IMPLEMENTACIÓ

ENS INFORMEM!

El segon dia de projecte hem rebut la visita de Jaume Recasens,un agent de viatges. Amb la seva experiència, en Jaume ens ha explicat com funciona l’organització d’un viatge, què hem de tenir en compte quan viatgem a l’estranger i ha resolt els dubtes de l’alumnat.

Ha estat una font d’informació molt interessant, ja que l’alumnat ha rebut molt de feedback a les preguntes concretes que ells s’han formulat durant dos primers dies de projecte i, a més a més, aquesta font no prové d’internet, sinó que és real.

L’ESTAND DE FITUR

El producte final d’aquest projecte és crear un estand al FITUR amb una proposta de viatge de final de curs. Durant el projecte, hem estat elaborant materials per confeccionar i decorar cada estand. Aquestes activitats manipulatives han servit per cohesionar més els grups i per fer un trencament en l’activitat rutinaria del matí. Per exemple, per poder anar de viatge els alumnes han creat una targeta identificativa equipatge, han elaborat maquetes i cartells de la ciutat que promocionen, entre d’altres.

VÍDEOS DELS BALLS TRADICIONALS

Com a part del producte final i, també com a activitat de cohesió, cada grup ha hagut de fer un vídeo tutorial d’un ball tradicional del país. Per fer fer-ho, ha calgut buscar informació sobre el  ball, practicar-lo i dissenyar el vídeo tutorial. Finalment, col·laborant entre grups, han elaborat el vídeo final. Ha estat tot un èxit.

LIMITACIONS DEL PROJECTE

Per ser el primer any i per la falta de pràctica, ha anat prou bé. Com en tots els àmbits, sempre hi ha aspectes a millorar. Per exemple, d’una banda, hem pogut observar que l’alumnat té poca pràctica en treballar en grup; és a dir, hi ha una falta d’empatia i de capacitat de col·laborar. D’altra banda, aquest aspecte ha anat millorant  a mesura que passaven els dies.

Una altra limitació del nostre projecte ha estat la difusió final, ja que no hem pogut fer arribar els resultats a les famílies. Sí que hem pogut presentar els productes finals de 3r a l’alumnat de 1r d’ESO, una experiència que, tant alumnat com professorat, hem valorat molt positivament.