El nostre desig com a equip és millorar els processos d’avaluació del nostre alumnat i de l’equip docent. Després d’unes primeres sessions dirigides a aquest treball i de la formació de la XCB, ens hem adonat que perquè l’avaluació sigui més competencial, les propostes de treball presentades a l’alumnat han de ser més enriquidores. Per tot això, ens hem animat a fer un petit tastet a través del treball per projectes. No sabem on arribarem…
Els dos projectes que hem iniciat han sorgit de dues propostes molt diferents per part de l’equip impulsor.
- Per què fa tanta pudor el pati de l’escola?
Fa unes setmanes l’alumnat de P5 B va començar a fer preguntes a l’aula sobre l’olor desagradable que es notava en l’ambient dels voltants de l’escola. És un fet que succeeix cada curs i la hipòtesi és que l’olor prové de purins que els pagesos dels voltants utilitzen per adobar els camps. Es tracta d’un misteri que els nens i nenes de P5 B volen resoldre i nosaltres els acompanyarem.
- Acabem de festa per començar una nova aventura…
Aquest projecte es planifica per a tota l’etapa d’Educació Primària i neix a partir de la necessitat d’incorporar el treball de tots els cicles i fer més participatiu el comiat del curs de la nostra Escola.
La necessitat ha sorgit de l’equip impulsor de mestres i a cada cicle s’ha provocat que surti el tema del projecte de maneres diferents.
- Cicle Inicial va presentar caixes amb roba i articles típics estiuencs.
- Cicle Mitjà va visualitzar petits fragments de pel·lícules amb temàtica de festes de comiat de curs.
- Cicle Superior va mirar vídeos dels musicals protagonitzats per companys i companyes de cursos anteriors.