Per fi ha arribat la CINQUENA Roda de Passaparaula. Aquest cop les definicions giren al voltant dels adjectius. Ja podeu escoltar-les i ja sabeu que teniu fins al dia 9 de febrer temps per omplir la butlleta de participació que trobareu a la biblioteca.
AQUESTA IMATGE ÉS DEL MÚSIC PAU CASALS. OBSERVA-LA AMB ATENCIÓ. QUINA EDAT CREUS QUE TÉ?
FILL D’EL VENDRELL, PAU CASALS VA NÉIXER EL 1876 I ÉS CONEGUT COM UN DELS MILLORS VIOLONCEL·LISTES DEL MÓN. CASALS VA DESTACAR PER COMPONDRE L’HIMNE DE LES NACIONS UNIDES, CONEGUT COM L’HIMNE DE LA PAU I PER LA SEVA INTENSA ACTIVITAT PROFESSIONAL, TANT EN LA DIRECCIÓ COM EN LA COMPOSICIÓ.
L’ORGANITZACIÓ DE LES NACIONS UNIDES (ONU), ÉS UNA ORGANITZACIÓ INTERGOVERNAMENTAL MUNDIAL, CREADA EL 1945, AMB LA FINALITAT DE MANTENIR LA PAU, PROMOURE LA COOPERACIÓ ECONÒMICA, CULTURAL, SOCIAL I HUMANITÀRIA, GARANTIR LA SEGURETAT DELS ESTATS BASANT-SE EN ELS PRINCIPIS D’IGUALTAT I AUTODETERMINACIÓ I VETLLAR PEL RESPECTE DELS DRETS HUMANS. ACTUALMENT FORMEN PART DE L’ORGANISME UN TOTAL DE 192 ESTATS DEL MÓN.
EL 1971, PAU CASALS, VA COMPONDRE L’HIMNE A LES NACIONS UNIDES, QUE DIRIGÍ EL 24 D’OCTUBRE D’AQUELL ANY EN UN CONCERT A LA MATEIXA SEU DE L’ONU.
MENTRE ESCOLTEU L’HIMNE DE LA PAU FEU UN DIBUIX COOPERATIU A LA PISSARRA DIGITAL AMB EL TUX PAINT SOBRE EL QUE US SUGGEREIXI LA MÚSICA.
Com ja sabeu aquest cop el tema del concurs de passaparaula era “Accions””.
Les finalistes han estat la Lucia Miranda Vázquez (2n A) i la Neus Balagué (2n B). En el sorteig efectuat a la biblioteca de l’escola ha estat guanyadora del llibre la Neus.
Als altres participants gràcies per la vostra col·laboració i ànims!
El proper passaparaula sortirà el dilluns 30 de gener!!!
Vas arribar a l’escola l’any 2006-2007 i la biblioteca estava començant. Tu ens vas ajudar i un gran dibuix ens has deixat. Avui la biblioteca ha tornat a obrir les portes i els alumnes han contemplat la teva gran obra d’art. És la teva aportació a la cultura.
Et portem en el cor. Fins sempre!
Sabem que t’hagués agradat acomiadar-te, però nosaltres ho farem per tu i amb el teu somriure.
OBSERVEU AMB ATENCIÓ AQUEST VIDEO. ÉS UN RECURS QUE POT ANAR MOLT BÉ PER TREBALLAR AMB ELS NOSTRES ALUMNES D’INFANTIL EL TEMA DE LES EMOCIONS I SENTIMENTS.
L’ACTIVITAT QUE US PROPOSEM ÉS QUE ELS ALUMNES IDENTIFIQUIN ALGUNES EMOCIONS A PARTIR DE LA VISUALITZACIÓ D’AQUEST CAPITOL D’EN PINGU.
A PARTIR DE LA CONVERSA ELS ALUMNES ANIRANT EXPLICANT QUINES SITUACIONS HAN PROVOCAT L’ALEGRIA, LA TRISTESA, LA RÀBIA I ESTAR ENFADAT.
TAMBÉ PODEN PARLAR DE SITUACIONS REALS QUE ELS ALUMNES HAGIN VISCUT EXPRESSANT LES SEVES EMOCIONS I SENTIMENTS.