Francisco Franco Bahamonde i…

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/THGRlvmRn0w" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/KZvDT_rUfic" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/sX-ZW-AgybI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/bDLTNqi-Emk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Rapsode

Recitador professional de la Grècia Antiga que recitava oralment i davant del públic els poemes compostos pels poetes del moment, o les cançons populars. El terme va sorgir el s. V aC. És un terme que es segueix utilitzant actualment per denominar les persones especialitzades en recitar poemes

El meu poble

Bofill – Puig – Serrat 

El meu poble té una plaça,

plena d’arbres i de sol

s’hi passeja el Sr. Alcalde

i també tothom qui vol.

El meu poble té una escola,

una ermita i un mercat

tot de cases rielleres

amb flors blanques al terrat.

El meu poble té tavernes

on s’hi beu tant vi com cal

si la gent fa massa gresca

també hi ha un municipal.

Continue reading

PhotoScape

El PhotoScape és un programa per editar les fotos, és facíl de descarregar, però has d’anar amb compte quin et descarregues, evidentment com en tot programa, ah recorda que si ho fas segons la llei SGAE, l’has de borrar un cop l’hagis visionat.

El perquè d’aquesta entrada:

Doncs ve a què la meva prefe Anna Mari volia veure uns exemples d’aquest programa. Aqui et deixo dues fotos per a què vegis el que pot arribar a fer, no és un PhotoShop, però tambè fa coses increïbles!
VERY IMPORTANT: És dificíl nomès la primera vegada, la resta de cops no!

Un petò

<Natty

Paolo Nespoli ens fotografia des de l’espai.

Madrid, Spain

Madrid de nit.

Barcelona, Spain

Barcelona de nit.

Paolo Nespoli ya se encuentra a bordo de la Estación Espacial Internacional

 

20 diciembre 2010
El astronauta de la ESA Paolo Nespoli llegó a la Estación Espacial Internacional el pasado viernes por la noche, junto a sus compañeros de tripulación Dmitri Kondratyev y Catherine Coleman. Los tres permanecerán a bordo los próximos seis meses, regresando a la Tierra en Mayo de 2011.
La misión MagISStra

Durante los seis meses que permanecerá en órbita, Paolo Nespoli servirá como ingeniero de vuelo de las Expediciones 26 y 27, junto a sus compañeros de tripulación Kondratyev y Coleman.

Dentro de la misión MagISStra, Paolo desarrollará más de 30 experimentos para la comunidad científica europea y para las agencias espaciales estadounidense, japonesa y canadiense.

El programa educativo incluye la ‘Misión X: Entrena como un Astronauta’, una iniciativa internacional que pretende concienciar a los más jóvenes sobre la importancia de la salud, del ejercicio físico y de una nutrición equilibrada, y el proyecto ‘Un Invernadero en el Espacio’, en el que Paolo observará el desarrollo de unas plantas en microgravedad, mientras estudiantes de secundaria de toda Europa repiten el experimento en las aulas para comparar el crecimiento de sus semillas con el de las que se encuentran a bordo de la Estación Espacial.

Paolo también utilizará la innovadora cámara de 3D desarrollada por la ESA para mostrar el interior de la Estación y la vida a bordo desde una nueva perspectiva. El astronauta europeo compartirá su experiencia a través de distintas redes sociales – ¡todo el mundo está invitado a acompañarle!

magisstra_ingress_03_medium0

www.esa.int/magisstra

http://www.flickr.com/photos/magisstra

http://twitter.com/astro_paolo

Paraules compostes

 

Capgròs

Emprenen el darrer curs

dels estudis de granota.

Ja els creix la quarta pota

i es fonen les cues llurs.

Josep Carner

1.  Escriu al teu quadern a partir de quines paraules s’han format aquests compostos. Trobaràs dues paraules intruses que no són compostes.

 · penya-segat

· conferència

· espiadimonis

· salvavides

· guardacostes

. faristol

· autopista

· rentaplats

· filferro

· altaveu

· panxacontent

.busca-raons

2. Llegeix aquests compostos que s’han barrejat i forma les paraules correctes:

  1. paradia
  2. trencasol
  3. migmoll
  4. aiguaclosques

Les paraules compostes són aquelles que estan formades per dues o més paraules. El significat d’una paraula composta està relacionat amb el significat de les paraules que la formen. Exemple: un capgròs és un animal que té el cap molt gros.

Les paraules compostes que tenen el primer element acabat en vocal i els segon començat per r-, s- o x- s’escriuen amb guionet. Exemples: penja-robes, poca-solta, para-xocs.

2. Classifica aquestes paraules segons que siguin compostos o bé derivats:

eixugamans

botonet

menjamiques

xerraire

llenguallarg

nevada

paracaigudes

espantaocell

inventor

  • compostos:

 

  • derivats: 

Kirian ALERTA—> Són excepcions:

Nord-americà/-ana, Sud-americà/-ana

Tres-cents

Font-Romeu, Font-Rubí

Físico-químic

Per últim: L’aglutinació de dos elements pot induir a lectures errònies : pèl-llarg, pit-roig, plat-i-olles, Puig-reig, Bell-lloc.
El primer element duu accent gràfic : mà-llarg, pèl-blanc, més-dient.

Dia de los enamorados.

“El “Día de los Enamorados”. Un dia bonic perquè la paraula amor té permís per a sortir de festa, per posar-se el seu vestit de gala i anar junts agafadets de la mà…? No, és bonic perquè sentim per dins i per fora, perquè estimem: si estimes, plores, rius, cantes, saltes…i també pateixes, perquè vius, perquè sents, perquè has sentit, perquè has estimat o simplement estimes sense demanar res, en silenci, amb paraules silencioses; potser crides i ningú t’escolta, potser esperas…però ESTIMES, i el més important , formes part de la vida !!!! Viva.”

El Día de San Valentín es una celebración tradicional de países anglosajones que se ha ido implantando en otros países a lo largo del siglo XX principalmente en la que los enamorados, novios o esposos expresan su amor y cariño mutuamente. Se celebra el 14 de febrero, onomástico de San Valentín. En algunos países se conoce como Día de los Enamorados y en otros como Día del Amor y la Amistad.

valentin

Erena Pirt Soaz:

“La rosa  con espinas

regalas a quien quieres,

con un nuevo día de sant Jordi

tu un libro recibes.

Esperas a la noche

cenar con velas

Porque sant Jordi

es el día de los enamorados

en Cataluña y por eso lo celebramos.

Comprando siempre

un libro y una rosa.

El día 23 de abril

todos los años los catalanes,

celebramos la victoria

de Sant Jordi matando al dragón

porque es nuestra tradición.”

Preinscripció: ESO (12-16 anys)

preinscripcio

Clica la imatge per anar al Web de la Generalitat de Catalunya /Educació

Sol·licitud de preinscripció

La sol·licitud de preinscripció s’ha de formalitzar durant el període indicat al calendari mitjançant la sol·licitud disponible als centres educatius, als ajuntaments, a les oficines municipals d’escolarització, als serveis territorials del Departament d’Ensenyament i en aquesta pàgina.

Només podeu presentar una sol·licitud per alumne o alumna (si presenteu més d’una sol·licitud, perdreu tots els drets de prioritat i, per tant, els punts que us puguin correspondre).

A la sol·licitud s’hi poden indicar, per ordre de preferència, peticions d’admissió en diversos centres.

Per emplenar i presentar la sol·licitud de preinscripció teniu tres opcions:
1. Emplenar la sol·licitud a mà, signar-la i presentar-la al centre juntament amb la documentació.

Les instruccions per emplenar la sol·licitud ja les tenen fotocopiades els vostres fills/es.

  • 2. Emplenar la sol·licitud a l’ordinador, imprimir-la, signar-la i presentar-la al centre juntament amb la documentació.
    3. Emplenar la sol·licitud a l’ordinador i enviar-la per Internet; obtindreu un resguard que cal d’imprimir, signar i presentar al centre juntament amb la documentació.

