Planifiquem el projecte de l’hort

Els nens i nenes de tercer de primària van demanar al programa d’escoles verdes poder ser els responsables del funcionament de l’hort, ja que diàriament observaven que l’hort estava poc treballat i molt sec i poc aprofitat a causa del pas de l’estiu.

Per donar continuïtat a les conferències que havien fet els cursos anteriors sobre les plantes, es va acceptar aquesta proposta perquè els nens i nenes de tercer de primària fossin els responsables. Degut a la motivació del grup van decidir fer un projecte de l’hort.

A l’escola gaudim d’una franja de treball globalitzat (de color verd a la imatge) i és en aquesta on s’ha dut a terme el projecte.

A la sessió inicial es va plantejar quines coses hauríem de saber per portar endavant l’hort a través d’una pluja d’idees i van sorgir aquestes preguntes:

1.  Què es pot plantar?
  2.   Quan es planta i quan s’ha de recollir?
  3.   Quines hortalisses s’adapten al curs acadèmic?
  4.   Quins aliments volem plantar?
  5.   Quin és el calendari de Plantació-Recol·lecció dels aliments que hem triat?
  6.   De quina manera s’ha de plantar?
  7.   Quina organització han de seguir les hortalisses? Per què?
  8.   Quins són els passos a seguir per a la cura de les hortalisses?
  9.   Com s´ha de mantenir l’hort i les hortalisses?
  10.   Com recol·lectem els aliments plantats?