Mataró de color sèpia!

Ahir dia 15 de març gràcies al temporal d’aigua que vàrem patir, vam poder fruir dels colors tan sorprenents i alhora inusuals que ens va oferir la Natura a Ca Nostra. a-400 Vàrem veure com l’aspecte del paisatge i cel mataroní canviaven de color, per moments, i prenien colors amb tons sèpies. Semblava una postal d’aquelles que quan abans portàvem les fotos a revelar al fotògraf, ens deia que algunes les féssim color sèpia imitant les fotografies antigues. a-402 Ahir el cel de MATARÓ  pintava antic:

 a-401

Fixeu-vos-hi!

 

Les gotes de pluja il·luminades amb el flash de la càmara semblen OVNI’S ( Objectes Voladors No Identificats).
Tot plegat un escenari aterrador!!!!
UUUUUHHHHHH!!!!! jijiji 

Anna Mª

Monòlegs humorístics.

El monòleg, o escena unipersonal, és el gènere dramàtic en el qual una persona reflexiona en veu alta expressant els seus pensaments o emocions al públic.

Constitueix la part d'una peça dramàtica o humorísica que caracteritza els personatges; per tant té una gran importància psicològica, al ser una de les millors introspeccions en la naturalesa d'un personatge.

Pel proper divendres dia: 25 de març cal que presentis el teu monòleg, intenta acomplir un dels dos objectius o bé que sigui un dramàtic o bé un humorístic.

Font: Viquipèdia

 

Mataró: de la indústria tèxtil al TecnoCampus.

“La nova ruta guiada “Mataró: de la indústria tèxtil al TecnoCampus” descobrirà el patrimoni industrial local
L’alcalde, Joan Antoni Baron, i la presidenta de l’IMPEM, Alícia Romero, han presentat avui la nova ruta “Mataró: de la indústria tèxtil al TecnoCampus”. Aquesta proposta s’incorpora a la cartera de rutes i visites guiades promogudes per l’IMPEM, com un nou producte turístic vinculat amb el patrimoni industrial de la ciutat, per tal de posar en valor aquest patrimoni. Veure més

 naugaudimataro

Font: Ajuntament de Mataró

A Mataró fem…

Classes de Cuina mediterrània!!

On t’has d’adreçar per inscriure’t??? Corre que ja fas tard!!!!

Formador: Àngel De Gea
Dates: del 13 d’abril al 14 de juny de 2011
Horari: Dimecres de 18.30 a 20.30 h
Nombre de sessions: 10
Preu: 41 euros

Lloc: Centre de Formació Permanent Tres Roques

Descripció:
Adreçat a persones interessades a conèixer la cuina mediterrània. Tindrem a taula les receptes i les preparacions de la cuina mediterrània més propera. El curs consisteix en l’elaboració de plats de l’arc mediterrani peninsular i d’altres indrets de la mediterrània.

Contingut:
Farem alguns plats tradicionals de la cuina peninsular mediterrània i altres menús coneguts adaptats al nostre paladar. L’àmplia despensa natural del Mediterrani ens proporciona una gran varietat d’elements amb els quals podem cuinar arrossos, suquets, guisats, estofats i altres preparacions de gran valor nutricional i dietètic.

Font: Ajuntament de Mataró.

Clica la imatge per obtenir més informació al respecte:

cuinamediterrania

Per 2n cop: SOM BLOC DESTACAT!

Per segona vegada en aquest darrer mes som bloc destacat a blocs.xtec.cat.

http://blocs.xtec.cat/ceipcirera5/

blocdestacat2ncop1

Els ‘megacracks’ del curs de sisè de l’escola Cirera de Mataró publiquen en el bloc un bon grapat d’articles amb la seva visió de les notícies del món i del centre.

Van dir en un comentari del bloc els de xtec.blocs, la Sra. Anna Piñero
Dinamitzadora de XTEC Blocs:

“Hola xafardes i xafarderes de sisè,
Ens plau comunicar-vos que hem triat el vostre bloc com a Bloc Destacat de la setmana de l’espai XTEC Blocs. També apareixerà a la portada de la XTECal llarg de tota la setmana (del dia 14 al 20 de març)
Ens plau comprovar que sou nois i noies molt curiosos. Desitgem i tenim confiança que aquesta curiositat us durà a tenir molt interès per tot allò que us envolta.
Us felicitem per la feina realitzada. Creiem que la vostra iniciativa pot ser un bon model per a altres companys d’altres centres.
Salutacions cordials
Anna Piñero
Dinamitzadora de XTEC Blocs
Departament d’Ensenyament
Generalitat de Catalunya).”

Adéu.
Judith.v.

Feliç dia….

Com sabreu, avui es celebra el Dia Mundial de la Dona Treballadora. Per això, volem saludar a totes les dones i molt especialment a totes les mares treballadores que es deixen la pell tant fora com dins de casa per tirar endavant els seus fills.
Felicitats a aquelles que van a treballar amb la seva panxa, malgrat els dolors de l’embaràs.
Felicitats a aquelles que amb tot el dolor de l’ànima han de deixar els seus fills en una guarderia perquè es va acabar la baixa maternal.
Felicitats a aquelles que treballen fora de casa i en tornar, encara que estiguin exhaustes, posen la millor dels somriures per atendre les necessitats dels seus fills.
Felicitats a aquelles que cada matí s’aixequen per anar a treballar tot i que el seu nadó els ha donat una mala nit.
I felicitats a aquelles que es desviuen per la seva família però no baixen els braços per tirar endavant la seva carrera professional.
hem de reconegut que les nostres mamis fan tot per nosaltres i per la seva família asiqeu avui un bon abraçada a la mami!

Dia de la Dona Treballadora – 8 de Març

El 8 de març és actualment el Dia Internacional de la Dona Treballadora, i està reconegut per la Organització de les Nacions Unides(ONU). És un diada tradicionalment aprofitada per reivindicar el feminisme. Aquest dia conmemora de lluita de la dona per la seua participació juntament amb l’home al camp del treball i la societat, en general.

Es celebra des del dia 19 de març de 1911.

 

La instauració d’aquesta data com a Dia Internacional de la Dona és fruit d’un llarg procés. Sovint s’atribueix la celebració de la data a l’incendi ocorregut el 1908 en una fàbrica tèxtil de Nova York. En aquest haurien mort un centenar de treballadores que s’havien declarat en vaga i tancat dins la fàbrica…

Font: Viquipèdia

L’hora del conte…

A la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró, com en tantes d'altres, fan l'hora del conte els dimarts a les 18h.

Avui hem pogut gaudir de la biografia del Charly Rivel en forma de conte. Ha estat meravellós i molt emocionant. Allà ens hem trobat a la Mar, alumne de P-4 de l'escola Cirera acompanyada d ela seva mare Cristina que tots molt bé coneixeu, ja que l'any passat era mestra dels grans de l'escola. Després del conte, hem estat llegint totes una bona estona.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/OPhgD-fqF4s" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Us convidem a què vingueu el proper dimarts, serà en Pep Duran contaire de contes qui ens amenitzarà la vetllada.

Us hi esperem!

Un joc com els d’abans!

Els primers videojocs que van arribar a casa (dels vostres pares, és clar, no a la vostra…) van ser uns de tennis que es jugaven a la tele, oi que sí pares?
No tenien gaire detalls però ens havien fet passar algunes bones estones.

tennis
Avui us deixo un joc que recorda aquells antics tennis de la pantalla de la tele. Si els pares s’animen …

Font: Bloc VallDeCiclesuperior5.6

Som els primers del bloc Anna Mari ets una crak!!!

Títol Activitat (%) Darrera entrada
La Xafardera del 6è – Els MEGACRAKS. 100 26/02/2011 – 00.09
LA TERTÚLIA DEL QUART PIS 96.527777777778 25/02/2011 – 17.08
Blocartístic. Visual i Plàstica a l’Oriol Martorell 95.833333333333 25/02/2011 – 18.56
La colla d’en Pau a 5è. del Claret 95.833333333333 26/02/2011 – 11.16
L’anglès a l’Escola Splai 87.5 26/02/2011 – 08.29
El bloc de cinquè del Pau Casals 2010-2011 81.25 25/02/2011 – 06.34
Escola Santa Margarida. Cicle Inicial 77.777777777778 26/02/2011 – 07.33
Cinquè i què ? 68.055555555556 24/02/2011 – 15.59
Fem Música! 65.277777777778 22/02/2011 – 09.48
Our English blog 65.277777777778 26/02/2011 – 12.57
El Bloc de Cicle Inicial 56.25 25/02/2011 – 20.19
CEIP El Terrall 55.555555555556 23/02/2011 – 21.16
Cicle Superior-Sitjar-Linyola 55.555555555556 25/02/2011 – 19.58
Rosalind Franklin 54.861111111111 25/02/2011 – 06.45
Escola de Masquefa II 54.166666666667 25/02/2011 – 16.50
El Turó speaks English 54.166666666667 25/02/2011 – 18.33
VALLDEcs5.6 52.083333333333 25/02/2011 – 10.56
SONABLOC (ceip Mestres Montaña de Granollers) 50 23/02/2011 – 21.35
Escola Sant Salvador-Cercs 50 24/02/2011 – 10.39
Escola del Soleràs 48.611111111111 26/02/2011 – 13.25

Judith.v.

Youtube

  • YouTube és un lloc web que permet als usuaris de carregar, mirar i compartir vídeos. Va ser fundat el febrer del 2005 per tres antics empleats de PayPal: Chad Hurley, Steve Chen, Jawed Karim. YouTube utilitza un format Adobe Flash per a oferir el seu contingut. És popular, de la mateixa manera que ho és Google Video, gràcies a la possibilitat d’allotjar els vídeos de qualsevol persona. YouTube té una varietat de clips de films i programes de televisió, vídeos musicals i vídeos casolans (encara que la regla de YouTube prohibeix carregar vídeos amb copyright, aquest material s’hi troba en abundància). Els enllaços a vídeos de YouTube poden ser també allotjats en blogs i llocs web personals utilitzant APIs.ATENTAMENT:nATALIA(l)youtube-logo

El tren que viatja més ràpid que un avió

1298303589070El tren que viatja més ràpid que un avió ja existeix. L’han dissenyat enginyers xinesos de la Universitat del sud-oest de Jiangtong. És el primer del món i encara és un prototip en miniatura. Però hi ha més centres de recerca que estan treballant en la fabricació de trens així de veloços, en els trens del futur.Teòricament el minitren xinès podria arribar als 20.000 quilòmetres per hora. Una autèntica barbaritat. Per ara ha arribat a una velocitat màxima de 1.200 quilòmetres per hora, segons informa el diari Xina Global Times.

Així, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura

críticaAixí, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura

críticaAixí, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura

críticaAixí, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura

críticaAixí, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura

críticaAixí, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura

críticaAixí, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura

críticaAixí, un de la mida d’un tren de veritat faria un trajecte, per exemple, entre Beijing i Washington DC en dues hores. Aquest mateix trajecte en avió es recorre en tres hores. Asseguren des del diari que a més aquest tren gastaria 10 vegades menys combustible que un avió.

Aquest tren com se sol dir, vola, però en aquesta ocasió no és una expressió: el tren vola de veritat, levita sobre els seus rails. Ho fa gràcies a la superconductivitat. És una propietat que es va descobrir fa relativament poc, el 1986, només la tenen alguns materials. És francament revolucionària.

Els superconductors perden sobtadament la resistència elèctrica per sota de certa temperatura, l’anomenada temperatura crítica, que sol ser molt baixa, per sota dels -200 graus centígrads.

En aquest moment sostenen de manera indefinida corrents elèctriques, que generen camps magnètics que poden fer levitar un imant, per exemple, sobre ells. Per això, aquests trens en lloc de rodes tenen imants i les vies estan fetes de materials superconductors refredats per sota de la seva temperatura crítica

Un pas més
Avui ja hi ha trens que circulen amb aquest tipus de tecnologia. Per exemple, el tren maglev de Xangai. Aconsegueix els 580 quilòmetres per hora, encara que habitualment circula a 250, que no és poc.

Impressionant oi?
Un petò Natalia   😛

Però el prototip xinès ha inclòs en el seu disseny un detall més, que és el que ha fet que la velocitat augmenti vertiginosament: el tren viatja en un tub al buit. D’aquesta manera, el fregament desapareix.

Si aquest tren es fes realitat podria viatjar arran de terra, elevat sobre rails o sota mar, perquè estaria sempre confinat en el seu tub de buit. Entre els altres països que estan estudiant aquesta tecnologia figuren Estats Units i Suïssa.

De moment és només un somni, perquè construir circuits de tubs de buit per tot un país suposa una inversió astronòmica. Això , si algun dia passa, aquests trens disminuiria de manera molt significativa les emissions de gasos contaminants.