Els alumnes s’han organitzat en grups heterogenis proposats per les mestres. Ells mateixos s’han posat d’acord en qui serà l’encarregat de cada tasca.
Aquest projecte esta format per equips de 4 o 5 nens/es. La primera tasca ha sigut elaborar un logotip que identifiqui a cada grup. D’aquesta manera cada vegada que es faci alguna activitat el grup tindrà el seu logotip per realitzar la tasca.
Una vegada fet el logotip i els rols de cada membre de l’equip estan clars es comença la tasca d’equip:
A partir dels seus coneixements previs i allò que els interessa, cada grup elabora la graella QUÈ EN SABEM? I QUÈ VOLEM SABER?
Una vegada han acabat d’omplir amb allò que saben i el que els hi agradaria saber, intercanvien les preguntes i entre els diferents grups elaboren el guió del treball. Aquest guio està dividit en 4 apartats, per tant cada grup respondrà a les preguntes de cada part del guió.
El projecte comença amb la recerca d’informació a l’aula d’informàtica. Els alumnes tindran les preguntes corresponents a la seva part del guió i començaran a fer recerca per Internet. Hauran de seleccionar les pàgines webs més adients i fer un petit resum d’allò que més els ha ajudat a trobar les respostes.
A la segona tasca hauran d’escollir un dibuix de la cerca que han fet i anomenar cadascuna de les parts del dibuix que més els interessa.
En la tercera tasca els alumnes comencen a elaborar una presentació amb el programari Power Point amb la finalitat de realitzar una presentació al seus companys/es una vegada hagin acabat el treball.
Aquestes activitats van sorgint de les curiositats dels propis alumnes i de propostes que ells mateixos fan a la classe. Ells són en tot moment els protagonistes i a la vegada els guionistes d’aquest projecte. Seguint aquesta metodologia afavorim l’aprenentatge cooperatiu, es a dir, situacions d’aprenentatge on els infants poden aprendre els uns dels altres ja que estan estudiant allò què els interessa.
L’objectiu es fer-los cada vegada més autònoms, desplegant la seva capacitat per investigar i resoldre problemes, per treballar en equip, per innovar i per construir coneixements rellevants per sí mateixos.
Volem despertar el desig d’aprendre i conèixer en companyia dels altres!