Primera jornada de recreació històrica: Santa Oliva fa mil anys

Divendres 24 de maig els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Mediterrània van recrear la història medieval de Santa Oliva en els espais més emblemàtics del nucli antic del municipi: el castell, el monestir i el camp. Va ser la Primera jornada de recreació històrica: Santa Oliva fa mil anys, que és el producte final del projecte Un dia a l’alta edat mitjana, que els alumnes han estat treballant els darrers mesos del curs. Després d’un seguit de setmanes adquirint familiaritat amb la vida medieval a partir de diverses activitats centrades bàsicament en els tres estaments del feudalisme (els bellatores, oratores i laboratores) els alumnes van començar a prepara la jornada de recreació històrica en totes les seves vessants fonamentals: preparació del contingut de les escenes, del vestuari i l’attrezzo, de la difusió de l’esdeveniment, etc.

Voldríem assenyalar la particularitat d’aquesta recreació, que ha estat el fet d’incorporar-hi alguns dels personatges històrics fonamentals en la vida de la Santa Oliva medieval, així com també la traducció al català d’alguns fragments de documents que se’n conserven. La recreació ha estat doncs molt ambiciosa gràcies a l’ajut del departament de Socials, concretament la de l’Òscar Solé, i també a la col·laboració de la Montserrat Boada, a qui volem agrair especialment el seu assessorament i la cessió generosa de documentació. Esperem poder repetir i millorar aquesta experiència l’any vinent.

Us animem a visitar l’àlbum de fotografies.