Identitat en l’ amor…
Si vols saber si un “amor a primera vista” es pot arribar a convertir amb el temps, en un apassionat romanç no dubtis en contestar aquest test. Per poder recordar-te’n, escriu cada una de les opcions escollides en un paper.
Descobrint com ets en l’amor sabràs el noi que atrauràs, i també com el trobaràs i podràs lligar-te’l.
1. – Quan vas al cinema t’encanta …
A. Veure pel·lícules d’acció.
B. Veure pel·lícules fonamentades en el diàleg i els sentiments.
C. Veure pel·lícules de bon rotllo, i que et deixin un marcat somriure.
2. – Per sortir de marxa en el dia de Sant Jordi la millor roba és:
A. Vestit llarg, negre i molt sexy.
B. Un pantaló i un TOP ajustat. Sexy i actual.
C. Pantalons de campana amb camisa entallada, amb botons que es desbotonen fàcilment.
3. – La millor manera de dir “T’ESTIMO” és:
A. Amb un petó etern, silenciós i clavant la teva mirada en la seva.
B. Amb una declaració de genolls.
C. Dibuixant en el carrer un enorme cor, amb el nom dels dos al mig.
4. – El moment romàntic per a tu, és:
A. Durant la nit, quan hi ha més estrelles que mai.
B. En qualsevol moment del dia i en qualsevol lloc.
C. A l’alba, quan no hi ha sorolls.
5. – Ell ha decidit fer-te una visita sorpresa; Solament tens dos minuts abans que entri a casa teva. Què fas?
A. Mullar-te els llavis, pentinar-te i recompondre’t la roba.
B. Posar-te perfum i col·locar-te en el rebedor.
C. Treure’t les sabatilles. Abans descalça que amb això!
6. – Quan dibuixes un cor, ho fas amb un color:
A. Vermell passió.
B. De mil colors.
C. Daurat, que és el més preuat.
7. – Un moment inoblidable en la teva lluna de mel seria …
A. Un passeig nocturn en góndola per Venècia.
B. Una nit en una cabana flotant en una illa del Pacífic.
C. Una nit davant de la xemeneia d’un refugi en el Alps suïssos.
8. – Entre els següents adjectius escull-ne un per a escriure’l al costat de la paraula “AMOR”.
A. Boig. Amor boig.
B. Forever. Forever love.
C. Platònic. Amor platònic.
![]() |
RESULTATS:
1 A: 3; 2 A: 1; 3 A: 3; 4 A: 1; 5 A: 1; 6 A: 2; 7 A: 1; 8 A: 21 B: 2; 2 B: 2; 3 B: 1; 4 B: 3; 5 B: 2; 6 B: 3; 7 B: 2; 8 B: 11 C: 1; 2 C: 3; 3 C: 2; 4 C: 2; 5 C: 3; 6 C: 1; 7 C: 3; 8 C: 3 |
DE 8 – 13 PUNTS:
“ROMÀNTICA”
Ets sensual, dolça i afectuosa. Les teves mirades i gestos, la teva actitud és tendra i afectuosa. Els nois formen part d’un romanç.
DE 14 – 19 PUNTS:
“APASSIONADA”
Ets super sexy i tens molt foc interior. Quan veus a un noi te l’imagines besant-lo bojament. Els models clàssics no et van massa.
DE 20 – 24 PUNTS:
“INDEPENDENT”
El teu fort no són els lligams. T’agrada passar de tot. Per tu, el romanticisme és el “rollet” d’una nit, la independència té massa valor com per pensar d’una altra manera.
Qui és qui? 7
Ell es considera un noi simpàtic, però una mica introvertit, bé jo diria que una mica massa. Troba que el seu defecte principal és que li agrada estudiar molt, més ben dit, s’enfada molt si alguna tasca no li surt bé, o no l’ha sabut entendre. Quan li passa això, trenca en plor! Sí, és un noi molt sensible! A les noies ens agrada molt, a més és molt guapo, tot i que és una mica baixet, però aquesta condició li va prou bé per jugar a bàsquet, ja que és el seu esport preferit, i de fet hi juga fora d’hores de classe.
Les seves afeccions principals són la informàtica, l’estudi, el bàsquet i els jocs de consoles. El groc és el seu color preferit. Detesta per sobre de tot que hi hagi gent emprenyadora. Veu el seu futur bé, si continua així, ans a voltes s’enfonsa perquè ell creu que a l’ insti no se’n sortirà! Sí ell no se’n surt, qui se’n podrà sortir!!!! Aiii!!! L’Institut se’l mira molt bé, no obstant amb respecte això sí, però ell, en definitiva, ja li agradaria ser-hi.
No té cap lema de vida i el que canviaria de l’Institut seria aquells professors que et tracten com un moble, en comptes d’una persona.
SABEU QUI ÉS?
BONA NIT, FINS DEMÀ!
ANNA Mª
Qui és qui? 6
Ella és una noia que no calla mai “els mestres estan farts d’avisar-la”. Li agradaria estudiar puericultura o administrativa. Les seves afeccions són ballar, cantar i ser model i fer-se la interessant amb el xicot que més li agrada, tot i que ara es veu que no li fa el pes cap. La música que li agrada més és la dance, pop i hip hip. El que més detesta és la pesada de la seva germana petita, que tot i que l’estima molt a vegades s’avergonyeix d’ella, tot i que reconeix que no podria estar sense la petita. Sobre el seu futur, ens confessa que el veu bé si aconsegueix organitzar-se, “perquè si es fa tot a l’ample, malament”, de fet ella es un calaix de sastre, tots els seus fulls estan desorganitzats amuntegats i embolicats; l’ordre no és el seu fort! El seu lema és “viu i deixa viure que en aquest món només hi som quatre dies”. Al cole, s’hi troba bé i li agrada l’ambient en general “em costaria molt de canviar i adaptar-me al nou insti tot i que en tinc moltes ganes”, ens diu!
Canviaria, però, tota la història de les faltes d’ortografia , que en fa moltes, però que mica en mica va millorant, i treient millors notes, tot a un Llapis que l’acompanya per les tardes i l’ajuda en l’estudi, en la planificació i en les tasques que ha de fer escolars, a qui no li agradaria tenir un LLAPIS així, eh???
SABEU QUI ÉS????
BONA NIT!
ANNA Mª
CHILD GAMES
Entreu en aquesta web i podreu escoltar el conte de la caputxeta vermella, tooot en anglès, és clar! I hi ha un apartat farcit de jocs perquè els més menuts passin una bona estona navegant i aprofitant el temps per aprendre una mica aquest idioma. Hi ha alguns jocs que requereixen que us hi registreu o us hi subscriviu; però, si no us interessa, n’hi ha molts d’altres que permeten jugar-hi lliurement. Poseu el ratolí a punt.. i a navegar sense parar!
http://www.childtopia.com/index.php?newlang=eng
DICTAT
Hola,
Aquí teniu el dictat prepareu-vos-el bé! És molt senzill!
“Després de fer tants quilòmetres pel desert, vam arribar a un poblat àrab.
La intèrpret de l’acadèmia ha enviat l’informe sobre els immigrants.
La lloba, amb els seus llobatons, ha baixat fins el poble buscant aliment.
Vam presentar tan correctament la feina que hem rebut grans elogis.”
Bona feina!
Anna Mª
Qui és qui? 5
A la classe hi ha una persona que és intel·ligent, baixet, amb els cabells molt negres i arrinxolats, molt entremaliat i bona persona alhora. És amic meu i m’agrada quedar amb ell per fer deures , jugar amb les màquines playstation3 i wii, o també per anar a veure les paradetes de Nadal o les de Sant Jordi i comprar núvols de sucre i xurros.
Ui crec que se m’ha escapat el nom!!!
Sabeu qui és?
Qui és qui? 4
És una persona baixeta, amb el cabells castanys a la que li agrada molt el ball, l’aeròbic i fa l’extraescolar d’anglès. És menudeta i molt divertida. Té els ulls de color marró i té un germà que li fa la vida impossible, jo crec que li té una mica de gelos, i digue-me qui no en té a algún dels seus germans, oi? Té una terrassa on fem les festes d’aniversari més famoses de tot Mataró. A vegades li agrada cridar l’atenció, és bastant bruna i treu molt bones notes. Ja sabeu qui és?
Qui és qui? 3
És una nena de cabells castanys, a la que li agrada molt tenir el cabell sense recollir.
Fa poc va tenir una gran sorpresa… un dels seus admiradors li va demanar compromís.
Té molt bon geni i és molt simpàtica. Té moltes amigues, i tots els nois li han anat sempre al darrera des de P-3. La caracteritza el seu cabell megallarg, el seu somriure espectacular, i com no la seva bellesa.
SAVEU QUI POT SER?
Què vols ser de gran?
Hola!
Sóc una noia de 6è i fa molt temps que em pregunto què vull ser de gran! Però mai em sortia la resposta… I ara ja ho sé!
Vull ser actriu, que és una feina molt bona. Nens i nenes de 5è que voleu ser vosaltres quan sigueu grans?
Digues-m’ho a veure si em feu canviar de pensament!
Anònim.
Qui és qui? 2
És una persona alta.
Té els cabells negres, una mica grassonet i molt corpulent.
Els seus ulls són foscos.
És molt graciós i molt bona persona. Té un molt bon amic a l’altra classe, però aquest últim és més aviat ros, amb els cabells arrinxolats. A Oïdes cantaran plegats.
És molt bo fent malabars i trucs de màgia.
Li agrada ser amic dels seus amics, sempre t’ajuda molt i està content.
A l’escola és treballador i treu bones notes.
Sabeu qui és?
Qui és qui?
És alt, divertit i es porta un pèl malament a classe. De vegades es posa ulleres i li agrada molt el futbol. Li agrada molt fer esport, tot i que no el practica i fa una lletra una mica dolenta. Li agrada anar amb el patinet i amb “l’skate”, té set consoles de butxaca per a poder jugar en cada situació. Té un germà petit de 3 anys i un gos. Té els ulls foscos i la pell clara. Té el cabell curt i força fosc, és molt intel·ligent però no usa massa aquest bé que Déu li ha donat, i no té gaire vergonya. És del barça i és molt amic meu. Ah! I no para de parlar. Qui és?
El descobriment d’Amèrica
Caravel·la
era un vaixell de vela utilitzat entre els segles XIV i XVII. Era lleugera, molt alta, ampla i relativament curta (de fins a 30 metres), d’aparell llatí (i més endavant també rodó), i comptava amb dos o tres pals, sobre una sola coberta i amb un elevat castell de popa. Gràcies a aquestes característiques va poder afrontar amb èxit els viatges d’exploració a través de l’oceà: anava a deu quilòmetres per hora i podia navegar contra vent. D’origen portuguès, va ser perfeccionada a l’Escola de Navegació de Sagres, fundada per Enric el Navegant a començament del segle XV; el model portuguès es va imposar a la resta de la Península Ibèrica, sobretot a Andalusia, on es va crear la caravel·la d’aparell rodó.
Amb aquest tipus de velam, la conducció d’una caravel·la requeria molta més destresa i coneixement que amb les embarcacions més comunes del final de l’edat mitjana i començament del Renaixement, especialment les naus, carraques i coques. Això comportava una millora significativa de la maniobrabilitat amb qualsevol tipus de vent; tanmateix, aquest tipus de vela no permet aprofitar al màxim el vent de popa com ho fan les veles rectangulars.
És molt probable que les caravel·les hagin evolucionat dels dhows àrabs quan aquests es van introduir a la península Ibèrica durant l’ocupació musulmana.