El Movie Maker

El Movie Maker

El Windows Movie Maker és un programa d’edició de video. Amb ell es poden editar clips de video més llargs que amb el Photoshop/ImageReady i a més se’ls pot posar so. Es pot partir de vídeos, de gifs animats o d’imatges fixes i muntar-los convenientment, tallant, afegint parts, repetint-les, incorporant-hi títols, transicions, música, sons…

Per crear un vídeo, primer es crea un projecte, que és un document diferent de la pel·lícula acabada. No es podrà guardar com a pel·lícula fins que el projecte estigui acabat. Per cada projecte que facis, hauràs d’obrir una carpeta nova dins de la carpeta exercicis. Cada carpeta de projecte contendrà les imatges, gifs, música, sons… i el propi document del projecte, que formaran cada un dels vídeos que facis. Si has d’editar un determinat projecte a un altre ordinador hauràs de copiar tota la carpeta del projecte, amb tots els documents que contengui.

  • Per començar a practicar amb el programa, muntaràs un petit clip de video amb els gifs, imatges, altres videos… Per tant, abans de res obre una carpeta nova dins de la carpeta exercicis anomenada 40210x i guarda-hi una còpia dels teus gifs, imatges, altres videos… També guarda-hi una música.
    Obre el Movie Maker. Abans de res, comença per guardar el projecte amb el nom 40210x a la mateixa carpeta 40210x.
    Tots els passos que es descriuen a continuació s’han de fer un després de l’altre i esperar que s’acabi del tot una ordre abans de pitjar la següent. Si no es fa així, hi ha el perill que es “pengi” el programa i perdre la feina feta. En tot cas, és molt convenient anar guardant el projecte d’animació sovint.
    Pitja a Tareas > Importar imágenes. Importa els teus gifs animats.
    Arrossega’ls des de Colección fins al guió gràfic, a baix. Si pitges play, es reproduiran un després de l’altre, una sola vegada. Si vols que alguns es repeteixin, arrossega’ls al guió gràfic diverses vegades. Importa també els altres gifs, una vegada o més, i s’uniran a la mateixa pel·licula.
    Prova d’incorporar transicions per passar d’un gif a un altre. Això es fa pitjant a Ver transiciones de video i arrossegant-les al guió de baix als espais que hi ha entre un clip i un altre.
    Pitja a Crear títulos o créditos i investiga com posar un títol al principi i crèdits al final. Però no els facis durar més que la pel·lícula, que segurament serà bastant curta.
    Finalment, importa la banda sonora (Importar audio o música) i talla-la perquè no sigui més llarga que el total de la seqüència d’imatges. Això es fa pitjant al botó Mostrar escala del tiempo, on podràs veure les dues pistes, vídeo i àudio, i agafant la pista d’àudio pel final, arrossega-la fins que sigui igual de llarga que la de vídeo. Pitjant amb el botó dret del ratolí damunt de la pista de so > Atenuación, faràs que la música no quedi tallada tan bruscament.
    Guarda el clip de vídeo a la carpeta exercicis: Archivo > Guardar archivo de película > MiPC, dóna-li el nom 40210x > Siguiente > Finalizar. Mira com ha quedat amb el Reproductor de Windows Media.

  • El segon exercici d’aquest apartat consisteix en editar una animació amb les teves millors imatges d’imatge i expressió, tant les fotografies estenopèiques, com les digitals i les imatges creades i/o manipulades amb el photoshop. Per tant, primer de tot, obre una carpeta dins d’exercicis amb el nom 40220x i copia-hi una selecció de les teves millors imatges del curs.

    A continuació, obre el Movie Maker i guarda el projecte amb el nom 40220x a la mateixa carpeta 40220x creada per aquest projecte. Recorda anar guardant la feina de tant en tant durant tota l’edició del vídeo.

    Importa les imatges seleccionades al projecte. Per incorporar imatges fixes a un projecte de Movie Maker, es fa igual que ho has fet a l’activitat anterior amb els gifs, amb la diferència que has d’haver decidit la duració que vols que tengui cada imatge. Per introduir la duració de cada fotograma es fa des del menú de dalt, Herramientas < Opciones… A Duración de la imagen, tries el valor desitjat. Això s’ha de fer abans d’importar les imatges al projecte de pel·lícula.

    La duració de cada imatge ha de ser suficient perquè es pugui veure bé, però no massa llarga. Fes proves per determinar la duració que creguis òptima. Pots modificar-ne la duració manualment, una vegada ja estan incorporades les imatges al guió, però només d’una en una, seleccionant-la i arrossegant fins a la duració desitjada.

