ANEM PER FEINA!

Els alumnes s’han organitzat en grups heterogenis proposats per les mestres. Ells mateixos s’han posat d’acord en qui serà l’encarregat de cada tasca.

Aquest projecte esta format per equips de 4 o 5 nens/es.  La primera tasca ha sigut elaborar un logotip que identifiqui a cada grup. D’aquesta manera cada vegada que es faci alguna activitat el grup tindrà el seu logotip per realitzar la tasca.

Una vegada fet el logotip i els rols de cada membre de l’equip estan clars es comença la tasca d’equip:

A partir dels seus coneixements previs i allò que els interessa, cada grup elabora la graella QUÈ EN SABEM? I QUÈ VOLEM SABER?

Una vegada han acabat d’omplir amb allò que saben i el que els hi agradaria saber, intercanvien les preguntes i entre els diferents grups elaboren el guió del treball. Aquest guio està dividit en 4 apartats, per tant cada grup respondrà a les preguntes de cada part del guió.

El projecte comença amb la recerca d’informació a l’aula d’informàtica. Els alumnes tindran les preguntes corresponents a la seva part del guió i començaran a fer recerca per Internet. Hauran de seleccionar les pàgines webs més adients i fer un petit resum d’allò que més els ha ajudat a trobar  les respostes.

A la segona tasca hauran d’escollir un dibuix de la cerca que han fet i anomenar cadascuna de les parts del dibuix que més els interessa.

En la tercera tasca els alumnes comencen a elaborar una presentació amb el programari Power Point amb la finalitat de realitzar una presentació al seus companys/es una vegada hagin acabat el treball.

Aquestes activitats van sorgint de les curiositats dels propis alumnes i de propostes que ells mateixos fan a la classe. Ells són en tot moment els protagonistes i a la vegada els guionistes d’aquest projecte.  Seguint aquesta metodologia afavorim l’aprenentatge cooperatiu,  es a dir, situacions d’aprenentatge on els infants poden aprendre els uns dels altres ja que estan estudiant allò què els interessa.

L’objectiu es fer-los cada vegada més autònoms, desplegant la seva capacitat per investigar i resoldre problemes, per treballar en equip, per innovar i per construir coneixements rellevants per sí mateixos.

 

Volem despertar el desig d’aprendre i conèixer en companyia dels altres!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *