C. Mitjà

A Cicle Mitjà el que més ens agrada és cantar. Però per fer-ho bé hem après les normes bàsiques per a emetre correctament la veu. També ens agrada molt ballar i, sobretot, tocar els instruments de percussió de classe.

Com ja comencem a ser grans hem d’aprendre a escriure correctament el llenguatge musical i, com costa una mica, ens hi hem d’esforçar més.

En aquest cicle els continguts del currículum de música s’agrupen en dos grans blocs:

Explorar i percebre

  • Identificació de la varietat de sons, músiques, moviments corporals i tecnologies que utilitzen els músics en l’expressió musical
  • Reconeixement de famílies instrumentals
  • Exploració i diàleg de com els músics i ballarins expressen, mitjançant la música i la dansa, idees i emocions molt properes a les nostres experiències
  • Reconeixement de cançons i danses populars de Catalunya i d’arreu
  • Interès per la recerca d’informació ( individual i col.lectiva) sobre compositors, intèrprets, festivals de música i manifestacions musicals
  • Reconeixement de petites formes musicals, de qualitats del so, d’instruments i formacions instrumentals i vocals en peces musicals
  • Reconeixement i representació d’elements musicals a través del moviment corporal
  • Percepció que a través de la implicació i de la constància s’arriba a la satisfacció en la comprensió, interpretació i creació musical

Interpretar i crear

  • Interpretació, improvització i creació de cançons a una i més veus, danses, jocs motrius, desenvolupant l’afinació, la dicció, la tècnica vocal, instrumental i corporal i la coordinació tant individual com col.lectiva
  • Interpretació de danses i cançons tradicionals catalanes i d’altres països
  • Composició individual i col.lectiva de cançons, músiques i coreografies utilitzant materials i instruments de percussió diversos, inclosos els recursos TIC i audiovisuals
  • Elaboració de produccions musicals a partir de la percepció sensorial, la imaginació, les experiències, la realitat, les idees i les emocions, tot preveient recursos necessaris i avançant amb confiança i satisfacció en el procés de producció
  • Utilització progressiva de la grafia musical convencional en la lectura, interpretació i creació de partitures senzilles
  • Interès, valoració i respecte pel fet musical propi i dels altres
  • Acceptació i adaptació de les pròpies possibilitats davant de la producció, creació i interpretació musical

Al Cicle Mitjà tenim un suport visual sobre L’ORQUESTRA que ens ajuda a conèixer millor aquesta agrupació instrumental. Clica .aquí i ho veuràs

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

15 thoughts on “C. Mitjà

  1. melany

    hola flora como estas sabes que lla evisto lo que tocaban el piano con los pies i tan bien e escuchado la musica que uste a dicho que cuando avia interne si podia lo podemos aser melani

  2. ariadna molina

    Flora, aixó que has posat al blog ha sigut genial .
    El dimarts al blog vaig veura el video de la festa major i tanbe´el de la clase de les notes.

  3. nerea

    me a encantado y mas cuando el prinsap y la prinssesa se casan ho cuaan abajadas se para el conta almenos lo intento entender pero me a encantat no sasalit molbe al c onta de la reina de las abellas.

  4. dami

    hola flora e jugat als jocs i e vist els videos i m’ agradat molt fins divendres

  5. fterensi Post author

    I jo a vosaltres !!!!! Us enyoro i us recordo quan canto o ballo….
    Un petó a tots i una abraçada ben forta !!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà