PLANIFICACIÓ

Com ens hem organitzat per treballar els docents?

En el nostre centre hem dut a terme 4 projectes globalitzats, un per cada nivell de l’ESO. A l’hora de treballar ens hem planificat per sessions de treball setmanals de 2 hores, on ha estat implicat tot l’equip docent del centre. A més a més, l’equip impulsor ens hem reunit 2 cops al mes per guiar els projectes cap a una mateixa línia i traspassar els acords i informació a la resta de professorat relacionat amb la XCB12.

 

A l’hora de triar el tema dels projectes, primer es va revisar tot el que ja es feia a l’Institut des de cada departament i, a més, es van proposar temàtiques noves. Després, cada equip docent va valorar les propostes, el currículum i els possibles interessos que podia motivar a l’alumnat. A 1r d’ESO vam escollir “Plastificats”, a 2n “I els medievals com s’ho feien per… a l’Edat Mitjana?”, a 3r “Anem de viatge, com ens ho muntem?” i a 4t “Com sobreviure en una illa deserta?”.

Equip de treball

 

 

Com hem planificat els projectes?

Els projectes s’han dut a terme durant 10 sessions de 6 hores de treball. D’aquestes deu, 9 s’han planificat per fer recerca i elaborar els productes finals i l’últim dia per fer l’exposició i presentació dels productes.

Com a espais, hem utilitzat les aules ordinàries, aules d’informàtica, laboratoris, pati i altres espais fora del centre com, per exemple, la platja amb l’alumnat de 1r ESO o el casc antic de Tarragona a 2n ESO.

 ALUMNAT TREBALLANT PER GRUPS. Una foto de la platja i una del casc antic:

Com hem planificat el projecte de 3r d’ESO?

Us volem presentar en més detall el projecte de 3r d’ESO  “Anem de viatge, com ens ho muntem?”.

El primer dia van escollir per sorteig les destinacions proposades pel professorat, totes eren ciutats de la Unió Europea.

Cada dia tenien el repte d’investigar i aprendre sobre un tema diferent relacionat amb l’organització del viatge de final de curs. Per exemple, un dia es basava amb el pressupost, l’altre amb la llengua i la cultura, el menjar, allotjament, vols… També vam considerar important la visita i xerrada d’un professional d’una agència de viatges, amb el qual l’alumnat va poder fer preguntes i resoldre dubtes. També, per tal fer més dinàmiques les sessions de treball es van introduir activitats pràctiques i manipulatives, com l’elaboració de souvenirs, trípics del país, tríptics, moneders reciclables… Tots aquests objectes després serviran per exposar al seu estand o per vendre per subvencionar-se el viatge.  S’expliquen algunes d’aquestes experiències a l’apartat d’implementació.

FOTOS ALUMNAT 3r ESO

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *