Lego+Muji

M’agrada l’adaptació del tradicional joc de Lego que comercialitza Muji que permet construir figures combinant els seus petits blocs amb siluetes de paper. Al primer set de quatre capses, que contenen, a més de les peces, un joc de papers de colors i una perforadora, cal afegir-ne noves sèries amb temàtiques concretes d’animals, circ, nadal, mar i transparencies. Aquest Nadal les podrem trobar a les botigues Muji. Una bona i creativa proposta, oi?

mujilego1

Via: http://paperforest.blogspot.com

Pintura de pluja

Us torno a demanar  la vostra col·laboració a través d’una pregunta:

Què podem fer amb les restes seques de pintura ?

Aquí va la primera proposta per un dia de pluja: trossejar-les i una vegada escampades i fregades amb les mans sobre el paper, deixar-lo a l’exterior i que la pluja faci la resta. Una activitat plàstica per experimentar canvis , textures i colors on l’atzar i la sorpresa hi juguen un gran paper. El resultat que us trobareu serà més o menys com aquest:

pintura-de-pluja

Trobo la idea i la imatge en el bloc Sweet Mamu

Deixeu les vostres aportacions a través d’un comentari. 😉

Escultura de joguets

escultura_joguets1

Immortalitzar els joguets preferits d’un moment determinat de la infància i convertir-los en una petita escultura. Oi que és una  bona idea? La trobo a Lilla, un bloc ple d’experiències creatives portades a terme per la petita filla  de l’autora, una nena de 4 anys.

El que em crida l’atenció és que per  fer el motlle utilitza un cossi amb sorra, on hi pressiona els  objectes i després omple de guix. Si teniu curiositat, entreu en el seu bloc, hi trobareu el procés ben detallat i documentat.

Reciclando en la escuela

reciclando

Avui us presento Reciclando en la escuela, el fantàstic bloc de Marta que ens mostra les creacions artístiques que fan els seus alumnes d’una escola rural d’Astúries partint principalment de materials reciclats. Un piló de bones i originals propostes que ens en poden inspirar de noves: un bosc a partir de la fibra de tinta gastada de retoladors, cases i gratacels amb ampolles buides de plàstic, composicions de taps de retoladors, titelles amb mitjons gastats,  jocs amb carterons d’ous …

reciclatge

Marta, muchas gracias por este regalo 😉

Cintes adhesives decoratives

mt-masking-tape

Decorar amb cintes adhesives de colors no és cap novetat. Ben segur que, com jo, alguna vegada n’heu fet servir les típiques de colors bàsics per emmarcar làmines, cartells i rètols a l’escola. Fa dies que em vaig assabentar per la xarxa de les cintes de la marca japonesa MT Masting Tape, les quals, més tard, vaig poder trobar i comprar 😉 . A diferència de les que tenim més vistes, aquestes tenen una gamma de delicats colors i estampats molt adients per embellir qualsevol objecte o superfície, donant-li un toc molt únic.

Personalitzar pots de vidre, paquets, papers, etiquetes, fulls de paper, agendes, bosses, parets…. són alguns dels exemples que trobareu a la galeria de la web.

mt-masking-tape2

I … si us ha agradat la idea, en el bloc TheBeatThatMyHeartSkipped també hi trobareu boniques creacions.

Think-ets

think-ets

..
Via Imnop trobo aquest senzill però enginyós joc anomenat Think-ets. Es tracta d’una capseta – o també bossa- amb una col·lecció de petits objectes pensada per poder-la portar sempre a sobre i que, en determinats moments (sala d’espera del metge, viatges, restaurants, dies de pluja,…),  pot ser de gran utilitat per jugar amb la mainada. La idea em recorda a alguns jocs que havia muntat per l’escola que anaven, moltes vegades, adreçats a un objectiu massa concret. Think-ets  està pensat per fer pensar i raonar a partir de jocs molt diversos i sense limitacions. Tot i que està pensat a partir de 8 anys penso que també es pot adaptar a nens i nenes  més petits.

Amb ell es podem proposar jocs i activitats que desenvolupin l’ observació, la memòria, el llenguatge, la creativitat o el raonament. Aquí teniu alguns exemples de senzilles activitats a fer amb aquests objectes:

  • Què és?
  • Per a què serveix?
  • Inventa’t una història amb …
  • Quin hi falta? Quin hi ha de nou?
  • Ordena alfabèticament,  per gust personal,…
  • Tria els tres, quatre, … que més t’agradin
  • Classifica per…
  • Quin s’ha mogut?
  • Quins s’assemblen? Quins són diferents?
  • …..

