METODOLOGIA

A partir de l’interès dels alumnes per saber què els passava a aquells animals que la gent abandonava i ja no cuidaven a casa es va parlar de les protectores d’animals i les seves funcions. Els nens i nenes van motivar-se per poder trobar una solució per ajudar a una protectora i fer una recollida de diners.

Totes les tasques a realitzar emmarcades dins del projecte es duen a terme en petit grup. Cada dia hi ha un capità diferent per poder donar l’oportunitat de reforçar l’autonomia personal i l’emprenedoria. L’objectiu principal és l’aprenentatge cooperatiu que obtenen treballant conjuntament i, com a resultat final, l’adquisició d’una sèrie de coneixements amb un significat pròxim a ells.

La figura del docent intervé per poder dinamitzar les activitats proposades i guiar-los per no obrir molts fronts que no siguin assumibles per manca de temps. En els moments on hi ha moltes idees en ment per poder anar desenvolupant s’utilitza la votació per decidir entre tots quin és el camí més motivador i més interessant per a la majoria dels alumnes.