    Si cal, pots reordenar les imatges manualment, arrossegant-les. Han d’estar ordenades d’alguna manera. Per exemple, per blocs: bloc 1 estenopèiques, bloc 2 digitals i bloc 3 imatges de photoshop.
    Has de crear un títol principal al principi i títols a cada un dels apartats. També ha de sortir el teu nom, curs, grup, any, nom de l’assignatura i de l’institut. Els títols i crèdits no no haurien de durar més que les imatges.

    Incorpora una música adient. Ajusta la seva llargada. Si la talles, aplica-li el filtre Atenuación, com ho vares fer a l’exercici anterior.

    Al final, guarda la pel·lícula a la carpeta exercicis de la manera que ho vares fer al projecte anterior. Dóna-li el nom 40220x. Mira com ha quedat amb el Reproductor de Windows Media.

Poemes monosil·làbics.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/xzf-1XItwBI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/CDRrjMXTtpw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/BGvGn_D9qi0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/dAYeaDMxCvM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/3ABPMZ0txcw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/GOFKjKuoXCM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/uCvKtaGymzI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/vyj08kJ2Lgk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/5GZCE0PIDuo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

A mi magradaria ser…

Hola tots el que visiten la xafardera sóc la NáTTy…♥  Ana Marii que et sembla si fem una ronda del que ens agradaria ser de grans?

A mi m’agrada molt ballar però de professora de ball m’agobia una mica encara que quan ballo m’ho passo bé, tot i que tampoc li veig molt de futur.

A mi m’agradaria  ser Monitora de llar d’infants.

Preinscripció a l’ESO – Últimes notícies.

La preinscripció al segon cicle d’educació infantil, educació primària i ESO es podrà fer del 14 al 25 de febrer

 La matriculació serà del 6 al 10 de juny

  • Les preinscripcions s’han de tramitar al centre educatiu escollit en primera opció, a les oficines municipals d’escolarització o als serveis territorials d’Ensenyament
  • Enguany s’inclou un nou criteri en cas d’empat: que l’alumnat hagi tingut pare, mare, tutor o germans escolaritzats, en ensenyaments declarats actualment gratuïts i universals, al centre per al qual es presenta la sol·licitud
  • El Departament d’Ensenyament ha establert les dates del període de preinscripció al segon cicle d’educació infantil, educació primària i ESO per al curs 2011-2012. Enguany la preinscripció es farà entre els dies 14 i 25 de febrer.

    La sol·licitud de preinscripció s’ha de presentar preferentment al centre educatiu triat en primera opció, a les oficines municipals d’escolarització o als serveis territorials del Departament. S’haurà d’acompanyar de la documentació necessària per acreditar els diferents criteris de baremació.

     
    El 15 de març es faran públiques als centres les llistes baremades i es podran presentar reclamacions durant els tres dies següents. Més tard, el 23 de març, es faran públiques les llistes baremades definitives i el 2 de maig es coneixeran les llistes d’alumnat admès. La matrícula, finalment, serà del 6 al 10 de juny.
     
    Nou criteri complementari per resoldre les situacions d’empat
    El Govern ha aprovat avui un nou criteri complementari per resoldre els casos d’empat en el recompte de punts. Per primera vegada, s’atorguen 5 punts a l’alumnat que hagi tingut el pare, la mare, els tutors o germans escolaritzats, en ensenyaments declarats actualment gratuïts i universals, al centre per al qual es presenta la sol·licitud.
     
    Amb la introducció d’aquest nou criteri, es vol donar valor a la implicació de les famílies en la tria del centre educatiu dels seus fills/es.
  • Titular
    Irene Rigau i Oliver
  • Responsable comunicació
    Esther Domingo
  • Contacte amb els mitjans
    Via Augusta, 202-226, 5ª planta
  • T. 93 551 69 69
    F. 93 241 53 34
    E. Contactar per correu electrònic
    W. Web del departament

    Sóc la Miriam!

    Hola em dic Miriam i sóc alumna de l’escola Cirera:
    M’agrada molt ballar amb les meves amigues, gairebé sempre, a l’hora del pati ens inventem balls, és Molt divertit!M’agrada molt la música, però no goso a cantar en públic.

    Bé ja sabeu una mica com sóc!