Us proposo que hi col·laboreu – sobre tot aquelles o aquells que compartiu sovint mirades amb mi i que ja sabeu que m’agrada que hi deixeu rastre-  aportant una nova idea d’activitat per a un joc amb aquestes característiques . Feu-ho a través d’un comentari. Va, som-hi!

Kirigami de fulles

Possiblement no heu sentit parlar mai de kirigami tot i que alguna vegada l’haureu practicat sense relacionar-lo amb el seu nom. Tots sabem que l’origami és l’art de plegar paper, doncs el kirigami és l’art de retallar-lo.

Com que ja comencem a notar la tardor, aquí teniu unes imatges de kirigami de fulles:

kirigami_fulles1

De Zakka Life (on trobareu algunes plantilles de mostra).

kirigami_fulles2

D’ Apartment Therapy

Amb activitats com aquestes treballem continguts matemàtics com la simetria, la numeració i les formes.

Piperoid

piperroid

Una altra de les meves troballes d’estiu ha estat PIPEROID, un joc de cilindres de paper  amb uns forats prèviament perforats que permeten crear uns originals robots amb articulacions mòbils.  Per muntar-los només cal unes tisores per tallar els tubs, connectar-los i fer-ne alguns plecs, sense necessitat de coles ni cintes adhesives. Piperoid ha estat dissenyat per Takashi Tsunoda.

piperoid2

Si voleu una mica més d’informació cliqueu aquí.

Robots

La imatge o el concepte que tenim d’un robot és el d’un personatge simpàtic, fet principalment amb  peces metàl·liques procedents d’objectes en desús, al qual se li ha donat un aspecte humà i que representa – imaginativament- que pot fer alguna acció, com caminar, parlar, escombrar, fer els deures,  … ;0)

Construir-ne un no és una cosa complicada, ja que el podem realitzar amb qualsevol mena de material. Tot s’hi val  i tot és qüestió d’imaginació, cosa que mai falta a la canalla i menys quan es tracta de temes o propostes de per si motivadores com aquesta. Vet aquí alguns exemples de robots molt creatius.

Uns robots la mar de divertits fets a partir de llaunes de conserva de Family Fun.

robots-craft

Robots creats a partir de tècniques plàstiques mixtes  i materials reciclats. Els trobareu en el bloc Deep Space Sparkle amb una bona documentació del procés seguit.

robot-collage

En el bloc Lilla trobo aquest senzill i creatiu robot. Serà el robot “bombolla de sabó”?

lilla-robot

Per aquells que els agraden els robots però que no s’hi posaran mai a fer-ne un, sempre tindran l’oportunitat de comprar-ne un com aquests a la web Nerdbot.

nerdbots


I si us bé de gust, estaré encantada a que amplieu aquest post amb alguna altra web o imatge de robots que hàgiu trobat o realitzat. Feu-ho a través d’un comentari!


Grues de la pau

hiroshima

Sempre havia associat les llargues tires de grues d’origami a la cultura japonesa, però desconeixia, fins aquest estiu, la seva trista història. Us l’explico: Sadako Sasaki era tan sols una nena de dos anys quan la seva ciutat, Hiroshima, va ser blanc d’una de les dues bombes atòmiques llançades per l’aviació americana durant la segona guerra mundial. Ella vivia a poc més d’un kilòmetre de l’epicentre  i  va anar creixent  sana fins que als onze anys va emmalaltir de leucèmia, igual que altres nens, conseqüència d’aquella terrible bomba. La seva millor amiga, Chizuko,  li va explicar una llegenda que deia que si aconseguia fer 1000 grues de paper  els deus li concedirien un desig. Chizuko li  va regalar la primera grua de color daurat i Sadako no va parar de fer grues i més grues amb tot tipus de papers, amb l’esperança de poder tornar a córrer. Però la mort va ser massa ràpida i va arribar abans que fes les mil grues. Sadako només tenia dotze anys.

En el Parc de la Pau d’Hiroshima una estàtua recorda a Sadako i a tots els nens i nenes que van morir per les bombes. Al seu voltant, unes cabines de vidre recullen centenars de penjolls de 1000 grues de paper fetes per nens i nenes de tot el món demanant la pau al món. Ah! no us he dit que els companys d’escola de Sadako van completar les 356 grues de paper que li’n van faltar per arribar al miler tot i no poder fer possible el seu desig.