Presentació (INS Josep Brugulat)

Institut Josep Brugulat

Des de l’Institut Josep Brugulat de Banyoles us volem presentar el projecte “I un cop aquí…què?” portat a terme el curs 2018/2019 amb l’alumnat de 3r d’ESO.

En aquest apartat, però, us volem comentar la “relació” del nostre centre amb el treball per projectes. Ja fa uns quants cursos que vam iniciar l’experiència de treball interdisciplinari i de col·laboració entre grups d’alumnes, en moments puntuals.

Per exemple, a  més dels treballs de síntesi de creació pròpia (un per grup i curs), a 1r i 2n d’ESO  també fa anys que es duen a terme els eixos transvervals, que combinen el treball en equip i la interdisciplinarietat. També als dos primers cursos d’ESO s’aposta pel treball col·laboratiu en diferents matèries, des de la supervisió a les tutories on s’organitzen i es dinamitzen els grups d’ajuda.

Al Pla Anual de Centre queda recollida de manera clara aquesta línia de treball:

• Estratègia 1.3 : “Millorar la interdisciplinarietat dels coneixements que s’imparteixen a cada etapa”
  • Estratègia 1.5: “Avançar en la innovació educativa i en la incorporació de noves tecnologies a l’aula”.

Com a preparació i optimització  de la metodologia del treball en projectes,  el professorat  ha realitzat diversos cursos de formació en innovació pedagògica. L’institut també ha rebut el reconeixement com a centre d’innovació educativa en gammificació aquests cinc anys darrers.

Des del curs 2017/2018, els equips docents dels quatre cursos d’ESO posen en marxa tres  projectes  (un per trimestre), sempre centrats en els punts bàsics de treball interdisciplinari i cooperatiu.

Per concretar, indiquem els títols d’aquest curs 2018/2019:

1r d’ESO 2n d’ESO 3r d’ESO 4t d’ESO
1r trimestre EXPERTS COM PODEM SENSIBILITZAR LA POBLACIÓ SOBRE EL SEXISME? I UN COP AQUÍ… QUÈ? LES NOSTRES ARRELS
2n trimestre BANYOLES EXPERIENCE CORSARIS 3, 2, 1… CONNECTEM! PREPAREM EL VIATGE A ITÀLIA
3r trimestre SMART POOL VIATGEM EN EL TEMPS CONSUM CONSCIENT PORTAFOLIS D’ORIENTACIÓ