Simetries II
Simetries
Resolució de Problemes I
Fraccions
Cartellera digital
Adaptació i diversitat
2010: ANY INTERNACIONAL DE LA BIODIVERSITAT
2010!
ANY INTERNACIONAL DE LA BIODIVERSITAT
L’ONU ha declarat l’Any 2010 com l’Any Internacional de la Biodiversitat (IYB):
El lema de la campanya, “La biodiversitat és la vida. La biodiversitat és la nostra vida”.
La campanya pretén celebrar la diversitat de la vida en la Terra i combatre la pèrdua de biodiversitat en el món. El ritme d’extincions és “alarmant”, segons l’ONU, mil vegades el ritme que seria normal.
Aquesta pèrdua és causada per l’activitat humana i s’estima que pugui ser agreujada per les alteracions climàtiques, afirma l’Organització.
Durant tot l’any s’organitzaran innombrables iniciatives per a difondre informació, promoure la protecció de la diversitat biològica i encoratjar a les organitzacions, institucions, empreses i públic en general a prendre mesures directes per a reduir la pèrdua constant de la diversitat biològica global.
Tenim però, poca confiança, després dels reiterats fracassos de les iniciatives governamentals, en què la declaració de bones intencions per a l’any 2010 pugui aturar realment la creixent llista d’espècies amenaçades per l’activitat humana i les evidències del clima climàtic.
Tot i els bons propòsits, la realitat no ens deixa de mostrar, com ara en la última Conferència del Clima de Copenhaguen, que els interessos i les intencions dels governs i grans empreses converteixen aquestes iniciatives en paraules buides.
Natura Bona!
Anna Mª
El nom del nostre bloc és…
Hola nens/es,
Com heu pogut observar el nostre títol del bloc ha variat.
Ja que teníem una subpàgina que es deia “La Xafardera” on tots podíem dir-hi la nostra, hem valorat que era un bon nom pel principal del bloc.
Així sols caldrà canviar de pis quan saltem d’un curs a l’altre, dient-nos “La Xafardera del 5è o del 6è” respectivament i de manera subliminal juguem amb el doble significat de la típica veina que sempre tenim als blocs de les nostres cases que és prou tafanera per saber de tot i de tots!
Allà on abans deia” Bloc funcionant amb el WordPress” és el que vosaltres heu votat. Fins al monent deia “Els sisès de l’escola Cirera”, però des d’avui mateix passa a dir-se:
Megacraks-6 de l’escola Cirera.
Felicitacions al guanyador/a “IVAN ESPINOLA ” per a la seva brillant aportació i inventiva!
Bon títol del bloc!
Anna Mª
El mar Mort pot ressucitar?
Els gentilicis
El fracàs escolar afecta a 1 de cada 5 alumnes.
El fracàs escolar es produeix quan un alumnes no aconsegueix els objectius es es proposen per al seu nivell i la seva edat dins del curs on es troba ubicat, i es desaprofiten els seus recursos intel·lectuals. A Espanya sembla que sabem molt d’això, ja que afecta actualment pel cap baix a un de cada cinc alumnes menors.
Alerta! No siguis un d’ells!
Clica la imatge per a seguir la notícia.
Bon estudi!
Anna Mª
La fi del món…
Cualquier momento es bueno para idear un fin del mundo. Recordad el Apocalipsis de San Juan, la amenaza del cometa Halley, las cuartetas de Nostradamus, el efecto 2000, el dichoso calendario maya, etc. Todas erradas, si, pero el caso es que la Tierra no va a estar siempre aquí, ¿verdad?
Nuestro planeta pasará a mejor vida algún día. ¿Y qué clase de catástrofe conducirá al fin del mundo? Estudiemos las posibles “soluciones finales” que la naturaleza podría emplear para acabar con nosotros. Bon fi de festa!
Anna Mª
Projecte Zefir: l’energia eòlica marina
Zèfir: vent suau de l’oest que indica l’inici de la primavera.
El primer parc d’aerogeneradors marins s’instal·larà a la costa de l’Ebre.
Els fabricants d’aerogeneradors i components de la indústria eòlica volen recuperar-se dels efectes negatius (desinversió i deslocalització) que ha tingut per al sector el temps perdut. Aquí és on entra en joc el projecte Zèfir, que rep el nom del déu grec del vent de ponent.
“Encaixa en la voluntat d’implantar a les Terres de l’Ebre projectes de valor afegit vinculats a sectors de futur com les renovables”, va dir el delegat del Govern, Lluís Salvadó, en la presentació del Zèfir.
Es tracta d’una plataforma que l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) posarà a disposició dels fabricants (Acciona, Alstom, Gamesa, Siemens, etc.) perquè desenvolupin la tecnologia de “la pròxima generació d’aerogeneradors per instal·lar en aigües profundes”, segons el director de l’IREC, Antoni Martínez.
Els projectes de centrals a l’Ametlla i a la Ràpita van ser rebutjats el 2006.“Tenim en compte què pensa la societat dels productes que desenvolupem, per això també fem recerca sociotècnica. Com a ens públic serem transparents en tot el procés”, va dir Martínez davant els dubtes que desperta el projecte entre els sectors pesquer i turístic. El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va destacar que el Zèfir comportarà 143 milions d’euros d’inversió (109 de les empreses del sector eòlic i 34 a través de l’IREC) i que és una oportunitat de crear “una nova indústria”. “I de reciclar la gent del mar”, va afegir Antoni Martínez. En aquest sentit, s’espera crear entre quatre i cinc llocs de treball per MW instal·lat durant la construcció i 1,2 llocs de treball per MW durant la fase de funcionament dels futurs parcs comercials. A més es desenvoluparà l’activitat logística, portuària – tot i que el port de referència sigui el de Tarragona se’n podran beneficiar l’Ametlla, la Ràpita i Alcanari – de serveis auxiliars: enginyeria civil i naval, assemblatge de components als ports, transportistes i instal·ladors al mar… També es farà recerca ambiental.
El futur parc eòlic marí va més enllà de la inversió, de 143 milions d’euros. En una primera fase s’instal·laran entre dos i quatre molins ancorats als fons marí (a 35 metres de profunditat) i situats a 3,5 quilòmetres de la costa, en un punt situat entre Salou i el Delta de l’Ebre que determinarà l’avaluació d’impacte ambiental. Es preveu que la instal·lació comenci a funcionar el 2012 i que doni peu a desenvolupar la segona fase, que el 2017 tindrà entre 6 i 8 turbines flotants instal·lades en una zona de cent metres de profunditat i a vint quilòmetres de la costa, des d’on ja no seran visibles i aprofitaran els vents més forts i regulars d’alta mar.
Font: Jordi Prades. La Vanguardia (09-04-10)
El penjat
GramaTIK
Improvisa
IMPROVISA és una aplicació per a l’alumnat de primària i de secundària que permet crear composicions audiovisuals, interactuant amb el so i les imatges, tot tocant el teclat del teu ordinador. Presenta diferents nivells d’interacció i una sèrie de propostes didàctiques graduades en relació al nivell d’adquisició de les competències bàsiques del Tractament de la informació i competència digital
Bona composició!
Anna Mª
Repassem les matemàtiques de 5è
Qui gosa gravar una cançó?
Hola a tots/es, què us sembla si pengem les vostres cançons enregistrades per vosaltres mateixos?
Sols heu de seguir aquestes passes que us dic a continuació i tothom podrà gaudir de les vostres súper-veus i de les vostres cançons preferides!
És tan fàcil com ho ha fet la meva filla Marina, mireu!
-
Clica Inici/Programes/accesoris/entreteniment/enregistradora de so
-
Grava la teva cançó ( recorda d’ apropar-te al micro i no esbotzar cops d’aire, que ja saps que es graven)
-
Desa-la! Arxiu/anomena i desa/ posa-li un nom, potser: “marina.wav” ( recorda a posar el teu nom i borra el de la meva filla)
-
Envia’m el teu arxiu de so al meu correu electrònic com un arxiu adjunt. l’adreça és ariera22@xtec.cat
-
Sols un requisit l’arxiu no pot pesar més de 800 kb, ja que el wordpress no el carrega.
Goses a ser un bon cantant? Qui m’envia la del waka waka? O la del Damià Olivella?Vinga! A què estàs esperant!
Bona gravació!
Clica damunt de l’etiqueta mp3
burriac1
És xuli? jajajjaa
Anna Mª
“Gratitud” ( Damià Olivella )
No et demano que m’esperis
|
Ja no et queda res a perdre
|
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ZV6gk3L5kKc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
La remullada de l’últim dia…
RECORDEU:
La primera hora la passarem plegats a l’aula comentant el fi de curs, així com ultimant detalls de fi de curs i ordenant l’aula.
Després baixarem al pati per acomiadar als alumnes/as de sisè.
Quan acabi l’acte, farem una estona de pati, i tot seguit:
Començarem els jocs d’aigua.
Recordeu de venir al matí amb la crema solar posada, gorra, portar tovallola, roba de canvi per anar secs cap a casa, calçat sec…Quan falti una mitja hora per concloure el curs ens canviarem en els vestuaris i finalment l’AMPA ens oferirà un gelat.
BON ESTIU A TOTHOM, BONES VACANCES, US ANYORARÉ A TOTS/ES.
PETONS!! MOLTS!
P.D.: AH! recordeu que aquest espai no tancarà portes fins acabar el juliol, podeu passar-vos per aquí, podrem continuar mantenint el contacte!
Anna Mª
Recordeu… arriba l’estiu!
El proper dilluns dia 21 de juny fem el canvi d’estació! Celebrem-ho!
ARRIBA L’ESTIU!!!!! Justament a les 13h 28 min començarem a gaudir i a frisar d’aquesta assoleiada estació.
Recordeu que tenim CONTROL de CATALÀ ( anàlisi d’ORACIONS MORFOSINTÀCTICAMENT) I CONTROL DE MEDI NAT ( LES ENERGIES). Tot amb format paper, és a dir, fotocopiat!
Després d’això… les merescudes vacances saltant i concloent el dia amb l’educació física!
Bon fi de curs!
Anna Mª
Pensa-hi un segon…
“A LA SOCIETAT D’INTERNET, EL MÉS COMPLICAT NO ÉS NAVEGAR, SINÓ SABER ON ANAR, ON BUSCAR EL QUE ES VOL TROBAR I QUÈ FER AMB EL QUE ES TROBA. I AIXÒ REQUEREIX EDUCACIÓ” Manuel Castells
Què en penses? Va diga-m’ho!
Bon comentari de text!
Anna Mª!
Conjuncions, per a 6è.
Votem ja!
És hora ja de votar les opcions que heu anat apuntant en el bloc, per a posar un nom més afí amb nosaltres, l’escola i l’últim curs que ens tocarà compartir plegats l’any vinent.
He de dir que algunes opcions que heu proposat, no les he aprovades ja que no són o bé dignes d’ús o bé topen amb les directrius dels altres blocs de l’escola, espero que us en feu càrrec.
Us pastejo les opcions que crec que són més vàlides ( algunes les he modificat).
-
BloC-SIS-Cirera
-
Megacraks-6
- Màgic Cirera
- SÚPERBLOC-SIZÉ.
- BLOCANYER DE 6É // BLOCANYER-6
- SPACE-MEGA // MEGA-SPAI
- CI-MEGA CRAKENING // MEGA-CIRERA-6
- SisÉ-MaJOrS_curs10-11.
PODEU VOTAR. SOLS CAL ESCRIURE UN COMENTARI ESCRIBINT EL NÚMERO QUE PREFERIU.
GRÀCIES A TOTS PER LA PARTICIPACIÓ!
lA SENYU!