Metodologia del projecte

Hem dividit als alumnes en grups de 4. Aquests grups els decideix la mestra fent grups heterogenis, mirant que en tots els grups hi hagi diferents capacitats (1 alumne expert, 2 alumnes mitjans i un que li costi).

Els grups s’autogestionen i decideixen quines de les tasques que proposa la mestra fa cadascú.

L’eix principal gira al voltant del “diari de l’hort” i a partir d’aquí van sorgir les activitats que van anar recopil.lant en aquest diari. La finalitat d’aquest projecte és donar-li funcionalitat, tornar a tenir un hort actiu dins de l’escola i que  formi part del dia a dia d’aquesta.

La primera activitat que va donar peu a totes les altres va ser la recerca de les hortalisses o verdures que podem plantar segons l’estació de l’any i, a partir d’aquí van anar sorgint les altres activitats. Com per exemple, la fitxa tècnica de les hortalisses, conèixer les eines que s’utilitzen a l’hort, anar-les a plantar, cuidar-les, etc.

Les activitats estaven guiades per part de la mestra, tenint en comptes els interessos dels alumnes a mesura que anaven sortint noves qüestions per resoldre.

En finalitzar les activitats cada grup comparteix el seu procés d’aprenentatge, les descobertes i les seves conclusions fent una petita exposició oral. D’aquesta manera tot el grup classe obté els beneficis dels aprenentatges dels altres grups.

A dins de l’aula hi ha un racó destinat on els grups hi deixen les seves feines fetes i les informacions que han anat buscant sobre l’hort.

A mesura que anàvem avançant els el projecte, fèiem un recordatori dels objectius inicials que ens havíem marcat.

Durant el projecte vam realitzar diferents tasques d’avaluació com per exemple les bases d’orientació (autoavaluació), rúbriques (coavaluació) i l’observació directa per part de la mestra, així com també diverses activitats avaluatives com el mapa mental.