Aquest matí els nens i nens de 1er han cantat una divertida cançó que parla d’un TITELLA força entremaliat. Amb mocadors grocs i verds, com el titella, s’han disfressat i després l’han representat.
La voleu escoltar ????
Us deixo la lletra per si la voleu aprendre:
Tot de cop per la finestra ha entrat entremaliat, un titella groc i verd, tot trempat m’ha saludat.
Fent xim-xim, fent cloc-cloc, ha entrat el titella, fent xim-xim, fent cloc-cloc, el titella groc.
Capgirell damunt la taula, giravolt per sobre el llit, a l’armari s’ha ficat. Ai, mireu, ja n’ha sortit!
Fent xim-xim, fent cloc-cloc…
De puntetes, sense fressa, ha vingut ben a prop meu; m’ha deixat el seu secret i després m’ha fet adéu!
Després d’anar a l’acte de la Plaça de la Concòrdia amb la resta d’escoles del barri els nens i nenes de 5è han volgut enregistar aquestes dues cançons que han après i que tan els han agradat:
Atenció nois i noies de 4rt, comencem a estudiar una Agrupació Instrumental de la qual segur que n’heu sentit a parlar….. l’ORQUESTRA.
Abans d’entrar en el Wix que us he preparat vull que mireu i escolteu aquesta ORQUESTRA on hi veureu i sentireu les diferents Famílies d’Instruments que la formen. Es tracta d’una obra del compositor anglès B.BRITTEN feta per a ensenyar a joves com vosaltres els Instruments que formen l’orquestra.
Com estem treballant pel DIA de la PAU us presento un gran compositor i cantant estadounidenc del segle XX, en BOB DYLAN que ha estat tot un referent per a la seva generació. Ell i altresjoves compromesos blancs de classe mitjana i urbans, estaven convençuts que amb cançons podien combatre el comercialisme, la hipocresia, la injustícia, la desigualtat i la guerra.
Us presento el seu conegut tema “Blowing in the Wind“.
Des de fa un parell de cursos el CRP de les Corts prepara una Jornada de la PAU. Es tracta d’una activitat participativa de les escoles del barri que coincideix el dia 30 de gener amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi .
Des de l’àrea de música hi col.laborem aprenent dues cançons que els nens de 5è hauran de cantar el dia 30. Si entres al següent WIX les podràs escoltar i practicar.
Però la resta de l’escola treballa el Dia de la PAU aprenent un munt de cançons i algunes dances que anem practicant a la classe de música.Vols escoltar-les ?
Els nens i nenes de 2on han volgut participar al projecte KANTACONMIGO amb aquesta divertida Cançó de la FELICITAT que estan preparant per al Dia de la PAU.
Aquest cop ha estat en Jesús de 6è qui ha tocat una peça de flauta per enviar al FLAUTATEKA. Ha interpretat el tema principal de la pel.lícula “Carros de Foc” ( Chariots of Fire ) de Vangelis.
Ara el sentireu, primer ell sol i després amb el suport de la base instrumental:
Guia d’Orquestra per a joves és una obra de Benjamin Britten (1913-1976) que va escriure per a un documental de la BBC de Londres amb la finalitat de familiaritzar els joves amb les seccions i els instruments musicals d’una Orquestra Simfònica.
És una bona audició per reconèixer el timbre dels instruments.
L’obra es divideix en tres parts:
A la primera part els instruments interpreten una melodia per seccions: corda, vent fusta, vent metall i percussió.
A la segona partels instruments es van presentant individualment i per famílies.
A la tercera part van entrant d’un en un fins a acabar tota l’orquestra.
Encara que hi ha molts solistes interpretant música sabem que a les persones ens agrada cantar i tocar instruments junts. Per això parlem d’AGRUPACIONS VOCALS i INSTRUMENTALS .
Aquest Wix és un recull d’activitats que he trobat per a que us quedi més clara la diferència entre unes i altres. Són materials fets per MªJesús Camino i Paola Oliva, mestres de Secundària.
Nois i noies de 5è us proposo de tocar amb flauta una peça de L.V.Beethoven:“L’Himne o Oda a l’alegria”
L’Oda a l’ Alegria(An die Freude en alemany) és una obra escrita pel poeta Friedrich von Schiller al 1785. La censura canvià el nom de l’ Oda a la Llibertat, que passà a ser l’ Oda a l’ Alegria.
Friedrich Schiller (1786)
Al 1793, a l’edat de 23 anys, Ludwig van Beethoven va conèixer l’obra de l ‘escriptor alemany, i des d’aquell moment manifestà la seva inspiració i desig de posar-li música. Així sorgí la seva Novena Simfonia en RE Menor, Op. 125 de la qual el moviment final és per a cor i solistes sobre l’ Oda de la Alegria de Schiller. Aquesta peça musical ha passat a ser l’Himne Europeu.
Comencem nou trimestre i hem de posar-nos a treballar !!!
Us proposo als nois i noies de 6è refrescar una eina online que vau utilitzar el curs passat per a composar les vostres pròpies peces de flauta. S’anomena NOTEFLIGHT.
Primer cal registrar-s’hi i, un cop rebut el correu de confirmació, ja podreu començar a fer proves.
Recordeu aquestes quatre normes:
Composem en compàs de 4/4, un total de vuit compassos
Començar i acabar amb la mateixa nota
Evitar salts intervàlics continuats
Acabar amb silenci de blanca
De moment no posar alteracions
ÀNIM I A COMPOSAR !!!!
Per si voleu saber més sobre NOTEFLIGHT us deixo aquest tutorial:
Després de tantes vacances potser se t’ha oblidat una mica tot el que sabem sobre les FIGURES RÍTMIQUES, el seu valor, les equivalències entre ellles i com omplen els diferents compassos.
Per a repassar t’he preparat aquest wix ple de jocs-exercicis per a que practiquis. T’hi animes?
Ahir 3 de gener del 2012 vam celebrar el 50è ANIVERSARI del primer recital de Montserrat Caballé al Liceu de Barcelona.
La soprano va confessar sentir-se “ufana” d’haver pogut portar el nom del coliseu operístic per tot el món “encara que fos amb discos pirates”. En el concert va estar acompanyada per la seva filla Montserrat Martí, el tenor Josep Carreras i diversos companys de professió.
La recordarem sempre pel duet amb Freddie Mercury amb el tema “Live” pels Jocs Olímpics de Barcelona.
En aquest cas interpreta una ària de Puccini: “O mio babbino caro”
GRÀCIES MONSERRAT PER COMPARTIR AMB TOTHOM AQUEST GRAN DO DE LA TEVA VEU !!!