A partir d’una conversa del nom de la classe (països) vam estar parlant dels diferents continents, països, el planeta terra, de la seva forma i característiques,etc.
Aleshores un nen de la classe va fer una pregunta interessant, que va ser “ Per què es fa de nit i per què es fa de dia?”.
Després de consensuar-ho amb el grup-classe, a tots i totes els hi va semblar interessant investigar aquella curiositat sorgida espontàniament d’un alumne de l’aula i es va decidir que fos el tema del nostre projecte.
Es fa reflexionar als alumnes sobre la pregunta que volem investigar i demanem, un per un, en la mesura del possible, amb els seus coneixements previs, com respondrien a la pregunta que dona nom al projecte. Així podem veure en el punt en el que es troben.
Posteriorment, demanem als infants que ens expliquin què esperen aprendre, investigar o descobrir d’ aquest projecte. Cada alumne de manera individual va realitzar un escrit per tal de comunicar a les famílies allò que volien investigar.
Les mestres van posar una data per fer arribar les aportacions amb material divers (llibres, contes, manualitats, imatges i diferents informacions relacionades amb el tema). Un cop van portar el treball de recerca, cada alumne va exposar als seus companys/es allò que havien investigat des de casa.