Monthly Archives: novembre 2015

Vídeos “d’art”. Grup – 1

Com ja sabeu els divendres a la tarda els alumnes de 6è, dividits en 4 grups, treballem de manera itinerant diferents aspectes relacionats amb l’eduació artística i musical (ART).  Un dels tallers que oferim aquest curs com a novetat és la introducció al vídeo. L’objectiu d’aquest taller és que els alumnes coneguin les eines bàsiques per a elaborar un vídeo senzill relacionat, això sí, amb l’art (vídeo art).

Durant unes quantes setmanes hem estat treballant diferents aspectes: conèixer les eines que ens proporciona un editor senzill del Youtube, visualitzar diferents vídeos d’art curtets per agafar idees, conèixer els diferents tipus de plànols que es poden utilitzar en l’enregistrament de clips de vídeo, elaborar el projecte del vídeo que volem portar a terme, enregistrar, pujar els diferents clips de vídeo al Youtube, editar-los, posar-hi títols, crèdits, efectes, transicions, música de fons,…

Individualment, per parelles o en petits grupets hem estat capaços d’elaborar senzills vídeos i val a dir que hem aconseguit de manera satisfactòria els objectius que ens vam proposar. Tot seguit en podeu visualitzar alguns. Esperem que us agradin i que col·laboreu posant molts “m’agrada”.

VÍDEO DE JOSEP ARIZA 

VÍDEO DE l’ÈRIC, DANI i SERGI FRANZI


VÍDEO DE L’ANDREA

VÍDEO DEL NAHUEL

VÍDEO DEL MAXI GARCIA

ESTADA AL CdA DEL DELTA DE L’EBRE (Projecte interdisciplinari)

Aprofitant l’estada de tres dies al CdA del Delta de l’Ebre, els tutors de CS vam creure convenient portar a terme “EL PROJECTE INTERDISCIPLINARI” al voltant d’aquest tema. És per això que vam proposar als alumnes desenvolupar un treball que consistia, bàsicament, en calcular el preu de l’estada (matemàtiques), elaborar el programa de l’estada (llengua) i plasmar l’itinerari en un Google Maps (TIC i medi). Aquest treball s’havia de fer en equip utilitzant un programa de tractament de textos, Word o similar, (TIC). Per calcular el preu de l’estada els alumnes van haver de demanar pressupost a l’empresa d’autocars Gamón per internet i buscar a la xarxa els preus de l’allotjament i de les activitats a realitzar, a partir d’aquí s’havien de fer els càlculs. Per elaborar el programa es van haver d’assabentar de les activitats que realitzarien i de tots els detalls necessaris (què cal portar, consells pràctics,….) que s’inclouen en un programa. Finalment es va treballar l’itinerari amb el Google Maps i es va aprofitar per incloure-hi diferent informació geogràfica (capitals de comarca per on es passarà, unitats de relleu, rius i alguna curiositat).

El resultat de tot plegat ho podeu veure tot seguit en format de LLIBRE DIGITAL.

Pel que fa als treballs realitzats pels alumnes de 6è, hem portat a terme una votació interna per part de tots els alumnes amb l’objectiu d’elegir-ne un per classe per tal de fer-lo arribar als pares (només el programa). Els llibres digitals que us mostrem corresponen als guanyadors de cada classe. Esperem que us agradin. Felicitats a tots els  nois i noies de 6è per la feina feta!

Càsting de Fish & Chips

Aquest matí, l’equip del programa FISH&CHIPS ha vingut a l’escola a fer un càsting a deu alumnes de 6è. Els han fet diferents proves que consistien en ballar, endevinar paraules en anglès, fer operacions,… i el més important és que s’ho han passat d’allò més bé! Esperem que tres d’ells siguin els escollits i puguem anar tots a participar al programa!

GOOD LUCK KIDS!!!

EL REPORTATGE

La segona tipologia textual que hem treballat amb els alumnes de 6è ha estat EL REPORTATGE. En primer lloc s’ha explicat als alumnes en què consistia un reportatge i quines eren les seves parts (estructura). Tot seguit s’ha mostrat als alumnes diferents tipus de reportatges i s’han comentat. Finalment ells han triat lliurement el tema sobre el qual portarien a terme el seu treball. Tanmateix s’ha treballat la part més tècnica, donat que el reportatge s’havia de presentar en format digital (word o similar), s’ha explicat als alumnes “els quadres de text” amb totes les seves possibilitats (sense oblidar el disseny de la portada, les capçaleres, els peus de pàgina,…).

L’esborrany dels treballs, un cop revisats, s’havien de passar a net i trametre’ls al tutor/a via Moodle. Tot seguit podeu visualitzar-ne alguns. Esperem que us agradin.

LA CASTANYADA 2015

Com ja ve sent habitual, el dia 31 d’octubre hem celebrat LA CASTANYADA a la tarda amb tot el C.S. Tots els alumnes de 6è han vingut disfressats de castanyers i castanyeres disposats a ser els protagonistes de l’escola, ja que havien de col·laborar amb els de l’AMPA (als quals volem agrair la seva col·laboració en l’organització de la festa) a posar les castanyes a les paperines, acompanyar a tots els alumnes d’infantil a fer una breu visita per observar com es coïen les castanyes i, finalment, a repartir-les per tota l’escola. Mentre els de 6è feien aquesta tasca per parelles, els de 5è han baixat al gimnàs disposats a ballar una estona. Ja teníem preparat el projector que els servia de monitor per moure els cossos de manera pautada. Quan els de 6è han acabat s’han incorporat i han suat una mica (avui hem celebrat la castanyada en màniga curta… coses del canvi climàtic?) fins l’hora de menjar-nos les castanyes, que ho hem fet per classes. Després hem continuat ballant fins l’hora de sortir.