Aquest és el resultat de l’Audició de “La Pantera Rosa” a 4rt
Aquesta setmana passada els nens de 4rt van fer una Audició una mica especial. Van escoltar el tema de “La Pantera Rosa” de H.MANCINI i van imaginar el que podria passar mentre escoltaven la música.
Van tenir idees fantàstiques que després d’explicar-les als companys les van dibuixar. I aquest són alguns dels resultats.
Nova audició fent servir la IMAGINACIÓ !!! Un Minuet de L.Boccherini
Assagem per al #retoflautateka
Dansem amb música d’arreu del món
Eln ocellets de P4 han escoltat músiques de diferents llocs del món i després les han dansat. Han fet servir ventalls, mocadors de colors… i així s’han expressat millor.
La primera música és de la Xina. Després han ballat amb mocadors una música de Vals. I, per acabar, han fet de cawboys del llunyà Far West.
Aquí els teniu.
Una cançó escenificada per als de P5
Hem après una cançó d’una granoteta que es llença al fons del llac i troba una guitarra…
L’hem cantat però el que més ens ha agradat és escenificar-la.
Us deixem la lletra per si la voleu cantar !
LA SERENATA
Aquests som nosaltres….
Hem parlat del MUSICAL amb “El Fantasma de l’Òpera”
Després de veure aquest “Wordle” segur que heu pensat que parlaríem d’Òpera, oi ?
No aneu del tot equivocats… Hem parlat d’Òpera però a través d’un Musical, “EL FANTASMA DE L’OPERA“.
Després d’haver vist el DVD, emocions, sentiments i alguna que altra llagrimeta…. hem de veure què és el que hem après. Entreu a la pàgina del wix i feu les activitats que us proposo. Haureu de tornar a escoltar alguns del temes principals i recordar tot el que hem explicat.
Al MusicTIC&company hi he penjat una petita enquesta per descobrir quin és el tema musical que més us ha agradat.
VOTEU !!!
Sembla que fer de compositors ens ha agradat molt !!!
A l’Aula TAC els nens i nenes de 3er han volgut afegir-se a la composició amb l’INCREDIBOX.
I aquests són els seus treballs…
XAVI
NOVAIRA
MARCO
MIQUEL SORIA
MIQUEL GUTIÉRREZ
ALEJANDRA
QWEN
NICOLÀS
Què hem après dels Instruments de VENT ?
Continuem escoltant fent servir la imaginació !!!
Hem anat al MUSEU de la MÚSICA
Avui divendres els nens i nenes de 4rt hem anat al MUSEU de la MÚSICA. Es troba dins l’espai de l’Auditori de Barcelona i a sobre de l’ESMUC ( Escola Superior de Música Universitària de Catalunya ).
Ja havíem parlat a classe del què veuríem i per això hem aprofitat bé la visita.
El que més ens ha agradat ha estat poder tocar uns instruments com l’arpa, el violoncel, la guitarra elèctrica i un orgue petitet, que eren repartits entre altres instruments del museu.
Ens voleu veure ????
Preparem a 6è una JORNADA de MÚSICA de flauta
El proper dia 30 de maig, els nens i nenes de 6è i 1er de la ESO de les Corts, ens trobarem a l’Auditori Wintethur de l’Illa Diagonal per a celebrar una JORNADA de MÚSICA on interpretarem diferents peces de flauta de diverses pel.lícules de cinema.
A nosaltres ens ha tocat preparar-ne dues: Carros de Foc i Pirates del Caribe.
Avui les hem assajat. Encara no les sabem del tot però estem intentant aprendre-les de memòria.
Aquests som nosaltres…
>
Juguem amb la Música !!!!
Atenció nens i nens d’infantil i de cicle inicial !!!! Voleu jugar amb la música ???
Clicant la imatge trobareu uns jocs de memòria, karaokes, cançons, jocs d’instruments, ….que he trobat en una web anomenada DiscoveryKids. Confio que us agradin !!!!
Us ho passareu molt bé !!!
Continuem composant amb INCREDIBOX
Una experiència de COMPOSICIÓ SONORA a 3er
L’altre dia a classe de 3er vam experimentar amb una aplicació que es diu :
Incredibox és una aplicació web amb la que podem crear una composició musical de forma interactiva, divertida i senzilla. Podem escollir i barrejar percussió, efectes, melodies, cors i veus. El resultat serà un tema cantat a capella molt aconseguit, que podem gravar i compartir amb els nostres amics.
El Lucas ha provat de fer una composició. Cliqueu la imatge i la sentireu :
Molt bé Lucas !!! Ets un gran compositor !!!
Treballem una AUDICIÓ fent servir la imaginació !!!
Quan escoltem una música segur que ens imaginem el que debia pensar el compositor quan la va escriure.
Us proposo d’ecoltar aquesta “Dansa del Sabre” del compositor armeni Aram Khachaturian i imaginar que està passant mentre sona.
Us atreviu ???
Entreu en el wix per escoltar-la i després aneu seguint les instruccions.

AQUESTS SOM NOSALTRES I EL QUE HEM IMAGINAT !!!
Comença a fer calor….. cantem Cançons d’estiu !!!
FLAUTATEKA i KANTACONMIGO guanyadors al VI PREMI ESPIRAL EDUBLOGS 2012 !!!
Aquest passat divendres 11 van sortir publicades les llistes dels guanyadors del prestigiós Concurs ESPIRAL EDUBLOGS 2012.
I vam tenir una molt grata sorpresa en veure que FLAUTATEKA i KANTACONMIGO, projectes col.laboratius en els quals participem, eren entre els tres guanyadors !!!!
Des del Fem Música a l’Ausiàs March volem felicitar en Juan José Flores i l’Emi Pérez per aquest premi i reconeixement a nivell nacional per la seva feina i bon fer amb aquests dos blocs.
La nostra enhorabona més sincera, nois !!!!
Seguirem cantant i tocant la flauta per a vosaltres !!!!
Una Cançó molt tendra: “Cançó de bres per a una princesa negra”
2on canta la cançó gesticulada “El Papa de la Pepa” pel KANTACONMIGO
Als nens de 2on ens ha costat una mica d’aprendre a gesticular aquesta cançó, EL PAPA DE LA PEPA, perquè va una mica de pressa….. però al final ho hem aconseguit !!!
EL PAPA DE LA PEPA
El papa de la Pepa és mariner;
– ja ho sé!
I té una pipa llarga de paper;
– ja ho sé!
I l’altre dia, a popa l’encengué,
– ja ho sé, ja ho sé!
I es va fer pupa al nas;
– jo no ho sé pas!
El papa de la Pepa,
de la pipa, de la popa,
de la pupa (4 )
Si ens vols veure i escoltar….
Et deixo també la partitura:
A P4 cantem “La Mosqueta”

Els ocellets de P4 hem cantat i representat aquesta divertida cançó.
Aquí teniu la lletra:
LA MOSQUETA
(Zoltan Kodaly)
La mosqueta ha fet un bot
i ha caigut d’esquena.
Una pota s’ha trencat.
Déu meu! Quina pena!
El cargol, que és bon doctor,
li ha vist la poteta.
Diu que haurà de descansar
en un llit d’herbeta.
Moltes mosques li han portat
tortells i coqueta,
que els fa pena veure al llit
la seva amigueta.
i ha caigut d’esquena.
Una pota s’ha trencat.
Déu meu! Quina pena!
li ha vist la poteta.
Diu que haurà de descansar
en un llit d’herbeta.
tortells i coqueta,
que els fa pena veure al llit
la seva amigueta.
Entre mig dels requisits
li han dut medecines,
i la mosca ha caminat
sense fer tintines.
Una altra versió més mogudeta és aquesta de TOCOLAFLAUTA. A veure si us agrada!!!
Repàs dels INSTRUMENTS de VENT
Últim repàs dels INSTRUMENTS de VENT !!!!
Entreu en el wix, clicant la imatge, i repasseu perquè d’aquí a dues setmanes, en horari d’informàtica, fareu un CONTROL de tot el què hem après.
Series capaç de respondre aquestes preguntes ?
-
En quines famílies es clasifiquen els instruments de vent ?
-
Com es produeix el so en uns instrument de vent ?
-
Quines embocadures coneixes ?
-
De què depèn el so més greu o més agut d’un instrument de vent?
Partitures del #RetoFlautateka
La nostra amiga Adelaida Ibáñez , col.laboradora des de Tarragona del Flautateka, ens ha recollit les partitures de les diferents veus de flauta del #RetoFlautateka en aquest wix.
En aquest wix també hi trobarem les partitures dels diferents instruments que tocarem els professors. Ja podeu imaginar quin instrument tocaré jo, oi ???
Gràcies Adelaida per tan bona idea !!!
Apa nois que aviat haurem de tocar….. Ens hi posem ???
Què en sabem dels Instruments de CORDA ?
Com ja sabeu en aquesta gran família d’instruments, la CORDA, hi incloem tots aquells instruments que sonen gràcies a la vibració d’unes cordes i que tenen una caixa de ressonància.
La seva classificació és en funció de la manera com aconseguim aquesta vibració. Per això parlem d’instruments de CORDA Fregada, Polsada, Percutida o Elèctrica.
En aquest WIX hi trobareu molta informació sobre la gran família de la CORDA. També podreu escoltar com sona i fer activitats per veure el què aneu aprenent.












Aquest cop els toca als nens i nenes de 4rt. Escoltarem el conegut tema de HENRY MANCINI “













Amb aquests dos exercicis repassarem la
