Resum d’activitats

Tal i com hem comentat, aquesta UD està formada per 10 sessions, on en cada una d’elles s’elaboraran activitats engrescadores per tal d’aprofundir en el tema de l’alimentació saludable. Anem a veure doncs aquestes sessions, on en moltes d’elles s’utilitzen recursos TAC en l’aula de primària:

SESSIÓ 1: Presentació del tema amb slideshare.

En aquesta sessió iniciarem l’explicació del projecte mitjançant el canó de l’aula i projectant aquesta completa presentació slideshare creada per la professora Míriam Redondo Diaz. Un cop vista i comentada la presentació amb els alumnes, jugarem amb la PDI i els dos llapis interactius al joc dels aliments d’en Doki.

Autoria Miriam Redondo Díaz i Copyright© 2014 Discovery Communications, LLC. Todos los derechos reservados.

SESSIÓ 2: Joc de la piràmide dels aliments amb open sankoré.

En aquesta sessió treballarem amb el programari lliure i gratuït Open Sankoré i jugarem a l’activitat creada pel cicle mitjà sobre la piràmide alimentària dels aliments (click aquí). Es treballarà amb el llapis de manera interactiva i com si fós un guix que dibuixa la pissarra.

Autoria Albert Grau Sorribes (llicència domni públic) i Webdoc SA – DIENA sota llicència creative commons

SESSIÓ 3: Visita al mercat de Sabadell.

Dins del programa d’activitats ‘ciutat i escola’ del departament d’educació de l’Ajuntament de Sabadell, realitzarem la visita al mercat de Sabadell (a dos carrers de l’escola). Durant l’hora de visita amb monitoratge per les instal·lacions del mercat, hi haurà una explicació de com funciona i què s’hi pot trobar. També es farà un estudi dels diferents grups d’aliments i una àmplia introducció a l’alimentació saludable. Aquí es pot veure la sortida d’aquest 2015.

Un cop finalitzada aquesta bonica sortida se’ls lliura un petit dossier per a treballar a casa i entregar l’últim dia del projecte.

Autoria Ajuntament de Sabadell

SESSIÓ 4: Fem un mural amb la piràmide i els seus aliments.

Tal i com indica el nom de la sessió es tractarà que els alumnes elaborin en petit grup (5 alumnes) un mural sobre els aliments i la piràmide per després penjar-lo al passadís del segon pis de l’escola. Se’ls hi projectarà aquest vídeo a l’inici de la sessió per refrescar-los-hi els continguts i prenguin alguna nota en un full.

Vídeo sota llicència estandard de Youtube.com

SESSIÓ 5: Juguem i classifiquem els aliments a la sala d’informàtica.

Aprofitant l’hora d’informàtica jugarem a la sala d’informàtica a aquesta complerta web amb varies activitats i jocs de la diputació de Barcelona. Farem el joc de fer un bon menú, de crear una bona macedònia, un memeory d’aliments, i molts altres.

Autoria Diputació de Barcelona

SESSIÓ 6: veiem vídeos per conèixer nous aliments.

Sessió de 45 minuts visualitzant varis vídeos sobre els bons aliments, hàbits d’higiene, noves fruites, i sobre una bona dieta diària.

Tots els videos sota llicència estandard de Youtube.com

SESSIÓ 7: Fem de minixefs i creem receptes online.

Gràcies a la PDI de l’aula i els dos llapis interactius, i sobretot al Joc de la Sophie els alumnes aprendran a elaborar receptes de pastisseria sanes i equilibrades, que després podran elaborar a casa amb l’ajuda dels pares. Els 5 minuts inicials de la sessió es poden destinar a visualitzar aquest slideshare de Gallina Blanca sobre petites receptes sanes.

Copyright © 2012 – 2015hidden4fun.com | info(at)hidden4fun.com i © Gallina Blanca 2014.Tots els drets reservats.

SESSIÓ 8: Debat a educació física sobre el creixement, els hàbits saludables i l’higiene.

Dins de la sessió d’educació física, el docent d’aquest àrea explicarà el creixement, els hàbits saludables i l’higiene mitjançant aquestes fitxes i presentació ‘Creixem Sans’ del consorci sanitari de Barcelona. En aquesta sessió el docent portarà impresa la fitxa de la pàgina número 6, 7 i 8 per tal de crear un debat a classe sobre aquests temes. Aquestes 3 fitxes les hauran de lliurar l’últim dia del projecte.

Autoria Agencia de Salud Pública, consorci sanitari de Barcelona

SESSIÓ 9: Jclic resum sobre l’alimentació saludable.

Treballarem amb la PDI de l’aula i els dos llapis interactius aquest gran Jclic elaborat per Juan José Mateo Molina de l’escola CP El Olivar de Rivas, sobre l’alimentació i la nutrició al cicle mitjà de primària. Els alumnes aniran sortint a la PDI per completar les activitats.

Autoria i drets Generalitat de Catalunya, departament d’educació

SESSIÓ 10: Elaborem una recepta a classe.

Per acabar de la millor manera el projecte, creiem que seria divertit crear un recepta a classe! Fer una fondue de xocolata 72% cacao i uns pinxos de fruites. Es faran grups de 5 alumnes i cada un d’ells portarà una fruita diferent. El docent portarà un recipint de vidre per fondre la xocolata amb una espelma (com aquesta) i uns pals llargs de fusta. Llavors els alumnes aniran pelant cada fruita i aniran alternant cada una d’elles al pinxo, per fer-lo ben divertit. Finalment el docent anirà passant per les taules perque els alumnes puguin sucar el seu pinxo de fruita a la xocolata calenta. Boníssim!!

Imatge del link propietat de XDDESING