profitosa per complementar el tema que treballem a Medi: “La Terra a l’espai”. Aquí podeu llegir pinzellades de la nostra estada al Centre d’Observació de l’univers.
La sortida a Àger que vam fer els alumnes de cinquè ens va ser molt profitosa per complementar el tema que treballem a Medi: “La Terra a l’espai”. Aquí podeu llegir pinzellades de la nostra estada al Centre d’Observació de l’univers.
El dia 25 de maig va tenir lloc l’ acte de lliurament de premis de les proves CANGUR 2016 a la Sala Arnau de Vilanova de l’ Hotel Campus de la UAB (Bellaterra). Presidia l’acte la consellera d’ensenyament, l’ Honorable Sra Meritxell Ruiz; el rector de la UAB, Sr. Ferran Sancho; i d’altres personalitats.
Després dels parlaments corresponents es va procedir al lliurament de premis. L’alumne de l’ESC La Creu, ANDREU SUÏLS, va recollir el 5è premi (una videocamera gopro). Recordem que hi va haver 4 primers empatats a 100 punts i l’Andreu en va fer 95.
Volem tornar a felicitar a tots els participants a les proves Cangur 2016 i, en particular, al màxim premiat del nostre centre i animar-vos a tots i totes a tornar a participar el curs vinent.
Durant uns dies a 5è ens hem endinsat en el món de la poesia. Hem llegit poemes tot sentint les sensacions, emocions, petites realitats quotidianes… Hem pogut comprovar com el text poètic és un dels millors instruments per descobrir les possibilitats d’expressió que ofereix la paraula. I finalment… hem fet poesia! Concretament HAIKUS petites peces de 3 versos, amb un còmput sil·làbic concret a cada vers. Esperem que us agradin!!!
Cada paraula
és un batec de vida
que vol donar-se.
Joana Raspall (Haiku)
A l’àrea de Llengua catalana vam veure les frases fetes, i l’alumnat de 5è va fer un treball amb la finalitat de relacionar la llengua amb les TIC, la imatge, la creativitat i la imaginació. Es va fer amb Powerpoint seguint una sèrie de pautes. De tot el ventall de frases fetes que se’ls va proporcionar (penjades al moodle), n’havien d’escollir un mínim de cinc; i a partir d’aquí, fer una composició o muntatge fotogràfic. A cada diapositiva hi havia de sortir una frase feta, el seu significat i una oració exemple, i sobretot, amb una fotografia que hi tingués relació.