Al principi les caravel·les es van utilitzar com a embarcacions pesqueres. Però a causa de les seves qualitats marineres així com pels avenços en la construcció naval de les drassanes dels regnes peninsulars, les seves prestacions es van estendre a la càrrega i l’exploració.
Cristòfor Colom va emprendre la seva famosa expedició a les Índies el 1492 a bord d’una nau, la Santa María, que servia de vaixell d’abastament per a les caravel·les la Pinta i la Niña, d’uns 20 m d’eslora per 7 m de mànega.
En els anys posteriors al descobriment i la conquesta d’Amèrica, les caravel·les van anar caient en desús tal com anaven apareixent nous tipus de vaixells, especialment els galions, que tenien com a precedent les naus i carraques; però amb enormes millores en les seves prestacions, especialment capacitat de càrrega, resistència i maniobrabilitat.
La Niña era una de les dues caravel·les de la flota de tres vaixells amb què Cristòfor Colom va navegar cap a l’oest l’any 1492 i amb què va descobrir per als europeus el continent americà.
Els altres vaixells de la flota eren la caravel·la La Pinta i la nau Santa María.
La Niña era una caravel·la de veles llatines que originàriament pertanyia als germans Niño de Moguer, d’aquí el nom amb què fou coneguda, tot i que realment s’anomenava Santa Clara, en honor al monestir de Santa Clara de l’esmentada localitat. Aquesta embarcació, que es va fabricar a la vila de Moguer, va ser elegida pels germans Pinzón perquè era molt maniobrable i la va costejar el consell municipal de Palos.
Les veles de La Niña mancaven de rissos, per la qual cosa no tenien sistema de cordes que permetés reduir la superfície en cas de vent fort. Les eixàrcies que sostenien els pals estaven aferrades als costats del vaixell. La caravel·la no tenia castell de proa, i l’alcàsser era bastant petit.
Clima i vegetació Espanyola.
Arrel quadrada d’un nombre.
Arrel quadrada d’un nombre.
Anem a trobar l'arrel quadrada de 36.
Arrel quadrada d’un nombre.
Buscar l’arrel quadrada d’un nombre vol dir posar aquest nombre en forma de quadrat i veure quant mesura el seu costat.
Fixa’t en els nombres menors de 100 que tenen arrel quadrada exacta.
CLICA LA TAULA PER DESCOBRIR QUINS NOMBRES SÓN!
En diem nombres quadrats. Es poden posar en forma de quadrat.
2×2 = 4
3×3=9
4×4=16
5×5=25 etc…
Com es feien abans les arrels quadrades?
L’algorisme de l’arrel quadrada.
Quan no hi havia calculadores, (de fet no fa tants anys que les fem servir ) la gent s’havia d’inventar trucs per resoldre les operacions difícils fent servir el llapis, el paper, i altres operacions més senzilles.
D’aquests trucs en diem algorismes.
Hi ha diferents algorismes de l’arrel quadrada. L’algorisme que fem servir a l’escola és una mica complicat.- Abans els anava molt bé per que els donava resultats molt exactes, amb aproximacions decimals, fent servir només la suma, la resta i la multiplicació.
T’ho explico : Busquem l’arrel quadrada de 5428
En primer lloc hem de separar les xifres de dues en dues, començant pel darrera, de manera que al davant te’n quedarà 1 o 2.
Busquem un número que, al quadrat, s’acosti a la primera xifra o grup de xifres.
Si hi “va bé” el pugem al resultat.
La restem del nombre. I baixem les dues xifres següents.
Doblem (x2) el nombre que tenim al resultat, i busquem un nombre tal que 14 _ x _ s’acosti a 528.
En aquest cas és el tres.
Si hi va bé, el pugem al resultat, i restem el que ens ha donat del 528.
El resultat és 73, i en sobren 99.
Podem comprovar-ho.
73×73=5329
5329 + 99 =5428.
Si fessim 74 x 74 = 5476 ens passariem. Seria el resultat “per excés”.
Si vols, pots seguir aproximant el resultat, “baixant” dos zeros cada vegada.
Si el nombre del que volem trobar l’arrel quadrada és de 5 xifres, ens trobariem que hem de començar buscant l’arrel quadrada del primer, perque al separar-los de dos en dos començant pel final, el primer ens quedaria desaparellat.
Fariem:
Deu n’hi do, no?
Com calculem l’arrel quadrada?
Normalment les arrels quadrades es calculen fent servir la calculadora.
I doncs, què et pensaves? A la majoria de calculadores hi ha una tecla amb el símbol Ö
Primer s’introdueix el nombre, i al pitjar la tecla Ö et surt el resultat de l’arrel quadrada.
Però moltes vegades les arrels quadrades que has de calcular pots resoldre-les mentalment.
Si saps bé les taules, i saps bé els quadrats de nombres petits, pots calcular fàcilment l’arrel quadrada de:
4 , 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81 i 100.
Per aproximació també pots donar un resultat aproximat de l’arrel quadrada de 5, de 10, de 17, de 15… per que és resultat serà una mica més que 2, que 3, que 4… o una mica més petit que 4: 3,9, per exemple.
Em segueixes?
També pots donar resultats exactes o ben aproximats d’arrels quadrades de nombres més grans.
Per exemple, saps quina és l’arrel quadrada de 400?
Vint, és clar, per que 20×20 són 400.
De totes maneres, sempre que calculis mentalment, recorda’t de comprovar el resultat.
Hi ha qui es pensa que l’arrel quadrada de 1000 és 100. I quan comproven s’adonen que no pot ser, perquè 100 x 100 són 10.000.
Ara pensem. Quina és l’arrel quadrada de 1000?
1000 m2 |
Ja hem vist que no és 100, per que 100×100 són 10000. I ens passem de molt!!
Podríem provar si fos 50. Comprovem: 50×50 són 2500
També ens passem.
Provem si és 20. 20×20 és 400.
El resultat ha de ser més gran que 20 i més petit que 50. D’acord?
Provem si pot ser 30. 30×30 =900
Ens acostem.
31×31= 961
32×32=1024
Doncs el resultat està entre 31 i 32.
31,5 podríem dir.
Total, que ja saps resoldre una arrel quadrada de dues maneres que van molt bé:
amb la teva calculadora, i fent aproximacions mentalment.
Comunitats autonomes i les seves províncies.
En època de castanyes…
Tsunami a Indònesia
JAKARTA, 26 (Reuters/EP) Almenys 108 persones han mort i 502 estan desaparegudes com a conseqüència del tsunami que va provocar ahir el terratrèmol que va sacsejar les proximitats de l’illa de Sumatra i que ha arrasat diverses illes remotes de l’oest d’Indonèsia, s’acord amb l’últim balanç oferit aquest dimarts pel diputat local Hendri Dori Satoko a la cadena metro TV.
El terratrèmol, de 7,5 graus en l’escala Richter, s’ha registrat a 78 quilòmetres de Pagai Sud, a les illes Mentawai a última hora de dilluns. Segons informa el ‘Jakarta Post’, l’equip de recerca i rescat i la Creu Roja Indonèsia han enviat 100 borses per a cadàvers a les illes Mentawai.
De l’infinit al menys infinit…
Si cliqueu a sobre de la paraula nasa1 us descarregareu l’arxiu que hem vist avui sobre les mesures astronòmiques, ensenyeu-lo als de casa, i gaudiu-lo tots!
Bon viatge!
Anna Mª
Divisions
Potències
POTÈNCIES <=== CLICA’M!
|
[kml_flashembed movie="http://www.genmagic.net/mates4/ser7c.swf" width="300" height="300" wmode="transparent" /]
Karaoke -> Van Basco’s
Programa que és de descàrrega gratuïta per a cantar en format karaoke:
Pàgina per a baixar-se música en format .kar per a karaoke:
En català:
http://usuarios.multimania.es/catweb/Midi.htm
En castellà: