La sortida a Àger que vam fer els alumnes de cinquè ens va ser molt profitosa per complementar el tema que treballem a Medi: “La Terra a l’espai”. Aquí podeu llegir pinzellades de la nostra estada al Centre d’Observació de l’univers.
La sortida a Àger que vam fer els alumnes de cinquè ens va ser molt profitosa per complementar el tema que treballem a Medi: “La Terra a l’espai”. Aquí podeu llegir pinzellades de la nostra estada al Centre d’Observació de l’univers.
Durant uns dies a 5è ens hem endinsat en el món de la poesia. Hem llegit poemes tot sentint les sensacions, emocions, petites realitats quotidianes… Hem pogut comprovar com el text poètic és un dels millors instruments per descobrir les possibilitats d’expressió que ofereix la paraula. I finalment… hem fet poesia! Concretament HAIKUS petites peces de 3 versos, amb un còmput sil·làbic concret a cada vers. Esperem que us agradin!!!
Cada paraula
és un batec de vida
que vol donar-se.
Joana Raspall (Haiku)
A l’àrea de Llengua catalana vam veure les frases fetes, i l’alumnat de 5è va fer un treball amb la finalitat de relacionar la llengua amb les TIC, la imatge, la creativitat i la imaginació. Es va fer amb Powerpoint seguint una sèrie de pautes. De tot el ventall de frases fetes que se’ls va proporcionar (penjades al moodle), n’havien d’escollir un mínim de cinc; i a partir d’aquí, fer una composició o muntatge fotogràfic. A cada diapositiva hi havia de sortir una frase feta, el seu significat i una oració exemple, i sobretot, amb una fotografia que hi tingués relació.
A 5è hem estat treballant el text argumentatiu, i hem vist com el debat n’ és un bon exemple, és un dels tipus d’argumentació més conegut i utilitzat en els mitjans de comunicació. Els alumnes han après a escriure arguments per defensar la seva postura o opinió, fet que més endavant els ha ajudat a preparar el debat.
El tema de l’alumnat de 5è B és “Xatejar per internet: oportunitat o perill?”. En un primer moment, a classe van debatre sobre el tema. Després, van escriure els arguments que defensaven la seva postura. A partir d’aquí es van recollir els arguments de tots els alumnes per tal de preparar el debat. Es tracta d’un debat prèviament preparat, on el més important ha estat el respecte mutu envers les diferents opinions; el torn de paraula; arguments ben coherents i amb sentit.
Esperem que us agradi!!!
La setmana passada ens vam acomiadar de l’Armand, per tal que s’endugués un bon record dels companys, dels amics i de l’escola, vam decidir regalar-li petits detalls. Un exemple n’és el vídeo que vam enregistrar amb tots els companys i les companyes de classe. Malgrat vàrem fer unes gravacions espontànies i improvisades, el resultat final va valer la pena ja que va ser molt emotiu.
MOLTA SORT ARMAND EN EL TEU NOU CAMÍ!!!