PLANIFIQUEM EL PROJECTE:”ESPAIS COMFORTABLES”

Amb l’equip impulsor de l’escola La Benaula, format per mestres relacionades amb els diferents cicles, vam plantejar quin podia ser el Projecte a realitzar dins del marc de Xarxa. Relacionant-ho amb la idea dels “espais comfortables” a l’escola provinent d’un Erasmus relacionat amb el Treball Cooperatiu, vam planificar un Projecte on fossin els propis alumnes qui escollissin i fessin confortable aquest espai.

Des de l’equip impulsor, vam seqüenciar les tasques i les vam adjudicar a una persona responsable d’articular-ne cada part. Posteriorment vam exposar la idea al Claustre on, per equips de cicle, calia que realitzessin una tasca amb el seu alumnat.

El resultat va ser el següent:

• Educació Infantil van decidir farien lectura del plànol de l’escola, seleccionarien espais potencials i organitzarien unes votacions per decidir l’espai que més els agradaria transformar.
  • Cicle Superior van elegir fer les mètriques de l’espai amb medicions a escala i fer el plànol per poder saber les mides i possiblitats d’aquest espai.
  • Cicle Inicial preguntarien als altres cicles i a ells mateixos què fa a un espai ser comfortable i recullirien les propostes de “coses” que caldria posar en aquest espai.
  • Cicle Mitjà acollirien les mides de Superior i farien propostes sobre quins materials, preus i comandes es podrien fer per arribar a executar el Projecte
  • Des d’educació Especial es faria el muntatge del material encomanat amb l’ajuda del bidell del centre.
  • Des de les especialitats d’Artística es decoraria l’espai amb produccions dels propis alumnes.
  • I finalment Educació Infantil muntaria la festa d’inauguració de l’espai.

*per articular el Projecte vam establir un timming concret amb la idea de poder fer la inauguració entre final d’aquest curs i el principi del pròxim.